Dacia made in China: Dacia Spring, primul model electric al mărcii, va fi produs la uzina Renault-Dongfeng din Hubei, China

de Mircea Meşter
Vineri, 16.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia made in China: prima mașină electrică a mărcii va fi produsă la uzina Renault-Dongfeng din orașul Shiyan, provincia Hubei, China, și va fi importată în Europa.

Spring, primul model electric din portofoliul Dacia, bifează încă o premieră importantă: va fi primul model din portofoliul mărcii de la Mioveni care va fi produs în Asia. Mai exact în China, în uzina în care Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și partenerii chinezi de la Dongfeng produc deja modelul Renault K-ZE, "alter ego-ul" lui Dacia Spring.

Uzina care va produce Dacia Spring se află localizată în centrul Chinei, în orașul Shiyan din provincia Hubei. 

Conform declarațiilor lui Mihai Bordeanu, directorul de marketing al mărcii Dacia, faptul că Spring va fi asamblat în statul asiatic "este un avantaj din prisma faptului că în China vorbim deja de un ecosistem foarte dezvoltat al mașinilor electrice, al producției auto și al logisticii dedicate, iar acest lucru ne va permite să aducem mașina foarte repede către clienții în Europa".

DACIA SPRING, MAI BINE ECHIPAT DECÂT RENAULT K-ZE

Dacia Spring și "fratele" Renault City K-ZE sunt produse pe platforma CMF-A a Alianței, dedicată mașinilor de oraș.

Dacă modelul Renault este dedicat exclusiv pieței din China și beneficiază de elemente constructive și de siguranță conforme cu cerințele acestei zone, Dacia Spring va beneficia de o serie de îmbunătățiri și de dotări suplimentare la nivel de siguranță și confort.

În dotarea lui Dacia Spring se află echipamente de siguranță precum ABSESP, limitator de viteză, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și mai ales frânare automată de urgență (AEB), activă la viteze de peste 7 km/h și care folosește un radar amplasat în partea frontală a mașinii pentru a detecta un potențial impact cu un obstacol din față.

Opțional, Spring oferă și sistem de asistență la parcare datorită unor senzori cu ultrasunete amplasați pe bara de protecție spate și o cameră de marșarier a cărei imagine este afișată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.

Comentarii (18)

  • Danuț Alin Niță
    Tot o căruță va rămâne MADE IN CHINA
    21 22
  • Absolut orice firma la care am lucrat cand au deschis o fabrica in china india mexic, si au inceput productia stabila, la scurt timp au inchis fabrica din America de Nord.

    Cumparati din asia si o sa ajungeti sa nu mai aveti nimic. Doar joburi in care lucram pentru asiatici. Pe o mana de orez.
    43 6
  • Tembelus Rex
    @Danut Niță.......te forțează cineva să cumperi? Ia-ți frate motorină la mana a treia din Deutschland că aia e mașină adevărată......o să umpleți țara de SH diesel....Zi pe zi pe zi deasupra tuturor - Passatul TDI, shaorma și femeia tunată să trăiască!!! :)) PS: da știu voi fi acuzat că, gândesc în tipare, prejudecăți și stereotipii. Cum ziceți voi așa e.......
    23 32
  • Tembelus Rex
    @Danut Niță te obligă cineva să cumperi modelul ăsta?.....ai o paletă atât de largă la dispoziție în piața Second hand......te așteaptă "nemții" în Deutschland să iei o mașină bună, diesel, de la mama ei euro 4 sau 5, perfectă, cu rodajul făcut, specială pentru tine, cu devalorizarea suportată de "fraierul" care a luat-o de nouă......Passatul TDI, shaorma și femeia tunată să trăiască!!!!
    12 27
  • Tembelus Rex
    Aaaa am uitat......zi de zi, peste zi, într-o zi, în altă zi Diesel deasupra .....pentru că cuplu, rezistență, consum, randament :)))))).......și neapărat cu DPF OFF după cum ne învață domnul Tatraurs....(de PMC nu m-am luat că omul argumentează logic niște chestii și bănuiesc că are și filtru ) :)))
    13 25
  • Eu nu stiu daca este o "caruta" dar chiar nu ma intereseaza acest model atata timp cat e fabricata in China sau oricare continent in afara de Europa. Daca marea electrificare se transforma in marea chinezificare asa cum sa-ntamplat cu electronicele cu ani in urma atunci eu spun pas . De la Renault la BMW vad ca asta e trendul . Pacat, suntem niste idioti daca acceptam sa mai si platim bonificatii pentru masini produse pe alte continente . Sa vii sa spui ca e un avantaj ca o sa le aduci mai repede in Europa daca le faci in China este o recunoastere a faptului ca suntem IDIOTI. Iar faptul ca jucaria in cauza ( ca Zoe arata a nava amiral pe langa asta) este gata de livrari undeva peste 1 an cred ca spune multe despre cate eforturi depune totusi Renault sa faca asta , eforturi ce trebuiau indreptate spre o linie de productie in Europa. Mie tot nu imi vine sa cred ca sindicalistii ii lasa sa faca asta . Dupa cat ajutor primeste Renault de la statul francez si UE ..! Imi vine sa vomit ! Sa fie sanatosi ..am zis ca nu o sa comentez dar nu ma pot abtine ,undeva in creierasul meu stupid inca mai aveam o farama de speranta ca o sa anunte o posibila productie macar in viitorul apropiat pe meleagurile noastre sau macar in Europa undeva. Stiu, multi o sa sara si o sa zica "globalizare bai mosule" , dar tre sa ai ceva pe memeaca sa nu vezi ca globalizare = chinezificare in zilele noastre, treaba asta nu are cum sa se termine cu ceva bun pentru noi !
    P.S.: nu are legatura cu ce a scris Zarne mai sus, nu ne-am vorbit , el are ce are cu asiaticii in general am vazut , treaba lui -o avea el motivele lui , eu nu am nimic cu ei atata timp cat isi vand produsele lor ,gandite (sau copiate) de ei, pe barba lor, pe brandul lor, pe banii lor si fara sa stea cu mana intinsa sa ceara ajutor sa faca asta.
    36 1
  • @tembelu rex.:)))Ai bagat 3 comentarii mari si late sa nu spui aproape nimic,doar sa te repeti ca o moara stricata cu tot ce delirezi. Ce batalie cred ca se da in creierasul ala al tau cu 3 neuroni si aia vai de steaua lor. hai,mai baga ca estibtare amuzant,jur :)))
    20 14
  • @am avut un caine Rex,ala macar pricepea comenzile simple:sezi,la pas...era mult mai inteligent decat Tembelu'
    18 12
  • @zarnesteanu
    Inca putintica rabdare, "4 More Years!" si toate firmele alea se vor intoarce in America. Hai ca numai e asa mult, ceva firimituri, micii producatori. Mastodontii sunt deja acasa sau cu valizele pe aeroport la "check-in".

    Ce, nu stiai?
    12 2
  • Tembelus Rex
    @Tatraurs.....sunt multe de spus , spui că delirez .....da, mă apucă așa un fel de delirium tremens când văd persoane (că nu-i pot numi oameni) în trafic care au DPF off..... fiindcă DPF off de obicei vine la pachet cu cauciucuri SH, sau Sailun, LingLong, Fullway, Jinyu, Belshina etc.....sau cel mult (în cel mai "fericit" caz) Debica, Kormoran, Sava, Tigar etc. , sunteți aceiași care luați ITP pe șpagă, aceiași care dați fum/ flash la sarakiile cu Dacii noi submotorizate SCE cum am și eu, aia care mergeți cu farurile de ceață aprinse când nu e cazul, aia pentru care mașina deși într-o stare tehnică nu tocmai bună - trebuie să aibă jante din aliaj și folii pe geam, dar mai ales "dotări de bun simț" ( mă exasperează expresia asta); sunteți aceiași care mâncați tot la all inclusive in Bulgaria, aceiași care în momentul în care treceți granița în vest brusc va amintiți că mașina voastră are semnalizare, poate să respecte limitele de viteză și nu mai e dotată nici cu flash------ să mai continui????? cu piese luate din dezmembrări (și aici nu mă refer la o ușă/ aripă, far......știți voi foarte bine la ce mă refer), ulei si filtre schimbate când ne aducem aminte.....etc.etc. și e tragic că nu toți sunt puști cu mintea necoaptă și fără posibilități , nu, nu suntem o grămadă in tipologia asta trecuți de valurile tinereții timpurii..... PS: mă jignești spunând că am 3 neuroni..... totuși am doar doi -numai că unu-i masculin și unu-i feminin (sper să se înmulțească) - chit că neuronii nu se regenerează -speranta moare penultima :))) PS: folosești timpul trecut, deci Rex nu mai este! ai grijă de actualul Rex nu-l lăsa pe stradă/ șosea că de obicei nu frânez la câini și pisici (nu mă interesează de bara/ radiator, far ceață sparte) am CASCO :))
    Aștept feed-back :))
    20 16
  • @Tembelu Grivei. Las-o mai usor cu bautul tariei pe stomacul gol ca atunci cand vrei sa-i spui stop dai dupa cum se vede in DT si e periculos ca naiba,cand te mai apuca,50g de vin alb si iti trece delirul,mananci ceva si ceri ajutorul unor doctori competenti.
    "sunteți aceiași care mâncați tot la all inclusive in Bulgaria"-la vara o sa ma duc la allinclusive la bulgaroi,o sa pastrez eticheta pe care am invatat-o de la tine si o sa las ceva mancare in farfurie chiar daca nu m-am saturat ca nu vreau sa iea de necioplit :)))Frustrarile tale vin din "sarakia" spirituala in cazul tau,de asta n-ai scapare pana nu se trage cortina. Ps. Ti-am spus,esti atat de amuzant la unele chestii,tine-o tot asa dar incearca sa eviti si tu cainii si pisicile cand conduci,sunt niste suflete amarate si nevinovate si luate chiar individiual sunt mult mai inteligente ca tine.pss. Neuronii se regenereaza,trebuie doar sa ai un gram de inteligenta sa iti pastrezi creierul in forma.
    12 15
  • Danuț Alin Niță
    Nu voi cumpăra niciodată un model auto produs în CHINA !!!
    20 10
  • Danuț Alin Niță
    Urmează și la Mioveni aceeași strategie....șomaj !!!
    18 10
  • hazard
    E foarte ieftina mana de lucru chineza. Si pentru ca orice rahat chinezesc se vinde, toata lumea produce acolo. Poate , incet, incet, copiii vor fi educati in familie si scoli, si se va aprecia mai mult calitatea , nu pretul redus si cantitatile mari. Poate europenii vor pune mai mult osul la treaba sa isi faca propriile tehnologii cu care sa produca ce vor in Europa, nu in China. D'aia economia Chinei creste si cea a EUropei scade, ei produc, fraierii europeni cumpara.
    7 1
  • @Tembelus Rex: Imi place cum argumentezi. Comiti insa o greseala mare de tot: pui pe toata lumea si tinzi sa crezi ca absolut toata lumea e cu DPF off si cauciucuri Nansang samd, si e pacat.

    Nu e chiar asa. Sunt multi oameni responsabili care nu isi pun nici lor si nici altora viata si sanatatea in pericol. Ar fi mult, mult, mult mai multi, daca n-ar fi plecat sa ingrase economiile altor state si sa nasca copii care o sa contribuie la randul lor tot la bunastarea altora.

    Si daca tot veni vorba de DPF off si de Diesel deasupra tuturor: in mod paradoxal, cel putin in Romania si in tarile sarace, ISTERIA SI URA PROLETARA IMPOTRIVA DIESELULUI PRODUCE FIX INVERSUL EFECTULUI SCONTAT. In ce fel? Populatia activa cu putere de cumparare nu-si mai cumpara un Diesel nou si curat, insa populatia rurala si imbatranita ISI CUMPARA IN CONTINUARE DIESEL VECHI SI POLUANT SH. Pun pariu pe o ceapa degerata ca creaturile care ne conduc nu s-au gandit la asta. In loc sa-si cumpere lumea Dieseluri noi, isi iau toti benzina care produce mai mult codoi, statul da bonusuri absurde pentru masini cu baterii, si MAJORITATEA masinilor care sunt inmatriculate sunt masini Diesel vechi, care consuma putin, intr-adevar, dar polueaza mult. Bravo dragi conducatori. Ati realizat o mare palma la un rahat.

    Da, eu conduc Diesel cu filtru si nu m-as gandi nicio secunda sa il scot sau alte asemenea cretinisme. Am luat masina cu 0 km si sunt incantat de ea si o iubesc ca-n prima zi. Ieri am facut 350 de km pe drumuri de munte, serpentine, am prins inclusiv zapada si temperaturi de 1 grad, si la sf zilei am avut 4.7 l/100 de km consum. Impecabil. Si am mers destul de dinamic, fara sa ma gandesc la consum.
    6 2
  • Eldtimer
    Salutare! Sunt foarte interesante parerile voastre. Ce este si mai interesant este ca majorittatea dintre voi folositi produse fabricate sau asamblate in viata voastra de zi cu zi, si nu pare sa aveti o problema cu asta. Preferati un telefon Huawei sau One Plus in locul unui Sony. Dar aveti o problema cu Dacia Spring produsa in China. Interesant. Ce este si mai interesant este lipsa de gandire globalista.SI asta din pacate este perioada in care traim. Este o perioada in care toate companiile din lumea intreaga, au intr-un fel productia lor legata de China. Pentru ca da, chinezii sunt mai ieftini. Iar pentru cei care nu au ajuns inca in China, ieftin nu mai inseamna si prost. Sunt mai multe aspecte ale cuvantului ieftin. Ieftina este doar forta de munca nu si produsul rezultat. Iar pentru cei care inca isi mai dau ochii peste cap pentru Dacia Spring, am o veste bomba pentru voi. Polestar 2, masina de 60-80 k Euro, ghiciti ce, se fabrica tot in China. Hai sa fim realisti. Totul se face acum dupa niste standarde pe care fiecare producator le impune. Dc aceste standarde nu sunt respectate, nu se mai fabrica. Un alt exemplu este Samsung, care se pare ca in 2019 a mutat productia de telefoane din CHina in Vietnam. Desi cred ca este vb din nou de costul fortei de munca si nu neaparat calitate. Concluzia: noi romanii am devenit atat de rai intre noi si traim cu atat de multe conceptii imbatranite incat o sa ajungem ca fosta Nokia. Cu panatalonii.n vine in fata progresului. Hai sa invatam sa fim mai buni si sa ne respectam brandurile indiferent unde sunt produse. Atata timp cat neamtul sau frantzuzul va iubi Dacia indiferent unde e produsa, de ce nu putem si noi sa facem acest lucru?
    3 9
  • @Eldtimer
    N-ai cu cine. Romanul a fost intodeauna mai cu motz. Un rht cu motz.

    Ma rog, aici sunt o sumedenie "cu motz".
    3 11
  • @eld Manca-ne-ai pe toti cu pofta cu tot cu motz!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru