Oficialii Dacia spun că noua versiune a Programului Rabla este modernă şi că efectele manifestate până în prezent de acesta sunt încurajatoare.
Vânzările pe piața locală sunt foarte importante pentru noi, iar Dacia-Renault va propune și va susține în continuare măsuri care să ducă la creșterea pieței auto.
Nicolas Maure
Preşedinte şi Director General al Dacia
Dacia a emis astăzi un comunicat de presă în care îşi prezintă susţinerea pentru ediţia 2014 a programului de înnoire a parcului auto din România.
Reprezentanţii mărcii din Mioveni spun că Programul Rabla este o măsură care şi-a dovedit eficienţa şi a avut rezultate pozitive, contrar spuselor lui Brent Valmar, directorul general al Porsche România, care sugera renunţarea la programul de înnoire a parcului auto naţional începând cu anul 2015. În timp ce
Brent Valmar îşi motiva afirmaţia prin necesitatea pieţei auto interne de atinge o evoluţie pozitivă şi naturală, cei de la Dacia spun că acest program a ajutat românii să achiziţioneze vehicule noi într-o perioadă economică dificilă, atingându-şi obiectivul de a împrospăta parcul auto naţional. În 2013, Dacia a vândut aproape 25.000 de unităţi în România, fiind în continuare constructorul numărul unu în materie de vânzări pe piaţa internă. Rovana Plumb, fostul Ministru al Mediului, declara în iulie 2013 că
este luată în considerare renunţarea la programul Rabla, dar acest lucru nu s-a mai materializat între timp.
Porsche România cere sistarea programului Rabla începând cu anul 2015: "Şi-a consumat puterea!"
"Se va lua în discuţie stoparea programului Rabla, de la anul.
Din punctul meu de vedere sunt decisă să nu se mai deruleze. Hotărârea mea ca ministru este că acest program nu este eficient nici pentru mediu, nici pentru parcul auto, nici pentru cetăţean", declara Rovana Plumb, actualmente fost Ministru al Mediului, în iulie 2013, pe vremea când era la conducerea ministerului respectiv.
Cei de la Dacia au lăudat iniţiativa guvernanţilor de a lua în calcul şi aplica propunerile venite din partea industriei auto şi din partea APIA, printre care se numără implementarea sistemului informatic şi accesul liber al clienţilor la orice marcă auto. Reprezentanţii Dacia şi-au declarat aprecierea pentru deschiderea şi transparenţa de care au dat dovadă autorităţile compentente în privinţa Programului Rabla, care a venit cu reguli noi în 2014, menite să-l facă mai util pentru clienţii finali ai proiectului şi să-i scoată din schemă pe speculanţi.
Rabla 2014: programul a demarat cu 20.000 de tichete disponibile la nivel naţional
Programul Rabla 2014 a devenit activ la începutul săptămânii curente şi oferă 20.000 de vouchere de 6.500 de lei.
Spre deosebire de anii trecuţi, programul acceptă şi maşini care au o vechime de cel puţin opt ani, dar numai dacă au fost înmatriculate în România înainte de 31 decembrie 2006. O altă schimbare importantă este faptul că maşinile vechi pot fi trimise la casat la orice colector autorizat, clienţii nemaifiind restricţionaţi de disponibilitatea tichetelor la colectorii din zona lor. Această posibilitate apare datorită noului sistem informatic în care a fost integrat Programul Rabla, tichetele nemaiexistând în format fizic. Practic, cele 20.000 de tichete vor fi obţinute de primii 20.000 de clienţi, fără să fie limitaţi de numărul de maşini vechi din judeţul sau oraşul în care aceştia locuiesc.
Via Dacia
O masina noua cat de cat echipata costa de la 47000 lei in sus, nu cred ca persoana va avea disponibilitate sa plateasca restul