Gama Dacia s-a diversificat în ultimii ani, odată cu apariţia în gamă a SUV-ului Duster şi a monovolumelor Lodgy şi Dokker, însă numărul modelelor pe care marca românească le prezintă pe piaţă nu va mai creşte. Informaţia vine din partea lui Carlos Tavares, Directorul General Delegat Dacia şi unul dintre cei mai importanţi oameni din organigrama companiei, care infirmă clar posibilitatea ca Dacia să dezvolte un model de oraş mai mic decât Sandero. Motivul nu este însă legat neapărat de costurile de producţie şi de vânzare, ci de cele de marketing.
"Nu vreau să avem prea multe maşini în gamă. Trebuie să comunicăm şi să facem cunoscut brandul Dacia, nu să fragmentăm banii pe care îi avem încercând să promovăm prea multe modele. Brand awareness-ul Dacia este încă la un nivel modest", susţine oficialul mărcii într-un interviu acordat reputatei publicaţii Automotive News.
Răspunsul lui Carlos Tavares vine după ce presa auto din Germania a insistat pe subiectul lansării unui model de segment A în gama Dacia.
Prezenţa unei astfel de maşini în portofoliul mărcii ar implica debutul dacia într-un segment în care principalii rivali ar fi trio-ul Citroen C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo, dar şi "fraţii" VW Group VW Up - Skoda Citigo - Seat Mii.Vânzările Dacia au crescut în primele patru luni ale anului în Europa cu 18%, constructorul de la Mioveni profitând astfel de lansarea noilor generaţii Logan şi Sandero. Cu 90.000 de clienţi în această primă treime a anului, Dacia s-a aflat în partea pozitivă a unei pieţei europene care a scăzut în aceeaşi perioadă cu 7%. Cele mai bine vândute modele Dacia la nivel european sunt Sandero şi Duster, fiecare cu 30.000 de unităţi vândute.
via Automotive News
Adică cei care au BMW-uri și Audi de 20 de ani "pun valoare pe imaginea lor". Nu contează că scot fum când calcă pedala de accelerație ca și Trabantul pe care l-ai menționat. Nu contează că au cauciucuri netede de vârstă aproape similară cu mașina. Nu contează că nu au bani și că-și înmatriculează vechitura în Bulgaria, să scape de taxe. Contează sigla. Contează că e haudi sau beemveu. Dup-aia discută tot felul de aberații de genul, cum domne' Dacia Sandero numai 4 stele EuroNCAP, că tabla subțire, că la accident nu contează etc. Până la urmă judecata multora este că dacă ai Dacia ești sărăntoc și dacă ai beemveu "ai valoare". Eu lucrez la filiala unui concern global, care are cifra de afaceri cât de două ori PIB-ul României și politica (scrisă) a concernului e să utilizeze mașini de firmă cât mai ieftine și economice, asta ca să arate că nu epatează și nu-și etalează bogăția. Știi ce mi-au dat? Un Logan. E drept, cel mai scump. Șii ce mașină doreau să-i dea Managerului pe Romania? Un Duster! Cu chiu, cu vai au acceptat în cele din urmă să ia pentru el o Skoda Octavia. Unui Business manager din Germania, care stătea mai mult în mașină decât în birou, i-au dat un Audi A6 Avant. L-am întrebat dacă mașina are tracțiune integrală și mi-a zis (oftând) că politica firmei nu-i permite varianta asta. Cam asta e cu "valoarea".
Pentru toți ăștia:
Voi ce produceți efectiv aici în România? Câte produse locale, fabricate de români cumpărați? Cât din munca voastră sub formă de taxe se întoarce în sistemul social pentru finanțarea sănătății, educației, a construirii de autostrăzi etc.?
Acum spune ca nu va fi dacia mini. dar va fi exact invers. masina este in dezvoltare la Renault in Franta si va aparea in 2015.
Rog pe cei de la automarket sa salveze undeva postul meu si sa il dea din nou in primavara lui 2015. atunci veti avea confirmarea.
Si-a cumparat Logan, bani din care o buna parte iar s-a dus la statul roman. Dupa multe taxe si impozite s-a ales cu o masina cu rugina, nu are autostrazi pe care sa circule si nici nu se vad la orizont...etc.
Vecinul meu e foarte suparat, si dupa toate astea acum i se rupe de Dacia si staul roman, pentru ca a concluzionat ca si cei din urma nu dau doi bani pe el.
Concluzia e ca cei mari asteapta o schimbare in mentalitatea celor mici, dar cei mari nu se schimba niciodata.
Legat de vecinul cu punctele de rugina...e pacat intr-adevar ca nu fac si cei de la Dacia niste pasi pe care altii i-au facut demult si aici ma refer la galvanizarea partilor metalice ale caroseriei (nu mai zic de erogonomia deficitara daca ne raportam la anul de gratie 2013), insa sa nu uitam ca vorbim totusi de unica firma low-cost de pe piata UE. La nivelurile de preturi ale Daciei nu mai joaca nimeni, iar daca ar aduce micile imbunatatiri pe care le dorim cu totii, ar ajunge in teritoriul Kia-Hyundai, Chevrolet, Skoda iar vanzarile nu ar mai fi atat de spectaculoase. Nici afara, nici in Romania.
Probabil ca urmatoarea generatie de Logan/Sandero va face un salt calitativ mai mare decat cel dintre primele doua generatii pentru ca la urma urmelor toti producatorii au marit preturile in ultimii 5-6 ani in ciuda crizei.
Concluzia:merita sa iti investesti banii obtinuti cu greu in noul autoturism Dacia ?
Asa, ca strategie, eu le-as propune sa prezinte un prototip mic la un salon de renume si sa se orienteze dupa feedback-uri.
Sa nu uitam ca de multe ori o hotarare luata in pripa poate afecta serios soarta unui producator. Vezi exemplul Peugeot, care in anii 90 a decis ca 205 nu va avea succesor. S-au trezit ulterior si au scos 206, care s-a vandut foarte bine.
Sa speram ca vor reviziu politica de marketing in cea ce priveste motoarele.
A si inca ceva ambele motoare pe benzina cand sun fortate mananca cat nici nu inchipuiti.
Pt mizeria de trolling si discutii pornite: Uneori nu e momentul discutiilor intre utilitate si aparenta sau pe subiectul dificultatii vietii in Ro si a iubitorilor de placute bulgaresti sau de sh. Sunt subiecte importante unele grave, dar poate nu e locul peste tot sa se discute.
Nu intru în polemică cu tine, sunt sătul de cârcoteala fără rost, sportul național al românilor. Adaugi la asta bășcălia și frustrarea și faci un tablou complet al societății românești.
Eu nu fac apologia firmei Dacia. Nici eu nu doream o Dacie ca mașină de firmă. Pentru că nu condusesem nici una. Dar uite că nu mi-a căzut stema. Am acum 87000 km făcuți cu ea și m-a surprins plăcut. Rudimentară, dar robustă. Scaunul șoferului nu e confortabil ca în cazul unui Golf de ex., dar are suspensii adecvate drumurilor noastre. E economică și ușor de întreținut. Absolut nici o problemă tehnică, în afară de becurile la care se arde faza scurtă, schimb unul cam la 3 luni. A pornit iarnă, vară la prima cheie. Are vopseaua luată până la grund (de la lopata unora de la dezăpezire din iarna 2011-2012, când a fost îngropată în nămeți) și nu a apărut nici un punct de rugină.
Acasă am un Golf 5 1.6 și un Suzuki Ignis 4x4 pe benzină. Fiecare are atuuri și puncte slabe. Per total, dintre cele trei, Loganul dCi de 90 cp mi se pare cea mai practică și mai adecvată mașină pentru drumurile noastre.
Dacă aș avea un venit corespunzător, poate m-aș gândi la o compactă nouă (Golf 7, Honda Civic, așa, la primă mână) sau un crossover mic (Nissan Qashqai), dar cum trăiesc numai din salariu (unul decent) și nu fur, sunt vise îndepărtate.
Să revin la subiect. S-ar putea să dezvolte în viitor și o citadină mică, mai ales că pentru proiectul Edison (platformă comună Renault-Nissan-Mercedes pentru Twingo/Smart) vor începe să se facă componente în România (avem clienți din industria auto orizontală, care se agită pentru asta). Problema nu e dacă pot să o facă, ci dacă introducerea unui nou model este oportună. La o citadină mică profitul ar fi mult mai mic (prețul ar trebui să fie mai mic decât la Sandero) și ai nevoie de volum să acoperi costurile, iar capacitatea Dacia de a produce în România se apropie de maxim, așa că, dacă s-ar fabrica, s-ar asambla în afară (poate în fabrica din Maroc). Oricum, dacă ar fi o citadină mică, ar fi un Twingo nou foarte chel.
Mă bucur foarte mult că Dacia evoluează, că se dezvoltă. Că e un brand românesc, cunoscut din ce în ce mai mult în afară.
Dorința mea e să văt o Dacie cu 5 stele EuroNCAP :) (lucru ce pare imposibil acum... dar cine știe ce rezervă viitorul).
Pe de alta parte nimeni nu stie ce se intampla in spatele usilor inchise. Rivalii "de-o viata" pot fi aliati uneori, fara sa stie prea multi. Ce vreau sa spun este ca ar fi posibil ca Renault sa lase terenul liber in clasa mica low cost pentru altcineva, sa presupunem ca ar putea fi cei de la PSA sau Fiat, doua companii care au nevoie urgenta de bani, mai ales PSA. Evident ca Renault ar cere ceva in schimb, de exemplu ar putea cere tehnologie (e mai ieftin de luat de la altii decat sa o concepi singur de la 0) sau ar putea sa le ceara sa lase liber un anumit segment (de exemplu lui Fiat sa lase in continuare libera clasa medie si sa-i ajute pe ei la dezvoltarea urmatoarei generatii Laguna). Atentie, sunt niste simple exemple de cum se procedeaza uneori. Marcile de care am amintit pot fi pur intamplatoare.
Stiu, pentru unii suna de domeniul SF-ului ce scriu aici. Repet, ce se intampla in spatele usilor inchise de foarte multe ori acolo ramane. Amintit-va de scandalul de acum 2 ani, cand 3 manageri Renault au vandut tehnologii electrice in valoare de 4 miliarde de euro. Este foarte clar ca Renault nu vroia ca nimeni sa afle de acele tehnologii si mi se pare foarte normal sa nu se doreasca sa se afle informatii.
Pentru ca pana la urma lumea auto este un foarte mare bussines in care se invart anual multe sute de miliarde de dolari. Iar jocurile le fac cei de sus, din conducerea companiilor.
celelate sunt variante pe aceasta tema , nu toate reusite. Disparitia
Matiz-ului a lasat un loc gol pe piata romaneasca ,neacoperit de celelate modele din aceasta clasa datorita pretului foarte mare .
Sandero nu poate inlocui Matiz-ul . asa cum acest domn Carlos nu are legatura cu Romania. Poate Ford sa faca ceva in acest sens , dar si ei
au pretul foarte mare pentru modele din aceasta clasa.
n-am sa pricep niciodata grija asta pentru "brandul romanesc" indiferent cum se numeste acesta.
Ce insemna pentru tine brand romanesc? Ce facea Dacia sa fie considerata un "brand romanesc? Faptul ca era fabricata exclusiv in Romania? Mai precis cu forta de munca si componente din industria romaneasca? Pentru ca produsul final era, in fapt, o licenta iar materiile prime erau de multe ori aduse de afara. Ce avantaje oferea aceasta "exlusivitate"? Iti spun eu: NICIUNUL. Dacia ca automobil era sub orice critica: materiale proaste, asamblare proasta si evolutia/modernizarea modelului era ZERO!!!
Prietene....industria romaneasca aproape ca nu s-a putut lauda cu un brand national. Asta e realitatea. Hai sa dam cartile pe fata si sa lasam patriotismul asta ieftin pentru cartile de povesti....Industria romaneasca cam tot ce a facut a fost ori sub licenta ori in colaborare (in cele mai multe cazuri) cu tarile est-europene.
cand mai emiti astfel de teorii vino cu argumente nu cu simple declaratii ce indeamna la o melancolica aducere aminte: CE ERAM NOI ODATA!