Esential
2007 | este anul introducerii taxei de prima inmatriculare. |
Dacia propune Guvernului inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national, a declarat directorul general al constructorului, Francois Fourmont.
"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea, dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului", a afirmat Fourmont, anunta Mediafax.
El a adaugat ca viitoarea taxa de mediu ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor. "Propunerile noastre se refera la vehiculele produse in Romania sau importate, noi sau vechi. Trebuie sa le permitem oamenilor sa isi schimbe masina, prin masuri luate de Guvern si prin masurile luate de constructori, care sunt obligati sa produca vehicule Euro 4", a spus Fourmont.
Directorul general al Automobile Dacia a apreciat ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati. Potrivit lui Fourmont, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa.
Astfel, din cele circa patru milioane de vehicule aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani. Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4 in domeniul emisiilor de dioxid de carbon.
2. Este interesanta si o comparatie intre statele EU privind vechimea parcului auto...eu unu nu cred ca avem cele mai vechi masini...
3. Nimeni nu zice ca prin masura de taxa de prima inmatriculare (o porcarie dupa mine ca am mai si platit-o) anul acesta am fost printre primi la inmatriculari de masini noi.
4. E clar pentru toata lumea ca cineva a primit bani multi pentru acesta lege ""DACIA"", daca era dupa mine trebuia o tranzitie mai lenta...si nu chiar asa de dura... preturi mari la inmatriculare si prima de casare de 3000 lei comparativ cu 1500-2000 de euro pt inmatricularea unui BMW. Daca era invers nu se supara nimeni dar noi facem bani din taxe si nu din impozit ca toata lumea buna...apropo cand o aveti nevoie de muncitori sa stiti ca i-ati trimis la munca in Spania (dobitocilor...pt guvernati) !!!
Poate n-a fost in Grecia sa vada cu ce harburi umbla aia acolo
Deci:
Taxa asta stimate Domnule PACALICI-ORDINAR Francois Fourmont, presedinte al D.A.C.I.A. (Daca Ai Cap I-ati Alta), va spun EU-(omul care gandeste, ca are cu ce) cum sta treaba cu mediul:
Masina mea tintuita in fata blocului (din cauza ta - santajistule) - EURO 3, 2.2 litri, Diesel, an 2003, full-extrase (inclusiv NAVI) - pret achizitie 8950 euro (din Germania) - TAXA - 2800 euro - pentru emisii de NOXE de 185 gr/km.
VW PASSAT - nou-nout - 1.6 litri benzinar, EURO 4 - VALOAREA TAXEI - 183 euro - pentru emisii de (!) 185 gr/km.
Puteti obtine informatiile de pe paginile de web specializate!
Asta este ECHITATEA de care dati dovada.
Te-as trimite la plimbare cu tot cu FRANTA TA de KKT si EUROPA VOASTRA DE HOTI CARE VA CREDETI INVESTITORI. Mi lehamite de zdrente ca tine - javre care v-ati imbogatit JEFUIND OMUL DE RAND!
Ca sa nu mai zic ... de trecerea DACIEI de la EURO 3 la 4 peste noapte ...
Francezul asta, ingrijorat mai degraba de scaderea iminenta a vinzarii de Clio si Megane decit de angajatii Dacia, are si preocupari legate de parcul auto romanesc.Pai daca se uita la venitul mediu al romanilor, cum pana lui Hector vrea masini mai bune?Numai nesimtitul de Moliceanu viseaza sa vinda masini pina va avea Romania parc auto gen Beverly Hills.