Conform statisticilor oferite de CCFA, 4.8% dintre maşinile vândute în Franţa până acum în acest an poartă sigla Dacia, marca low-cost a celor de la Renault reuşind o creştere de 6% în raport cu anul trecut în ceea ce priveşte performanţele în vânzări.
Cel mai bine vândut model al mărcii Dacia în Franţa rămâne Sandero, care a strâns aproape jumătate din totalul maşinilor vândute (19.749 de unităţi). Sandero se află pe locul al 10-lea în clasamentul modelelor tuturor mărcilor prezente pe piaţa din Hexagon, clasându-se în faţa unor nume grele precum VW Golf 7, Peugeot 308, Toyota Yaris, Nissan Qashqai sau Ford Fiesta.
Următorul model Dacia în clasamentul vânzărilor din Franţa este Duster, cu 14.148 de maşini vândute (creştere de 1.5% faţă de anul trecut).Piaţa franceză a înregistrat o scădere de 9% în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind vândute în total 930.000 de maşini. Cel mai vândut model din Franţa este Renault Clio 4 (56.000 de unităţi, în creştere de pe poziţia a 26-a anul trecut), iar cea mai vândută marcă rămâne Renault, cu 175.000 de maşini vândute.
FRANŢA, ianuarie-iunie 2013 - clasament pe mărci | ||||
Marca |
Maşini vândute (ian-iun 2013) |
Cota de piaţă |
+/- faţă de '12 |
|
1 | Renault | 175.207 | 18.8% | -12% |
2 | Peugeot | 150.997 | 16.2% | -11% |
3 | Citroen | 124.194 | 13.3% | -17% |
4 | Volkswagen | 74.774 | 8.0% | -12% |
5 | Dacia | 44.923 | 4.8% | +9% |
6 | Ford | 43.317 | 4.7% | -23% |
7 | Toyota | 35.003 | 3.8% | +5% |
8 | Nissan | 34.926 | 3.8% | -9% |
9 | Opel | 32.930 | 3.5% | -22% |
10 | Audi | 29.726 | 3.2% | -6% |
FRANŢA, ianuarie-iunie 2013 - clasament pe modele | |||
Model |
Unităţi vândute (ian-iun 2013) |
Cota de piaţă |
|
1 | Renault Clio 4 | 55.887 | 6.0% |
2 | Peugeot 208 | 51.640 | 5.6% |
3 | Renault Scenic | 27.045 | 2.9% |
4 | Renault Megane | 25.435 | 2.7% |
5 | Citroen C3 | 23.334 | 2.5% |
6 | Peugeot 3008 | 21.569 | 2.3% |
7 | Citroen C4 | 21.210 | 2.3% |
8 | Renault Twingo | 20.313 | 2.2% |
9 | VW Polo | 20.233 | 2.2% |
10 | Dacia Sandero | 19.749 | 2.1% |
... | |||
28 | Dacia Duster | 14.148 | 1.5% |
45 | Dacia Lodgy | 6.575 | 0.7% |
78 | Dacia Dokker | 3.197 | 0.3% |
PSA is f*cked!
dar polo.....polo e la...apa :) si daca trendul se va mentine Sandero-ul nostru ii va lua fata fluierand
Interesante si procentele negative ale germanilor si doar "+"-ul lui toyota....aici nu comentez ca iar ma cuza unii ca sunt spalat pe creier.
PSA inseamna 2 marci franceze 100%, pe cand Renault o singura marca.
Dacia nu este o marca 100% franceza si este o marca tanara, cu o gama mai restransa comparativ cu Peugeot si Citroen.
E mai mult decat suficient. Perceptia francezilor e mai relevanta totusi in cazul de fata. Dacia nu-i perceputa in Franta ca o marca 100% franceza, ci mai degraba ca "la MARQUE ROUMAINE à bas coûts de Renault".
Renault, ca marca, nu ca grup, vinde mai bine dect oricare din ele.
1.Renault
2.Peugeot
3. Citroen
Ai aflat asta doar acum doar daca ai 14 ani si acum ai descoperit Automarket. Sa vinzi 25 respectiv peste 50.000 unitati peste Peugeot si Citroen nu mi se par deloc cifre mici in vremuri de criza. Si daca faci o medie a pierderilor, Renault-Nissan-Dacia nu ies deloc rau comparativ cu Peugeot-Citroen. Media pierderii e de vreun procent la R-N-D comparativ cu vreo 14% la PSA, deci diferenta colosala care poate insemna falimentul, fara injectii masive de capital.
Renault n-a fost nevoit sa-si inchida fabrici in Franta, sa-si vanda centrul de cercetare si dezvoltare, sau sa caute in disperare sa-si vanda actiunile pt a face rost de bani...deci da...PSA sta mult mai rau decat Renault ca "perspective".
"Clio 4, Megane si Twingo, in rest pauza" Deloc pauza! Ai uitat de Scenic
Am o nouatate pt tine: astea au fost intotdeauna cele mai bine vandute segmente in Franta indiferent de marca si perioada, deci nu afirmi nimic deosebit.
2 Peugeot 208
3 Renault Scénic
4 Renault Captur
5 Citroen C3
6 Renault Mégane
7 VW Polo
8 Renault Twingo
.....
47 Peugeot 107
48 Citroen C1
.....
99 Chevrolet Trax
100 Chevrolet Aveo
Numarul de masini vandute dintre Peugeot si Renault poate fi recuperat pana la sfarsitul anului. Deci practic Renault a vandut cu aprox 4200 de masini mai mult/luna fata de Peugeot. Parca suna altfel. Tineti cont ca in toamna va aparea noul 308 si toata presa si lumea auto asteapta cu interes acest model, mai ales pentru ca, la ce probleme are in acest moment PSA, este un model extrem de important pentru francezi. Plus ca, o promovare mai puternica a lui 2008 de exemplu, niste oferte speciale, pot face ca pana la sfarsitul anului lucrurile sa se schimbe. Deci ce vreau eu sa spun e ca diferenta nu este chiar atat de mare. E o diferenta care se poate recupera. Cu greu, dar se poate recupera. Asa cum evident se poate ca si Renault sa aiba grija sa nu-i sufle Peugeot in ceafa, asa cum o face acum.
Pe de alta parte e posibil ca Peugeot sa nu-si doreasca in acest moment primul loc, poate ca isi doreste vanzari constante pentru ca banii pentru ei sunt mai importanti decat prestigiul de a fi pe primul loc.
Iar daca ne referim la venitri la comun, corect este sa pui Renault + Dacia (care este un produs "by Renault"... asa cum Nissan nu este) si PSA. Iar lucruriel in situatia asta se cam schimba. La cum e laudata totusi Dacia de cei de aici, in Franta cel putin trebuia sa "rupa". Sorry, daca Ford sau Opel sunt in spate nu se datoreaza faptului ca Dacia are masini mai bune, ci mai ieftine, mai accesibile, cu dotari care te atrag mai mult si un motor "la moda".
Poate cel care a luat-o cel mai rau in freza este Opel. Insa diferenta dintre locul 9 si locul 7 este de nici 3000 de masini. Deci din nou vorbim de un teren care se poate recupera.
2.Cea mai buna promovare e produsul in sine. Razboiul discounturilor ar fi sinucidere pentru PSA.
3.Mie cifrele nu-mi spun nimic, ci mai degraba procentele. Concret, Renault Captur s-a vandut cu aprox 30% mai mult decat Peugeot 2008. Tu zici ca acesti 30% pot fi recuperati in cu produsul lor si in situatia PSA actuala? Ramane de vazut.
4. Sintagma "by Renault" a avut un scop bine definit si acela a fost sa popularizeze si sa inspire incredere in marca autohtona. Nu are legatura ce afirmi tu. Nissan este condusa de acelasi om care conduce si Renault ce detine Dacia, iar Alianta raporteaza vanzari la comun. Deci e normal sa fie si Nissan luat in calcul. Nissan care apropo, intra periodic cu Qashqai in Top 10 la francezi.
Cate masini are Renault in top 10? cate peugeot? cate citroen?
Twingo, Clio, Megane, Captur, Scenic, Sandero, Qashqai, Juke -toate sunt bestsellere pt marcile lor in Franta si sunt acolo ramana si sa le dea cosmaruri celor de la PSA (din pacate pentru ei).
5.cu o scadere de 23% cel mai rau in freza a luat-o ford, nu opel.
Ah, dar daca nu vor depasi Renault, e pt ca n-au vrut ei, nu-i asa? Nu pentru ca n-au putut... E o acoperire pentru ce vei abera pe viitor?
Renault - Nissan - Dacia
R N D
Rear Neutral Drive
Spun asta deoarece in general Renault este trasa de Dacia!
Renault isi suplimenteaza veniturile din alte piete mult mai mari precum Brazilia, Rusia, India si mai nou China.
Si ce spui tu ar insemna Renault=Nissan. Cand vom avea de exemplu Koleos=Quashquai sau Juke=Captur atunci vorbim de profit comun. Dar din pacate pentru imaginea lui Nissan un inceput va fi Dacia Duster=Nissan Terracan in India (abea astept masini precum VW Scirocco cu sigla de Porsche, la pret evident de VW) Pana atunci Peugeot si Citroen impart cam tot ce este sub caroserii si din cauza asta profitul lor este la comun.
2. NU am spus ca Renault=Nissan. Fiecare marca are individualitatea sa. De unde ai dedus tu ca am pus semnul egal intre Renault si Nissan?!! Am spus doar ca sunt in Alianta, raporteaza vanzarile in comun si PROFITUL OPERATIONAL, deci e normal sa se mentioneze si Nissan, atat timp cat bate moneda pe realizarile PSA. Ia orice top de vanzari serios si o sa vezi scris Renault-Nissan si muult mai jos PSA.
Legat de Nissan Terrano (nu Terracan care-i cu totul alta mancare de peste) ,politica difera in functie de piata, iar eu nu cred ca esti tu in masura sa judeci o decizie pe o piata de care esti complet strain (India).
Daca iei pretul cel mai ieftin produs Renault din Franta care nu este Twingo ci Dacia Logan, iese altceva. Sau in cazul asta nu mai conteaza ca Dacia este un produs 100% Renault care porneste de la 7700 de euro, fata de Twingo care e undeva in jur de 9500 sau Peugeot 107 care e putin mai scump. Acum hai sa vedem cat costa cel mai ieftin si cel mai scump produs Renault si Peugeot si vezi la ce concluzie ajungi ("evident" favorabila pentru Renault). Asta o data.
Apoi, Renault si Nissan NU au modele concepute in TOTALITATE. Deci este INCORECT sa spui de profit comun in conditiile in care masinile sunt la fel intr-o proportie de nici 50%, pentru ca o masina nu e formata numai din motor si cutie de viteze. In acest ritm nu mai e mult si imi spui ca vanzarile lui Renault inseamna vanzarile marcii propriu zise + Dacia + Nissan + Mercedes (evident, nu toate).
Dar oricum nu ma astept sa intelegi. Repet, tine minte ce am scris acum. In ianuarie anul viitor cand se vor afisa cifrele de vanzari din 2013 s-ar putea sa ai o surpriza. Oricum ma astept, nu e prima data cand fanii Renault spun ceva, eu spun altce altceva si dupa cateva zile apare stire cu ce am spus eu in urma cu nici o luna. Si culmea, in prostia mea am avut dreptate. Pentru ca oficialii Renault au sustinut ce am spus eu.
Produs Renault inseamna sa poarte sigla Renault, ori, Dacia e Dacia in Franta.
Inca odata repet: diferenta de pret este infima intre un clio si un 208, nu e in niciun caz motivul pentru care se afla pe locul 2. E vorba de design, e vorba de ergonomie, e vorba de structurarea versiunilor si motorizarilor, e vorba de faptul ca Renault Clio vine cu o oferta de personalizare mai bogata samd.
Peugeot 208 vine cu o motorizare ceva mai slabuta la baza de 68 cp si se duce spre varf cu un diesel ceva mai puternic si mai scump, dar care nu se vinde atat de bine. Grosul vanzarilor il fac modelele de baza si mijloc, ori aici Peugeot este dezavantajat.
Apropo de ergonomie... sunt sigur ca pe multi francezi ii deranjeaza la 208 instrumentele in pozitie inalta si volanul mic in pozitie joasa, mai ales daca nu sunt f inalti. La minusuri 208 mai vine si un radio complicat, cu ergonomie slaba si numeroase meniuri, pe cand Clio vine cu 2 optiuni:
-Media Nav 100% util, simplu si intuitiv, care merge la esential
-R-Link mai bogat, cu numeroase posibilitati de imbunatatire si reglare
Deasemenea 208 are un instrumentar clasic in partea superioara, pe cand Clio vine cu instrumente care imbina indicatorul analogic cu cel digital pentru citire imediata si precisa.
In consecinta , nu e deloc surpinzator ca francezii se indreapta spre Clio, decat spre 208.
In totalitate ce? Temina fraza...pt ca esti incoerent. Trebuie sa fac supozitii? Nu vad ce relevanta are raportarea profitului operational in Alianta cu crearea unor masini aproape identice in stilul c1-107. Iar colaborarea este mult mai ampla decat iti inchipui dumitale. Nu esti tu in masura sa-i spui tu lui Carlos Ghosn ce e corect si incorect sa afiseze. Indiferent cat de bun änalist"si vizionar te-oi vedea tu, crede-ma e doar in imaginatia ta.
Ai calitati bune de vanzator, expui foarte bine calitatile lui Clio, dar cand doar 4000 si ceva de clienti aleg in plus Clio in fata lui 208, la cat este Franta de mare...nu poti s-o transformi intr-o mare victorie, n-ai cum, mai ales ca modelul Renault arata mai bine la exterior si dupa parerea mea, deci o fi avand alte calitati 208, deocamdata n-a intrat nimeni de la vanzari Peugeot sa ne spuna mai bine ce si cum, oricum in zilele urmatoare sunt curios cati fani Renault vor comenta aici cu cont, de votat sigur vor vota la fel de bine, dar nu cred ca sunt asa multi dispusi sa mai comenteze daca nu se afla sub anonimat:).
"Koleos=Quashquai" la fel cum Oktavia=Getta
Asta e memorabila. Dacia Logan este un produs 100% Renault, un produs pe care acum mai bine de 10 ani Renault l-a conceput de la 0.
Prietene, si Seat sau Skoda au sigle proprii si cu toate astea sub caroserie sunt toate niste VW-uri. Si ele, la fel ca si Dacia apartin de cineva (ori Nissan NU apartine de Renault) si este cat se poate de normal ca banii si numarul de masini vandute de VW sa se raporteze si la ele.
Dan a completat ce am spus si eu. Renault vinde foarte bine Twingo, Clio, Megane si gama Dacia. Adica preturile lor pornesc de la 7700 de euro si ajung pe la 25000 de euro in Franta. Pe cand Peugeot vinde de la aproape 10000 de euro in sus, iar modelul care e pe 6 porneste de la aproape 23000 de euro. De-asta am spus ca isi doreste vanzari in primul rand constante si sa fie chiar si pe 2, nu ar fi neaparat o problema. Pe masina de pe locul 5 Peugeot cere aproape 23000 de euro. Pe cea de pe 3 Renault cere 18500. Renault are sanse mai mari sa vanda, insa banii obtinuti pe fiecare masina sunt cu aprox. 4500 de euro mai putini fata de Peugeot. Deci este foarte posibil ca, desi Peugeot sa fie pe 2 la vanzari sa fi avut profitul mai mare ca Renault. Sau oricum foarte aproape de Renault. Nu iti trebuie doua capete sa intelegi ce vreau sa spun, ci doar sa accepti.
Si nu vad ce legatura are Ghosn despre o stire legata de vazarile din Franta.
Asadar, ce sustii tu ca PSA va rescrie istorie si va trece Renault, cand n-au facut-o niciodata in trecut, dar o vor face acum, mai ales cand sunt cu un picior in groapa, e de domeniul fanteziei.
Si sa fim seriosi, preturile sunt apropiate, discutam de marci de volum pt numele lui dzeu, nu de marci premium vs volum. Obsesia ta pt preturi e hilara.
Facem un experiment - la articolul asta imi dau silinta sa fiu impotriva fanilor renault :) Sa vedem daca imi pot da singur 40 de voturi "pentru" pana maine dimineata.
@Articol - Mi se pare normal ca, pe o piata eminamente nationalista, marcile franceze (sau "by someone in france") sa exceleze iar marcile germane - care sunt privite ca "dusmanul", sa fie slab vandute. Dacia facand parte din grupul renault vinde corespunzator statului de pe piata.
PSA vinde mai mult si cu profituri similare cu Renault, cel putin in franta. la nivel mondial Renault sta mai bine.
In particular, Grupul Renault sta mai bine pt ca si-a externalizat mai bine vanzarile in afara europei aflate in criza, decat PSA care inca mai vinde 60% din productie aici.
Nu e vorba de un mare succes la clasa medie cum nu este nici la Renault la clasa mica si compacta, pai cum, cand sunt cateva mii in avantajul Renault este un succes dar cand este in spate cu cateva mii nu e mare lucru? Stii ce mi se pare de bun simt? Sa nu mai scrii sub anonimat, aia mi se pare.
Nu este o frustrare ci o "problema" pe care am mai supus-o dezbaterii pe aici.
Se intampla ca acest sistem de "validare" a comentariilor, care in sinea lui ar avea ca scop nobil filtrarea balariilor expuse de indivizi cum ar fi "mafia", sa fie folosit atat in mod abuziv, asa cum am demonstrat mai sus, cat si ca mtoda de cenzurare a unor comentarii de catre cei care nu sunt de acord cu acele comentarii. Nu ar fi nici o problema daca s-ar ascunde comentariile atunci cand ele sunt cu adevarat slab calitative - dar se poate pune problema corectitudinii sistemului de vot/cenzura atunci cand toate comentariile care sunt altfel decat "viziunea" majoritatii, sunt cenzurate de acea majoritate.
Evident "dezbaterea" a fost numai in mintea mea ... si poate ca au mai fost de acord cativa de pe aici. Din pacate mai marii AutoMarket au cu totul alte interese si nu prea ii deranjeaza daca in zona comentariilor se intampla si lucruri care nu sunt tocmai asa cum ar trebui sa fie.
E un schimb de idei, nu vad de ce trebuie sa-mi declin identitatea, cand oricum pot sa fiu oricine si sa trec orice in profil. So what's the difference?
Apoi, hai sa zicem ca PSA va ajunge la chinezi. Ce s-a intamplat cu Jaguar, Land Rover sau Volvo, in sensul ca nu mai au "parinti cunoscuti" au demonstrat ca se poate sa fie foarte bine si fara ei.
Daca pentru unii o diferenta de vreo 3000 de euro cand vorbim masini de volum nu conteaza nu cred ca mai are rost sa mai discutam despre masini. Inca o data se dovedeste ca la masini ne pricepem toti. Realitatea uneori e altfel dincolo de peretii unui showroom.
Oricum pretentiile de a recunoaste anumite lucruri se opresc la propozitia : "Produs Renault inseamna sa poarte sigla Renault, ori, Dacia e Dacia in Franta. "
Deci despre ce vorbim?!
Unckle, multumesc de intentie insa nu este cazul. Niciodata nu m--au interesat numarul voturilor insa nu ai cum sa nu te amuzi cand vezi zeci de voturi doar dupa ce se baga in seama unul sau doi. Si culmea, asta se intampla doar cand e vorba de Renault. Penibil si ciudat in acelasi timp.
Cine a zis omule ca PSA depaseste Renault la nivel global, cred ca era vorba de Europa, lasa-ne cu Donfeng ginseng, faceti voi misto de PSA dar nu va da faliment, mai bine vedeti voi cu analizele c-o sa fie Renault-Nissan depasiti de Hyundai-Kia in curand, marele guru al industriei auto ce face? Cel mai tare CEO din lume la care se inchina fanii Renault, cred ca stiu ce face, face imprumut de cateva sute de milioane sa termine viitorul Twingo, asa multi bani ce are Renault, cred ca si daca peste un an Peugeot va vinde mai mult decat Renault in Europa veniti cu niste scuze de te doare capul, nici oficialii renault nu se entuziasmeaza asa cand sunt in fata cu doar cateva mii de unitati la diferite clase, doar voi sunteti.
M-am exprimat la fel cum s-au exprimat unul sau unii fani Renault de pe aici, PSA este varza, chiar daca e la doar cateva mii de masini in spate, deci din nou cand Renault este in spate cu cateva mii nu este mare diferenta, cand este in fata tot cu cateva mii este un mare succes, nu observi vreo problema de perceptie, nu?:). Normal ca nu.
Dai exemplul cu Volvo, dar ce mare branza a reusit Volvo? Ok, a ocolit falimentul, dar a iesit din mediocritate? Nu. Multi se indoiesc de caracterul ei premium, iar vanzarile sunt insignifiante in categoria lor.
Jaguar, Lan Rover a fost preluat de indieni, nu chinezi, iar Volvo de Geely. Dongfeng e alta companie chineza.
Concret, diferenta de 25.000 unitati intre Renault si Peugeot sunt de talia unui marci precum Fiat in Franta. Diferenta de 50.000 unitati intre Renault si Citroen reprezinta vanzarile totale Dacia in Franta.
Imi amintesc de un singur Symbol, sau poate chiar Clio, nu mai stiu exact, care avea celebra problema de la Logan, cand apesi frana cu semnal dreapta si face blocul dreapta spate ca un pom de craciun.
Dati-mi va rog multe voturi negative pentru ca mi-am permis sa exprim fapte reale despre marcile frantzuzesti.
Eu n-am spus niciodata ca peugeot ar fi varza pe clasa mica, doar ca o duc nasol la vanzari totale, atat in Franta, cat si in restul lumii.
In fine, Clio a fost lansat la cateva luni dupa 208 si se cunoaste. Eu zic ca diferenta va creste si mai mult pana la sfarsitul anului; rezultate anuale care sunt mult mai concludente.
Oamenii astia sunt rationali si atat. Cunosc valoarea banului, stiu cat e de greu sa-l faci, mai ales cand vorbim de o tara civilizata, si nu una unde datul spagii la bac e la fel de normal ca respiratul. Mai sunt si patriotici, asa ca orice produs facut sub obladuirea unui producator autohton e de preferat in dauna celor cu adevarat de import. Bravo lor! Avem de invatat de la ei. Multe!
Un alta constatare: de mult timp Clio... nu a fost in fata lui Peugeot 20.., in sfarsit RENAULT a facut o masina cu design placut ochiului (atentie nu sunt fan RENAULT) ar trebuii sa foloseasca lozinca de la Dacia ..... pe drumul cel bun
+9 pentru Dacia la mai mult!
"Pai francezii au mai multe marci de unde sa aleaga, sunt mai bune, nu se compara nici la pret dar poate pt unii nu conteaza asta."
Sunt mai bune si nu se com[ara la pret... comparativ cu ce?
In primul rand Volvo a reusit sa inoveze cum nu a reusit sa inoveze Renault in ultimii 20 de ani. Ma refer de cand apartine de Gelly. Asta e una la mana, desi evident nu esti de acord. Volvo are de recuperat un handicap serios in primul rand la imagine.
In al doilea rand, conform mentalitatii inguste, poate nici Renault nu ar trebui sa fie marca frantuzeasca pentru ca nu toti furnizorii de piese sunt din Franta, asta referitor la ce spuneai de Dacia.
In al treilea rand, desi nu iti dai seama, esti mai optimist decat cei care lucreaza pentru Renault si din nou nu iti dai seama ca prin incapatanarea ta nu faci decat sa faci de ras marca Renault. Difereneta dintre Renaul si Peugeot poate fi recuperata, nu este una foarte mare.
In al patrulea rand, cand spuneti ca Opel, Ford sau Toyota sunt codase in Franta tineti cont si de cate modele au Peugeot, Citroen si Renault la vanzare.
De aici normal ca s-a inteles ca cei care comentam ceva legat de Renault uram din suflet marca asta si ii dorim falimentul... Pacat, masinile nu au nici o vina ca fanul sunt fanatic.
@Azazel
Fata de Dacia, se spunea ca romanii nu cumpara marca nationala, uite cum o fac francezii cu ale lor, pai nu prea se compara Dacia cu Renault si PSA, la asta ma refeream, normal si preturile sunt diferite, dar nu toata lumea vrea ieftin si "bun".
In plus unul din motivul cumpararii unei Dacii este si faptul ca "by Renault". Intelegi diferenta?
In cazul lui Nissan alianta cu Renault se opreste la un punct. Sunt modele si componente ale masinilor Nissan in care Renault nu isi baga nasul si invers.
Renault a oferit TOT pentru Dacia, pentru ca Dacia apartine de Renault. Este acelasi lucru cum e si intre VW cu Skoda si Seat. Sunt niste marci coordonate de VW, care ofera subansamble pentru ele si evident care are controlul si asupra banilor din vanzarile lor. Este si normal sa fie asa.
In cazul lui Nissan si Renault inclusiv banii din vanzarile lor se pun la comun pana la un punct, am spus de ce (nu sunt unele si aceleasi masini in totalitae).
Iar referitor la producatori de subansamble, nu are legatura asta. Cand cumperi o masina, cumperi un Renault, Dacia, Peugeot.... etc., nu cumperi sistem de injectie Siemens, Delphi sau Bosch, nu cumperi parte electrica Magneti Marelli, nu cumperi amortizoare Monroe sau mai stiu eu ce. Astea le cumpara marca de masini prin contractele pe care le strabileste cu furnizorii de subansamble, iar tu cumperi masina in sine cu o sigla. De-asta si garantia masinii nu ti-o ofera compania de subansamble, ti-o ofera producatorul de masini. Ori daca e o problema cu acele subansamble, pe mine ca si cumparator de masina nu ma intereseaza asta. Ori pe compania producatoare de masina x, da, o intereseaza. De la sesizari, dat in judecata se poate ajunge la desfiintarea contractelor (vezi exemplul lui VW cu sistemul de injectie buclucas de pe 2.0 TDI livrat de Siemens. S-a anulat contractul cu Siemens, s-a facut cu Bosch si problemele au cam disparut).
Sper ca s-a facut lumina de data asta.