Dacia renunţă la motorul 1.4 MPI şi se supune normelor Euro 5
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Normativele Uniunii Europene, care obligă constructorii auto să vândă de la 1 ianuarie 2011 doar modele care respectă reglementările Euro 5, îi obligă pe cei de la Dacia să adopte o serie de modificări importante în interiorul gamei.
Constructorul român va fi nevoit să renunţe la una dintre cele mai bine vândute versiuni ale modelului Logan, entry-level-ul de 1.4 litri MPI, ce dispunea de 75 de cai putere. Locul unităţii pe benzină va fi luat de un alt motor binecunoscut în gama constructorului român, agregatul de 1.2 litri 16 valve şi aceeaşi putere, 75 de cai.
Ziarul Financiar anunţă că şi motorul de 1.6 litri MPI va suferi modificări, constructorul român fiind nevoit să reducă bagajul de putere de la 90 la 85 de cai, pentru a putea respecta normele de poluare Euro 5.
Vor exista modificări şi în cazul versiunilor diesel de 1.5 litri dCi, însă ele vor fi mai mult decât favorabile. Astfel, performanţele motorului de bază cresc de la 70 la 75 de cai putere, iar cele ale versiunii superioare urcă de la 85 la 90 de cai putere.
În condiţiile în care unitatea de 1.4 litri dispare din gama modelului Logan, sedanul produs la Mioveni va fi vândut în România cu un preţ de pornire de 6250 de euro, valabil pentru versiunea de 1.2 litri, 75 de cai putere.
via | ZF
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
un asemenea model si un motor de 0.8-1.0 Litri cu 50-60 de caluti ar fi super....
Cat despre diesel, cresterea e de la 70 la 75 pt varianta entry level si de la 85 la 90 pentru cea de top.
Ba are, e diferenta de pret pana la 16V.
Ai fost in situatia de a-ti numara banii din buzunar si a-ti face bugetul pentru o achiitie importanta? Eu nu cred.
Chestia cu: unde merge suta merge si mia, nu tine.
un 1.4 110-120 HP ar fi ideal\Adevarul insa ii ca Renault sta slab la capitolul motorizari oricat am incerca sa nu admitem.
Cu consumurile iarasi nu se lauda ...
Cam slabut...concurenta nu sta pe ganduri
E chestie de costuri (creste pretul modelului) de marketing (motoarele bune se pun pe modele noi si din curtea companiei mama) de fiabilitate (modele low-cost vor primi tehnologii deja verificate, luandu-se din banca de organe ale companiei o serie de componente deja existente si facandu-se cu ele melanjul castigator)
Cand va aud cu: "slabut", "praf", "stau prost" ma intreb: ce varsta (mentala) aveti?
PS. nu va mai dati ochii peste cap facand-o pe priceputii nemultumitii si intrigatii. Sunt vreo catebva mii de ingineri/economisti/sociologi/etc in companie ce stiu sa faca bani.
Voi?
In la doilea rand, cheltuiala Dacia cu "storsul" acelui 1.6 8v de o norma Euro 5 ar putea sa o transfere catre o diferenta de pret mai mica intra 1.2 si 1.6 16v, si oricum acel 1.6 8v este o porcarie din punctul de vedere al multora, avand un consum prea mare si o diferenta prea mica de performante fata de 1.4, mai ales acum, cand l-au 'inmuiat'. Si sa nu mai vorbim si de banii dati aiurea odata cu introducerea noii taxe de inmatriculare (de la 1.2 la 1.6 ar fi bani dati pe aproape nimic).
O miscare mai inteligenta ar fi si renuntarea la 1.6 de tot si introducerea lui 1.4 16v de 100cp, insa pe ultimul nu-l mai vad in oferta la Renault.
Nu stiu cum este la 1.4 MPI de pe Logan (Euro 4), dar la cel de pe Solenza (euro 2) nu se taie injectia indiferent ce-i faci.
Cat despre eroarea de vitezometru, difera de la masina la masina. La mine este de vreo 6km/h