Dacia renunţă la motorul 1.4 MPI şi se supune normelor Euro 5

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 17.11.2010
Dacia se vede nevoită să renunţe la motorul 1.4 MPI de 75 de cai din cauza noilor norme de poluare Euro 5. Gama de motorizări se modifică şi ea, versiunile diesel devenind mai puternice.

Normativele Uniunii Europene, care obligă constructorii auto să vândă de la 1 ianuarie 2011 doar modele care respectă reglementările Euro 5, îi obligă pe cei de la Dacia să adopte o serie de modificări importante în interiorul gamei.

Constructorul român va fi nevoit să renunţe la una dintre cele mai bine vândute versiuni ale modelului Logan, entry-level-ul de 1.4 litri MPI, ce dispunea de 75 de cai putere. Locul unităţii pe benzină va fi luat de un alt motor binecunoscut în gama constructorului român, agregatul de 1.2 litri 16 valve şi aceeaşi putere, 75 de cai.

Ziarul Financiar anunţă că şi motorul de 1.6 litri MPI va suferi modificări, constructorul român fiind nevoit să reducă bagajul de putere de la 90 la 85 de cai, pentru a putea respecta normele de poluare Euro 5.

Vor exista modificări şi în cazul versiunilor diesel de 1.5 litri dCi, însă ele vor fi mai mult decât favorabile. Astfel, performanţele motorului de bază cresc de la 70 la 75 de cai putere, iar cele ale versiunii superioare urcă de la 85 la 90 de cai putere.

În condiţiile în care unitatea de 1.4 litri dispare din gama modelului Logan, sedanul produs la Mioveni va fi vândut în România cu un preţ de pornire de 6250 de euro, valabil pentru versiunea de 1.2 litri, 75 de cai putere.

via | ZF

Comentarii (17)

  • corectati...
    Dieselul mai mic creste de la 70 la 75 de cai ...nu de la 75 la 80...merita corectat...
    17 1
  • dacia.......
    ce bine iar prinde gamei un supermini gen- C1,107.....si altele......
    un asemenea model si un motor de 0.8-1.0 Litri cu 50-60 de caluti ar fi super....
    34 2
  • Ce se intampla cu 1.6 16v?
    .
    17 1
  • stefanel
    Avand in vedere ca 1.6-ele cu 8 valve nu-si mai are sensul, mai bine ar lasa direct doar variantele 1.2 si 1.6, ambele cu 16 valve, care pot indeplini cu mai multa usurinta normele Euro 5.
    Cat despre diesel, cresterea e de la 70 la 75 pt varianta entry level si de la 85 la 90 pentru cea de top.
    9 1
  • calutul cabrat
    @stefanel, prichindel
    nu-si mare sensul 1,5 +8V?

    Ba are, e diferenta de pret pana la 16V.

    Ai fost in situatia de a-ti numara banii din buzunar si a-ti face bugetul pentru o achiitie importanta? Eu nu cred.

    Chestia cu: unde merge suta merge si mia, nu tine.
    8 0
  • Traian
    1.6 16V
    MOTORUL DE 1.6 16V RAMANE LA FEL TOT DE 105 CP
    7 0
  • Shtrumph
    oricum
    1.6 MPI avea 86 de cai nu 90 cum il laudau, iar cuplul a crescut acum de la 128 la 135 Nm. cat despre dieseluri cresterea este de 5 CP iar la cel entry level a crescut cuplul de la 160 la 180 Nm. O chestie buna este faptul ca Stepway a primit dieselul puternic - cum era normal - si nu a ramas cu cel slab ca pana acum
    6 0
  • *****
    1.4 va fi inlocuit de 1.4 16 v care va avea 92 cp iar 1.6 va disparea si va ramane decat 1.6 16 v care va fi de 112 cp .........la diesel cel de 85 cp va fii 90 cp .......si se discuta de inca un motor diesel mai puternic pentru duster
    9 2
  • nelu98
    fals
    1,4 are 100 cp si 1..6 are 110 cp amandoua avand cate 16v
    6 2
  • da un motor pe benzina de 1.4 mai de doamne-ajuta nu is instare sa scoata astia de la renault?
    un 1.4 110-120 HP ar fi ideal\Adevarul insa ii ca Renault sta slab la capitolul motorizari oricat am incerca sa nu admitem.
    Cu consumurile iarasi nu se lauda ...
    Cam slabut...concurenta nu sta pe ganduri
    8 2
  • Shtrumph
    sa dea domnu
    sa inlocuiasca 1.6 MPI cu 1.4 16V si sa puna 1.6 16V si pe sandero. cam slabut pentru ca sunt motoare de cel putin 6 ani care nu au fost revizuite. 110-120 de cai din 1.4 fara supraalimentare mai greu momentan cand de-abia au scos 100 de cai
    2 1
  • stelutza
    "prieteni"
    voi cand veti intelege ca pe un model low-cost nu se va pune NICODATA un motor de top/nou?

    E chestie de costuri (creste pretul modelului) de marketing (motoarele bune se pun pe modele noi si din curtea companiei mama) de fiabilitate (modele low-cost vor primi tehnologii deja verificate, luandu-se din banca de organe ale companiei o serie de componente deja existente si facandu-se cu ele melanjul castigator)

    Cand va aud cu: "slabut", "praf", "stau prost" ma intreb: ce varsta (mentala) aveti?

    PS. nu va mai dati ochii peste cap facand-o pe priceputii nemultumitii si intrigatii. Sunt vreo catebva mii de ingineri/economisti/sociologi/etc in companie ce stiu sa faca bani.

    Voi?
    17 2
  • stefanel
    @poneiul cabrat
    Puteai sa-ti comunici opinia, de altfel pertinenta, si intr-un mod normal, fara apelative tendentioase, dar ma rog, au unii niste frustrari de nu le mai ajungi la nas. Drept urmare, ti-am intors 'favoarea'.
    In la doilea rand, cheltuiala Dacia cu "storsul" acelui 1.6 8v de o norma Euro 5 ar putea sa o transfere catre o diferenta de pret mai mica intra 1.2 si 1.6 16v, si oricum acel 1.6 8v este o porcarie din punctul de vedere al multora, avand un consum prea mare si o diferenta prea mica de performante fata de 1.4, mai ales acum, cand l-au 'inmuiat'. Si sa nu mai vorbim si de banii dati aiurea odata cu introducerea noii taxe de inmatriculare (de la 1.2 la 1.6 ar fi bani dati pe aproape nimic).
    O miscare mai inteligenta ar fi si renuntarea la 1.6 de tot si introducerea lui 1.4 16v de 100cp, insa pe ultimul nu-l mai vad in oferta la Renault.
    1 1
  • E pe aici vreun posesor de 1.4?
    Sau cineva care a condus. Probabil i-a incercat limitele, curios sunt eu daca se inchide injectia la 6000 in treptele inferioare iar in treapta a 5 a la 5500. Si cat e eroarea de vitezometru ca mi se lauda unul ca la 160 are doar 7 km/h eroare
    1 0
  • @antonny
    1.4 16v are 98 cp si de unde stii ca va aparea pe Logan ?
    1 0
  • BaditzaEx
    dar...
    de noile modele , ce se aude ?, cum vor scoate 8 sau 11 modele incepand din 2011...?
    0 0
  • @NewSymbol
    Nu stiu cum este la 1.4 MPI de pe Logan (Euro 4), dar la cel de pe Solenza (euro 2) nu se taie injectia indiferent ce-i faci.
    Cat despre eroarea de vitezometru, difera de la masina la masina. La mine este de vreo 6km/h
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru