Dacia - numarul 1 in Romania
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
"Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti", realizat de BusinessWeek Romania, Brandient si D&D Research a pozitionat pe primul loc compania Dacia.
Revista BusinessWeek Romania si cu Brandient si D&D Research au realizat un studiu prin care au fost evaluate valorile in bani pentru brandurile romanesti. In acest context a fost realizat un "Top 50" pentru cele mai valoroase branduri de pe piata interna.
Rezultatele cercetarilor au pozitionat pe primul loc in acest clasament compania Dacia cu o valoare de 387,4 milioane de euro.
Afacerea anului 2006, preluarea BCR de catre Erste Bank nu a diminuat cu nimic valoarea celui de-al doilea brand din top, BCR, a carui valoare a ajuns pana la 355,6 milioane euro. BRD - GSG, banca al carei brand ocupa locul trei in top, intrata din 1998 in grupul financiar francez Societe Generale, a transformat retailul in valoare, ajungand la cifra de 208 milioane euro.
Urmatoarele branduri in TOP 10 sunt : Petrom-86 milioane euro, Sensiblu-82 milioane euro, Rompetrol- 72 milioane euro, Cristim-62 milioane euro, Asirom- 60 milioane euro, Altex-59 milioane euro si Domo-41 milioane euro.
Metodologia studiului:
Modelul folosit de Brandient pentru calcularea “Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti” aplica acelasi principiu de capitalizare a veniturilor, pornind de la metoda royalty relief care reflecta economia pe care o face un proprietar de brand prin faptul ca nu trebuie sa plateasca o licenta pentru folosirea marcii. Selectia initiala a considerat branduri lansate si dezvoltate in Romania, indiferent de cetatenia proprietarului, in categorii adresate direct consumatorului cunoscute si prezente la nivel national si lansate inainte de 1 ianuarie 2005.
Venirea Renault in Romania, prin achizitionarea pachetului majoritar la Dacia a adus un nou suflu principalului producator auto din Romania. Programul de investitii generat de Renault si noul model Logan au reprezentat cauzele succesului Dacia, atat pe piata interna cat si la nivel international.
Rezultatele cercetarilor au pozitionat pe primul loc in acest clasament compania Dacia cu o valoare de 387,4 milioane de euro.
Afacerea anului 2006, preluarea BCR de catre Erste Bank nu a diminuat cu nimic valoarea celui de-al doilea brand din top, BCR, a carui valoare a ajuns pana la 355,6 milioane euro. BRD - GSG, banca al carei brand ocupa locul trei in top, intrata din 1998 in grupul financiar francez Societe Generale, a transformat retailul in valoare, ajungand la cifra de 208 milioane euro.
Urmatoarele branduri in TOP 10 sunt : Petrom-86 milioane euro, Sensiblu-82 milioane euro, Rompetrol- 72 milioane euro, Cristim-62 milioane euro, Asirom- 60 milioane euro, Altex-59 milioane euro si Domo-41 milioane euro.
Metodologia studiului:
Modelul folosit de Brandient pentru calcularea “Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti” aplica acelasi principiu de capitalizare a veniturilor, pornind de la metoda royalty relief care reflecta economia pe care o face un proprietar de brand prin faptul ca nu trebuie sa plateasca o licenta pentru folosirea marcii. Selectia initiala a considerat branduri lansate si dezvoltate in Romania, indiferent de cetatenia proprietarului, in categorii adresate direct consumatorului cunoscute si prezente la nivel national si lansate inainte de 1 ianuarie 2005.
Venirea Renault in Romania, prin achizitionarea pachetului majoritar la Dacia a adus un nou suflu principalului producator auto din Romania. Programul de investitii generat de Renault si noul model Logan au reprezentat cauzele succesului Dacia, atat pe piata interna cat si la nivel international.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Intern
-
Opel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. (22.11)
-
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. (22.11)
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
asta tinand cont ca se vinde foarte bine si nu numai in tara...
Sa recunoastem, la clasa ei are cel mai bun raport pret/calitate...
daca vrei sa o compart tu cu Audi sau mai stiu eu ce.. compara si pretul....
Daca revenim la Dacie o compar cu un Opel Astra Classic. Pentru maxim 2000 euro in plus prefer Opel diesel, decat Logan. Sau pot alege un Fiat Punto..sau o japoneza... o coreeana... parca suna mai bine. Totusi Dacia e buna si ea... nu te ploua si nu te bate vantu' :) Recunosc ca am avut o singura Dacie model vechi si am apreciat masina pentru costurile scazute de intretinere. Totusi per total an am avut mereu impresia ca am platit mai multi bani la Dacie decat la una straina. Asta in conditiile in care esti vreun 'maniac' si nu vrei sa auzi pivoti si bucse zdranganind dupa tine. In rest...numai bine.
personal nu cred ca esti din prima categorie... intr`un fel jignesti posesorii de dacie cu ce zici.taci! cand o sa conduci si tu o dacie revin`o... te asteptam
Trecand peste faptul ca este un brand lider de piata de exact 40 de ani nu voi intelege niciodata de ce ne place sa aruncam cu noroi pe peretii casei in care traim...
Dacia a fost un super brand si inainte sa vina francezii si mai ales acum. In loc sa ne sustinem produsele si sa le promovam noi, romanii, suntem primii care le ingropam... pai daca asa gandesc si muncitorii din uzina unde se produce Dacia, nu e de mirare ca are lacune la capitolul calitate.
Fie ca ne place sau nu, Dacia ne reprezinta dintr-un anumit punct de vedere... asa ca cei care spun ca este de 2 lei, evident ca nici ei nu valoreaza mai mult.
Nu cred ca exista popor pe lumea asta care sa dea de fiecare data fuga sa cumpere un produs facut de altii... adica de ce sa rulam banii in tara, mai bine sa ii bagam in buzunarul altora. De ce sa punem mana sa producem mai mult, mai bine, mai eficient. Intotdeauna ALTCINEVA e de vina de mersul prost al lucrurilor niciodata NOI... Pai daca Dacia e proasta cine e de vina?... probabil francezii, nu?
In loc sa ne concentram in a ne schimba in bine propria constiinta, ridicam statui altor tari, iar pe a noastra o murdarim cu noroi noi insine.
Oare cand voi intalni pe cineva care sa isi puna problema in a produce (fie un produs, fie un serviciu) mai eficient, de calitate cat mai buna si competitiv pe orice piata... momentan acest lucru il fac francezii. Noi cand vom invata...?
Spuneti-mi oricare alta masina care ajunge de la 0 la 100km/h in banii astia!(sub 10,2sec).
Ca sa nu fiu acuzat de subiectivism va spun ca sunt un fan BMW incurabil, dar vorba aia: "faptele e clare, actele vorbeste"
Al doilea exemplu: Craiova. dupa ce a preluat fabrica, Daewoo a mai pastrat Oltcit-ul in productie doar 1 an, dupa care l-a ingropat definitiv. nici pomeneala de vreun succesor mai actual.
Depinde la cine te raportezi! Daca te compari cu un trabant sau o Lada, normal ca Loganul e super masina... Eu, sincer nu am incredere in el la curbe, inca mai sunt amici de la care aud ca le intra apa(!!!), iar de forma nu mai zic. E de-a dreptul urata! Mi se pare inghesuita (chiar daca ai loc in ea) si prea inalta. Iar fundul ala e cam de neam prost... Asta nu inseamna ca imi plac toate masinile straine. Suunt foarte multe urate si de partea cealalta...
Haideti sa fim sinceri si sa nu apreciem doar pentru ca, vezi doamne, valori romanesti. Eu zic ca ce e de criticat sa criticam, cu obiectivitate, fie el romanesc sau strain...
Logan e super OK.
SuperNova este un simulacru de masina destul de reusit. Nu are rost sa povestim de Daciile vechi. La timpul lor au fost foarte in regula. Acum sunt istorie.
Dupa ce stabilesti clar ce vrei de la o masina spune-tzi parerea.
La revedere.
Sigur ca poate sunt multi care se uita mai intai la pret, dar pana la urma sunt satisfacuti de aceasta masinuta. Ei au luat-o pt utilizarea de baza, desi multi au uitat care este, cea de transport. Nu pt design-ul, pt scaunele de piele si pt super optiunile pe care le gasesti la q7. Daca vreti sa va faca si de mancare si sa spele si vasele... stati la mama acasa.
Romanii ar trebui sa se trezeasca... nu sunt ei cei mai tari, dar nici sa cadem in cealalta extrema: nici cei mai prosti.
Ce mare smecherie cu masinile astea are 4 roti e noua ce importanta are ce marca e?