Dacia pregătește un succesor pentru Spring: preț sub 18.000 euro și producție în Europa

de Tiberiu Safta
Joi, 20.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a început să dezvolte un nou model de oraș care să-l înlocuiască pe Spring în viitor. Noul model promite un preț de pornire mai mic de 18.000 euro și va fi produs în Europa.

Luca de Meo, șeful Grupului Renault, a confirmat oficial că Dacia tocmai a demarat planurile pentru dezvoltarea unui nou model electric de oraș. Noul model va fi asemănător la nivel tehnic cu viitorul Renault Twingo electric și va fi, în esență, succesorul actualului Spring. Asta înseamnă că noul model va fi, evident, electric.

Față de Spring, viitorul model de oraș al celor de la Dacia nu va fi produs în China, ci va fi produs în Europa. Nu se știe deocamdată dacă viitorul model va fi produs chiar în România, la uzina de la Mioveni.

Așteptarea pentru noul model Dacia nu ar trebui să dureze foarte mult, potrivit spuselor lui Luca de Meo. Șeful Grupului Renault susține că noul model al mărcii române va fi gata să ajungă pe piață în următoarele 16 luni. Asta face ca noul model Dacia să fie cel mai rapid dezvoltat model din cadrul întregului grup francez.

via Autocar

Comentarii (7)

  • Jian de la Calafat
    De Meo, prin bizareriile sale decizionale, nu lasa doar impresia ca-i un extraterestru complet defect, ci reuseste sa bifeze deplina contraperformanta in a fi perceput chiar mai nociv pentru Renault Group decat a fost Osama bin Laden pentru freeworld.

    Broscarul nu vede ce decizie majora a luat Stellantis nu mai departe de ieri ?

    Motoarele Diesel 1.5 BlueHDI si 2.2 HDI MultiJet oferite cel putin pana in 2030.
    Da ! Da !!!
    Acelasi Stellantis care anunta in urma cu vreo doi ani ca renunta definitiv la Diesel la finalul anului 2025.

    largus.fr/actualite-automobile/stellantis-les-moteurs-1-5-et-2-2-diesel-prolonges-jusqu-en-2030-30038966.html


    Broscarule, pentru a mia oara sunt dispus sa repet:
    Dacia are nevoie stringentă de dCi, nu de utopii electrice !


    #Diesel = Life !
    8 20
  • rapid pe naiba. trebuie sa se gandeasca ce sa scoata de pe renault 5 ala care actual costa 25 de mii ca sa reduca pretul la 18 mii.
    mare scofala. cum probabil rotile si volanul nu le pot scoate, dar o sa aiba jante de tabla, volan de plastic, niste faruri mai ieftine si tot asa...
    unde mai pui ca renault 5 nici prea bine nu sta la testul elanului _ km77
    7 10
  • Jian de la Calafat , diesel nu = life ci = intoxicare. Da-l in amar de diesel, benzina hibrid e tot ce trebuie, nu polueaza, consuma putin si tine mult iar bateria costa foarte putin sa o schimbi la 12 ani ca e mica. Si asa la diesel ajungi sa schimbi turbina si furtune la 10 ani si tot acolo esti. Dieselu e o prostie de motor din toate punctele de vedere, ma refer la cele noi... daca tu crezi ca nu iti consuma ulei masina ta diesel fa un test si pune mana pe la furtune in spate la motor pe langa egr si o sa ai o surpriza. Mersul subturat distruge dieselul repede
    10 6
  • La prima vedere pare că va intra pe nișa noului Twingo care va fi tot sub 20 k și te întrebi care e logica să produci două tipuri similare tehnic și cu prețuri foarte apropiate. Dar dacă te gândești că în 2024 și Sandero și sora Clio au fost pe primele două locuri la vănzări în Europa lucrurile nu mai par curioase.
    7 5
  • @ds
    Cred ca va fi mai mare decât Twingo dar mai slab dotată.
    3 5
  • Cel mai probabil va apărea tot de la Novo Mesto din Slovenia unde e produs Twingo electric.
    Cred că vor să evite problemele cu taxe vamale pentru ”made in China” ale Dongfeng Spring și atunci se reorientează și îl înlocuiesc ”dezvoltând” și un Twingo cu siglă Dacia. De văzut cum vor jongla cu modelele gemene în Europa și cu prețurile.
    5 4
  • Jian de la Calafat
    @eu
    Hybridul oferit de Dacia la ora actuala lasa de dorit.
    Am mers cu Jogger hybrid si nu mi-a lasat sub nicio forma acea impresie care sa-mi capteze atentia pentru o eventuala recidiva.
    Vrei sa intram in detalii cu privire la neajunsurile sale?
    Nu-s putine si, mai grav, imposibil de trecut cu vederea pentru aceia care-si propun sa nu asocieze agreabilitatea la volan cu o forma
    apreciabila de tortura.
    N-am prea multe informatii despre hybridul de pe Bigster, sper insa, pentru binele Dacia, sa reprezinte un mare pas inainte.
    La acest moment, hybridul Dacia ramane dominat in proportie de 99 % de acel detaliu cronic detestabil, marketingul sufocant.
    5 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru