Dacia, pe locul al cincilea în Franţa după primele şase luni din 2013

de Mircea Meșter
Marti, 09.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia este depăşită la vânzări în Franţa doar de mărcile franceze şi de Volkswagen. Sandero intră şi el în top 10 modele vândute în Hexagon.

Esential 5 este locul ocupat de Dacia pe piaţa din franţa în primele şase luni ale anului.
+9% este creşterea înregistrată de marca de la Mioveni în Franţa, în condiţiile în care piaţa franceză a scăzut cu 9%.
45.000 de maşini a vândut Dacia în Franţa în ianuarie-iunie 2013, număr dublu faţă de totalul maşinilor vândute de toate mărcile în România în aceeaşi perioadă.
Dacia a profitat în primele şase luni ale anului de noua gamă de modele şi s-a instalat pe poziţia a cincea în clasamentului vânzărilor auto din Franţa. Cu 45.000 de maşini vândute în Hexagon, Dacia este depăşită doar de mărcile franceze de tradiţie (Renault, Peugeot şi Citroen) şi de Volkswagen, marca de la Mioveni clasându-se în clasamentul vânzărilor franceze în faţa unor branduri precum Ford, Nissan, Toyota, Opel sau Fiat.

Conform statisticilor oferite de CCFA, 4.8% dintre maşinile vândute în Franţa până acum în acest an poartă sigla Dacia, marca low-cost a celor de la Renault reuşind o creştere de 6% în raport cu anul trecut în ceea ce priveşte performanţele în vânzări. 

Cel mai bine vândut model al mărcii Dacia în Franţa rămâne Sandero, care a strâns aproape jumătate din totalul maşinilor vândute (19.749 de unităţi). Sandero se află pe locul al 10-lea în clasamentul modelelor tuturor mărcilor prezente pe piaţa din Hexagon, clasându-se în faţa unor nume grele precum VW Golf 7, Peugeot 308, Toyota Yaris, Nissan Qashqai sau Ford Fiesta.

Următorul model Dacia în clasamentul vânzărilor din Franţa este Duster, cu 14.148 de maşini vândute (creştere de 1.5% faţă de anul trecut).

Piaţa franceză a înregistrat o scădere de 9% în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind vândute în total 930.000 de maşini. Cel mai vândut model din Franţa este Renault Clio 4 (56.000 de unităţi, în creştere de pe poziţia a 26-a anul trecut), iar cea mai vândută marcă rămâne Renault, cu 175.000 de maşini vândute. 

FRANŢA, ianuarie-iunie 2013 - clasament pe mărci
Marca Maşini vândute
(ian-iun 2013) 
Cota de
piaţă 
+/-
faţă de '12 
1 Renault 175.207 18.8% -12%
2 Peugeot 150.997 16.2% -11%
3 Citroen 124.194 13.3% -17%
4 Volkswagen 74.774 8.0% -12%
5 Dacia 44.923 4.8% +9%
6 Ford 43.317 4.7% -23%
7 Toyota 35.003 3.8% +5%
8 Nissan 34.926 3.8% -9%
9 Opel 32.930 3.5% -22%
10 Audi 29.726 3.2% -6%

FRANŢA, ianuarie-iunie 2013 - clasament pe modele
Model Unităţi vândute
(ian-iun 2013) 
Cota de
piaţă 
1 Renault Clio 4 55.887 6.0%
2 Peugeot 208 51.640 5.6%
3 Renault Scenic 27.045 2.9%
4 Renault Megane 25.435 2.7%
5 Citroen C3 23.334 2.5%
6 Peugeot 3008 21.569 2.3%
7 Citroen C4 21.210 2.3%
8 Renault Twingo 20.313 2.2%
9 VW Polo 20.233 2.2%
10 Dacia Sandero 19.749 2.1%
...
28 Dacia Duster 14.148 1.5%
45 Dacia Lodgy 6.575 0.7%
78 Dacia Dokker 3.197 0.3%

Comentarii (71)

  • razvanis
    Jos palaria, sa bati Ford, Toyota, Nissan, Opel, pe o piata vestica, bogata si matura este o performanta demna de respect.
    106 14
  • @razvanis
    corect,dar sa nu uitam, i-a batut la ei acasa...hai sa nu exageram....ca-n fotbal.
    19 41
  • Home sweet home
    Deci Clio 4 se vinde mai bine ca 208, iar Megane mai bine ca 308 si C4.

    PSA is f*cked!
    53 19
  • Juke class
    France June 2013: Renault Captur up to #4, Peugeot 2008 #11
    38 1
  • clio mi se pare absolut meserias....pacat de calitatea materialelor din interior.....deci nu ma mira pozitia fruntasa a lui clio

    dar polo.....polo e la...apa :) si daca trendul se va mentine Sandero-ul nostru ii va lua fata fluierand

    Interesante si procentele negative ale germanilor si doar "+"-ul lui toyota....aici nu comentez ca iar ma cuza unii ca sunt spalat pe creier.
    27 23
  • PSA is f*cked, dar daca te uiti mai atent, Peugeot si Citroen vand mai mult decat Renault si Dacia la un loc, la fel si cota de piata este, mai mare la PSA, deci nu stau chiar asa rau.
    42 57
  • @dan_grc
    Sunt situatii diferite.
    PSA inseamna 2 marci franceze 100%, pe cand Renault o singura marca.
    Dacia nu este o marca 100% franceza si este o marca tanara, cu o gama mai restransa comparativ cu Peugeot si Citroen.
    73 26
  • Ok, dar este departe de a fi terminata, cel putin nu in Franta, iar la 208 de exemplu e o diferenta de cateva mii de unitati fata de clio 4, chiar nu sta deloc rau in Franta, cat despre Dacia, foarte bine ca vand bine, dar romanesc este doar numele, in rest este 100% franceza.
    35 52
  • @dan_grc
    Nu-i deloc 100% franceza. Scrii prostii. Pt Dacia mai mult de 70% din furnizori sunt localizati in Romania, iar mana de lucru e romaneasca. Designul are si el aport romanesc. Scrii ca sa te aflii in treaba.
    71 36
  • Ce treaba au furnizorii daca sunt localizati in Romania? Asta depinde de integrarea productiei intr-o tara, daca Audi produce in Ungaria TT inseamna ca este 50% ungureasca? Si-n spatele acelor furnizori stii tu ca sunt investitii romanesti? Ca exista personal romanesc este altceva, dar Dacia nu mai are nimic romanesc in ea, ce-o fi insemnand asta, nici designul tipic romanesc nu stiu ce inseamna.
    37 56
  • @dan_grc
    Frunizorii sunt doar o parte din ecuatie. Eu am mai oferit si alte argumente pt a demonstra ca ce ai afirmat tu cu 100% francez, e gresit.
    E mai mult decat suficient. Perceptia francezilor e mai relevanta totusi in cazul de fata. Dacia nu-i perceputa in Franta ca o marca 100% franceza, ci mai degraba ca "la MARQUE ROUMAINE à bas coûts de Renault".
    63 28
  • Eu nu ma refeream la perceptie, ma refeream la ce anume este in spatele Dacia, perceptia este una si nu coincide tot timpul cu realitatea, oricum am pornit de la faptul ca PSA nu este atat de varza cum cred unii si-am ajuns la cat de romaneasca este Dacia, tu poti sa percepi cum vrei, pe francezi ii inteleg ca gandesc altfel, dar tu esti roman si stii foarte bine cat de romaneasca este Dacia in prezent, este la fel de romaneasca pe cat este Skoda de ceheasca acum.
    35 48
  • @dan_grc
    Dar perceptia joaca un rol foarte important in adunarea cifrelor la care tii tu atat de mult... de ce s-o ignoram? Pentru ca sustinerea ta pt PSA se duce pe apa sambetei? Cred si eu... :)
    48 32
  • @home sweet home
    Renault+ Nissan+Dacia a vandut in Franta aproximativ 255.000 de unitati, iar PSA 274.000 de unitati, nu stiu cine este f*cked, dar Renault fara Dacia ar fi stat mai rau in Franta decat PSA, ou la la...
    27 45
  • Sustinerea mea pt PSA...asa o fi, am vorbit strict de cifrele din tabel, nu de perceptii si de faptele concrete din spatele Dacia, chiar trecuse ceva timp de cand nu m-am mai contrazis cu fanii Renault, imi era dor :).
    35 43
  • Another perspective
    Dacia si Nissan NU sunt marci franceze. PSA ce scuza are?
    Renault, ca marca, nu ca grup, vinde mai bine dect oricare din ele.
    38 19
  • @Another perspective
    Bun, nu vorbim de grup, ti se pare asa mult diferenta de 25 000 de unitati intre Renault si Peugeot, adica una este tare si e pe val si cealalta este in pragul falimentului, diferenta mare ce sa zic, asa o vezi tu poate, chiar sunt cifre foarte apropiate si pe modele, iar daca vorbim de grup Renault-Nissan scade in Europa aproape la fel de mult ca PSA, deci scuza lor care este, criza? Pai si pt PSA este criza.
    16 34
  • @@another
    Nu-i o coincidenta. In Franta, asa au stat lucrurile de cand lumea si pamantul:
    1.Renault
    2.Peugeot
    3. Citroen
    Ai aflat asta doar acum doar daca ai 14 ani si acum ai descoperit Automarket. Sa vinzi 25 respectiv peste 50.000 unitati peste Peugeot si Citroen nu mi se par deloc cifre mici in vremuri de criza. Si daca faci o medie a pierderilor, Renault-Nissan-Dacia nu ies deloc rau comparativ cu Peugeot-Citroen. Media pierderii e de vreun procent la R-N-D comparativ cu vreo 14% la PSA, deci diferenta colosala care poate insemna falimentul, fara injectii masive de capital.
    35 17
  • hazard
    dar cum sta la defecte si reintoarceri in service?
    11 18
  • @hazard
    La cine se refera nelamurirea ta?
    12 6
  • collapse vs. growth
    Nu e vorba numai de Europa. E vorba si de faptul ca Renault a reusit sa-si externalizeze mai bine vanzarile decat Peugeot si Citroen. Deci per ansamblu pe plan global, Renault sta mai bine.
    30 9
  • @@another
    25.000...o spui cu atata usurinta...diferenta dintre Renault si Peugeot reprezinta vanzarile unei marci precum FIAT sau Audi in Franta!
    27 8
  • @@@another
    Ok, sunt multe 25 de mii, dar si 4 mii intre Clio si 208 sunt multe? La fel intre C4 si Megane, tot 4 mii aproximativ, global Renault sta mai bine decat PSA, n-a zis nimeni altceva, dar in Europa sta aproape la fel de rau, cu toata lauda voastra care vedeti mari diferente, apoi folositi scuza ca Nissan nu este frantuzeasca, dar dc nu merge aceasta scuza si pt VW pe piata din Franta? Fac parte din acelasi grup si cu asta basta, nu conteaza de unde provin, deci in Franta Renault-Nissan-Dacia este depasit de PSA, este simplu, cifrele alea seci spun asta, iar PSA nu va muri, stati linistiti, pana una alta Renault ramane pe linia de plutire datorita lui Clio 4, Megane si Twingo, in rest pauza, ma refer la Europa, iar perspective mult mai bune nu sunt nici in urmatorii ani, deci nu sta mult mai bine Renault-Nissan decat PSA in Europa.
    14 35
  • @@@@another
    Calmeaza-te, astea-s doar vanzarile semestriale (nu anuale) pe o piata in scadere cu 9%. E normal ca cifrele sa para mici. Daca tii mortis sa iei scaderea pietei fata de 2012 "la pachet" , ti-am demostrat ca-i o diferenta mare intre media pierderilor PSA si cea a aliantei Renault-Nissan cu Dacia parte a grupului Renault. E nasol pt PSA.
    Renault n-a fost nevoit sa-si inchida fabrici in Franta, sa-si vanda centrul de cercetare si dezvoltare, sau sa caute in disperare sa-si vanda actiunile pt a face rost de bani...deci da...PSA sta mult mai rau decat Renault ca "perspective".

    "Clio 4, Megane si Twingo, in rest pauza" Deloc pauza! Ai uitat de Scenic

    Am o nouatate pt tine: astea au fost intotdeauna cele mai bine vandute segmente in Franta indiferent de marca si perioada, deci nu afirmi nimic deosebit.
    36 13
  • @@@@another
    Nu stiu daca ai observat, dar in Europa, Nissan are o flota formata din masini de teren, ceea ce sunt mai greu de vandut in tari "finute" precum Franta. Sigur, la rusi Nissan se bate parte in parte cu Vw la vanzari. Nu-i si cazul Europei de Vest, unde marca japoneza este relativ nou intrata.
    20 8
  • Franta iunie 2013
    1 Renault Clio 4
    2 Peugeot 208
    3 Renault Scénic
    4 Renault Captur
    5 Citroen C3
    6 Renault Mégane
    7 VW Polo
    8 Renault Twingo
    .....
    47 Peugeot 107
    48 Citroen C1
    .....
    99 Chevrolet Trax
    100 Chevrolet Aveo
    31 7
  • Lasand la o parte ca fanii Renault evident au facut praf inca un subiect, concluzia pe care o trag din aceasta stire este ca Renault si PSA, adica marcile frantuzesti sunt pe primele locuri la ele casa si asta e cel mai important.
    Numarul de masini vandute dintre Peugeot si Renault poate fi recuperat pana la sfarsitul anului. Deci practic Renault a vandut cu aprox 4200 de masini mai mult/luna fata de Peugeot. Parca suna altfel. Tineti cont ca in toamna va aparea noul 308 si toata presa si lumea auto asteapta cu interes acest model, mai ales pentru ca, la ce probleme are in acest moment PSA, este un model extrem de important pentru francezi. Plus ca, o promovare mai puternica a lui 2008 de exemplu, niste oferte speciale, pot face ca pana la sfarsitul anului lucrurile sa se schimbe. Deci ce vreau eu sa spun e ca diferenta nu este chiar atat de mare. E o diferenta care se poate recupera. Cu greu, dar se poate recupera. Asa cum evident se poate ca si Renault sa aiba grija sa nu-i sufle Peugeot in ceafa, asa cum o face acum.
    Pe de alta parte e posibil ca Peugeot sa nu-si doreasca in acest moment primul loc, poate ca isi doreste vanzari constante pentru ca banii pentru ei sunt mai importanti decat prestigiul de a fi pe primul loc.
    Iar daca ne referim la venitri la comun, corect este sa pui Renault + Dacia (care este un produs "by Renault"... asa cum Nissan nu este) si PSA. Iar lucruriel in situatia asta se cam schimba. La cum e laudata totusi Dacia de cei de aici, in Franta cel putin trebuia sa "rupa". Sorry, daca Ford sau Opel sunt in spate nu se datoreaza faptului ca Dacia are masini mai bune, ci mai ieftine, mai accesibile, cu dotari care te atrag mai mult si un motor "la moda".
    Poate cel care a luat-o cel mai rau in freza este Opel. Insa diferenta dintre locul 9 si locul 7 este de nici 3000 de masini. Deci din nou vorbim de un teren care se poate recupera.
    36 41
  • @LauCalin
    1.E o diferenta intre ce-ti doresti tu si ce-i in realitate posibil sa se intample studiind tendintele.
    2.Cea mai buna promovare e produsul in sine. Razboiul discounturilor ar fi sinucidere pentru PSA.
    3.Mie cifrele nu-mi spun nimic, ci mai degraba procentele. Concret, Renault Captur s-a vandut cu aprox 30% mai mult decat Peugeot 2008. Tu zici ca acesti 30% pot fi recuperati in cu produsul lor si in situatia PSA actuala? Ramane de vazut.
    4. Sintagma "by Renault" a avut un scop bine definit si acela a fost sa popularizeze si sa inspire incredere in marca autohtona. Nu are legatura ce afirmi tu. Nissan este condusa de acelasi om care conduce si Renault ce detine Dacia, iar Alianta raporteaza vanzari la comun. Deci e normal sa fie si Nissan luat in calcul. Nissan care apropo, intra periodic cu Qashqai in Top 10 la francezi.
    Cate masini are Renault in top 10? cate peugeot? cate citroen?
    Twingo, Clio, Megane, Captur, Scenic, Sandero, Qashqai, Juke -toate sunt bestsellere pt marcile lor in Franta si sunt acolo ramana si sa le dea cosmaruri celor de la PSA (din pacate pentru ei).
    5.cu o scadere de 23% cel mai rau in freza a luat-o ford, nu opel.
    40 24
  • @LauCalin
    E aiurea sa afirmi ca peugeot doreste bani, nu prestigiul de a fi pe primul loc si au facut 208 doar pentru a fi "second best" dupa Clio. Banii din ce crezi ca vin? Nu din vanzari si intretinere?
    Ah, dar daca nu vor depasi Renault, e pt ca n-au vrut ei, nu-i asa? Nu pentru ca n-au putut... E o acoperire pentru ce vei abera pe viitor?
    31 19
  • O cutie automata:
    Renault - Nissan - Dacia
    R N D
    Rear Neutral Drive
    Spun asta deoarece in general Renault este trasa de Dacia!
    19 34
  • @lorinczi.thomas
    Dacia poate ajuta Renault pe piata europana, dar ATAT. Un purice nu poate trage un elefant, decat daca ai vazut prea multe desene animate.
    Renault isi suplimenteaza veniturile din alte piete mult mai mari precum Brazilia, Rusia, India si mai nou China.
    38 13
  • Domnule care raspunzi in doua comentarii, nu ai inteles nimic si nici nu ma astept sa intelegi, Iti recomand doar sa nu uti ce ti-am scris cand se va trage linie la sfarsitul anului si se va analiza cine a vandut mai mult si mai important, cine a avut profitul mai mare. Ca una e sa fii pe plus fiind primul la vanzari de masini al caror pret mediu e undeva pe la 15000 de euro (gen Renault) si alta e sa ai o medie de pret pe la 17-18000 cum are PSA si sa ai locul 2 la vanzari.
    Si ce spui tu ar insemna Renault=Nissan. Cand vom avea de exemplu Koleos=Quashquai sau Juke=Captur atunci vorbim de profit comun. Dar din pacate pentru imaginea lui Nissan un inceput va fi Dacia Duster=Nissan Terracan in India (abea astept masini precum VW Scirocco cu sigla de Porsche, la pret evident de VW) Pana atunci Peugeot si Citroen impart cam tot ce este sub caroserii si din cauza asta profitul lor este la comun.
    29 35
  • Scuze, Nissan Terrano. Terracan e altceva. Ma rog, a fost la vremea lui...
    26 25
  • @LauCalin
    1. Nu stiu de unde ai scos tu preturile astea "medii" . Daca iei pretul celui mai ieftin Twingo si celui mai scump Koleos iese o medie in jur la 20.000 in Romania si mult mai sus bineinteles in Franta. Si sigur, pretul e intotdeauna o scuza...mai ales pentru un francez cu salariu de 3000-4000 euro, acei 1000 de euro intre clio si 208 sunt decisivi...:)) Mai rupt de ralitate poti fi? Ii place masina sau nu-i place, punct. Ti-e greu sa accepti ca Renault Clio e o masina mai buna? Din pacate pt tine, piata decide.
    2. NU am spus ca Renault=Nissan. Fiecare marca are individualitatea sa. De unde ai dedus tu ca am pus semnul egal intre Renault si Nissan?!! Am spus doar ca sunt in Alianta, raporteaza vanzarile in comun si PROFITUL OPERATIONAL, deci e normal sa se mentioneze si Nissan, atat timp cat bate moneda pe realizarile PSA. Ia orice top de vanzari serios si o sa vezi scris Renault-Nissan si muult mai jos PSA.
    Legat de Nissan Terrano (nu Terracan care-i cu totul alta mancare de peste) ,politica difera in functie de piata, iar eu nu cred ca esti tu in masura sa judeci o decizie pe o piata de care esti complet strain (India).
    39 32
  • Ca sa vezi, 10 voturi negative in 15 min. In urma cu o ora nu era nici o miscare pe-aici. Asta e, ti-am mai spus ca ma prind si te faci de ras.
    Daca iei pretul cel mai ieftin produs Renault din Franta care nu este Twingo ci Dacia Logan, iese altceva. Sau in cazul asta nu mai conteaza ca Dacia este un produs 100% Renault care porneste de la 7700 de euro, fata de Twingo care e undeva in jur de 9500 sau Peugeot 107 care e putin mai scump. Acum hai sa vedem cat costa cel mai ieftin si cel mai scump produs Renault si Peugeot si vezi la ce concluzie ajungi ("evident" favorabila pentru Renault). Asta o data.
    Apoi, Renault si Nissan NU au modele concepute in TOTALITATE. Deci este INCORECT sa spui de profit comun in conditiile in care masinile sunt la fel intr-o proportie de nici 50%, pentru ca o masina nu e formata numai din motor si cutie de viteze. In acest ritm nu mai e mult si imi spui ca vanzarile lui Renault inseamna vanzarile marcii propriu zise + Dacia + Nissan + Mercedes (evident, nu toate).
    Dar oricum nu ma astept sa intelegi. Repet, tine minte ce am scris acum. In ianuarie anul viitor cand se vor afisa cifrele de vanzari din 2013 s-ar putea sa ai o surpriza. Oricum ma astept, nu e prima data cand fanii Renault spun ceva, eu spun altce altceva si dupa cateva zile apare stire cu ce am spus eu in urma cu nici o luna. Si culmea, in prostia mea am avut dreptate. Pentru ca oficialii Renault au sustinut ce am spus eu.
    29 39
  • Legat de preturi, un Citroen C4 este cu cateva mii mai scump decat un Megane, mai ales Citroen a fost tot timpul mai scump decat Renault, Peugeot sa zicem la acelasi nivel cu Renault, repet si eu ca chiar nu sunt diferente mari la clasa compacta de ex, Megane 25 de mii, C4 21 de mii, nu mai apare si 308, dar cateva mii tot a vandut, apoi la clasa mica diferenta este la fel de mica, chiar nu se vede o superioritate clara, mai ales ca este ceva mai nou Clio 4 decat 208, apoi unora nu li se pare ciudat ca Renault doar cu clasa mica si compacta ( cu toate caroseriile) realizeaza mare parte din vanzari? Daca este sa vorbim de chestii f*ucked up, uitati-va la clasa medie cu Laguna/ Latitude, se vand mai prost decat 508, Koleos "rupe" si el, cand ai jumate din gama care se vinde foarte prost nu stiu daca este chiar corect sa se cante prohodul lui PSA.
    24 37
  • @LauCalin
    Tu esti singurul care te faci de ras. Mai ales cu absurditati gen "peugeot doreste bani, nu sa vanda mai mult decat renault" sau Nissan Terracan :))
    Produs Renault inseamna sa poarte sigla Renault, ori, Dacia e Dacia in Franta.
    Inca odata repet: diferenta de pret este infima intre un clio si un 208, nu e in niciun caz motivul pentru care se afla pe locul 2. E vorba de design, e vorba de ergonomie, e vorba de structurarea versiunilor si motorizarilor, e vorba de faptul ca Renault Clio vine cu o oferta de personalizare mai bogata samd.
    Peugeot 208 vine cu o motorizare ceva mai slabuta la baza de 68 cp si se duce spre varf cu un diesel ceva mai puternic si mai scump, dar care nu se vinde atat de bine. Grosul vanzarilor il fac modelele de baza si mijloc, ori aici Peugeot este dezavantajat.
    Apropo de ergonomie... sunt sigur ca pe multi francezi ii deranjeaza la 208 instrumentele in pozitie inalta si volanul mic in pozitie joasa, mai ales daca nu sunt f inalti. La minusuri 208 mai vine si un radio complicat, cu ergonomie slaba si numeroase meniuri, pe cand Clio vine cu 2 optiuni:
    -Media Nav 100% util, simplu si intuitiv, care merge la esential
    -R-Link mai bogat, cu numeroase posibilitati de imbunatatire si reglare
    Deasemenea 208 are un instrumentar clasic in partea superioara, pe cand Clio vine cu instrumente care imbina indicatorul analogic cu cel digital pentru citire imediata si precisa.
    In consecinta , nu e deloc surpinzator ca francezii se indreapta spre Clio, decat spre 208.
    In totalitate ce? Temina fraza...pt ca esti incoerent. Trebuie sa fac supozitii? Nu vad ce relevanta are raportarea profitului operational in Alianta cu crearea unor masini aproape identice in stilul c1-107. Iar colaborarea este mult mai ampla decat iti inchipui dumitale. Nu esti tu in masura sa-i spui tu lui Carlos Ghosn ce e corect si incorect sa afiseze. Indiferent cat de bun änalist"si vizionar te-oi vedea tu, crede-ma e doar in imaginatia ta.
    42 27
  • @@Laucalin

    Ai calitati bune de vanzator, expui foarte bine calitatile lui Clio, dar cand doar 4000 si ceva de clienti aleg in plus Clio in fata lui 208, la cat este Franta de mare...nu poti s-o transformi intr-o mare victorie, n-ai cum, mai ales ca modelul Renault arata mai bine la exterior si dupa parerea mea, deci o fi avand alte calitati 208, deocamdata n-a intrat nimeni de la vanzari Peugeot sa ne spuna mai bine ce si cum, oricum in zilele urmatoare sunt curios cati fani Renault vor comenta aici cu cont, de votat sigur vor vota la fel de bine, dar nu cred ca sunt asa multi dispusi sa mai comenteze daca nu se afla sub anonimat:).
    25 34
  • @dan_grc
    Ti se pare ca 4008 sau C-crosser ar sta mai bine la vanzari decat Koleos? Te inseli. Koleos are vanzari importante, dar marea majoritate, peste 70-80% in afara europei, in special in Asia si America de Sud. Un exemplu -ian-mai 2013 koleos s-a vandut in 19.339 unitati la nivel mondial. 508 nu e nici el atat de rumen, desi vinde mai bine decat o Laguna invechita si controversata la design. In prima jumatate a anului, 508 are vreo 16.000 unitati, Laguna vreo 9.000 unitati, iar Latitude/Samsung SM5 vreo 15.000. Judeca si tu daca discutam de un succes aici. Oricum, ma doare pe mine cot cat de vanzator ma crezi tu, e ceva de bun simt, ce se vede la o analiza rapida.
    31 20
  • @laucalin
    "Koleos=Quashquai" la fel cum Oktavia=Getta
    5 6
  • :))))) sper ca te referi la scriere... da, e terminat...
    7 5
  • "Produs Renault inseamna sa poarte sigla Renault, ori, Dacia e Dacia in Franta. "
    Asta e memorabila. Dacia Logan este un produs 100% Renault, un produs pe care acum mai bine de 10 ani Renault l-a conceput de la 0.
    Prietene, si Seat sau Skoda au sigle proprii si cu toate astea sub caroserie sunt toate niste VW-uri. Si ele, la fel ca si Dacia apartin de cineva (ori Nissan NU apartine de Renault) si este cat se poate de normal ca banii si numarul de masini vandute de VW sa se raporteze si la ele.
    Dan a completat ce am spus si eu. Renault vinde foarte bine Twingo, Clio, Megane si gama Dacia. Adica preturile lor pornesc de la 7700 de euro si ajung pe la 25000 de euro in Franta. Pe cand Peugeot vinde de la aproape 10000 de euro in sus, iar modelul care e pe 6 porneste de la aproape 23000 de euro. De-asta am spus ca isi doreste vanzari in primul rand constante si sa fie chiar si pe 2, nu ar fi neaparat o problema. Pe masina de pe locul 5 Peugeot cere aproape 23000 de euro. Pe cea de pe 3 Renault cere 18500. Renault are sanse mai mari sa vanda, insa banii obtinuti pe fiecare masina sunt cu aprox. 4500 de euro mai putini fata de Peugeot. Deci este foarte posibil ca, desi Peugeot sa fie pe 2 la vanzari sa fi avut profitul mai mare ca Renault. Sau oricum foarte aproape de Renault. Nu iti trebuie doua capete sa intelegi ce vreau sa spun, ci doar sa accepti.
    Si nu vad ce legatura are Ghosn despre o stire legata de vazarile din Franta.
    29 33
  • @LauCalin
    PSA se pare ca va fi cumparat de Dongfeng, al 2-lea producator chinez, dupa ce GM a refuzat sa mai investeasca vreun ban. E preconizat ca ecartul dinte Renault si PSA sa se mareasca si mai mult pana la sfarsitul anului.
    Asadar, ce sustii tu ca PSA va rescrie istorie si va trece Renault, cand n-au facut-o niciodata in trecut, dar o vor face acum, mai ales cand sunt cu un picior in groapa, e de domeniul fanteziei.
    30 11
  • @LauCalin
    Cred ca am explicat foarte clar care-i treaba cu Dacia la 09.07.2013, 15:32 si la 09.07.2013, 15:57 . N-o sa ma repet.
    Si sa fim seriosi, preturile sunt apropiate, discutam de marci de volum pt numele lui dzeu, nu de marci premium vs volum. Obsesia ta pt preturi e hilara.
    32 25
  • @LauCalin - daca vrei iti dau eu 20 de voturi in fiecare zi, sau 40-50 daca mai vorbesc cu niste preteni. SIstemul de vot al AM permite sa votezi de maxim 10 ori pe zi de la un IP. Daca faci fereastra incognito si votezi nu se salveaza in cookie ca ai votat si poti vota iar si iar si...iar pana cand serverul primeste 10 voturi de la IPul tau

    Facem un experiment - la articolul asta imi dau silinta sa fiu impotriva fanilor renault :) Sa vedem daca imi pot da singur 40 de voturi "pentru" pana maine dimineata.


    @Articol - Mi se pare normal ca, pe o piata eminamente nationalista, marcile franceze (sau "by someone in france") sa exceleze iar marcile germane - care sunt privite ca "dusmanul", sa fie slab vandute. Dacia facand parte din grupul renault vinde corespunzator statului de pe piata.
    PSA vinde mai mult si cu profituri similare cu Renault, cel putin in franta. la nivel mondial Renault sta mai bine.
    28 30
  • @unckle
    Esti putin frustrat de chestia cu voturile, ceea ce mi se pare o copilarie. Legat de concluzia ta, Dacia nu e vazuta ca o marca franceza, ci o marca romaneasca ce apartine Renault. Sunt chestiuni diferite, care duc la rezultate diferite. In cazul asta, Renault nu are cum sa se lupte cu 2 marci 100% franceze in acelasi timp, dar poate surclasa vanzarile oricareia din ele in mod individual. Un alt aspect e ca atunci cand se raporteaza vanzari la nivel mondial, nu se discuta de PSA vs. Groupe Renault, ci PSA vs Alianta Renault-Nissan.
    In particular, Grupul Renault sta mai bine pt ca si-a externalizat mai bine vanzarile in afara europei aflate in criza, decat PSA care inca mai vinde 60% din productie aici.
    29 14
  • @@dan_grc

    Nu e vorba de un mare succes la clasa medie cum nu este nici la Renault la clasa mica si compacta, pai cum, cand sunt cateva mii in avantajul Renault este un succes dar cand este in spate cu cateva mii nu e mare lucru? Stii ce mi se pare de bun simt? Sa nu mai scrii sub anonimat, aia mi se pare.
    11 20
  • @Domnul fara nume de mai sus.
    Nu este o frustrare ci o "problema" pe care am mai supus-o dezbaterii pe aici.
    Se intampla ca acest sistem de "validare" a comentariilor, care in sinea lui ar avea ca scop nobil filtrarea balariilor expuse de indivizi cum ar fi "mafia", sa fie folosit atat in mod abuziv, asa cum am demonstrat mai sus, cat si ca mtoda de cenzurare a unor comentarii de catre cei care nu sunt de acord cu acele comentarii. Nu ar fi nici o problema daca s-ar ascunde comentariile atunci cand ele sunt cu adevarat slab calitative - dar se poate pune problema corectitudinii sistemului de vot/cenzura atunci cand toate comentariile care sunt altfel decat "viziunea" majoritatii, sunt cenzurate de acea majoritate.

    Evident "dezbaterea" a fost numai in mintea mea ... si poate ca au mai fost de acord cativa de pe aici. Din pacate mai marii AutoMarket au cu totul alte interese si nu prea ii deranjeaza daca in zona comentariilor se intampla si lucruri care nu sunt tocmai asa cum ar trebui sa fie.
    12 16
  • @dan_grc
    Felul cum te-ai exprimat a aratat ca pe clasa medie & corssovere Renault ar avea esec total comparativ cu 508 si 4008/c-crosser, ceea ce este complet fals. Vanzarile sunt intr-adevar slabe pe clasa medie, dar nici Peugeot nu-i mai breaz.
    E un schimb de idei, nu vad de ce trebuie sa-mi declin identitatea, cand oricum pot sa fiu oricine si sa trec orice in profil. So what's the difference?
    19 11
  • In primul rand sa fii primul la vanzari in Franta cand vinzi masini frantuzesti nu aduce in discutie nici un record de vanzari pentru un constructor. Daca nu ar fi asa ar fi cam tragic pentru el, sa nu ajungi pe primul loc nici la tine acasa. Si Renault si PSA sunt pe primele locuri si asa cum am mai spus, asta e cel mai important.
    Apoi, hai sa zicem ca PSA va ajunge la chinezi. Ce s-a intamplat cu Jaguar, Land Rover sau Volvo, in sensul ca nu mai au "parinti cunoscuti" au demonstrat ca se poate sa fie foarte bine si fara ei.
    Daca pentru unii o diferenta de vreo 3000 de euro cand vorbim masini de volum nu conteaza nu cred ca mai are rost sa mai discutam despre masini. Inca o data se dovedeste ca la masini ne pricepem toti. Realitatea uneori e altfel dincolo de peretii unui showroom.
    Oricum pretentiile de a recunoaste anumite lucruri se opresc la propozitia : "Produs Renault inseamna sa poarte sigla Renault, ori, Dacia e Dacia in Franta. "
    Deci despre ce vorbim?!
    Unckle, multumesc de intentie insa nu este cazul. Niciodata nu m--au interesat numarul voturilor insa nu ai cum sa nu te amuzi cand vezi zeci de voturi doar dupa ce se baga in seama unul sau doi. Si culmea, asta se intampla doar cand e vorba de Renault. Penibil si ciudat in acelasi timp.
    18 21
  • @@Laucalin
    Cine a zis omule ca PSA depaseste Renault la nivel global, cred ca era vorba de Europa, lasa-ne cu Donfeng ginseng, faceti voi misto de PSA dar nu va da faliment, mai bine vedeti voi cu analizele c-o sa fie Renault-Nissan depasiti de Hyundai-Kia in curand, marele guru al industriei auto ce face? Cel mai tare CEO din lume la care se inchina fanii Renault, cred ca stiu ce face, face imprumut de cateva sute de milioane sa termine viitorul Twingo, asa multi bani ce are Renault, cred ca si daca peste un an Peugeot va vinde mai mult decat Renault in Europa veniti cu niste scuze de te doare capul, nici oficialii renault nu se entuziasmeaza asa cand sunt in fata cu doar cateva mii de unitati la diferite clase, doar voi sunteti.
    11 25
  • @@dan_grc

    M-am exprimat la fel cum s-au exprimat unul sau unii fani Renault de pe aici, PSA este varza, chiar daca e la doar cateva mii de masini in spate, deci din nou cand Renault este in spate cu cateva mii nu este mare diferenta, cand este in fata tot cu cateva mii este un mare succes, nu observi vreo problema de perceptie, nu?:). Normal ca nu.
    9 16
  • @LauCalin
    Exact ! Produs Renault inseamna sa poarte sigla Renault, ori Dacia e Dacia in Franta. Vorbim despre faptul ca Dacia e perceputa in franta ca o marca romaneasca ce apartine renault, ce se produce in romania, ce are multi furnizori romanesti, ce are designul facut acolo. Motoare, cutii, CKD, produs finit etc. Sigla Renault folosita pe alte piete unde Dacia nu-i cunoscuta e doar un detaliu necesar pentru a impulsiona vanzarile. Da, este un produs al grupului Renault, dar inainte de toate e un produs romanesc.
    Dai exemplul cu Volvo, dar ce mare branza a reusit Volvo? Ok, a ocolit falimentul, dar a iesit din mediocritate? Nu. Multi se indoiesc de caracterul ei premium, iar vanzarile sunt insignifiante in categoria lor.
    Jaguar, Lan Rover a fost preluat de indieni, nu chinezi, iar Volvo de Geely. Dongfeng e alta companie chineza.
    20 16
  • @dan_grc
    Te-ai uitat la vanzarile totale? Ti se pare diferenta mica?
    16 9
  • Nu fac misto de nimeni. Chiar sunt in discutii cu Dongfeng. Hyundai-Kia? Viseaza frumos, trebuie sa treaca mai intai de Ford ca sa ajunga la Renault-Nissan. Si americanii, nici franco-japonezii nu dorm pe ei, stai linistit. Nissan e una dintre cele mai active companii la nivel planetar in momentul actual.
    23 10
  • Din pacate pt tine, la vanzarile Peugeot se adauga si cele de Citroen, da m-am uitat, PSA vinde mai mult decat Renault+Nissan, cu toata perceptia francezilor, 2 marci de la PSA vind mai mult decat alte 2 marci, de fapt decat alte 3, cu tot cu Dacia, plus ca eu vorbeam de vanzari pe clase initial, la clasa mica si compacta diferentele sunt mici, n-ai ce sa le faci, astea sunt cifrele, deci daca Peugeot e varza la clasa mica , atunci renault este varza la medie, chiar daca sunt cateva mii diferenta, nu esti de acord?
    10 16
  • @dan_grc
    Putina perspectiva nu-ti strica. Vorbesti de 3 marci generaliste franceze cu state vechi de peste 100 de ani in Franta, comparativ cu 2 marci straine, una lowcost si una specializata 4x4, ce au inceput sa "dea din picioare" deabia acum un deceniu?! Nu-mi vine sa cred !! :))
    Concret, diferenta de 25.000 unitati intre Renault si Peugeot sunt de talia unui marci precum Fiat in Franta. Diferenta de 50.000 unitati intre Renault si Citroen reprezinta vanzarile totale Dacia in Franta.
    22 10
  • Iar tie putin realism nu-ti strica, 10 ani sunt suficienti pt multe lucruri, inaintea acestui articol aveam impresia ca Renault Clio4 este mult in fata lui 208, mai ales ca este si ceva mai nou, se vede ca nu este cu mult in fata, concluzia normala si logica ar fi ca cel putin Peugeot se tine bine dupa Renault in Franta, chiar foarte bine. Cat despre Nissan, sunt specializati pe 4x4, si? Asta are avantaje si dezavantaje, nu poti sa gasesti scuza ca exista in grup o marca non-franceza specializata pe altceva, trebuie sa fie un risc asumat, oricum cei cu putere de decizie sunt convins ca si-l asuma, altii pe net anonimi care se plictisesc in showroom nu si-l asuma, n-au de ce.
    9 13
  • Imi amintesc cum pe la Charles de Gaulle in rond am vazut in fata mea un 206, cred, cu stopul dreapta plin pana la jumatate cu apa. II mai lipseau doi pestisori aurii.

    Imi amintesc de un singur Symbol, sau poate chiar Clio, nu mai stiu exact, care avea celebra problema de la Logan, cand apesi frana cu semnal dreapta si face blocul dreapta spate ca un pom de craciun.

    Dati-mi va rog multe voturi negative pentru ca mi-am permis sa exprim fapte reale despre marcile frantzuzesti.
    12 16
  • @dan_grc
    10 ani sunt suficienti pt multe lucruri? serios? dar 117 ani pentru cate lucruri sunt suficienti? Parca era vba de a face comparatii realiste si obiective. Specializat 4x4? N-ai priceput? De ce nu ma mira? M-am referit la faptul ca Nissan are in Europa o gama mai restransa, specializata, fara multe din segmentele cele mai bine vandute actualmente. Pana una-alta oricum nicio marca japoneza nu face mare branza acolo. Vorbim de o europa in circumstante speciale, cu preferinte specifice, orientata in continuare spre masinile europene. Pe plan global se schimba foaia.
    Eu n-am spus niciodata ca peugeot ar fi varza pe clasa mica, doar ca o duc nasol la vanzari totale, atat in Franta, cat si in restul lumii.
    In fine, Clio a fost lansat la cateva luni dupa 208 si se cunoaste. Eu zic ca diferenta va creste si mai mult pana la sfarsitul anului; rezultate anuale care sunt mult mai concludente.
    16 10
  • Multa vorba, saracia omului.
    Oamenii astia sunt rationali si atat. Cunosc valoarea banului, stiu cat e de greu sa-l faci, mai ales cand vorbim de o tara civilizata, si nu una unde datul spagii la bac e la fel de normal ca respiratul. Mai sunt si patriotici, asa ca orice produs facut sub obladuirea unui producator autohton e de preferat in dauna celor cu adevarat de import. Bravo lor! Avem de invatat de la ei. Multe!
    11 6
  • Nu este corect sa spunem ca Sandero bate in vanzari Golf7, pentru ca comparam mere cu pere. Corect este: matura cu Ford Fiesta dar este sub VW Polo in Franta. In plus am impresia vaga, cea mai mare parte sunt STEPWAY
    Un alta constatare: de mult timp Clio... nu a fost in fata lui Peugeot 20.., in sfarsit RENAULT a facut o masina cu design placut ochiului (atentie nu sunt fan RENAULT) ar trebuii sa foloseasca lozinca de la Dacia ..... pe drumul cel bun
    +9 pentru Dacia la mai mult!
    4 2
  • Daca nu ai acasa un model de Dacia intri la categoria ipocrizie, daca ai atunci stii ce vorbesti, dar stii f bina ca-n afara majoritatea isi cumpara Dacia ca a 2-a masina, la noi sunt multi care isi permit o masina mai buna decat dacia dar nu si-o permit si pe a 2-a, nu inteleg care-i faza, mai ales ca renault a declarat inca din 2004 ca se va baza pe export pe termen lung, acum ce trebuie facut, toata lumea sa-si cumpere Dacia? Pai francezii au mai multe marci de unde sa aleaga, sunt mai bune, nu se compara nici la pret dar poate pt unii nu conteaza asta.
    2 1
  • Azazel
    @@dan
    "Pai francezii au mai multe marci de unde sa aleaga, sunt mai bune, nu se compara nici la pret dar poate pt unii nu conteaza asta."
    Sunt mai bune si nu se com[ara la pret... comparativ cu ce?
    3 4
  • @aceluiasi necunoscut din cei "multi":
    In primul rand Volvo a reusit sa inoveze cum nu a reusit sa inoveze Renault in ultimii 20 de ani. Ma refer de cand apartine de Gelly. Asta e una la mana, desi evident nu esti de acord. Volvo are de recuperat un handicap serios in primul rand la imagine.
    In al doilea rand, conform mentalitatii inguste, poate nici Renault nu ar trebui sa fie marca frantuzeasca pentru ca nu toti furnizorii de piese sunt din Franta, asta referitor la ce spuneai de Dacia.
    In al treilea rand, desi nu iti dai seama, esti mai optimist decat cei care lucreaza pentru Renault si din nou nu iti dai seama ca prin incapatanarea ta nu faci decat sa faci de ras marca Renault. Difereneta dintre Renaul si Peugeot poate fi recuperata, nu este una foarte mare.
    In al patrulea rand, cand spuneti ca Opel, Ford sau Toyota sunt codase in Franta tineti cont si de cate modele au Peugeot, Citroen si Renault la vanzare.
    De aici normal ca s-a inteles ca cei care comentam ceva legat de Renault uram din suflet marca asta si ii dorim falimentul... Pacat, masinile nu au nici o vina ca fanul sunt fanatic.
    13 15
  • @@dan_grc
    Diferenta mare intre Nissan si ceilalti constructori japonezi prezenti in Europa este ca principalele modele Nissan au motorizari diesel Renault, de fapt nu doar motorizari, francezii stiu bine cine este Nissan si cu cine este aliat si ce are imprumutat de la Renault, astea sunt avantaje pt Nissan, avantaje care se vad mai putin, normal ca se gasesc scuze tot timpul.
    @Azazel
    Fata de Dacia, se spunea ca romanii nu cumpara marca nationala, uite cum o fac francezii cu ale lor, pai nu prea se compara Dacia cu Renault si PSA, la asta ma refeream, normal si preturile sunt diferite, dar nu toata lumea vrea ieftin si "bun".
    7 11
  • @LauCalin
    N-a spus nimeni ca toti, dar marea majoritate a furnizorilor sunt pozitionati strategic in jurul uzinelor producatoare. Pentru cazul Dacia o mare parte de furnizori in chestii mai mult sau mai putin marunte sunt romani, in cazul Renault sunt francezi. E normal sa fie asa.
    15 6
  • Atata timp cat Dacia este coordonata in Renault, atata timp cat Dacia este un produs conceput de Renault si atata timp cat Dacia apartine de Renault este absolut firesc ca atunci cand se vorbeste de profitul si vanzarile companiei Renault sa se aduca in discutie si Dacia.
    In plus unul din motivul cumpararii unei Dacii este si faptul ca "by Renault". Intelegi diferenta?
    In cazul lui Nissan alianta cu Renault se opreste la un punct. Sunt modele si componente ale masinilor Nissan in care Renault nu isi baga nasul si invers.
    Renault a oferit TOT pentru Dacia, pentru ca Dacia apartine de Renault. Este acelasi lucru cum e si intre VW cu Skoda si Seat. Sunt niste marci coordonate de VW, care ofera subansamble pentru ele si evident care are controlul si asupra banilor din vanzarile lor. Este si normal sa fie asa.
    In cazul lui Nissan si Renault inclusiv banii din vanzarile lor se pun la comun pana la un punct, am spus de ce (nu sunt unele si aceleasi masini in totalitae).
    Iar referitor la producatori de subansamble, nu are legatura asta. Cand cumperi o masina, cumperi un Renault, Dacia, Peugeot.... etc., nu cumperi sistem de injectie Siemens, Delphi sau Bosch, nu cumperi parte electrica Magneti Marelli, nu cumperi amortizoare Monroe sau mai stiu eu ce. Astea le cumpara marca de masini prin contractele pe care le strabileste cu furnizorii de subansamble, iar tu cumperi masina in sine cu o sigla. De-asta si garantia masinii nu ti-o ofera compania de subansamble, ti-o ofera producatorul de masini. Ori daca e o problema cu acele subansamble, pe mine ca si cumparator de masina nu ma intereseaza asta. Ori pe compania producatoare de masina x, da, o intereseaza. De la sesizari, dat in judecata se poate ajunge la desfiintarea contractelor (vezi exemplul lui VW cu sistemul de injectie buclucas de pe 2.0 TDI livrat de Siemens. S-a anulat contractul cu Siemens, s-a facut cu Bosch si problemele au cam disparut).
    Sper ca s-a facut lumina de data asta.
    15 17
  • @LauCalin
    O tot tii cu "by Renault", dar nu mai e demult scris asa ceva pe gama Dacia Hmm, in rest, scrii banalitati.
    19 17
  • N-ai inteles nimic. Bine, las-o asa. Nu mai am chef sa mai explic ceva ca explic degeaba.
    16 16
  • Dragos
    Noroc ca mai sunt LauCalin si dan_grc cu comentarii la articolul acesta,ca restul nu au nici o treaba cu domeniul auto.
    9 15

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru