Dacia va lansa in prima parte a acestui an versiunea 1.2 a modelului Sandero. Noul propulsor dezvolta 75 CP.
Dacia va lansa, in primele luni ale acestui an, o versiune de 1.2 litri si 75 CP a lui Sandero. De asemenea, constructorul roman va lansa in toata Europa, in cursul anului 2009, versiunile alimentate cu GPL ale modelelor Sandero, Logan Sedan si Logan MCV. Noul motor de 1.2 litri va fi introdus pe gama Logan, dar introducerea pe piata din tara noastra nu a fost inca anuntata.
Potrivit Renault, noul propulsor emite 139 grame de CO2 pe kilometru si are un consum mixt de 5.9 litri la 100 kilometri parcursi. Noul propulsor se remarca prin faptul ca are o turatie de relanti de numai 650 rpm, in loc de 750 rpm, cum au celelalte propulsoare Renault. Astfel modelul are un consum mai redus cu circa 2-3% in conditii de trafic aglomerat si este primul propulsor Renault care functioneaza la o turatie atat de redusa.
Dupa ce modelul Sandero echipat cu instalatie GPL va fi disponibil pe pietele europene, acesta ar putea fi introdus si in Romania. Pretul lui Dacia Sandero echipat cu un motor de 1.2 litri nu a fost inca anuntat, iar clientii Dacia vor trebui sa mai astepte cateva luni pentru lansarea lui Sandero 1.4 echipat cu instalatie GPL.
“Nu avem un calendar exact al lansarilor pe tari, insa pentru piata romaneasca pot confirma lansarea modelului Sandero cu motor de 1.2 litri in prima parte a anului”, a precizat Silviu Sepciu, seful departamentului de relatii cu presa al companiei Dacia, citat de Mediafax.
Via | Mediafax
Pe langa acea imagine am publicat o schita cu sistemul de alimentare cu gaz petrolier lichefiat al lui Sandero 1.4, asa ca imaginile aveau logica lor.
Toate cele bune!
...........Mentionez ca masina avea 120000 km la bord ,un huruit de rulment pe dreapta si ambreiajul defect.........in rest nici-o problema
...........De la pitesti spre bucuresti i-am dat si 120 km/h cu greu dar a mers..................
Motorul de 1.2 litri este excelent, mai ales prin prisma consumului.
e destul de greu de inteles alegerea celor de la Dacia...
in primul rand.. de ce ai lansa motorul de 1.2 16v 75 CP, cand ai deja motorul 1.4 8v cu 75 CP? de ce sa ai 2 motoare cu puteri identice. ce ai alege? o cilindree mai mica si consum mai mic, sau o cilindree mai mare care se preteaza mai bine la o masina de aproape 1 tona? nu ma luati cu povesti de genu.. ca e suficient 1.2 pt sandero.. ca nu va cred prostiile.
ca raspuns la ce am scris mai sus.. ar fi... ca toate motoarele de pe symbolul nou de la renault sunt... 16v, deci.. cum dacia foloseste motoare renault, poate vrea ca pe parcurs sa inoiasca paleta de moatoare cu 16v. dar sa ai 2 moatoare cu aceleasi puteri... eu unu.. nu o vad ca o solutie.
al doilea lucru... legat de consum... sincer va spun.. din experienta... pentru ca lucrez la Dacia, si am testat multe Sandero si Logan.. un motor de 1.4 intr-un oras de dimensiuni medii(80-100000 loc) si nu Bucuresti, Timisoara sau alte orase in care mergi 1m si pe urma stai iara.. si tot asa hatza-hatza ca faci 3 km intr-o ora, ca acolo orice masina iti consuma. un motor de 1.4 are in oras un consum cam de 8 l/100 si cel de 1.6, cam 9. aici totul depinde de cat de groasa ai talpa si cat de mult te mananca sa o apesi. si nu va mirati.. ca si alti constructori tot cifrele astea le afiseaza. consum de 8 si respectiv 9 e normal pt o masina pe benzina de 1.4 si 1.6
daca nu... iti iei diesel.. ca sa consume 7 in oras.. ca mai putin s-asa nu ia un motor de pana in 1.6 diesel, de restu 1.9, 2.0, 2.2 etc.. sub 8-9 nu consuma, asta v-o zis cu certitudine.
va salut
pt. ca 1.2 fiind de generatie noua are menirea sa scoata di uz 1.4 si te va ajuta si la plata asigurari si a celerlalte taxe , si nue bagat asa doar pt noi ci mai mult pt export findca vest-ul stie ca taxele sunt scumpe mai ales acum
in primul rand 75 cai din 1.2 e rezonabil. acest motor e menit sa inlocuiasca 1.4 8v, acesta din urma va mai fi comercializat doar in varianta cu gpl
eu am un hyundai i10 cu motor 1.1 12v 67 cai 99Nm si la o greutate de 1100 kg e ok ca performante, deci 1.2 pe Sandero va fi si mai ok
cine vrea performante dinamice pe Sandero sa mai astepte pitin pana va apare 1.6 16 v, care in orice varianta de putere (105, 117 sau 133 CP) va satisface orice roman