Dacia pregateste Sandero de 1.2 litri si 75 CP

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 02.02.2009
Dacia va lansa in prima parte a acestui an versiunea 1.2 a modelului Sandero. Noul propulsor dezvolta 75 CP.

Esential

75 cai putere dezvolta motorul de 1.2 litri care va echipa Dacia Sandero.
5.9 litri de carburant ii sunt necesari lui Sandero 1.2 pentru a parcurge 100 kilometri in regim mixt.
139 grame de C02 pe kilometru sunt emise de catre noul propulsor Renault de 1.2 litri.
650 rotatii pe minut este turatia de relanti la cald a motorului de 1.2 litri cu care este echipata Dacia Sandero.
109 Nm este valoarea cuplului motor dezvoltata de propulsorul de 1.2 litri. Cuplul maxim al motorului de 1.2 litri este astfel cu 5 Nm mai mic decat cel al motorului de 1.4 litri.

Dacia va lansa, in primele luni ale acestui an, o versiune de 1.2 litri si 75 CP a lui Sandero. De asemenea, constructorul roman va lansa in toata Europa, in cursul anului 2009, versiunile alimentate cu GPL ale modelelor Sandero, Logan Sedan si Logan MCV. Noul motor de 1.2 litri va fi introdus pe gama Logan, dar introducerea pe piata din tara noastra nu a fost inca anuntata.

Potrivit Renault, noul propulsor emite 139 grame de CO2 pe kilometru si are un consum mixt de 5.9 litri la 100 kilometri parcursi. Noul propulsor se remarca prin faptul ca are o turatie de relanti de numai 650 rpm, in loc de 750 rpm, cum au celelalte propulsoare Renault. Astfel modelul are un consum mai redus cu circa 2-3% in conditii de trafic aglomerat si este primul propulsor Renault care functioneaza la o turatie atat de redusa.

Dupa ce modelul Sandero echipat cu instalatie GPL va fi disponibil pe pietele europene, acesta ar putea fi introdus si in Romania. Pretul lui Dacia Sandero echipat cu un motor de 1.2 litri nu a fost inca anuntat, iar clientii Dacia vor trebui sa mai astepte cateva luni pentru lansarea lui Sandero 1.4 echipat cu instalatie GPL.

“Nu avem un calendar exact al lansarilor pe tari, insa pentru piata romaneasca pot confirma lansarea modelului Sandero cu motor de 1.2 litri in prima parte a anului”, a precizat Silviu Sepciu, seful departamentului de relatii cu presa al companiei Dacia, citat de Mediafax.

Via | Mediafax

Taguri: 1.2, 1.4, 1.6, Dacia, GPL, Logan, MCV, Sandero

Comentarii (18)

  • toteu
    Masina e frumoasa la exterior... la interior au de lucrat baietii de la dacia, iar despre motorizari sunt cam anapoda, ~10L in oras , pentru o masina ieftina nu prea se leaga, pt ca cei care nu au bani multi de cheltuit, sigur nu-si vor permite sa mearga mult cu o msaina care are un asemenea consum... ar trebui lucrat serios la raportul de costuri la DACIA
    0 1
  • VRAI
    de accord cu tine()ma rog eu
    0 1
  • toteu
    Oricum, ati putea edita putin poza cu motorul de 1.4L , pt ca in stire este vba despre motorul de 1.2L :)
    1 0
  • @eu
    Imaginea cu motorul de 1.4 litri a fost publicata deoarece am vorbit si despre Dacia Sandero echipat cu instalatie GPL. Aceasta versiune are un motor 1.4 si un motor 1.6 .

    Pe langa acea imagine am publicat o schita cu sistemul de alimentare cu gaz petrolier lichefiat al lui Sandero 1.4, asa ca imaginile aveau logica lor.

    Toate cele bune!
    1 0
  • Consumul modelelor Dacia este exact acolo unde ar trebui sa fie, nu acolo unde am vrea sa fie. Normal ca toata lumea ar vrea sa consume 1L/100KM, insa nu se poate deocamdata. Motoarele Dacia consuma la fel cat consuma si Renault si alte marci la 1.4 sau 1.6. Acum nu o fi 100% exact, insa la o greutate similara a masinii si o cilindree identica, consumurile sunt comparabile. Si faza cu 10L in oras este perfect adevarata atunci cand stai la semafor si mergi din 5 in 5 metri, insa la fel consuma si restul marcilor. Eu am logan 1.6 si imi consuma in oras intre 7.5 si 9.5, ceea ce este perfect normal in Bucurestiul de azi. Am colegi cu diverse masini straine si consumurile se invart pe la acelasi valori. Insa va rog frumos nu comparati diesel cu benzina sau motor 1.2 cu motor 1.6. Gargara asta cu consumul este pornita in special de cei care nu au avut in viata lor Logan si vor sa demonstreze 'ineficienta' motoarelor Dacia din vasta lor experienta.
    1 0
  • logan 1,5 dci de 65h/p
    eu am mers cu taxiul unui prieten de la firma ,,taxi2000'' la munte am facut transfagarasanul 5 persoane in masina cu ambreiajul care patina pe serpentine (era defect,ma avertizase inainte prietenul meu)si la sfarsitul calatoriei de 700 km mi-a dat un consum mediu de 5.1 %.
    ...........Mentionez ca masina avea 120000 km la bord ,un huruit de rulment pe dreapta si ambreiajul defect.........in rest nici-o problema
    ...........De la pitesti spre bucuresti i-am dat si 120 km/h cu greu dar a mers..................
    1 0
  • Bogdan
    "Pregatirea" Dacia
    Eu cred ca mai bine s-ar pregati sa faca niste reduceri de pret la modelele dacia si sa scoate odata euro 5-ul ala de care tot povestesc ei decat sa vorbeasca ata despre nimic.
    1 0
  • 1.2 TCE
    Nu credeti ca Renault ar da lovitura daca ar introduce in gama de motorizari de pe Sandero, motorul 1.2 TCE de 100 de cai, prezent pe noul Twingo? Cred ca Romanii ar merita o masina la preturi decente cu performante decente.
    1 0
  • Cuplu
    toate ca toate da cuplu de 109 Nm ii cam mic pentru zilele astea, pe masina asta nu o sa traga nici macar cat tragea motoru de 1.4 pe Logan.
    0 1
  • Renault
    pe degeaba
    Nu cunosc nicio marca care sa vanda masini performante pe preturi de nimic. performanta costa.
    Motorul de 1.2 litri este excelent, mai ales prin prisma consumului.
    1 0
  • dacia sandero 1.2
    Draga lume...
    e destul de greu de inteles alegerea celor de la Dacia...
    in primul rand.. de ce ai lansa motorul de 1.2 16v 75 CP, cand ai deja motorul 1.4 8v cu 75 CP? de ce sa ai 2 motoare cu puteri identice. ce ai alege? o cilindree mai mica si consum mai mic, sau o cilindree mai mare care se preteaza mai bine la o masina de aproape 1 tona? nu ma luati cu povesti de genu.. ca e suficient 1.2 pt sandero.. ca nu va cred prostiile.
    ca raspuns la ce am scris mai sus.. ar fi... ca toate motoarele de pe symbolul nou de la renault sunt... 16v, deci.. cum dacia foloseste motoare renault, poate vrea ca pe parcurs sa inoiasca paleta de moatoare cu 16v. dar sa ai 2 moatoare cu aceleasi puteri... eu unu.. nu o vad ca o solutie.

    al doilea lucru... legat de consum... sincer va spun.. din experienta... pentru ca lucrez la Dacia, si am testat multe Sandero si Logan.. un motor de 1.4 intr-un oras de dimensiuni medii(80-100000 loc) si nu Bucuresti, Timisoara sau alte orase in care mergi 1m si pe urma stai iara.. si tot asa hatza-hatza ca faci 3 km intr-o ora, ca acolo orice masina iti consuma. un motor de 1.4 are in oras un consum cam de 8 l/100 si cel de 1.6, cam 9. aici totul depinde de cat de groasa ai talpa si cat de mult te mananca sa o apesi. si nu va mirati.. ca si alti constructori tot cifrele astea le afiseaza. consum de 8 si respectiv 9 e normal pt o masina pe benzina de 1.4 si 1.6
    daca nu... iti iei diesel.. ca sa consume 7 in oras.. ca mai putin s-asa nu ia un motor de pana in 1.6 diesel, de restu 1.9, 2.0, 2.2 etc.. sub 8-9 nu consuma, asta v-o zis cu certitudine.
    va salut
    0 1
  • da mai da la diesel poti sa ai talpa mai groasa decat o benzina ca nu afecteaza asa mult consumul..pe cand la benzina..daca nu mergi frumos poti sa scoti cu un logan in oras peste 10 lejer...sa nu mai vb performante gen 525td care ia in oras 9-10...in afara aproape ca poti sa scoti cat vrei...:)) dar vb de 163 cp si cuplu de 350. deci toate au o limita.
    0 1
  • ''de ce ai lansa motorul de 1.2 16v 75 CP, cand ai deja motorul 1.4 8v cu 75 CP? de ce sa ai 2 motoare cu puteri identice. ce ai alege?''
    pt. ca 1.2 fiind de generatie noua are menirea sa scoata di uz 1.4 si te va ajuta si la plata asigurari si a celerlalte taxe , si nue bagat asa doar pt noi ci mai mult pt export findca vest-ul stie ca taxele sunt scumpe mai ales acum
    1 0
  • toteu
    cifra de ~10L/100km in oras am luat-o din brosuri dacia, nu a fost inventata de mine sau scrisa motamo... si de obicei, trebuie sa fii destul de cuminte ca sa scoti consumul mentionat in brosuri
    0 0
  • of
    era si timpul...motorul ala de 1.4 era destul de vechi
    0 0
  • consum
    eu zic ca un motor de 1.2 litri este prea mic pe un logan sau sandero,indiferent cs are ''75 de cai si o sa consumel mai mult ca motorul de 1.4 care are un cuplu mai mare
    0 0
  • bradonel
    1.2 vs 1.4
    salut la toi
    in primul rand 75 cai din 1.2 e rezonabil. acest motor e menit sa inlocuiasca 1.4 8v, acesta din urma va mai fi comercializat doar in varianta cu gpl
    eu am un hyundai i10 cu motor 1.1 12v 67 cai 99Nm si la o greutate de 1100 kg e ok ca performante, deci 1.2 pe Sandero va fi si mai ok

    cine vrea performante dinamice pe Sandero sa mai astepte pitin pana va apare 1.6 16 v, care in orice varianta de putere (105, 117 sau 133 CP) va satisface orice roman
    0 0
  • gabriel
    1.2 75.16 v
    salut vreau sa va spun ca am new renault simbol 1.2 75 cai 16 v 105 nm greutate 1034 asa ca vreau sa va spun ca ar fi trebuit sa mai puna citiva nm findca este destul de puturoasa si asa este o gramada de bani fara programul rabla
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru