Mașinile electrice încep să facă parte din gamele de produse ale celor mai mulți constructori, ca urmare a noilor norme pentru emisii și a numeroaselor bonusuri la achiziționare care au apărut în țările europene, inclusiv în România.
Totuși, pentru moment, tehnologia este prea scumpă pentru a putea fi oferită și de către mărcile auto care mizează pe modele accesibile, cu un raport calitate-preț cât mai bun.
Printre ele se numără și Dacia, însă oficialii brandului admit că lucrurile se pot schimba rapid. Jean-Christophe Kugler, directorul de brand al Dacia în Marea Britanie, susține că marca cu sediul central la Mioveni se va adapta rapid în momentul în care clienții și legislația vor cere dezvoltarea unor modele electrificate (hibride și electrice). În sprijinul declarației sale, Kugler afirmă că Dacia poate împrumuta rapid tehnologie de la partenerii din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
"Avantajul de a face parte dintr-un mare grup industrial este că ne putem mișca rapid, pentru că tehnologia de care avem nevoie există deja.
Chiar și în această situație schimbătoare suntem capabili să facem planuri cu câțiva ani înainte, iar în unele situații putem actualiza planurile cu 6-12 luni în avans. Ca grup, vedem această schimbare ca pe o mare oportunitate și nu cred că Dacia trebuie să gândească diferit", afirmă el.În prezent, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi se bucură de un succes major în domeniul mașinilor electrice. Nissan Leaf a ajuns deja la a doua generație și este cel mai vândut model electric din lume, în timp ce Renault Zoe a trecut printr-un facelift și este mașina electrică cu cele mai bune vânzări în Europa.
Interesul clienților Dacia pentru tehnologii mai curate începe deja să se facă simțit, cel puțin în Marea Britanie: ponderea vânzărilor versiunilor cu motoare pe benzină ale subcompactei Sandero a început să crească comparativ cu versiunile diesel. Totuși, acest trend nu se observă încă la Duster, Logan sau Lodgy, întrucât aceste modele sunt cumpărate în special pentru a fi utilizate pe distanțe mai lungi, acolo unde propulsia diesel oferă avantaje de costuri.
Via Autocar
Normal ca un sandero electric ar costa probabil undeva pe la 25-30K eur si ar avea autonomie limitata la vreo 250 KM.
La electric nu prea mai merge treraba cu tehnologia mai veche a motorului ca nu exista. La baterie se mai poate scade putin dar tot trebuie sa fie de macar vreo 30-40KW ca sa aiba o autonomie decenta, si atunci nu ar scadea preturile foarte mult fata de Leaf. SI atunci ai avea o masina LowCost la un pret usor mai coborat decat al lui Leaf. Nu sunt convins ca multa lume ar merge pe varianta asta...si nici ei.
deci daca le-ar face din fabrica ar costa cu cateva mii de euro mai ieftin.
e inexplicabil de ce nu o fac chiar ei deja.
Pai ia calculeaza costurile din exemplul tau, si-ai sa vezi ca te duci la suma estimata de Green_Alex. Cine naiba da atatia bani pe o Dacia?
In plus, treaba asta cu masinile electrice este inca la nivel de "figuri". Constructorii le produc pentru a fi in trend, pentru ca oamenilor le place sa se creada ecologici cand, de fapt, nu le cumpara. E o chestie de imagine, la fel cum iti cumperi un Renegade pentru ca are suflet de Wrangler, Lancer pentru ca are suflet de Pajero Dakar, etc.
Sandero hibrid