Grupul Renault a publicat vineri rezultatele financiare și de vânzări pentru primele 3 luni ale anului, iar datele trecute în dreptul Dacia sunt îmbucurătoare.
Potrivit raportului oficial, Dacia a reușit să vândă 171.577 de vehicule la nivel global în primele 3 luni ale anului, în creștere cu 13.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Rezultatul reprezintă un nou record absolut de vânzări în istoria mărcii de la Mioveni pentru primele 3 luni ale unui an.
Dintre cele peste 171.000 de vehicule, 160.825 de unități au fost reprezentate de modele de pasageri, în creștere cu 14.3%. Creșterile au fost mai temperate în privința vehiculelor comerciale, care au atins un prag de 10.752 de unități (+5.6%).
Așa cum este de așteptat, Uniunea Europeană este principala piață pentru Dacia, întrucât aici au fost comercializate aproape 127.000 de unități în primele 3 luni, în creștere cu 16.4%. Dintre acestea, 7.707 unități au fost comercializate pe piața din România.
Datele vin după un an 2017 în care marca româneasca a raportat de asemenea vânzări record de 655.000 de unități la nivel global.
În ansamblu, Grupul Renault a raportat vânzări de peste 935.000 de unități în primele 3 luni ale anului, în creștere cu 4.8%.
Francezii menționează în comunicatul de presă că vânzările din Europa au înregistrat o creștere de 2.8% datorită succesului reprezentat de noua generație Dacia Duster și de Renault Koleos.Via Renault Group
La fel ca Talisman = Samsung SM7, un alt semi-flop - deși pe nedrept zic eu.
În fine, Renault zic eu că își cosmetizează creșterile proprii prin vînzarea unor modele Dacia cu rombu-n frunte prin Rusia, Sud-America, China etc.
...Dar și astea-s adevăruri din categoria *mucles* - pentru presa auto, treptat mai hipnotizată și ea de badge-mania.
PS, AM: Asta pare a titlu din Libertatea!
Perfect de acord cu tine. Un 1.6 diesel ar face din Dacia cea mai buna masina calitate-pret din lume. Si asa este dar cui ii pasa putin de motor sa fie mai vioi in depasiri din pacate Dacia nu poate fi luata in calcul doar daca se face acest compromis. Eu unul nu il fac. Raman la Ford-ul meu Fusion + 1.6 TDCI. Sper ca viitorul Sandero Stepway sa fie mai maricel ca si caroserie cel putin in spate sa poti intra lejer in el si sa ii puna macar un 1.4 benzina mai potent. Chiar l-as lua cu cea mai mare placere si la un pret de 17 mii acel Stepway......banii ii am pt. o masina noua doar astept sa apara ce trebuie de la ei.