Visul dintotdeauna a șoferilor români este de a avea o mașină produsă la noi cu care să se mândrească în afara României. Nu doar la nivel de vânzări, capitol la care Dacia reușește să bată recorduri nesperate acum cîțiva ani, ci și în ceea ce privește calitatea și segmentele pe care mașinile produse la noi sunt expuse la export.
Evident că apariția lui Logan a fost o revoluție stilistică și de calitate la nivelul gamei Dacia. Iar revoluția a continuat apoi cu lansările lui Sandero și mai apoi Duster, mașini care au ridicat ștacheta în ceea ce privește dotările și nivelul oferit de modelele de la Mioveni. Totuși, poziționarea de piață a celor de la Dacia face ca mașinile lor să nu ajungă la nivelul tehnologic și de design al mărcilor tradiționale ale Europei. Nu avem modele care să se apropie de zona premium, nu avem modele sportive și nu avem mașini de statut cu care să ne umflăm piepturile de mândrie. Da, gama Dacia are rezultate excepționale la nivel de vânzări și da, Duster este cel mai vândut model din gama actuală a alianței Renault-Nissan.
Dar ne lipsește mașina de status. Vârful.Logan Lux by Puiu
Acesta e momentul în care apare în peisaj un artist digital care ne oferă o ipoteză legată de un viitor sedan Dacia de segment superior. În oferta artistică ne este prezentată o berlină-coupe cu patru uși care poartă numele Logan Lux și care ar avea șanse, în viziunea artistului care a creat pagina de Facebook Trei DStudiomax Puiu, să se ridice la nivelul cerințelor oricărui client român al acestui tip de mașini.
Conceptul digital, care nu are nicio legătură cu Dacia, ne prezintă o linie laterală care seamănă cu cea a coupe-urilor cu patru uși din gama Audi-BMW, un spate cu indicii care ne amintesc de Seria 6 Coupe și o parte frontală în care apare o grilă de dimensiuni mari care ne prezintă în centru sigla Dacia flancată de două baghete cromate. Blocurile optice frontale sunt lipite de grilă, în stilul ultimelor generații ale modelelor BMW, iar jocurile de lumini din interior sunt rectangulare.
Dacă ne întrebați pe noi, am mai fi lucrat puțin la zona din spate, care pare neterminată la nivelul stopurilor și are evacuări duble de dimensiuni mult prea mici pentru un astfel de model.
În rest, nu putem decât să sperăm că oamenii de la Dacia citesc acest articol și că vor lua în considerare idei noi atunci când se vor hotărî să lărgească gama.
uitandu-ma pe portofoliul lu' Puiu se observa inadvertente de tehnica si control al suprafetelor. Unele modele sunt "la linie" altele parca executate de un tip care inca mai are de invatat sa se joace cu poligoanele volumele muchiile si, in general, proportiile unei masini. Adica pentru un tip care a facut zeci de modelari dupa blue-printuri ar putea sa fie mai atent la "cut"-urile de la portiere, parbrizul lipit cu superglue ori grosolania aia ce imi sare in ochi din zona farurilor.
Parerea mea (care va fi la greu votata cu manutze rosii)? multe modele free ori cumparate de pe net si o incercare destuld e palida da disainar auto
zic pas
suntem de ras ....ar trebui sa ne uitam la TURCI cate fabricii cati producatori au , si nu se mai mandresc....
iar antena aia cocotata pe plafon strica tot
interesant exercitiu de imaginatie, dar se vede influenta dacia. Ar merge in gta
Sper din inimă că e doar un accident şi nu o să devină o obişnuinţă publicarea tuturor bazaconiilor pe care le visează unii noaptea.
Are cineva mailul de la departamentele de R&D şi Marketing de la Dacia? Because we got a winner, boys and girls!
Știți ceva? Mie ȋmi place “monstruozitatea” asta!!! Nici nu mă interesează că ar fi by Puiu sau bye Puiu. Să se materializeze, să obțină calificativul “Good” la teribilul IIHS-SOT și să fiu al naibii de n-o cumpăr :D
Serios, trebuie să ne temperăm, altfel n-ar fi exclus să ne trezim ȋn situația hilară ȋn care un constructor ar anunța că va scoate modelul cutare, de categoria cutare și pentru profilul cutare de client, iar noi deja am ȋncepe să cumpănim sau să criticăm…silueta mașinii, aspectul grilei, formele farurilor, ergonomia, tehnologiile etc., deși, repet, mai ȋntâi doar s-a făcut publică o intenție de fabricare, fără să existe nimic altceva!
Da, foarte buna comparatia cu Tatra! Si eu zic ca aduce un pic cu T613 si T700.
De ce injuri Romania si postezi pe un site Romanesc. Cu ce e de vina tara pentru acest exercitiu mai mult sau mai puti reusit de imaginatie?