Dacia pierde din cota de piata in Romania
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vanzarile masinilor noi au crescut cu 22,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit datelor publicate, luni, de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de autoturisme noi pe piata romaneasca s-au majorat in primele sapte luni ale acestui an, inregistrandu-se pana acum 177.685 unitati livrate clientilor.
Vanzarile Dacia s-au redus cu 4,1%, in intervalul ianuarie-iulie, de la 60.537 anul trecut la 58.037 unitati in acest an. Astfel, cota de piata a principalului constructor autohton s-a redus de la 41,7% in primele sapte luni ale anului trecut la 32,7% in aceeasi perioada a acestui an.Productia de autoturisme a crescut cu 13%, la 137.867 unitati.
Cererea pe segmentul de import a avansat cu 53,3%, la 108.807 unitati, fiind sustinuta in special de marcile Renault, in crestere cu 45,2% (17.181 unitati vandute), Skoda (25,9%, la 13.578 unitati), Volkswagen (54,8%, la 12.740 unitati), Opel (70,8%, la 9.175 unitati) si Ford (64%, la 8.119 unitati).
Modelele Renault au avut cel mai mare succes de piata in intervalul ianuarie-iulie, cel mai bine vandut fiind Clio, in crestere cu 29,6% (9.766 unitati vandute), urmat de Megane, in urcare o pozitie (84,8%, la 6.655 unitati).
Pe urmatoarele locuri s-au situat Chevrolet Aveo, in urcare 11 locuri (201,8%, la 4.932 unitati), Opel Astra Classic (71,6%, la 4.703 unitati) si Skoda Fabia (28,7%, la 4.523 unitati).Ca urmare a retragerii din productie a autoutilitarei Dacia Pick-up, in luna decembrie a anului trecut, productia de vehicule comerciale usoare s-a diminuat cu 22,7%, in primele sapte luni, fata de acelasi interval al anului trecut, la 5.774 unitati. Decalajul fata de anul anterior s-a mentinut in aproape fiecare din primele sapte luni, in jurul unui procent de 20%.
Cererea de vehicule comerciale a crescut cu 28,8%, la 27.095 unitati, cea mai mare crestere fiind raportata pe segmentul camioanelor grele, de peste 18 tone, vanzarile pe acest segment marcand un salt de 151,8%, la 4.932 unitati. Segmentul vehiculelor comerciale usoare, de pana la 3,5 tone, s-a extins cu 12,6%, la 19.039 unitati. Chiar si vanzarile de autobuze au crescut cu 40,8% in primele sapte luni ale acestui an, la 1.309 unitati.
In intervalul ianuarie-iulie 2007, exporturile au crescut cu 42,8%, la 69.457 unitati, fiind sustinute aproape in totalitate de autoturisme.
Importurile totale s-au majorat cu 55%, la 132.650 unitati, importurile de autoturisme consemnand cea mai mare crestere lunara de la inceputul acestui an, respectiv 53,3%, la 108.807 unitati.Piata totala, alcatuita din autoturisme si vehicule comerciale, a ajuns in primele sapte luni la 206.089 unitati, nivel corespunzãtor unui salt de 23,3%. Din totalul autoturismelor vandute in Romania, ponderea celor echipate cu motoare diesel a ajuns la 41,6% din totalul vanzarilor , in timp ce, in cazul importurilor, cota este de 47,9%.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Grupul Volkswagen și-a propus să vândă 15% din acțiunile mărcii Traton, un producător de camioane. Tranzacția va avea loc în prima jumătate a acestui an și ar urma să valoreze aproximativ 2 miliarde de euro. (23.01)
-
Analiștii Brand Finance au concluzionat că Toyota este cel mai valoros brand auto. În topul constructorilor de automobile, niponii sunt urmați de Mercedes-Benz și de Grupul Hyundai. (22.01)
-
Fiat a fost, și în 2024, cea mai vândută marcă a gigantului Stellantis, pentru al patrulea an consecutiv. La nivel global, italienii au comercializat peste 1.2 milioane de mașini. (22.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Toyota este cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și Grupul Hyundai, pe podium
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
- Ce debutează prin alte părți: MG Majestor este un SUV, cu o lungime de 5 metri, pentru India
Comentarii (4)