Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Dacia: ”Nu vom ținti cinci stele EuroNCAP și nici nu vom oferi sisteme de siguranță de ultimă generație”

Publicat Joi, 17.09.2015
de Bogdan Mirică
Comenteaza 21
Dacia: ”Nu vom ținti cinci stele EuroNCAP și nici nu vom oferi sisteme de siguranță de ultimă generație” - Poza 1
Într-o conferință de presă desfășurată la Salonul de la Frankfurt, un oficial Dacia a declarat că brandul nu va ținti punctajul maxim în cadrul testelor EuroNCAP.

Prima întâlnire dintre bariera de test EuroNCAP și un automobil produs de Dacia a fost consemnată în anul 2005, atunci când Logan, primul model construit la Mioveni în era Renault, primea doar trei stele. Pe atunci, sedanul primea doar o stea pentru protecția pietonilor. Au urmat teste de siguranță pentru Sandero și apoi pentru celelalte generații și modele noi lansate în gamă.

Duster, Lodgy și Sandero au trecut prin testele de impact ale organismului belgian, reușind să bifeze tot trei stele, bineînțeles cu criterii de evaluare din ce în ce mai dure. Cel mai bine clasat model Dacia rămâne actualul Sandero, care surprindea plăcut în anul 2013 cu patru stele EuroNCAP. Cel mai nou model supus testului de siguranță este Logan MCV, etichetat și el cu trei stele.

Deși a atras o mulțime de comentarii negative, comportamentul modelelor românești nu se va schimba radical. În cadrul unei conferințe de presă organizate la Salonul Auto de la Frankfurt, Marc Suss, directorul de program al gamei Dacia, a declarat că producătorul autohton nu va ținti cinci stele.

Dacia este un brand accesibil și orice efort pentru îmbunătățirea acestor rezultate ar putea crește prețul modelelor.

Întrebat dacă este îngrijorat de noile criterii de testare extrem de riguroase, introduse în anul 2015, Marc Suss a adoptat o atitudine calmă și a explicat cum se poziționează brandul românesc. Toate modelele care vor fi lansate în viitor vor continua să acorde o importanță deosebită siguranței pasagerilor adulți. Categoriile ”siguranța pietonilor” și ”sisteme de siguranță” vor fi considerate secundare și vor fi tratate ca atare.

Urmareste Automarket
În plus, Dacia nu va putea oferi, momentan, sisteme de asistență cum ar fi avertizarea la depășirea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort sau frânarea automată de urgență, tehnologii pe care EuroNCAP le evaluează în prezent și pe care pune mare accent.
Prin urmare, fără aceste sisteme, punctajul general are toate șansele să rămână unul mic.
Chiar și așa, oficialul Dacia a ținut să reasigure clienții de nivelul de protecție oferit pentru pasagerii adulți.


Comentarii (21)

  • Sandu al-III-lea
    Nu vom ținti cinci stele EuroNCAP și nici nu vom oferi sisteme de siguranță noi-Sa spui asa ceva in gura mare la un salon auto m-i se pare curata sinucidere.Cu alte cuvinte lasati-ne prosti asa cum suntem,ca ne e mai bine asa.Noi nu cautam sa inovam nimic,nu vrem nimic nou,nu cautam sa atragem mai multi cumparatori prin inovatiile pe care le facem.M-as fi batut cu pumnu-n piept si faceam pe dracu-n patru ca Dacia sa ia si ea macar patru stele.RUSINE DACIA!!!
    36 30
  • O pereche de airbag cortina costa 200 euro, se pot lua de la TRW Roman....

    idotii se mai mira de ce nu cumpara romanii masinile lor ???
    cum sa cumperi o masina noua, cu 3 stele, de 10-18.000 euro, cand poti lua o masina de 10-15 ani, cu 4-5 stele, la 3-5000 euro ???

    pinguini..........
    23 32
  • bravo dacia, macar ai spus-o verde-n fata.
    25 15
  • Cât de bou trebuie să fii ca să declari că nu îţi doreşti un produs mai bun. Şi dacă faci un raport preţ calitate s-ar putea să se vadă că un Logan ultradotat (cu ce?!!) de 10.000 euro cere mai mulţi bani pe unitatea de calitate ca o Toyota Corolla de exemplu.
    28 18
  • someone
    la ultima sedinta intre conducerea renault si guvernul francez, s-a hotarat ca aceasta sa fie modalitatea prin care sa se scape de romanii ce invadeaza europa de vest: masini dacia cu cat mai putine stele NCAP.
    pe cat de mult mi-a placut ce a prezentat renault la salon, pe atat de mult mi-a intors stomacul pe dos declaratia asta
    22 12
  • Voi chiar nu înțelegi că Dacia e brand cost. Au trecut 11 ani de la Logan și voi încă NU ÎNȚELEGI rolul Daciei în lumea auto. O idee atât de simplă pricepută atât de greu.

    Vrei siguranță de 5 stele, mergi la altă marcă SH sau nouă. Treaba e foarte simplă. Până una alta, cea mai importantă e siguranța pasagerilor adulți și structura caroseriei, nu diferite sisteme electronice, căci știm și noi ce ”bine” funcționează astea pe o perioadă lungă.

    Totuși, dacă țineți neapărat să fiți patrioți și să ajutați producția internă, dar vreți și siguranță de top, achiziționați-vă un Ford B-Max.

    Dar înțelegi odată pentru totdeauna că Dacia este o mașină IEFTINĂ și nu are de gând să fie altceva în viitorul apropiat.

    O zi bună și weekend plăcut.
    49 6
  • Nu înțelegeți* / Înțelegeți*

    Îmi cer scuze, greșeli făcute din cauza grabei în redactare.
    20 0
  • andrei
    Ce nu intelege lumea este ca masinile Dacia, la fel ca si celelalte, nu se opresc din a se imbunatati cu fiecare generatie. Da, o sa aiba mereu 3-4 stele (cel putin pana nu se schimba filozofia brandului) insa 3 stele in 2015 sunt 5+ stele din 2004, iar o masina de 5 stele de acum 10 ani nu ar lua mai mult de 3 stele la standardele actuale. Trebuie sa fii idiot sa nu pricepi asta. Prin urmare esti mai in siguranta intr-o masina de 3 stele 2015 decat intr-una de 5 stele din 2000.
    46 9
  • A zis omul foarte clar: "modelele care vor fi lansate în viitor vor continua să acorde o importanță deosebită siguranței pasagerilor adulți".
    Deci se vor concentra pe deformarea habitaclului şi protejarea pasagerilor. Nu spune nicăieri că nu vor adăuga airbag-uri sau ranforsări dacă va fi nevoie.
    Şi aşa e normal, probabil în 98% din accidente asta contează cel mai mult. Are rost să dublezi preţul maşinii cu nşpe mii de sisteme care poate ar fi utile în 0,0001 la sută din cazuri?
    Tare aş vrea să văd eu cum funcţionează în Rromânica sistemul de detectare a semnelor de circulaţie. Sau sistemul de avertizare a schimbării benzii. Şi asta pe alte drumuri decât câteva DN-uri reabilitate recent, care mai păstrează marcajele şi nu s-au umplut de gropi.
    Iar măreţii EuroNCAP taie stele pe lipsa lor sau pe rahaturi gen "alertă decuplare centură" sau "etichetă uşor de dezlipit, necusută", ca la Duster.
    Calculele francezilor îmi par corecte pentru Dacia, deşi ar fi alte lucruri de îmbunătăţit care nu costă mult.
    Greu de înţeles, uşor de dat cu parul.
    24 2
  • Aş vrea să văd şi eu o maşină de 10-15 ani care ar primi în 2015 4-5 stele la NCAP... Să fim serioşi! (poate Volvo sau unele chestii f scumpe)

    Eu aşa văd mesajul aici: protecţie pentru pasageri la nivel bun, deci cu câţiva ani (nu mulţi) în urmă faţă de Renault, dar şmecherii tehnologice cât mai puţine (care oricum nu sunt folosite de majoritatea soferilor)
    28 2
  • Eu am o pasiune pentru siguranta auto. De cativa ani tot citesc chestii pe tema asta si ma uit la teste. Siguranta pe care o acorda Dacia in prezent este adecvata pentru segmentul B. Daca ai face accident cu alte masini de segment B, nu-i asa mare problema. Devine o problema cand pe strada gasesti numai bivoli cu SUV-uri de 3 tone si cartofi in loc de creier. De asta ii siguranta la Dacia o problema. Ca daca se baga un Huidu peste tine cu un Mercedes ML, normal ca te omoara. In prezent siguranta ii bunicica dar cu siguranta nu mai buna decat a unei masini mai vechi de 5 stele. Cititi raportul Euroncap la testul cu Ford Focus Mk. 2 din 2004. Deformarea habitaclului a fost aproape inexistenta. Pedalele sau bordul nu s-au miscat aproape deloc in spate. Riscul de a suferi rani grave la un accident la 64 la ora a fost aproape inexistent. Ei bine, daca cititi rapoartele astea, va uitati la fortele simtite de manechini si la deformarea masini, veti vedea ca un Logan din 2015 nu ii la fel de sigur ca un Ford Focus din 2004 (care era construit pe platforma tehnica Volvo). Totusi, siguranta care o ofera Dacia ii acceptabila. Dar mai au multe imbunatati de facut cand vine vorba de rigiditatea structurala si oferirea de airbaguri cortina si multe altele. Chiar daca ar reprezenta un cost in plus, ar fi fain sa ai optiunea sa platesti 500-1000 de euro dar sa stii ca esti mai in siguranta. Totusi, trebuie sa admir atitudinea Dacia. Nu are rost sa investeasca in artificii scumpe dar fara rost precum electronicele astea care cica te ajuta sa ti banda sau franeaza pentru tine. Un sofer bun nu are nevoie de ele. De ce este nevoie sunt imbanatiri structurale, ca alea conteaza cand cineva se baga in tine, nu zorzoanele electronice. Deci tot respectul din partea mea!
    28 2
  • @Moldovean, ai drepate. Este o masina low cost, gandita sa fie cat mai ieftina, chit ca are navigatie si nu are airbaguri cortina si caroserie galvanizata. Ce este socant in opinia mea este ca multi pun botul la Logan cand vine vorba de dotari de lux pentru un low cost (mai nou avem si cutie automata... pardon, robotizata) ignorand niste dotari de bun simt si esentiale pentru timpurile noastre. Nu cred ca iti mai pasa ca ai navigatie cand te loveste un bizon in lateral cu viteza si in spate sunt niste oameni dragi tie.
    Aceste doua lucruri, caroseria negalvanizata si lipsa airbagurilor cortina sunt argumentele care ma lasa rece cand e vorba de Dacia.
    14 7
  • @***** Corect ce zici, insa nu toata lumea se gandeste la accidente (statistic rar apar accidente mortale, chiar si la noi in tara, plus ca unii nu circula decat prin oras sau fac naveta pe drumuri unde se circula mai bara la bara).

    Dacia nu e o masina gandita sa tina in parametrii buni mai mult de 4-5 ani (maxim). Chiar si in perioada respectiva plasticele incep sa joace si sa faca greierasi (aici sunt si drumurile noastre infecte de vina); daca ai ghinion si te alegi cu o zgarietura pe metal pe care nu o vezi sau nu-i dai importanta, va rugini destul de repede etc.

    Pe scurt, Dacia nu e gandita pentru utilizatorul roman. Suntem prea saraci pentru masini low-cost. 80% din productie se duce la export si e normal. Un strain poate achizitiona usor orice model Dacia si il poate vinde dupa 3-4 ani, in timp ce un roman trebuie sa-si faca credit si sa o utilizeze cel putin 7-8 ani, daca nu chiar 10.

    Partea buna e ca la cateva mii de euro in plus se gasesc modele precum 301 sau C-Elysee care cu Rabla pot fi achizitionate la preturi decente.
    13 4
  • Scorpionul_negru
    @LEE
    Corect ! Decat o Dacie noua mai bine ceva mai vechi si stiu ca am mai multe sanse de supravieturire in el. Nu mai spun de design, calitatea materialelor, perfromante etc. Un BMW 320d sau un Passat mai vechi ii va da clasa Daciei si peste 50 de ani. Dacia fiind noua.
    Eu nu ii inteleg pe care au dat banii pe o Dacie. O sa se convinga ei de ele. Din pacate pt. unii va fi prea tarziu !
    11 21
  • cineva
    @Kap: Iti spun eu cum functioneaza avertizorul de schimbare a benzii chiar pe DN1. Tziuie ca nebunul, pt ca in unele locuri exista 2 marcaje aplicate simultan, si bietul calculator nu stie pe care sa il ia in considerare... Eu consider sistemul OK, dar din pacate la noi nu il poti folosi mai mult de 60% din timp.

    Nu inteleg la ce sa dai bani pe navigatie la Dacia, cand ai la dispozitie telefonul smart care te anunta si de radare, si de blocaje, si de accidente, si de cat e de liber traficul... Airbagurile ar fi fost mult mai utile..
    11 1
  • @cineva Plus ca soft-urile de navigatie de pe mobilele noi arata mult mai bine ca cele stock ale producatorilor auto de volum. Un exemplu e Sygic pentru Android. Vara asta a avut reducere si cu 25 de euro mi-am luat harta integrala a Europei cu update pe viata. Pentru inca 25 de euro aveau si trafic pe viata insa din pacate Romania nu era suportata integral...
    5 1
  • flavius
    @andy......"Partea buna e ca la cateva mii de euro in plus se gasesc modele precum 301 sau C-Elysee care cu Rabla pot fi achizitionate la preturi decente." Da-mi voie sa te corectez. Din pacate pentru Dacia , diferenta de pret intre Dacia si C-Elysee sau 301 la motorizari echivalente si echipari echivalente este de doar cateva sute de euro , nu cateva mii. Astazi un C-Elysee 100hdi diesel de 99 cp. , echiparea "sensation" echivalenta echiparii Laureate de la Dacia costa 12.264 euro , cam tot atat cat un Logan Laureate diesel de 90 cp.
    13 1
  • hazard
    Seful de la Renault a mai zis odata ca daca vrei cinci stele nu ai ce cauta sa-ti cumperi Dacia, ci Renault. Nu vad ce atata galagie.
    2 2
  • mishazaitev
    @Moldovean

    Foarte, corect punctul tau de vedere! Felicitari!

    As avea un mic amendament. Tu zici asa "Vrei siguranță de 5 stele, mergi la altă marcă SH sau nouă". Eu zic ca cine vrea siguranta de 5 stele sa-si ia masina noua de 5stele! De ce? Pentru ca poti lua o masina noua, cu mult mai multe pretentii ca Dacia, care sa nu aiba 5 stele, dupa cum poti lua o masina sh care sa fii avut la vremea testarii 5 stele si acum sa nu mai aiba dat fiind faptul ca standardele au crescut! Un Golf 5 din 2009 fara ESP, nu ar mai avea 5 stele in prezent pentru ca ESP-ul standard e conditie obligatorie! Exemplul cel mai bun este Megane care la lansare a avut 5 stele fiind considerata una dintre cele mai sigure masini din clasa, iar la testul la care a participat pe final de cariera a obtinut 3 stele pentru ca nu stiu ce senzor avertizor sonor pentru lipsa centurii sin spate a lipsit ca sa obtina 4! Sa fim seriosi! Sigur ca siguranta este importanta, dar sa spui ca o masina este nesigura pentru ca nu are sistem automat de stingera a incendiilor (exagerez, fireste) este un pic exagerat.

    Si inca ceva! Defender nu a fost niciodata testat EuroNCAP, nu stiu de ce ma simt mult mai sigur in el decat intr-un Fiat 500 de 5 stele!
    1 1
  • Priviti doar cum se deformeaza cabina la impact la acest minunat Sandero, varf de gama din 2013.
    Acum priviti cum se deformeaza cabina la un Megane 2 din 2004 si mai mult culorile de pe manechinul de test.

    Cu putina logica o sa pricepeti ca o masina care ia 3 stele azi, ofera o protectie inferioara unei masini care a luat 5 stele in urma cu 11 ani!

    Incetati cu prostiile ca 3 stele de azi sunt 5 stele de acum 10 ani!
    Intrati pe site la euroncap si acolo va descarcati PDF-uri cu ce teste vreti voi.

    Rusine Dacia!
    4 1
  • Cristi C
    Oamenilor, nu știți elemente fundamentale de mecanică. Dacă o caroserie nu se deformează, cine credeți că preia decelerația bruscă a impactului? Organele interne, fraților. De ce vedeți voi că o mașină de F1 se face pulbere, mai puțin celula unde stă pilotul? Pentru a prelua șocul în locul creierului sau ficatului. Iar despre Sandero, să cităm din rezultatul NCAP. "The passenger compartment remained stable in the frontal impact.". Nu mai vorbiți prostii, toți cei de pe aici care vă dați specialiști în siguranță. Unul care zice de Fordul Focus din 2004 ar trebui să știe că pe vremea aia nu se făceau teste de impact lateral cu stâlpi.
    Iar Paul ar trebui să intre în pământ de rușine. Sandero pe care îl critică are 80% la protecția adulților din cabină. În testele de azi, este superior rablei lui Megane din 2004.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru