Dacia a confirmat mai devreme în acest an că noua generație Duster va primi un nou sistem de tracțiune integrală. Acest sistem va integra un motor electric în puntea din spate, care va duce la scăderea emisiilor de CO2 și care îl va face pe Duster să se conformeze noilor norme de poluare Euro 7. Desigur, același sistem nou va fi prezent și la Dacia Bigster.
Deși mai este ceva timp până când noul sistem va fi disponibil, lansarea sa având loc cel mai probabil la sfârșitul acestui an, am aflat deja câteva dintre detaliile importante despre noul sistem, mulțumită unor informații apărute în publicația Profit.
În primul rând, noua tracțiune integrală electrificată va fi disponibilă doar pentru motorizarea de 1.2 litri. Pentru că puntea spate este acționată de un motor electric, nu va exista niciun cardan care să lege puntea din față cu cea din spate. Iar acesta nu este singurul motor electric, deoarece Duster și Bigster vor mai primi al doilea motor electric care va funcționa în tandem cu motorul termic.
De notat aici că noua versiune cu tracțiune integrală electrificată va fi disponibilă doar cu o cutie de viteze automată. Astfel, în premieră pentru Duster, va exista acum și o versiune 4x4 cu cutie automată.
Motorul electric din puntea din spate va oferi un cuplu de până la 1800 Nm, o trăsătură esențială pentru rularea pe teren accidentat. De asemenea, puntea din spate va avea propria sa cutie de transfer cu două trepte plus neutru. Motorul electric ar urma să ofere un plus de până la 33 de cai putere.
Cu noul sistem de tracțiune integrală, Dacia Duster și Bigster vor fi mai capabile pe suprafețe alunecoase și pe teren accidentat, iar tracțiunea va fi îmbunătățită cu 40%.
Noul sistem de tracțiune integrală electrificată va fi prezentat la finalul acestui an, urmând ca primele exemplare dotate cu acest sistem să fie livrate la începutul lui 2026.
via Profit
Ambele reprezinta doar frecție la piciorul de lemn.
Nu este cazul sa zabovesc pe geopolitica, dar vreau sa reamintesc faptul ca elementul care vulnerabilizeaza masiv Dacia este privarea intregii game de atat de necesarele motorizari dCi.
Practic, fara acces la dCi, Dacia este transformata pe zi ce trece intr-o a doua Ucraina in cadrul Renault Group.
Nu solicit empatie, ci doar responsabilitate in a nu privi nepasatori cum Dacia este martelata in cel mai odios mod de despotul De Meo.
#Liberté pour dCi !
Eu zic ca nu e cazul sa zăbovești. Punct. Obosește pe alții cu dCi și reuniunea de la Paris.