În vara anului 2018, Dacia și-a lansat propria platformă de vânzări online. Prin intermediul ei, clienții își pot configura viitoarea mașină, iar mai apoi o pot rezerva plătind o taxă de 500 de euro, dar o pot și cumpăra achitând valoarea integrală a acesteia.
Constructorul de la Mioveni livrează mai apoi mașina fie în showroom, fie la adresa de domiciliu a clientului.
Pentru a impulsiona vânzările, începând din 10 martie și până la jumătatea lunii aprilie, s-a desfășurat campania "Sezonul Dacia". Această primă ediție a marcat și un nou record pentru platforma de vânzări online a mărcii.
Așadar, pe parcursul campaniei au fost comandate online peste 1.300 de mașini, de 3 ori mai multe comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Sandero (36%), Duster (22%) și Logan (20%) au fost modelele preferate de clienți.
Totodată, de la începutul anului și până în prezent, peste 3.400 de clienți au comandat un model Dacia prin intermediul platformei.
O creștere de 125% față de anul trecut.În cadrul "Sezonului Dacia", clienții au primit o serie de oferte speciale, inclusiv reduceri de până la 600 de euro, 2 ani garanție extinsă pentru o selecție de versiuni sau 10.000 de kilometri gratuiți pentru electricul Spring.
via Dacia
adică, dacă nu am Showroom la mine în județ și vreau să fac un drive test cu Toyota trebuie să fac 200 km, iar dacă vreau să fac altul cu Ford mai fac încă 300 în alt județ, și tot asa. Că dealer-ul nu are decât o mașină de drive test și oricum altă treabă nu are decât să stea pe drumuri din județ în județ. Mișto idee! Dacă ai fi consultant în afaceri cu mașini cred că ai muri de foame...
La noi prin mioritica lipsa masinilor de test nu este rezolvata nici macar de prezenta reprezentantelor. In vest, dealer auto gasesti in orice vagauna cu mai mult de 10 locuitori. Problema servisarii tine de balcanismul tipic zonei in care traim. O schimbare de mentalitate se impune si nu neaparat o diminuare a serviceurilor/reprezentantelor pt ca , PMC, tb sa vezi cum functioneaza reteaua Dacia.
pe bune, cam ce aș putea citi printre rânduri când o spui cu subiect și predicat:
"Si as mai lasa showroomuri tot asa, in cateva puncte bine alese, pentru doritorii de test drive."
Nu ți se pare stupidă ideea asta?
Orice producător din lumea asta vrea să-și vândă marfa, să-și lărgească piața, nu s-o restângă.
Sa fac un test cu ce au astia in batatura trebuie sa merg 400kmx2 pana la Bucuresti, sa fac o revizie inca 400kmx2. Ti se pare ca timpul asta e ca si cum as merge in parc sa plimb cainele?
Inteleg politica Tesla dar nu e o solutie. Ciudat sau nu, cine vrea o masina de la ei si-o va cumpara in ciuda acestor mici neplaceri.
Intre timp, ieri, am facut drive test de 30 minute cu masina, Model3, a unui prieten. Mi s-au confirmat asteptarile 100%. Isi merita fiecare banut daca esti dispus sa adopti electrificarea totala cu avantajele si dezavantajele sale.
Nu știu la câte drive test ai fost, însă, în niciun caz nu ai făcut mai multe că mine. Mult timp m-am ocupat de relația dealer - client pentru mai mulți producători, așa ca vorbesc în cunoștință de cauză. Lucrurile nu sunt cum se văd la prima vedere. Multe reprezentanțe nu au nici măcar o mașină pentru drive test, dar mai multe. Și asta luni de zile, nu o zi-doua. Și mă refer inclusiv la marci cu pretenții. Îți vine să crezi că BMW nu avea mașină de drive test? Mașinile acestea se vând ulterior, ori acestea se vând la un kilometraj rezonabil, pentru a nu scade prea mult prețul. Ce spui tu ar trebui ca mașinile de drive test să meargă mult "în gol" și nu este economic pentru dealer. Și, ca experiență personală, una dintre mașinile pe care le am a trebuit să o comanda, culmea, fără a face drive test. Am reușit abia la 5 luni după comandă să conduc una.
Cât privește servisarea, crezi că un producător ar risca să aibă un service la 2-3 județe? Ai cumpăra o mașină care nu are servisare in apropiere? Mă îndoiesc.F8
la mine 50% din kilometrajul anual e format din 2 concedii mari de maxim 4500-6000km/bucata. Restul impartit in mod egal, urban (5000km) si mici iesiri, de WE, de max 300km dus-intors. In toata economia, nu pun la socoteala iesirile ocazionale de peste 800-1.000km (dus intors) prin tara.
Concluzie un Model3/electrica nu s-ar potrivi nevoilor mele decat in mica masura, dar pentru ca lucrurile se schimba (km in urban ar creste, din vara, spre 6500km) am in vedere, in max 2-3 ani, achizitia unei electrice pentru utlizare zilnica si iesirile de WE.
Daca faci 6000 de km intr-un singur concediu, poti sa uiti electricele. Asta daca nu vrei sa-ti mananci nervii prin parcari. Eu insumi nu fac drumuri mai mult de 1800 de km intr-una. Ala a fost maximum la mine.