Chiar dacă anul 2020 a fost unul dificil pentru majoritatea constructorilor auto, el a adus vești foarte bune pentru constructorul autohton. Dacia a avut parte de scăderi pe cele mai importante piețe auto, însă a marcat succes după succes cu Sandero, un model aflat la finalul carierei.
După ce am aflat că, pentru al cincilea an consecutiv, Dacia Sandero a rămas cea mai vândută mașină în rândul clienților persoane fizice din Franța, avem vești bune și din Spania. Potrivit lifenews.ro, Dacia Sandero a reușit o performanță istorică. Modelul românesc a totalizat 24.035 de unități vândute în 2020. A depășit astfel la mustață Seat Leon, care a vândut 23.582 de mașini.
Cu această valoare, Dacia Sandero a devenit cea mai vândută mașină din Spania în 2020, detronându-l pe Leon după șase ani în care modelul spaniol a staționat pe prima poziție. Și după 12 ani de monopol Seat al primei poziții.
Fără lipsă de modestie, Dacia Sandero a câștigat un fabulos meci în deplasare, reușind să-i bată pe iberici la ei acasă.
E ca și cum în România, Dacia Logan ar fi detronat de o mașină de import. Improbabil, la cât de iubite sunt modelele Dacia la noi în țară.Dacă ne uităm la clasamentul pe branduri din Spania, Dacia nu se află nici măcar pe podium. Chiar dacă Sandero s-a vândut bine, celelalte modele nu au reușit să plaseze Dacia decât pe locul 10 în topul vânzărilor pe 2020. Aici, Seat și-a făcut dreptate, reușind să își adjudece prima poziție, urmat de Volkswagen și Peugeot.
Toate mărcile au suferit scăderi considerabile, având în vedere că piața spaniolă a înregistrat o scădere de 32.2%, mai gravă decât cea din România, unde scăderea a fost de 22%.
via l lifenews.ro
Foarte bine, oamenii sunt pragmatici.
Bravo Dacia!
Este marele avantaj al Daciei, preţul Smart buy care generează baza cumpărării.
Odată cu diminuarea dramatică a păturii de mijloc (în Estul Europei, Turcia inclus, peste 50% din populație este la nivelul salariului minim, care este controlat de stat, ca să nu fie foarte mic)
importanţa mărcilor base, sau Smart buy creşte dramatic
(vedeţi mărcile de casă ale super marketurilor)
Aici vom avea, prin urmare, maşini electrice scumpe dar dorite de cei cu bani, iar restul cu termice, unde Dacia îi aşteaptă.
Cum ziceam, cine nu face electrificarea serios, măcar VW sau Mercedes, ajunge în plasa Dacia.
Unde Dacia o va bate cu ferocitate.
As avea o rugaminte daca puteti sa faceti un articol separat comparativ pe modelele Sandero si Sandero Stepway cu preturile de lista si oferta din tarile vestice unde se vinde bine Dacia si Romania.
Asta chiar ar fi interesant!
La Tanger se produce modelul Sandero obișnuit.
Sandero pt Spania se fabrică in MAROC.....:)))
:)))
In Romanica mai avem reduceri de costuri, investiții ...:)))
oricum, aberezi big time. la tine totul e electrica sau nu exista. daca nu e electrica, se bate cu dacia. se bate din parti cu dacia. asa, bmw ar trebui sa dea faliment instant pe logica ta. ca nu are nicio sansa sa se puna cu dacia, fiind cu preturi diametral opuse. dar nu prea e cum zici tu.
termicele se vor mai vinde ani buni. nu vrem toti o masina "moarta" si aici nu ma refer la performante, ci implicarea in condus.
Înțeleg aluzia ta, dar aleg să răspund. În România și în Maroc. Mă refer la generația a doua care se pensionează acum. La generațiile noi, Stepway în România, Sandero normal în Maroc. Adică România produce Stepway și Duster (cele mai vândute și scumpe modele Dacia) + Logan care e încă iubit la noi.
Dar Renault unde produce? Păi, în Franța, Spania, Turcia, Brazilia, Argentina etc.
Dar VW unde produce? În Germania, Slovacia, Spania, Africa de Sud, China, Brazilia, Mexic, Argentina etc.
Pot să continui așa și cu alți producători, dar cred că s-a înțeles ideea.
E un Renault fantuzesc cu sigla Dacia care se fabrica in Maroc si se vinde (si) in Spania.
Care e treaba cu Romania?
Toate generațiile Sandero s-au fabricat și în România. Și continuă să se fabrice.
Sîrmă....
Tu comentezi...:)))
Ai dreptate frate
In romanica se produce doar stepway....
:)))
Din ultimul comunicat Acarom (cine nu știe să vadă cine e), în primele 11 luni din 2020 au fost produse la Mioveni la DACIA 30.814 de unitati Sandero 2:
Acces, Esential, Comfort sau Stepway, parte din cele 24.035 vândute tot anul în Spania.
Și care e problema dacă se mai produc și pe la Oran, Algeria sau Tanger și Casablanca în Maroc, e rău să mai trimită acolo piese sau asambluri din România pentru montaj?
Și cine vrea să fie cârcotaș să fie până la capăt dacă știe: primele Sandero au avut siglă Nissan sau Renault și au fost vândute peste ocean. Așa și?
În loc să respecte ce-nseamnă acest produs multinațional pentru economia acestei țări, se-ntrec trolii la aruncat cu noroi, inclusiv în cine le mai dă informații mură-n gură.
Omul de rând (cel puțin în exterior) a început să aleagă Dacia pentru prețul realist pe care-l are și întreținerea decentă.
Apoi tot ce ţine de proiectare, design, inginerie sunt în România
Deci parţial, pentru Daciile Maroc putem spune Bravo România.
Țințar / Armăsar
Nu se poate compara niciodată !!!!!