Dacia face presiuni de ani de zile pentru ca autoritățile să construiască autostrada Pitești - Sibiu, care i-ar permite să exporte semnificativ mai ușor spre țările Europei de Vest mașinile produse la Mioveni.
Pentru moment, această autostradă există doar în stadiu de proiect, iar constructorul face doar lucrări pregătitoare pentru deschiderea șantierului. În schimb, autoritățile nu au aprobat încă proiectul tehnic și nu au emis autorizația de construcție.
"Autostrada Piteşti-Sibiu este extrem de importantă şi trebuie să ne axăm pe dezvoltarea sa. Facem mereu presiuni peste presiuni pentru Piteşti-Sibiu. Pentru dezvoltarea industriei auto avem nevoie de [...] infrastructură rutieră, [...] căi ferate, [...] infrastructură maritimă", a precizat Christophe Dridi, directorul general Automobile Dacia şi Groupe Renault România.
Pe de altă parte, a doua prioritate pentru Dacia este reprezentată de numărul ridicat de mașini second-hand înmatriculate în România, pe care Dridi îl compară cu o "invazie".
"A doua prioritate este lupta împotriva invaziei maşinilor cumpărate la mâna a doua în România.
Maşinile second-hand au invadat străzile din România", a adăugat el.Poziția lui Dridi pe acest subiect este determinată de faptul că vânzările Dacia pe piața din România sunt afectate de concurența puternică reprezentată de mașinile second-hand aduse preponderent din Vestul Europei.
Înmatriculările de mașini second-hand au crescut semnificativ în România în prima parte a anului 2017, după eliminarea timbrului de mediu.
La vremea respectivă se înmatriculau 5 mașini second-hand la fiecare mașină nouă, însă ulterior vânzările de mașini second-hand au început să scadă. În primele opt luni ale anului, pe piața din România s-au înmatriculat aproape 294.000 de mașini second-hand și aproape 131.000 de mașini noi.
Via InCont
ps - am o Supernova riginita, e pe moarte, si nu-mi permit nici macar un sandero/logan sh :( dar mi-as permite una sh din "afara" !
PS...nu am cumparat niciodata o masina SH adusa din exterior.
Am cumpărat si eu o Dacie sh adusă de-afară. Se cheamă că am contribuit la invazie, este că-s nesimţit?
Mai ales că se vede clar ce mare ra*at e piața internă, Dacia oricum exportă aproape tot.
De fapt, mai mult îi ajută programul rabla, deși cum a observat mister Kiro și-au ajustat hoțește politica de prețuri ca să profite, în detrimentul celor ce cumpără fără voucher.
Musiu ăsta filozof rămânea dacă vorbea doar de infrastructură și forța de muncă disponibilă.
Principala lui preocupare se pare ca este ..pomana !
PS: O spun in calitate de fost posesor de logan nou, iar in familie in trecut am avut numai dacii noi!