Esential
86.1% | este gradul de satisfactie a clientilor Dacia din Franta. |
87.6% | este gradul de satisfactie a clientilor Sandero din Franta. |
86.1% | este gradul de satisfactie a clientilor Dacia din Franta. |
87.6% | este gradul de satisfactie a clientilor Sandero din Franta. |
Dacia reuseste sa faca istorie in Franta, unde doar clientii Honda si MINI sunt mai multumiti de modelele cumparate de acestia. Conform unui studiu realizat in decursul ultimelor sase luni de publicatia Auto Plus, 32.000 de clienti ai marcilor vandute in Hexagon au decis ca Dacia sa ocupe locul al treilea, dupa Honda si Mini, in topul satisfactiei clientilor.
Clasamentul a fost stabilit plecand de la gradul de satisfacere a asteptarilor clientilor, in calcularea punctajului total intrand insa, conform organizatorilor acestui studiu, calitatea fabricatiei, fiabilitatea, problemele intalnite si, nu in ultimul rand, timpul de imobilizare a masinii in cazul unei reparatii. Un alt criteriu important luat in considerare de studiul francez este modul in care clientul unei marci si-a exprimat sau nu regretul de a fi cumparat masina proprie si disponibilitatea de a-si cumpara in viitor o masina a aceleiasi marci.
In clasamentul rezultat in urma chestionarului completat de 32.000 de clienti de pe intreg teritoriul Frantei conduce Honda (92.5% grad de satisfacere a clientilor), marca japoneza fiind urmata de Mini (87.5%) si de Dacia (86.1%). In urma producatorului de la Mioveni s-au clasat Audi (85.1%), Skoda (84.5%) si BMW, marca bavareza cazand de pe pozitia a doua pe a cincea din 2009 pana in 2010. Topul 10 al marcilor care i-au multumit pe francezi continua cu Mazda (81.7%), Mercedes (74.1%), Toyota (70.9%) si Ford (70.3%).
La capitolul modele, Dacia Sandero a reusit performanta de a se clasa pe pozitia a sasea la general, cu 87.6% grad de satisfacere a clientilor care au ales modelul romanesc. In fata lui Sandero se afla doar modele ale unor marci de renume: Toyota Prius (locul 1, 96.2%), Honda CRV (locul al doilea, 92.7%), Honda Jazz (locul al treilea, 92.3%), Honda Civic (locul al patrulea, 90.6%) si BMW Seria 1 (88.2%).
Dacia Logan a contribuit la randul sau succesul Dacia in Franta, locul al 18-lea in acest clasament (cu 82.2% grade de satisfacere a clientilor) clasand modelul romanesc in fata unor best-sellers ca Skoda Octavia (locul 23), BMW X3 (locul 24), Citroen C5 (locul 26), Toyota Avensis (locul 33), Volkswagen Passat (locul 37) si Ford Mondeo (locul 42)CLASAMENTUL PE MARCI
LOC | MARCA | % |
1 | Honda | 92.8 |
2 | Mini | 87.5 |
3 | Dacia | 86.1 |
4 | Audi | 85.1 |
5 | Skoda | 84.5 |
6 | BMW | 83.9 |
7 | Mazda | 81.7 |
8 | Mercedes | 74.1 |
9 | Toyota | 70.9 |
10 | Ford | 70.3 |
11 | Kia | 67.6 |
12 | Volkswagen | 67.5 |
13 | Seat | 66.3 |
14 | Nissan | 64.8 |
15 | Hyundai | 64.5 |
16 | Renault | 63.5 |
17 | Volvo | 63.5 |
18 | Suzuki | 61.8 |
19 | Peugeot | 58.2 |
20 | Citroen | 57.9 |
21 | Opel | 56.0 |
22 | Fiat | 54.7 |
23 | Lancia | 54.1 |
24 | Chevrolet | 51.4 |
25 | Alfa Romeo | 47.7 |
CLASAMENTUL PE MODELE
Loc | Model | % |
---|---|---|
1 | Toyota - Prius | 96,2% |
2 | Honda - CRV | 92,7% |
3 | Honda - Jazz | 92,3% |
4 | Honda - Civic | 90,6% |
5 | BMW - Seria 1 | 88,2% |
6 | Dacia - Sandero | 87,6% |
7 | Mini - Mini | 87,5% |
8 | Mercedes - Clasa B | 87,4% |
9 | Audi - A4 | 87,2% |
10 | Skoda - Fabia | 86,0% |
11 | Volkswagen - Golf | 86,0% |
12 | Kia - Cee'd | 85,7% |
13 | BMW - Seria 5 | 85,5% |
14 | Audi - A3 | 85,3% |
15 | Mercedes - Clasa C | 83,5% |
16 | BMW - Seria 3 | 83,4% |
17 | Volkswagen - Tiguan | 83,4% |
18 | Dacia - Logan | 82,2% |
19 | Renault - Grand Modus | 82,1% |
20 | Mazda - 6 | 82,0% |
21 | Toyota - Auris | 81,1% |
22 | Seat - Leon | 80,9% |
23 | Skoda - Octavia | 80,7% |
24 | BMW - X3 | 78,5% |
25 | Volkswagen - Touran | 78,3% |
26 | Citroen - C5 | 77,6% |
27 | Fiat - Bravo | 77,4% |
28 | Peugeot - 308 | 77,2% |
29 | Toyota - Corolla Verso | 75,5% |
30 | Peugeot - 107 | 74,0% |
31 | Renault - Laguna | 73,8% |
32 | Volkswagen - Golf Plus | 73,7% |
33 | Toyota - Avensis | 73,4% |
33 | Toyota - Yaris | 73,4% |
35 | Mazda - 3 | 70,7% |
36 | Toyota - RAV 4 | 69,8% |
37 | Volkswagen - Passat | 69,8% |
38 | Alfa Romeo - 159 | 68,9% |
39 | Alfa Romeo - 147 | 68,7% |
40 | Citroen - Grand C4 Picasso | 68,6% |
41 | Ford - S-Max | 68,4% |
42 | Ford - Mondeo | 67,9% |
Loc | Model | % |
---|---|---|
43 | Hyundai - Tucson | 67,6% |
44 | Suzuki - Swift | 67,6% |
45 | Renault - Twingo | 67,5% |
46 | Peugeot - 807 | 67,3% |
47 | Nissan - Qashqai | 65,7% |
48 | Ford - Focus | 65,5% |
49 | Fiat - 500 | 65,2% |
50 | Citroen - Xsara Picasso | 64,9% |
51 | Citroen - C4 Picasso | 64,8% |
52 | Peugeot - 407 | 64,2% |
52 | Seat - Ibiza | 64,2% |
54 | Seat - Altea | 63,3% |
55 | Ford - Fiesta | 62,5% |
56 | Nissan - XTrail | 62,5% |
57 | Renault - Scenic | 61,4% |
58 | Volkswagen - Polo | 61,0% |
59 | Mercedes - Clasa A | 60,9% |
60 | Citroen - C2 | 59,8% |
61 | Peugeot - 207 | 58,4% |
62 | Ford - C-MAX | 58,1% |
63 | Renault - Clio | 58,0% |
64 | Citroen - C4 | 57,6% |
65 | Opel - Meriva | 57,5% |
66 | Renault - Megane | 55,8% |
67 | Renault - Grand Scenic | 55,7% |
68 | Citroen - C1 | 55,2% |
69 | Fiat - Panda | 55,0% |
70 | Opel - Astra | 55,0% |
71 | Citroen - C3 | 54,4% |
72 | Opel - Corsa | 53,8% |
73 | Renault - Modus | 50,4% |
74 | Renault - Clio Campus | 49,8% |
75 | Renault - Kangoo | 49,0% |
76 | Peugeot - 307 | 48,2% |
77 | Peugeot - 206 | 47,2% |
78 | Nissan - Note | 46,6% |
79 | Fiat - Grande Punto | 45,8% |
80 | Citroen - Berlingo | 42,4% |
81 | Peugeot - Partner | 37,7% |
82 | Renault - Espace | 35,1% |
83 | Opel - Zafira | 34,2% |
Daca s-ar compara modele din acceasi clasa de pret poate ar fi cat de cat relevant.
Este normal ca cineva care isi ia un aston martin de 200.000 sa aiba asteptari mult mai mari de la masina decat cineva care isi ia un sandero de 7000 euro. Probabil cel care isi ia dacia nu a avut prea multe masini inainte (sau a avut SH-uri ieftine) si din aceasta cauza este mai satisfacut decat un posesor de Mercedes.
Interesant e ca renault e mult in urma dacia ...
grupul PSA pe 19-20 ? hmm, ciudat top..........sa vedem anul viitor cum va fi!
Daca ai lor producatori: Renault, Peugeot si Citroen sunt pe primele 3 locuri la vanzari cum va explicati ca toti 3 sunt peste locul 15 in acest top al satisfacerii? Si-au cumparat francezii masini doar ca sa deminstreze ca sunt nationalisti si nu-i intereseaza daca-i satisface o masina? Pe asemenea vremuri au cheltuit ei de dragul economiei?
Va spun eu: NU.
Acest top este gresit si ceea ce era de evidentiat ca Dacia este in topul 10 dpdv al satisfactiei!
Automarket primeste bani de la Dacia sa-i promoveze tot mai des brand-ul!
P.S. Nu am/conduc Dacia!
deci intretinerea in service Dacia, a unui Logan/Sandero este la fel de costisitoare ca intretinerea unui BMW 320d E90 intr-un service privat autorizat.
Ma indoiesc ca francezii ar cumpara un produs k sunt nationalisti sau mai stiu eu ce. Il cumpara pentru k asta le trebuie, o masina ieftina, fiabila, cu consum mic pentru activitatile de zi cu zi, nu case pe roti cu consum de tren. De-asta sunt asa de inaintati in cultura si civilizatie.
Noi le cumparam rebuturile, ei ne cumpara produsele noi. As fi curios ce rezultat s-ar obtine daca s-ar face sondaje asemanatoare si in alte tari unde este exportata Dacia, cum ar fi Germania. Sunt 100% ca rezultatul nu ar fi cu mult mai diferit. De ce?
PENTRU CA DACIA FACE MASINI BUNE!!!!!!
Nah, sa va ofticati :))
Daca ar fi sa ne luam de chestii din astea, BMW are suporturi de pahare de 100 Euro si scrumiere+bricheta de 30 euro.
Si chiar tu ai zis, cat te costa sa iti intretii Dacia in service, la BMW abia daca poti sa mergi la un service particular unde oricum lucrarile sunt facute cu semnul ????
Plus k pentru Dacii gasesti piese foarte usor. Si pentru BMW gasesti daca stii unde sa mergi, dar cand iti zice pretul, te gandesti de doua ori inainte sa dai banul.
Am Dacie si slava Domnului pana acum nu a trebuit sa schimb decat consumabile si ceva bucsi k nah, astea-s drumurile. Am avut si limuzine SH (Passat TDI 130CP 2001) si era groaznic la servisare si consum. Deci oricum ai da-o, tot Dacia e mai ieftina. Bineinteles, dak iti place sa experimentezi "the joy of driving", BMW este masina ideala insa tre sa ai si bani sa o intretii altfel se transforma din "joy" in "curse".
In final depinde pentru ce iti trebuie masina. Eu fac naveta zilnic 40 KM asa k a trebuit sa renunt la "joy of driving" in favoarea unui vehicul mai "pocket-friendly".
Toate cele bune si scuzati englezismele
Am un Logan 1,5 DCI de 65 sau 70 CP din 2006 60.000 km La bord . Pana acum am bagat decat revizii cu schimbare de ulei , filtre si alte consumabile din astea si la 60 mii facut distributia dar pana acum nu a picat nimic la ea in afara de schimbat de 2 ori bec frana spate !?
Am cumparat un Hyundai Accent 2008 full options tot 1,5 DCI 110 CP si dupa 15.000 de km s-a bulit servodirectia in mers !? S-a rezolvat in garantie dar eu imi pun problema ca daca eram intr-o depasire si se bulea atunci ?! Ce faceam ?!
Bineinteles nu se compara :
- Loganul este mult mai spatios si in interior si la portbagaj
- Zgomotul interior mai mare la Logan
- Servodirectie mai greoaie la Logan ( dar nu s-a stricat )
- Putere si cuplu mult mai mare la Hyundai
- Amortizoare praf la Hyundai in sensul ca orice gropita iei zici ca se rupe in 2 si la un test facut de "ams" spuneau ca masina e facuta pt drumuri bune nu pt cele de la noi
- Materialele de interior la Hyundai nu sunt cu mult mai bune ca la Logan dat dovada faptul ca pusesem detectorul pe bord si se zgariase bordul in timp din cauza asta
... si exemplele ar putea continua si cu costul reviziilor de peste 1000 ron la Hyundai si aprox 500 la Logan
... ca sa nu mai zic ca am prieten cu golf V careuia i s-a spart cutia de viteze si odata i-a sarit de la punct si a trebuit sa o ia pe platforma ( se mai intampla )
Deci chestii de genul asta se intampla si la alte marci daca e sa o luam asa . Personal mi se pare ca Loganul e facut sa reziste la multe lucruri gen carat , gropi etc
Iar ce spui tu de suporturi de pahare este cu totul altceva, doarece au o constructie mai complicata si nu costa doar suportii in sine doarece sunt incluse in bord si asta presupune alte cheltuieli atunci cand configurezi masina, de aceea si pretul lor; cat despre bricheta, ai si in fata si in spate la care sunt incluse cele doua scrumiere si totusi vorbim despre o masina premium si una low-cost, iar preturile se aproprie. Nu zic ca e mai scump la Logan, dar pentru un low-cost, intretinerea mi se pare mare, mai mare ca la un Opel Astra H.
Logan = Renault, iar cei din urma vand masina la super pret, dar cand e vorba de revizii, piese, etc. ai sa observi cat te costa de fapt si ajungi sa zici ca Logan nu e low-cost.
Am scris despre BMW, dar puteam sa dau exemplu si de Audi, VW, Toyota sau Mercedes.
Si ca am citit mai sus, cand fac revizia la service particular pun cel mai bun ulei, cele mai bune placute de frana si cele mai bune filtre si ma costa destul de putin la ceea ce ofera masina, iar la un service-ul particular la care ma duc eu se lucreaza fara semne de intrebare, nu se poarta cei de acolo ca niste mizerabili, iar interesul lor e de a capata un client. La reprezentanta esti obligat sa te duci ca sa nu-ti pierzi garantia, de aceea risti sa nu te serveasca cum trebuie, sa nu-ti schimbe ce trebuie cand trebuie si evident platesti cat nu trebuie.
Francezul nu are asteptari mari de la masina asta (asa cum are romanul), pentru ca el constientizeaza ca a dat pe ea 8000-9000 de euro.
Dacia face masini simple, incapatoare, cu tehnica simpla si fiabile. Atat, iar la pretul asta e suficient.
Vrei confort, performanta, calitate premium? Pai baga nene mana in buzunar si cumpara-ti un Focus nou sau Golf VI. Aaa, stai ca nu se poate ca sunt la pret dublu.
Asta e, romanul nu e in stare sa gandesca putin mai mult.
Premium nu inseamna ford si vw. Mai incearca!
*cateva hinturi
mercedes-benz,bmw,audi,infiniti,lexus,acura,cadillac,rolls royce... pricepi ideea?