Prima întâlnire dintre bariera de test EuroNCAP și un automobil produs de Dacia a fost consemnată în anul 2005, atunci când Logan, primul model construit la Mioveni în era Renault, primea doar trei stele. Pe atunci, sedanul primea doar o stea pentru protecția pietonilor. Au urmat teste de siguranță pentru Sandero și apoi pentru celelalte generații și modele noi lansate în gamă.
Duster, Lodgy și Sandero au trecut prin testele de impact ale organismului belgian, reușind să bifeze tot trei stele, bineînțeles cu criterii de evaluare din ce în ce mai dure. Cel mai bine clasat model Dacia rămâne actualul Sandero, care surprindea plăcut în anul 2013 cu patru stele EuroNCAP. Cel mai nou model supus testului de siguranță este Logan MCV, etichetat și el cu trei stele.
Deși a atras o mulțime de comentarii negative, comportamentul modelelor românești nu se va schimba radical. În cadrul unei conferințe de presă organizate la Salonul Auto de la Frankfurt, Marc Suss, directorul de program al gamei Dacia, a declarat că producătorul autohton nu va ținti cinci stele.
Dacia este un brand accesibil și orice efort pentru îmbunătățirea acestor rezultate ar putea crește prețul modelelor.Întrebat dacă este îngrijorat de noile criterii de testare extrem de riguroase, introduse în anul 2015, Marc Suss a adoptat o atitudine calmă și a explicat cum se poziționează brandul românesc. Toate modelele care vor fi lansate în viitor vor continua să acorde o importanță deosebită siguranței pasagerilor adulți. Categoriile ”siguranța pietonilor” și ”sisteme de siguranță” vor fi considerate secundare și vor fi tratate ca atare.
În plus, Dacia nu va putea oferi, momentan, sisteme de asistență cum ar fi avertizarea la depășirea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort sau frânarea automată de urgență, tehnologii pe care EuroNCAP le evaluează în prezent și pe care pune mare accent. Prin urmare, fără aceste sisteme, punctajul general are toate șansele să rămână unul mic. Chiar și așa, oficialul Dacia a ținut să reasigure clienții de nivelul de protecție oferit pentru pasagerii adulți.
idotii se mai mira de ce nu cumpara romanii masinile lor ???
cum sa cumperi o masina noua, cu 3 stele, de 10-18.000 euro, cand poti lua o masina de 10-15 ani, cu 4-5 stele, la 3-5000 euro ???
pinguini..........
pe cat de mult mi-a placut ce a prezentat renault la salon, pe atat de mult mi-a intors stomacul pe dos declaratia asta
Vrei siguranță de 5 stele, mergi la altă marcă SH sau nouă. Treaba e foarte simplă. Până una alta, cea mai importantă e siguranța pasagerilor adulți și structura caroseriei, nu diferite sisteme electronice, căci știm și noi ce ”bine” funcționează astea pe o perioadă lungă.
Totuși, dacă țineți neapărat să fiți patrioți și să ajutați producția internă, dar vreți și siguranță de top, achiziționați-vă un Ford B-Max.
Dar înțelegi odată pentru totdeauna că Dacia este o mașină IEFTINĂ și nu are de gând să fie altceva în viitorul apropiat.
O zi bună și weekend plăcut.
Îmi cer scuze, greșeli făcute din cauza grabei în redactare.
Deci se vor concentra pe deformarea habitaclului şi protejarea pasagerilor. Nu spune nicăieri că nu vor adăuga airbag-uri sau ranforsări dacă va fi nevoie.
Şi aşa e normal, probabil în 98% din accidente asta contează cel mai mult. Are rost să dublezi preţul maşinii cu nşpe mii de sisteme care poate ar fi utile în 0,0001 la sută din cazuri?
Tare aş vrea să văd eu cum funcţionează în Rromânica sistemul de detectare a semnelor de circulaţie. Sau sistemul de avertizare a schimbării benzii. Şi asta pe alte drumuri decât câteva DN-uri reabilitate recent, care mai păstrează marcajele şi nu s-au umplut de gropi.
Iar măreţii EuroNCAP taie stele pe lipsa lor sau pe rahaturi gen "alertă decuplare centură" sau "etichetă uşor de dezlipit, necusută", ca la Duster.
Calculele francezilor îmi par corecte pentru Dacia, deşi ar fi alte lucruri de îmbunătăţit care nu costă mult.
Greu de înţeles, uşor de dat cu parul.
Eu aşa văd mesajul aici: protecţie pentru pasageri la nivel bun, deci cu câţiva ani (nu mulţi) în urmă faţă de Renault, dar şmecherii tehnologice cât mai puţine (care oricum nu sunt folosite de majoritatea soferilor)
Aceste doua lucruri, caroseria negalvanizata si lipsa airbagurilor cortina sunt argumentele care ma lasa rece cand e vorba de Dacia.
Dacia nu e o masina gandita sa tina in parametrii buni mai mult de 4-5 ani (maxim). Chiar si in perioada respectiva plasticele incep sa joace si sa faca greierasi (aici sunt si drumurile noastre infecte de vina); daca ai ghinion si te alegi cu o zgarietura pe metal pe care nu o vezi sau nu-i dai importanta, va rugini destul de repede etc.
Pe scurt, Dacia nu e gandita pentru utilizatorul roman. Suntem prea saraci pentru masini low-cost. 80% din productie se duce la export si e normal. Un strain poate achizitiona usor orice model Dacia si il poate vinde dupa 3-4 ani, in timp ce un roman trebuie sa-si faca credit si sa o utilizeze cel putin 7-8 ani, daca nu chiar 10.
Partea buna e ca la cateva mii de euro in plus se gasesc modele precum 301 sau C-Elysee care cu Rabla pot fi achizitionate la preturi decente.
Corect ! Decat o Dacie noua mai bine ceva mai vechi si stiu ca am mai multe sanse de supravieturire in el. Nu mai spun de design, calitatea materialelor, perfromante etc. Un BMW 320d sau un Passat mai vechi ii va da clasa Daciei si peste 50 de ani. Dacia fiind noua.
Eu nu ii inteleg pe care au dat banii pe o Dacie. O sa se convinga ei de ele. Din pacate pt. unii va fi prea tarziu !
Nu inteleg la ce sa dai bani pe navigatie la Dacia, cand ai la dispozitie telefonul smart care te anunta si de radare, si de blocaje, si de accidente, si de cat e de liber traficul... Airbagurile ar fi fost mult mai utile..
Foarte, corect punctul tau de vedere! Felicitari!
As avea un mic amendament. Tu zici asa "Vrei siguranță de 5 stele, mergi la altă marcă SH sau nouă". Eu zic ca cine vrea siguranta de 5 stele sa-si ia masina noua de 5stele! De ce? Pentru ca poti lua o masina noua, cu mult mai multe pretentii ca Dacia, care sa nu aiba 5 stele, dupa cum poti lua o masina sh care sa fii avut la vremea testarii 5 stele si acum sa nu mai aiba dat fiind faptul ca standardele au crescut! Un Golf 5 din 2009 fara ESP, nu ar mai avea 5 stele in prezent pentru ca ESP-ul standard e conditie obligatorie! Exemplul cel mai bun este Megane care la lansare a avut 5 stele fiind considerata una dintre cele mai sigure masini din clasa, iar la testul la care a participat pe final de cariera a obtinut 3 stele pentru ca nu stiu ce senzor avertizor sonor pentru lipsa centurii sin spate a lipsit ca sa obtina 4! Sa fim seriosi! Sigur ca siguranta este importanta, dar sa spui ca o masina este nesigura pentru ca nu are sistem automat de stingera a incendiilor (exagerez, fireste) este un pic exagerat.
Si inca ceva! Defender nu a fost niciodata testat EuroNCAP, nu stiu de ce ma simt mult mai sigur in el decat intr-un Fiat 500 de 5 stele!
Acum priviti cum se deformeaza cabina la un Megane 2 din 2004 si mai mult culorile de pe manechinul de test.
Cu putina logica o sa pricepeti ca o masina care ia 3 stele azi, ofera o protectie inferioara unei masini care a luat 5 stele in urma cu 11 ani!
Incetati cu prostiile ca 3 stele de azi sunt 5 stele de acum 10 ani!
Intrati pe site la euroncap si acolo va descarcati PDF-uri cu ce teste vreti voi.
Rusine Dacia!
Iar Paul ar trebui să intre în pământ de rușine. Sandero pe care îl critică are 80% la protecția adulților din cabină. În testele de azi, este superior rablei lui Megane din 2004.