În ultima perioadă, Dacia și-a concentrat atenția pe modele ca noul Spring, noul Duster și, desigur, noul Bigster. În tot acest timp, reprezentanții mărcii de la Mioveni, deținută de gigantul francez Renault, nu au prea vorbit despre Logan.
Asta în contextul în care acest model este unul dintre pilonii importanți ai mărcii.
Actuala generație, a treia din istoria acestui model, a debutat în toamna anului 2020 și este fabricată în România, la Mioveni, și în Maroc, la uzina din Casablanca.
Cu ocazia ediției din 2024 a Salonului Auto de la Paris, am avut prilejul de a participa la o masă rotundă cu Patrice Levy-Bencheton, vicepreședinte Dacia. La această întâlnire a fost atins și subiectul Logan, un model pe care mai marii companiei continuă să parieze.
Mai mult, oficialul ne-a dezvăluit că, în prezent, se lucrează la viitoarea generație Logan, dar că încă nu a fost decis nimic concret. Cel mai probabil, noul Logan ar urma să debuteze în 2027-2028.
"Desigur, pariem în continuare pe Logan.
Vom continua să îl producem în anii următori. Lucrăm la următoarea generație, dar încă nu am decis nimic concret. Să spunem că va debuta în 2027-2028," ne-a spus, printre altele, Patrice Levy-Bencheton.
Renault mi-a demonstrat ca refuză brandului Dacia sa creasca frumos si sa se dezvolte armonios, Logan Mk III fiind văduvit tocmai de atuul sau fundamental, dCi 100.
In sprijinul afirmatiilor mele sta faptul ca modelul CLIO 5 FACELIFT continua sa beneficieze de acest veritabil regal aflat in compartimentul motor, 1.5 dCi 100.
https://vanzari.renault.ro/autoturisme-noul-clio-evolution-vf1rja00871781718.html
P.S. Patrice Levy-Bencheton, t'écoute...
Ar însemna o mașină mai scumpă doar pentru a avea 90 Nm în plus. Cam asta ar fi diferența dintre actualul motor de 1 litru bi fuel și diesel. Probabil vor generaliza motorul hybrid de 1.6 aspirat. Oricum până in 2027 - 2028 dieselul va fi mort, îngropat și cu toate parastasele la zi.
odata cu dieselul, o sa fie moarta si ingropata si o parte a industriei europene.
Cand scopul tau ca producator auto nu mai este sa produci masini ci sa intrunesti tinte de emisii e semnul ca nu mai esti dorit si poti impacheta si muta in alta parte.
Banii devin efemeri atunci când satisfacţiile oferite de respectivul produs se situeaza deasupra si celor mai optimiste prognoze.
Este dovedit, motorul diesel știe să răsplătească posesorul, randamentul sau fiind recunoscut si la aceasta ora ca imbatabil.
Cine crede ca industria auto este neglijabila, chiar și cea din România, se inseala, implicațiile sunt majore, doar habarnistii sau cei rău intenționați susțin contrariul, de fapt pentru unii, nicio industrie nu este importantă, ar trebui închis totul, floricele pe câmpii, hai sa îndeplinim țintele copii.
Un motor cu adevarat nou, dovedit viguros, un reper al elasticitatii, si care-ar dinamiza categoric Logan Mk III, respectiv Jogger.
1.7 dCi 150 CP, caci despre el este vorba, un agregat etalon pentru caroseria Logan/Jogger, oferit exclusiv intr-o echipare paralela cu GT-Line; RS-Line a celor de la Renault.
Satisfacțiile intenționate de producătorii Dacia sunt fiabilitatea, economicitatea și accesibilitatea. Cine are așteptări dinamice impresionante cam trebuie să se scobească de mai multe mii de euro față de orice model Dacia, marca ducând greul grupului Renault pentru media de emisii.
O fi dieselul imbatabil la nivel de km parcurși pe litru, dar este mai economică varianta cu GPL, inclusiv la întreținere. Cine vrea și consum mic și să abuzeze fără urmări motorul la viteze mari, da, înțeleg de ce vrea diesel, numai că opțiunile se cam răresc și scumpesc.
Dacă îți place așa mult mirosul de Diesel, ia o pungă, strânge gazul de la vreun TDi obosit și suge din ea ca aurolacii.
Noi nu vrem așa ceva.
Jogger Hybrid ajunge la 27 000 Euro!
...numai Dumnezeu poate identifica pretul prietenos stabilit de Renault pentru un autoturism fabricat/oferit spre vanzare in Romania.
Eu, categoric nu.
vanzari.dacia.ro/autoturisme-jogger-extreme-uu1djf00973744303.html
Tocmai de aceea, un Jogger dCi150 devine cu atat mai fezabil, categoric mai ieftin la achizitie, sensibil mai performant, indiscutabil mai ofertant la condus, neavand parte de atat de neplacutele supraturatii ale motorului cand bateria este saturata, dCi-ul identificandu-se cu agreabilitea in raportul performanta pura/ consum redus de combustibil, deci o multitudine de beneficii.
N-avem cum sa omit salvarea Terrei.
Gunoierii posibilelor emisii oferite de magistrala inventie a lui Rudolf Diesel sunt deja stoici, prezenti la datorie 24/7:
Ami, Spring, Jolie si care-or mai fi...
Jogger 7 locuri GPL pleacă de sub 19.000 euro
Jogger 7 locuri Expression hibrid pleacă de la 25.450 euro
Că prețurile mașinilor nu mai sunt prietenoase și au decolat de câțiva ani, sunt multe motive obiective și subiective pe care nu le mai repet, s-au tot expus. Dar în acest context, Dacia RĂMÂNE cea mai accesibilă în ORICE segment activează. Am mai zis, dacă nu e așa, aștept contraoferte de mașini echivalente NOI care să ne lumineze.
motorizarea pe gpl demoleaza la cost orice alta motorizare inclusiv hibridul. nici nu se poate altfel cand gazul e 3 lei si motorina/benzina 7.
1. Mi-as dori sa se revina la Logan DCI, caroserie break derivata direct din sedan (Jogger e mare si grea si cu garda la sol care nu e necesara oricui... si e scump rau comparativ cu Loganul)
2. Consumul la dCi e sub 4 la suta la drum lung si la mers legal... presupun ca un GPL consuma 7-8, deci costurile sunt tot pe acolo
3. Sunt sceptic referitor la fiabilitatea masinilor GPL
4. Cu diesel poti cara greutati & remorci, se preteaza cel mai bine la asta, dieselul e cel mai bun in categoria cal de povara
5. Cine vrea diesel pe Logan il poate lua si acum din Republica Moldova (sau alte tari non-UE)
6. Nu fac apologia diesel, eu sunt fan benzina si daca as fi bogat doar asta as cumpara probabil, motoare Otto si mari cu multi cilindri... decizia de a merge pe diesel insa a fost una rationala, fac naveta la serviciu (nu in oras) si nici nu simt consumul, e modic
7. Regret insa ca nu am un break, daca ar fi sa cumpar iar masina noua nu as lua insa in calcul Jogger (pt dezavantajele lui evidente) ci as merge ori pe o masina ieftina (actualul Logan sedan) ori pe un break care merita (Hyundai i30 Wagon)
Acesta-i cuvantul de ordine.
Cum poti sa mai apari pe final de 2024 cu Jogger 1.0 Tce, un motor diagnosticat in atatea randuri ca impotent, un propulsor care-i generator de aritmii numai daca proprietarul isi permite cutezanta sa-l mentina pornit exclusiv la relanti.
....Si montat pe un break de peste 4.5 m. lungime ?!?
....Si, colac peste pupaza, cu 7 locuri?!?.....
Identific doar diletantism la tine sau, cine stie, chiar atat de repugnanta temeritate de a persista in pseudoargumentatie.
Renault, ca producator matur & responsabil, ar face bine sa retraga acest motor din gama Jogger, de indata versiunea cu 7 locuri, numai pentru starea de bine pe care o genereaza sigurantei rutiere plafonul de putere/cuplu deplin compatibil cu gabaritul fiecarui autoturism in parte.
Nici nu-mi pot imagina cum se poate prezenta -dpdv dinamic, binenteles- un Jogger 1.0 Tce ocupat de 5 pasageri + bagajele aferente.
....Tre' sa fie doar o tragicomedie.
Un motor dovedit molâu n-are ce sa caute pe un break destinat (si) familiei, mai ales ca sunt destule situatii, atat in traficul urban, dar mai ales extraurban, cand este nevoie de resurse mai generoase pentru a iesi cu bine din momente inconfortabile.
Reiterez, 1.7 dCi 150 CP/340 Nm reprezinta pentru Logan, dar mai ales pentru Jogger, o reala necesitate, nicidecum vreun lux.
P.S. Nu este cazul sa-mi certificati mie punctul de vedere, oferiti propriei voastre ratiuni nobila sansa sa identifice facil atat de reconfortantul adevar!
Reproiectare la facelift pentru motoare mari?
În contextul prețurilor și așa mărite și forțând motoare mici pe Dacia pentru a ține jos media de emisii a grupului, oare care ar fi șansele să vedem motoare mai potente pe Sandero/Logan/Jogger? Zero.
Nu cred că nu mai vedem ”accidente” cum au fost Dusterul 1.33 TCe 150 CP sau Lodgy 1.33 TCe 130 CP. Chiar și cu iminenta lansare a modelului compact de la anul.
Cu 110-120 lei faci naveta 500 km pe GPL.
O fi bun dieselul la consum dar la portofel gazul e rege.