Dacia, pe locul al treilea in topul satisfactiei clientilor din Franta

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 29.04.2010
Dacia nu reuseste doar sa vanda multe masini in Franta. Modelele marcii ii multumesc pe francezi, care i-au acordat Daciei locul al treilea in clasamentul satisfactiei, dupa Honda si Mini.

Esential

86.1% este gradul de satisfactie a clientilor Dacia din Franta.
87.6% este gradul de satisfactie a clientilor Sandero din Franta.

Dacia reuseste sa faca istorie in Franta, unde doar clientii Honda si MINI sunt mai multumiti de modelele cumparate de acestia. Conform unui studiu realizat in decursul ultimelor sase luni de publicatia Auto Plus, 32.000 de clienti ai marcilor vandute in Hexagon au decis ca Dacia sa ocupe locul al treilea, dupa Honda si Mini, in topul satisfactiei clientilor.

Clasamentul a fost stabilit plecand de la gradul de satisfacere a asteptarilor clientilor, in calcularea punctajului total intrand insa, conform organizatorilor acestui studiu, calitatea fabricatiei, fiabilitatea, problemele intalnite si, nu in ultimul rand, timpul de imobilizare a masinii in cazul unei reparatii. Un alt criteriu important luat in considerare de studiul francez este modul in care clientul unei marci si-a exprimat sau nu regretul de a fi cumparat masina proprie si disponibilitatea de a-si cumpara in viitor o masina a aceleiasi marci.

In clasamentul rezultat in urma chestionarului completat de 32.000 de clienti de pe intreg teritoriul Frantei conduce Honda (92.5% grad de satisfacere a clientilor), marca japoneza fiind urmata de Mini (87.5%) si de Dacia (86.1%). In urma producatorului de la Mioveni s-au clasat Audi (85.1%), Skoda (84.5%) si BMW, marca bavareza cazand de pe pozitia a doua pe a cincea din 2009 pana in 2010. Topul 10 al marcilor care i-au multumit pe francezi continua cu Mazda (81.7%), Mercedes (74.1%), Toyota (70.9%) si Ford (70.3%).

La capitolul modele, Dacia Sandero a reusit performanta de a se clasa pe pozitia a sasea la general, cu 87.6% grad de satisfacere a clientilor care au ales modelul romanesc. In fata lui Sandero se afla doar modele ale unor marci de renume: Toyota Prius (locul 1, 96.2%), Honda CRV (locul al doilea, 92.7%), Honda Jazz (locul al treilea, 92.3%),  Honda Civic (locul al patrulea, 90.6%) si BMW Seria 1 (88.2%).

Dacia Logan a contribuit la randul sau succesul Dacia in Franta, locul al 18-lea in acest clasament (cu 82.2% grade de satisfacere a clientilor) clasand modelul romanesc in fata unor best-sellers ca Skoda Octavia (locul 23), BMW X3 (locul 24), Citroen C5 (locul 26), Toyota Avensis (locul 33), Volkswagen Passat (locul 37) si Ford Mondeo (locul 42)

CLASAMENTUL PE MARCI

LOC MARCA %
1 Honda 92.8
2 Mini 87.5
3 Dacia 86.1
4 Audi 85.1
5 Skoda 84.5
6 BMW 83.9
7 Mazda 81.7
8 Mercedes 74.1
9 Toyota 70.9
10 Ford 70.3
11 Kia 67.6
12 Volkswagen 67.5
13 Seat 66.3
14 Nissan 64.8
15 Hyundai 64.5
16 Renault 63.5
17 Volvo 63.5
18 Suzuki 61.8
19 Peugeot 58.2
20 Citroen 57.9
21 Opel 56.0
22 Fiat 54.7
23 Lancia 54.1
24 Chevrolet 51.4
25 Alfa Romeo 47.7

CLASAMENTUL PE MODELE

Loc Model %
1 Toyota - Prius 96,2%
2 Honda - CRV 92,7%
3 Honda - Jazz 92,3%
4 Honda - Civic 90,6%
5 BMW - Seria 1 88,2%
6 Dacia - Sandero 87,6%
7 Mini - Mini 87,5%
8 Mercedes - Clasa B 87,4%
9 Audi - A4 87,2%
10 Skoda - Fabia 86,0%
11 Volkswagen - Golf 86,0%
12 Kia - Cee'd 85,7%
13 BMW - Seria 5 85,5%
14 Audi - A3 85,3%
15 Mercedes - Clasa C 83,5%
16 BMW - Seria 3 83,4%
17 Volkswagen - Tiguan 83,4%
18 Dacia - Logan 82,2%
19 Renault - Grand Modus 82,1%
20 Mazda - 6 82,0%
21 Toyota - Auris 81,1%
22 Seat - Leon 80,9%
23 Skoda - Octavia 80,7%
24 BMW - X3 78,5%
25 Volkswagen - Touran 78,3%
26 Citroen - C5 77,6%
27 Fiat - Bravo 77,4%
28 Peugeot - 308 77,2%
29 Toyota - Corolla Verso 75,5%
30 Peugeot - 107 74,0%
31 Renault - Laguna 73,8%
32 Volkswagen - Golf Plus 73,7%
33 Toyota - Avensis 73,4%
33 Toyota - Yaris 73,4%
35 Mazda - 3 70,7%
36 Toyota - RAV 4 69,8%
37 Volkswagen - Passat 69,8%
38 Alfa Romeo - 159 68,9%
39 Alfa Romeo - 147 68,7%
40 Citroen - Grand C4 Picasso 68,6%
41 Ford - S-Max 68,4%
42 Ford - Mondeo 67,9%
Loc Model %
43 Hyundai - Tucson 67,6%
44 Suzuki - Swift 67,6%
45 Renault - Twingo 67,5%
46 Peugeot - 807 67,3%
47 Nissan - Qashqai 65,7%
48 Ford - Focus 65,5%
49 Fiat - 500 65,2%
50 Citroen - Xsara Picasso 64,9%
51 Citroen - C4 Picasso 64,8%
52 Peugeot - 407 64,2%
52 Seat - Ibiza 64,2%
54 Seat - Altea 63,3%
55 Ford - Fiesta 62,5%
56 Nissan - XTrail 62,5%
57 Renault - Scenic 61,4%
58 Volkswagen - Polo 61,0%
59 Mercedes - Clasa A 60,9%
60 Citroen - C2 59,8%
61 Peugeot - 207 58,4%
62 Ford - C-MAX 58,1%
63 Renault - Clio 58,0%
64 Citroen - C4 57,6%
65 Opel - Meriva 57,5%
66 Renault - Megane 55,8%
67 Renault - Grand Scenic 55,7%
68 Citroen - C1 55,2%
69 Fiat - Panda 55,0%
70 Opel - Astra 55,0%
71 Citroen - C3 54,4%
72 Opel - Corsa 53,8%
73 Renault - Modus 50,4%
74 Renault - Clio Campus 49,8%
75 Renault - Kangoo 49,0%
76 Peugeot - 307 48,2%
77 Peugeot - 206 47,2%
78 Nissan - Note 46,6%
79 Fiat - Grande Punto 45,8%
80 Citroen - Berlingo 42,4%
81 Peugeot - Partner 37,7%
82 Renault - Espace 35,1%
83 Opel - Zafira 34,2%

 

 

Comentarii (22)

  • francezi astea
    S'il vous plaît monsieur!
    7 8
  • nu ma mira ca Honda e pe primul loc. (in sensul bun)
    19 0
  • topuri satisfactie
    Dupa parerea mea topurile astea nu ai nici o relevanta.
    Daca s-ar compara modele din acceasi clasa de pret poate ar fi cat de cat relevant.

    Este normal ca cineva care isi ia un aston martin de 200.000 sa aiba asteptari mult mai mari de la masina decat cineva care isi ia un sandero de 7000 euro. Probabil cel care isi ia dacia nu a avut prea multe masini inainte (sau a avut SH-uri ieftine) si din aceasta cauza este mai satisfacut decat un posesor de Mercedes.

    Interesant e ca renault e mult in urma dacia ...
    11 10
  • vw ?
    locul 12 ?

    grupul PSA pe 19-20 ? hmm, ciudat top..........sa vedem anul viitor cum va fi!
    6 7
  • Crysty
    Top
    Nu cred asemenea stire!
    Daca ai lor producatori: Renault, Peugeot si Citroen sunt pe primele 3 locuri la vanzari cum va explicati ca toti 3 sunt peste locul 15 in acest top al satisfacerii? Si-au cumparat francezii masini doar ca sa deminstreze ca sunt nationalisti si nu-i intereseaza daca-i satisface o masina? Pe asemenea vremuri au cheltuit ei de dragul economiei?
    Va spun eu: NU.
    Acest top este gresit si ceea ce era de evidentiat ca Dacia este in topul 10 dpdv al satisfactiei!
    Automarket primeste bani de la Dacia sa-i promoveze tot mai des brand-ul!
    8 17
  • hmmm
    crysty...sondajul a fost realizat de o revista auto din franta(auto plus) si nu are nici o legatura cu automarket....esti ata de redus ca nu poti sa accepti realitatea...imi pare rau pt. tine !!!!
    16 1
  • Implica fiabilitate. Bravo Dacia !
    15 0
  • are succes datorita faptului ca este nationalismul francez ca altfel ar fii fost pe ultimile locuri
    9 9
  • Autogreen
    nationalisti
    @Mirela: hai sa fim si noi un pic nationalisti si sa cumparam produsele romanesti.
    13 5
  • hi,hi,hi
    ha,ha,ha
    Sa stiti ca Dacia e o masina buna, merita locul 3, si merge din ce in ce mai bine....e destul de spatioasa, motorizarea diesel e foarte reusita, cel putin 1,5 dci de 85 cp, are un consum super, chiar mic. ce mai, masina ideala familista.
    14 4
  • Dr Felix
    FFFF MIRAT?!?!?
    Mai ce .... sunt francezii astia!!! Noroc ca suntem noi "destepti" si nu ne cumparam astfel de masini!
    P.S. Nu am/conduc Dacia!
    7 2
  • @hi,hi,hi
    asa ca, curiozitate: stii cat costa scrumiera la logan? 150 ron
    deci intretinerea in service Dacia, a unui Logan/Sandero este la fel de costisitoare ca intretinerea unui BMW 320d E90 intr-un service privat autorizat.
    2 12
  • Mickey
    Dacia? Frigiderele alea? Masinile alea low-cost pe care numai sarantocii le cumpara si se dau mari cu ele de parca ar fi bmw-uri? Rablele alea de troncanesc intr-una si se strica la fiecare 20 de km? Vai de mine, ce jignire pentru posesorii marcilor de prestigiu k Dacia e in top 3. Da cum se poate asa ceva "mancatia-s"? Francezii aia sunt prosti ba. Noi stim ce inseamna clasa, "confort", calitate. Pai doar "sintem" romani si noi "le stie" pe toate. Ce sa mai, sondajele astea is cumparate de Renault ca sa faca propaganda. "Stie noi" k am vazut pe "haifaiv".
    Ma indoiesc ca francezii ar cumpara un produs k sunt nationalisti sau mai stiu eu ce. Il cumpara pentru k asta le trebuie, o masina ieftina, fiabila, cu consum mic pentru activitatile de zi cu zi, nu case pe roti cu consum de tren. De-asta sunt asa de inaintati in cultura si civilizatie.
    Noi le cumparam rebuturile, ei ne cumpara produsele noi. As fi curios ce rezultat s-ar obtine daca s-ar face sondaje asemanatoare si in alte tari unde este exportata Dacia, cum ar fi Germania. Sunt 100% ca rezultatul nu ar fi cu mult mai diferit. De ce?
    PENTRU CA DACIA FACE MASINI BUNE!!!!!!
    Nah, sa va ofticati :))
    12 9
  • Mickey
    Domnule ".", scrumiera la Logan este 86 RON la reprezentanta si 20 in magazine.
    Daca ar fi sa ne luam de chestii din astea, BMW are suporturi de pahare de 100 Euro si scrumiere+bricheta de 30 euro.
    Si chiar tu ai zis, cat te costa sa iti intretii Dacia in service, la BMW abia daca poti sa mergi la un service particular unde oricum lucrarile sunt facute cu semnul ????
    Plus k pentru Dacii gasesti piese foarte usor. Si pentru BMW gasesti daca stii unde sa mergi, dar cand iti zice pretul, te gandesti de doua ori inainte sa dai banul.
    Am Dacie si slava Domnului pana acum nu a trebuit sa schimb decat consumabile si ceva bucsi k nah, astea-s drumurile. Am avut si limuzine SH (Passat TDI 130CP 2001) si era groaznic la servisare si consum. Deci oricum ai da-o, tot Dacia e mai ieftina. Bineinteles, dak iti place sa experimentezi "the joy of driving", BMW este masina ideala insa tre sa ai si bani sa o intretii altfel se transforma din "joy" in "curse".
    In final depinde pentru ce iti trebuie masina. Eu fac naveta zilnic 40 KM asa k a trebuit sa renunt la "joy of driving" in favoarea unui vehicul mai "pocket-friendly".
    Toate cele bune si scuzati englezismele
    13 3
  • Florin
    dacia vs hyundai
    @Mickey ai sa-ti spun o mica povestioara care am patit-o eu pe pielea mea nu din ce zic altii :

    Am un Logan 1,5 DCI de 65 sau 70 CP din 2006 60.000 km La bord . Pana acum am bagat decat revizii cu schimbare de ulei , filtre si alte consumabile din astea si la 60 mii facut distributia dar pana acum nu a picat nimic la ea in afara de schimbat de 2 ori bec frana spate !?

    Am cumparat un Hyundai Accent 2008 full options tot 1,5 DCI 110 CP si dupa 15.000 de km s-a bulit servodirectia in mers !? S-a rezolvat in garantie dar eu imi pun problema ca daca eram intr-o depasire si se bulea atunci ?! Ce faceam ?!

    Bineinteles nu se compara :
    - Loganul este mult mai spatios si in interior si la portbagaj
    - Zgomotul interior mai mare la Logan
    - Servodirectie mai greoaie la Logan ( dar nu s-a stricat )
    - Putere si cuplu mult mai mare la Hyundai
    - Amortizoare praf la Hyundai in sensul ca orice gropita iei zici ca se rupe in 2 si la un test facut de "ams" spuneau ca masina e facuta pt drumuri bune nu pt cele de la noi
    - Materialele de interior la Hyundai nu sunt cu mult mai bune ca la Logan dat dovada faptul ca pusesem detectorul pe bord si se zgariase bordul in timp din cauza asta

    ... si exemplele ar putea continua si cu costul reviziilor de peste 1000 ron la Hyundai si aprox 500 la Logan
    ... ca sa nu mai zic ca am prieten cu golf V careuia i s-a spart cutia de viteze si odata i-a sarit de la punct si a trebuit sa o ia pe platforma ( se mai intampla )

    Deci chestii de genul asta se intampla si la alte marci daca e sa o luam asa . Personal mi se pare ca Loganul e facut sa reziste la multe lucruri gen carat , gropi etc
    9 7
  • @Mickey
    Ca sa parcurg 175 de km imi consuma de circa 30 ron la mers normal, adica 140-150km/h pe A1 si pe DN7C cu 70-80km/h, deci nu stiu cui ii consuma mai mult; asta pentru ca spuneai ca faci naveta zilnic.
    Iar ce spui tu de suporturi de pahare este cu totul altceva, doarece au o constructie mai complicata si nu costa doar suportii in sine doarece sunt incluse in bord si asta presupune alte cheltuieli atunci cand configurezi masina, de aceea si pretul lor; cat despre bricheta, ai si in fata si in spate la care sunt incluse cele doua scrumiere si totusi vorbim despre o masina premium si una low-cost, iar preturile se aproprie. Nu zic ca e mai scump la Logan, dar pentru un low-cost, intretinerea mi se pare mare, mai mare ca la un Opel Astra H.
    Logan = Renault, iar cei din urma vand masina la super pret, dar cand e vorba de revizii, piese, etc. ai sa observi cat te costa de fapt si ajungi sa zici ca Logan nu e low-cost.
    Am scris despre BMW, dar puteam sa dau exemplu si de Audi, VW, Toyota sau Mercedes.

    Si ca am citit mai sus, cand fac revizia la service particular pun cel mai bun ulei, cele mai bune placute de frana si cele mai bune filtre si ma costa destul de putin la ceea ce ofera masina, iar la un service-ul particular la care ma duc eu se lucreaza fara semne de intrebare, nu se poarta cei de acolo ca niste mizerabili, iar interesul lor e de a capata un client. La reprezentanta esti obligat sa te duci ca sa nu-ti pierzi garantia, de aceea risti sa nu te serveasca cum trebuie, sa nu-ti schimbe ce trebuie cand trebuie si evident platesti cat nu trebuie.
    5 6
  • Oameni buni, voi chiar nu intelegeti cum de sunt atat de multumiti francezii de Dacia? Raportul calitate/pret va spune ceva?

    Francezul nu are asteptari mari de la masina asta (asa cum are romanul), pentru ca el constientizeaza ca a dat pe ea 8000-9000 de euro.

    Dacia face masini simple, incapatoare, cu tehnica simpla si fiabile. Atat, iar la pretul asta e suficient.

    Vrei confort, performanta, calitate premium? Pai baga nene mana in buzunar si cumpara-ti un Focus nou sau Golf VI. Aaa, stai ca nu se poate ca sunt la pret dublu.

    Asta e, romanul nu e in stare sa gandesca putin mai mult.
    13 2
  • ursus2
    @Florin
    Ai 60.000Km cu un Logan si n-a cazut nimic la el?Mdea,constat ca ai f.f.mici pretentii de la acea masina!
    1 9
  • ANUNT pt LauCalin
    De acord pana la un punct:

    Premium nu inseamna ford si vw. Mai incearca!

    *cateva hinturi
    mercedes-benz,bmw,audi,infiniti,lexus,acura,cadillac,rolls royce... pricepi ideea?
    8 1
  • nationalism
    si nu numai la francezi, asa isipastreaza locurile de munca ,etc si in plus sunt mai calculati si mai putin fitosi, cine are bani de bmw sau mercedes are si de restul nu ca la noi isi iau sh scumpe si nu au o chiftea in burta
    4 1
  • @xss
    Corect! Scuze, din graba am scris gresit. :)
    3 1
  • Mama Matura
    Ce mare fan Volvo este LauCatalin, mare specialist in orice chestie auto singura problema este ca are un Bettle... Probabil pasiunea pentru Volvo se refera doar la reclame si evident discutiile "inteligente" de pe acest site.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru