Salonul Auto de la Frankfurt 2013

Dacia: "Noul Duster facelift a urcat la nivelul EuroNCAP a lui Sandero: patru stele la siguranță"

Publicat Miercuri, 11.09.2013
de Mircea Meșter
Comenteaza 13
Dacia: "Noul Duster facelift a urcat la nivelul EuroNCAP a lui Sandero: patru stele la siguranță" - Poza 1
Odată cu apariția în versiunea standard a lui Duster a unor elemente precum ESP-ul și airbag-urile laterale, nivelul de siguranță a SUV-ului românesc a urcat. "Duster se află la nivelul EuroNCAP a lui Sandero", spune Arnaud Deboeuf, unul dintre oamenii care conduc destinele Dacia.

Toate lucrurile care au dus la patru stele pe Sandero se află pe Duster, deci nivelul de siguranță e virtual identic.

Arnaud Deboeuf
Responsabil gamă entry Renault
Arnaud Deboeuf, responsabilul gamei entry-level în cadrul Renault, susține într-un interviu pe care ni l-a acordat la Salonul Auto de la Frankfurt că, odată cu faceliftul pe care l-a primit Duster, modelul românesc a ajuns la același nivel de echipare de siguranță precum Sandero, ceea ce înseamnă că SUV-ul de la Mioveni a urcat practic la nivelul unui model de patru stele EuroNCAP.

Organizația europeană nu obișnuiește însă să testeze modele modificate estetic, preferând să se concentreze pe generațiile noi: "Chiar dacă EuroNCAP nu testează facelifturi, noul Duster facelift beneficiază de exact aceleași elemente de siguranță pe care le-am montat pe Sandero. Vorbim de airbag-uri laterale, de compartimentul motor desenat astfel încât să se ridice la nivelul cerințelor la impactul cu pietonii și la ESP-ul de serie. Toate lucrurile care au dus la patru stele pe Sandero se află pe Duster, deci nivelul de siguranță e virtual identic.

Pe de altă parte, nu am vizat cinci stele pe Sandero pentru că ne-am aflat la limita dintre ceea ce înseamnă cu adevărat siguranță și adăugirile electronice".

Esential 4 stele are Dacia Sandero la testele EuroNCAP, rezultat obținut în cursul anului 2013.
Foarte interesant este faptul că platforma B0, cea care a stat la baza tuturor modelelor Dacia de la primul Logan până în prezent, permite atingerea unui scor maxim la EuroNCAP, însă această țintă nu se justifică pentru marca românească. Motivele ne-au fost oferite de același oficial francez.

"Sandero a ajuns la patru stele EuroNCAP, iar dacă am fi vrut să atingem cinci stele platforma nu ar fi fost un impediment. Elementele care ne blochează atingerea a cinci stele EuroNCAP sunt, în principiu, echipamentele electronice. Deci platforma este una care poate permite cinci stele la testele de siguranță. De exemplu, dacă vrei să mergi cu punctele spre cinci stele EuroNCAP, trebuie să montezi regulatorul/limitatorul de viteză pe toate mașinile în dotarea standard, iar această cheltuială adițională nu s-ar fi justificat", spune oficialul Renault.

În planul nostru, platforma B0 va continua să evolueze.

Arnaud Deboeuf
Responsabil gamă entry Renault
De altfel, platforma B0 este una pe care Dacia va continua să lucreze, constructorul român neavând planuri de schimbare în viitorul apropiat.
Conform declarațiilor lui Arnaud Deboeuf, păstrarea platformei se datorează atât flexibilității acesteia, cât și costurilor care ar interveni în cazul unei astfel de modificări: "Vom continua să folosim platforma B0, nu avem în vedere un înlocuitor, pentru că această platformă este compatibilă cu evoluția mărcii Dacia. Vom păstra platforma pentru că a demonstrat că e perfectă pentru șoselele proaste și, pe de altă parte, pentru că producem pe baza acesteia în 11 uzine din întreaga lume. Dacă ar trebui s-o schimbăm, costurile ar fi prea mari. Iar genetica platformei e bună. O putem lungi în partea din spate dacă e nevoie de mașini mai mari, avem o versiune 4x4, avem o versiune 4x2", a încheiat Deboeuf.


Comentarii (13)

  • Ma bucur!
    EuroNCap sunt "batuti in cap", daca vor neaparat limitator de viteza standard!
    20 8
  • ba ne lasi...
    cu abureala ta de limitator.... mor oamenii in loganuri ca mustele si voi o zdranganiti cu limitatoarele
    12 40
  • AlinMarina
    De ce nu se vorbeste nimic despre rigiditatea caroseriei??? Eu am un Logan din 2007 cu doar 80.000 km parcursi, iar in interior se aud usile scartaind pe chedere la fiecare denivelare peste care trec... Asta ce insemna? Suspensia trebuie sa lucreze pt a amortiza denivelarile, sau in cazul Dacia, intreaga caroserie se muleaza dupa drum??????
    13 32
  • @ba ne lasi
    de unde ai scos-o cu mor oamenii ca mustele in Loganuri?
    vreo statistica ofociala ceva? sau doar o rautate catre Dacia pe ideea ca orice e romanesc e prost.
    Personal m-am rasturnat cu un Logan la 130 km/h si atat eu cat si persoana cu care eram in masina am iesit fara nici o zgarietura!
    Din punct de vedere al deformarii controlate a caroseriei, a structurii, masina e Ok, faptul ca e mult mai putin stabila e cu totul alta poveste
    37 4
  • Loganul are garda la sol mai mare, suspensii cit de cit mai moi, cauciucuri mai inguste, caroserie mai inalta.
    Vrem sa fie stabila ca un 911, dar sa fie si spatioasa, sa treaca usor peste denivelari, sa urcam cu ea bordurile si sleaurile, sa consume moderat, si sa o luam noua la pret de secand!
    Aaaa, si cum, nu are 7 stele?
    Vine omul si le explica pe intelesul tuturor ca un ESP in standard, un limitator sau nush ce alarma ca nu ai pus centura limiteaza un scor orientativ, dar degeaba, romanul le stie pe toate, nimeni nu-l pacaleste!
    52 0
  • bulake
    bine ma tatam daca vine huidu cu tractoru normal ca mori in logan, numai prin diferentza de greutate esti papa
    19 0
  • Alex Radoi
    @Kap: RESPECT!
    15 2
  • Din pacate ce scrie in acest reportaj cam se dovedeste a fi o minciuna pentru cei din domeniu, a atinge performanta de 5 stele inseamna a proteja din multe puncte de vedere atat ocupantii vehiculului cat si pietonii, problema nu sta intr-un regulator de viteza, deasemeni nu poti spune despre o masina ca are 4 stele din moment ce ea nu a fost testata sub verdict international, daca testele din fabrica si simularile zic altceva, e doar certificare proprie.

    PS. Daca vroiau 5 stele, bagau varianta completa pe optionale incat sa atinga scopul...
    8 2
  • Felicitari, Dacia...
    15 0
  • @Rocky =>Daca vroiau 5 stele, bagau varianta completa pe optionale incat sa atinga scopul... => nu este adevarat
    85% din fabricatie trebuie sa contina aceste elemente ca sa puncteze pentru 5*
    7 1
  • Se pare ca cei din concurenta sunt disperati si inventeaza scenarii...
    6 0
  • Tot 2 airbaguri mari si late au,poate mai pun si ei cateva in plus.Cel mai bine ar fi sa avem si noi o infrastructura ca oamenii,Dacia duce prea bine pe Strazile din Romania.Aduci un Logan din Germania zici ca e nou la prima vedere,prin Ro is satule de gropi unde iti raman rotile infipte.Siguranta pe Dacia no sa ai ca la Mercedes,dar eu unul as vrea cateva airbaguri laterale.
    0 6
  • @Dacia
    N-ai nicio treaba !
    Dacia are 4 airbag-uri STANDARD de cand a aparut a 2-a generatie de Logan (inca din 2007 existau, dar optionale). Implicit acest Duster Facelift va primi aceleasi modificari cu airbag-uri laterale in standard.
    Airbag-uri care protejeaza toracele si capul pasagerilor in acelasi timp.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru