Dacia pentru familii tinere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
E foarte dificil sa incepi un test cu un model Dacia. E ca si cum le-ai povesti romanilor la ce echipa joaca Adrian Mutu sau ce scor a inregistrat Nationala de fotbal la ultimul meci (relativ trist) de la Europene. Se cunosc extraordinar de bine toate detaliile, s-au vazut fotografiile, se cunoaste modelul. Dupa ce ne-am obisnuit cu noile linii ale marcii romanesti – etalate in mai toata lumea prin clasicul Logan derivat deocamdata in cinci versiuni – si dupa ce am constatat ca, vorba unor jurnalisti francezi, Renault a semanat Dacia si a cules succes, romanii revin. Si revin in mare stil!
Sandero arata bine in gama Renault. Si arata si mai bine in gama Dacia, acolo unde s-a lansat – in exact aceeasi forma – la Salonul de la Geneva din martie.
Am avut prilejul de a admira Sandero acum cateva zile, in fata unui dealership Dacia din Bucuresti, acolo unde cateva zeci de exemplare erau asezate in ordine pentru a fi preluate de viitorii clienti. Dintr-o data, Dacia inflorea ca imagine. In locul cutiei albe Logan care mi-a displacut intotdeauna ca forma dar mi-a placut cel putin la fel de mult ca functie si logica a conceptiei aparea un model curat, rotund, cu forme acceptabile si pe care il vezi imediat pe strada – adica, pe scurt, un model cu personalitate.
Nu a durat mult si am ajuns in Croatia, locul pe care Dacia l-a ales pentru primul test drive cu modelul romanesc. Chiar daca multi carcotasi ar spune ca e o dovada de lipsa de patriotism faptul ca Dacia n-a gasit in toata tara aia frumoasa cu munti, dealuri, campii si mare un loc prielnic pentru un test, logica echipei de comunicare a fost una absolut perfecta: Croatia e locul perfect pentru desfasurarea actiunii. Nu sare nimeni in fata masinii pentru a o admira la prima vedere, nu avem fani dementi ai marcii care sa perturbe jurnalistii, nu exista Logan-uri si nici pericole de accident atunci cand cei cu Logan ii vad pe cei care au avut onoarea de a conduce in premiera Sandero. Pe scurt, Croatia e linistita si gata de atac.Glumesc, evident. echipa de comunicare Renault s-a bazat pe efectul peisajelor teribile de langa Split. Si nu s-a inselat.
Sincer, nu ma asteptam la vreo revolutie tehnica, tehnologica si sentimentala atunci cand am intrat in habitaclul lui Sandero. Dupa ce mi-am pus centura insa, singurul element care mi-a amintit de clasicul Logan a fost claxonul asezat si de aceasta data – numai inginerii Dacia stiu de ce – in stanga volanului. In rest, totul e nou. Incepand cu sigla si terminand cu modul in care sunt asezate comenzile pe plansa de bord. E la fel de adevarat faptul ca dedesubturile miros inca a Logan, platforma atat de echilibrata a modelului care a facut istorie si bani pentru Renault avand limitele ei tehnice. Si totusi, faptul ca Sandero este ceva mai mic si cu putin, foarte putin mai greu are efect asupra modului in care masina se comporta pe sosea.
Sandero reprezinta o lovitura de imagine a celor de la Dacia. doua volume din gama. Pentru ca dedesubt vorbim de acelasi Logan. De la tren de rulare la elemente tehnice si motoare, Sandero ramane un Logan, asa cum il cunoastem cu totii. Si nu sunt multe de spus din acest punct de vedere. Se simte aproape identic, suspensiile fiind principalul element diferit. Dar nu prin constructie, ci prin simpla conformatie a caroseriei. Practic, Sandero este cu cateva kilograme mai greu decat Logan sedan iar prima impresie este ca distributia acestora este orientata mai ales inspre partea posterioara, acolo unde un hatch complex si-a facut loc in spatiul pana ieri ocupat de un capac de portbagaj. Evident, nu e tot: Sandero dispune de o noua caroserie de la cap la coada, ceea ce inseamna implicit o alta conceptie tehnica din aproape toate punctele de vedere.
Si nu este intamplator faptul ca marca romaneasca si-a schimbat implicit imaginea odata cu lansarea primului model inIn aceste conditii, apasarea pe spate pare ceva mai bine realizata, impresia imediata fiind aceea ca Sandero beneficiaza de suspensii putin mai dure pe trenul posterior. In conditiile in care cunoastem atat de bine gama Logan, testul ca Sandero nu a reprezentat, astfel, o mare noutate si nu a adus nimic spectaculos in peisaj. In afara exteriorului, evident.
Iti ia ceva timp sa te obisnuiesti cu modul in care sunt dispuse comenzile pe plansa de bord. Asta pentru ca ele sunt restilizate, ceva mai rotunde (in linia intregii caroserii, de altfel) si oarecum mai complexe in raport cu ceea ce ne-am obisnuit. Un exemplu in acest sens este reprezentat de comenzile sistemului de climatizare, care - desi sunt construite din acelasi plastic pe baza caruia viitorul client va plati o suma infima pentru masina atunci cand o va cumpara pe aceasta - au devenit ceva mai complicate, cu optiunea Circulare/recirculare abordabila printr-un element exterior concentric comenzii pentru nivelul ventilatiei interioare. Nu e vreo desoperire epocala, insa simpla asezare de acest tip inseamna automat mai putina simplitate. E adevarat, exista si un revers al medaliei: pentru cei obisnuiti cu simplitatea comenzilor, noul sistem va insemna o chestiune inutila si complicata. depinde pe ce parte a baricadei te afli.
Tot in aceasta linie se incadreaza si manerele alungite din plastic argintiu regasite pe interiorul portierelor si care iau locul sistemului mult mai simplu si mai putin evidentiat de pe Logan. Una dintre partile pozitive ale lui Sandero este reprezentata de vizibilitate. Daca in fata vorbim de aceeasi pozitie la volan, cu un plus pentru scaunele noi cu sustinere laterala mult imbunatatita, amplasarea unui hayon in partea din spate a insemnat automat un unghi mult mai larg pe care si-l permite cel de la volan. Pe de alta parte, spatiul destinat bagajelor este de aceasta data redus la 320 de litri, fanii incarcaturilor hardcore urmand sa fie dezamagiti de amprenta modernismului din acest punct de vedere.
Vorbim, insa, de o falsa problema, din moment de spatiul destinat bagajelor poate acomoda cu usurinta patru genti de dimensiuni apreciabile.Dinamica lui Sandero nu iese in evidenta - nici pozitiv si nici negativ - in raport cu cea a fratelui sau cu portbagaj. Nici nu ma asteptam la asta. Pana la urma, pretul lui Sandero reflecta exact filosofia sa de piata: un model concretizat pe platforma care a dat lumii cel mai cunoscut si profitabil model low-cost. Altfel spus, nu veti avea parte de artificii si de comportament rutier sportiv, ci din contra. Suspensiile sunt inclinate spre confort, sunt moi, insa nu atat de moi incat sa faca probleme la abordarea mai decisa a unor viraje stranse.
Nici motoarele disponibile la lansare nu vor fi neaparat un avantaj pentru Sandero in comparatie cu Logan, in conditiile in care vorbim, practic, doar de unitati pe benzina - aceleasi de pe gama existenta pana acum. Exemplul concret: in test am avut sub capota motorul de 1.6 litri MPI de 90 de cai, care nu mi-a aratat nimic diferit fata de ce stiam deja ca poate. Pana si consumul mediu se ridica la acelasi nivel.
O optiune demna de luat in seama - desi este legata exclusiv de partea de imagine - este pachetul optional denumit de Dacia "SUV", prin care clientii care isi doresc un look ceva mai agresiv si gata pentru atac pot sa isi comande un Sandero "blindat": praguri si scuturi cromate care au rolul de a determina un tablou foarte rebel (vezi ultimele trei fotografii din galerie). Pretul unei astfel de distractii este, conform oficialilor Dacia, de 800 de euro. Evident, aveti si varianta rabdarii. Asta pentru ca, in cateva luni, gama Dacia va primi cu bratele deschise un SUV/crossover adevarat.
Una peste alta, Sandero isi va indeplini cu siguranta rolul: acela de a dezvolta si promova o imagine mai fresh, mai tanara, mai dinamica, a unei marci care s-a remarcat deja in industria auto mondiala. Cu atat mai mult cu cat acesta va fi modelul prin care Dacia isi va face debutul in scurt timp pe piata din Marea Britanie. Iar vizitatorii fideli ai Automarket stiu foarte bine ca, atunci cand Sandero s-a lansat oficial la Geneva, am pus un pariu cu mine insumi ca aceasta masina va fi cea care va ridica segmentul modelelor in doua volume in tara. Mai mult, spuneam atunci ca in maximum sase luni de la lansare vom vedea deja multe exemplare Sandero pe strazi daca Dacia si Renault isi vor permite o strategie de pret aceptabila. Iar pentru ca acest lucru s-a intamplat deja, ma astept ca pronosticul meu sa devina realitate. Si ca Dacia sa dea tonul unui segment de piata prea putin valorificat la noi pana in prezent. Chiar daca oficialii romani sustin, astazi, ca majoritatea exemplarelor produse vor fi vandute in afara Romaniei.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)