Organizația europeană nu obișnuiește însă să testeze modele modificate estetic, preferând să se concentreze pe generațiile noi: "Chiar dacă EuroNCAP nu testează facelifturi, noul Duster facelift beneficiază de exact aceleași elemente de siguranță pe care le-am montat pe Sandero. Vorbim de airbag-uri laterale, de compartimentul motor desenat astfel încât să se ridice la nivelul cerințelor la impactul cu pietonii și la ESP-ul de serie. Toate lucrurile care au dus la patru stele pe Sandero se află pe Duster, deci nivelul de siguranță e virtual identic. Pe de altă parte, nu am vizat cinci stele pe Sandero pentru că ne-am aflat la limita dintre ceea ce înseamnă cu adevărat siguranță și adăugirile electronice".
Foarte interesant este faptul că platforma B0, cea care a stat la baza tuturor modelelor Dacia de la primul Logan până în prezent, permite atingerea unui scor maxim la EuroNCAP, însă această țintă nu se justifică pentru marca românească. Motivele ne-au fost oferite de același oficial francez."Sandero a ajuns la patru stele EuroNCAP, iar dacă am fi vrut să atingem cinci stele platforma nu ar fi fost un impediment. Elementele care ne blochează atingerea a cinci stele EuroNCAP sunt, în principiu, echipamentele electronice. Deci platforma este una care poate permite cinci stele la testele de siguranță. De exemplu, dacă vrei să mergi cu punctele spre cinci stele EuroNCAP, trebuie să montezi regulatorul/limitatorul de viteză pe toate mașinile în dotarea standard, iar această cheltuială adițională nu s-ar fi justificat", spune oficialul Renault.
De altfel, platforma B0 este una pe care Dacia va continua să lucreze, constructorul român neavând planuri de schimbare în viitorul apropiat. Conform declarațiilor lui Arnaud Deboeuf, păstrarea platformei se datorează atât flexibilității acesteia, cât și costurilor care ar interveni în cazul unei astfel de modificări: "Vom continua să folosim platforma B0, nu avem în vedere un înlocuitor, pentru că această platformă este compatibilă cu evoluția mărcii Dacia. Vom păstra platforma pentru că a demonstrat că e perfectă pentru șoselele proaste și, pe de altă parte, pentru că producem pe baza acesteia în 11 uzine din întreaga lume. Dacă ar trebui s-o schimbăm, costurile ar fi prea mari. Iar genetica platformei e bună. O putem lungi în partea din spate dacă e nevoie de mașini mai mari, avem o versiune 4x4, avem o versiune 4x2", a încheiat Deboeuf.
EuroNCap sunt "batuti in cap", daca vor neaparat limitator de viteza standard!
vreo statistica ofociala ceva? sau doar o rautate catre Dacia pe ideea ca orice e romanesc e prost.
Personal m-am rasturnat cu un Logan la 130 km/h si atat eu cat si persoana cu care eram in masina am iesit fara nici o zgarietura!
Din punct de vedere al deformarii controlate a caroseriei, a structurii, masina e Ok, faptul ca e mult mai putin stabila e cu totul alta poveste
Vrem sa fie stabila ca un 911, dar sa fie si spatioasa, sa treaca usor peste denivelari, sa urcam cu ea bordurile si sleaurile, sa consume moderat, si sa o luam noua la pret de secand!
Aaaa, si cum, nu are 7 stele?
Vine omul si le explica pe intelesul tuturor ca un ESP in standard, un limitator sau nush ce alarma ca nu ai pus centura limiteaza un scor orientativ, dar degeaba, romanul le stie pe toate, nimeni nu-l pacaleste!
PS. Daca vroiau 5 stele, bagau varianta completa pe optionale incat sa atinga scopul...
85% din fabricatie trebuie sa contina aceste elemente ca sa puncteze pentru 5*
Dacia are 4 airbag-uri STANDARD de cand a aparut a 2-a generatie de Logan (inca din 2007 existau, dar optionale). Implicit acest Duster Facelift va primi aceleasi modificari cu airbag-uri laterale in standard.
Airbag-uri care protejeaza toracele si capul pasagerilor in acelasi timp.