Dacia Logan este "campioană" la defecte în categoria 2-3 ani vechime într-un studiu TÜV realizat pe 7.25 de milioane de maşini. În plus, modelul din Mioveni s-a clasat pe locul al doilea la numărul de defecte în cazul modelelor cu o vechime de 4-5 ani.
Organizaţia germană TÜV a prezentat rezultatele studiului de fiabilitate din 2011. Veştile nu sunt bune pentru Dacia, Logan obţinând rezultate slabe la categoriile 2-3 ani vechime şi 4-5 vechime. Dacia Logan cu o vechime de 2-3 ani ocupă prima poziţie la defecte remarcate la inspecţia TÜV, iar la categoria 4-5 ani vechime, modelul ocupă a doua poziţie, după Renault Espace. De partea cealaltă a clasamentelor, Porsche 911 a fost cel mai fiabil model la categoriile 6-7 ani vechime, 8-9 ani vechime şi 10-11 ani vechime. Între timp, Toyota Prius a fost pe locul întâi la fiabilitate în cadrul clasei 2-3 ani vechime şi primul hibrid inclus în clasamentul de fiabilitate al TUV, a doua generaţie a modelului fiind responsabilă pentru rezultatul bun la fiabilitate.
Pentru acest studiu, cei de la TUV au analizat 7.253.709 inspecţii generale, derulate din vara lui 2010 până în vara anului 2011. Cei de la TUV notează defectele care duc la picarea inspecţiei şi studiul vizează procentul de defecte majore găsite de atelierele de inspecţie tehnică. În ciuda rezultatelor bune obţinute de Toyota şi de Porsche, studiul a avut o concluzie negativă: rata vehiculelor cu probleme grave a crescut la 19.5% din modelele testate, cu 1.9 mai mult faţă de anul trecut. O explicaţie posibilă ar putea fi înăsprirea criteriilor de testare TUV, în timp ce situaţia financiară a europenilor ar putea fi o altă motivaţie.
Modelele cu rezultate bune la testele TUV sunt Toyota Prius, Toyota Auris, Mazda2, Volkswagen Phaeton, Porsche Boxster/Cayman, Porsche 911, Toyota Corolla Verso, Toyota RAV4, Honda Jazz şi Toyota Yaris. Toyota se bucură de mai multe clasări pe primul loc la capitolul rate mici de defect. De remarcat rulajul mediu al vehiculelor implicate în studiu, ceea ce ar trebui să tragă un semnal de alarmă pentru ce interesaţi de importul unui automobil din Germania.
CLASAMENTE
MAŞINI VECHI DE 2-3 ANI |
Poziţie |
Model |
Rulaj mediu (mii de km) |
Rată de defect (în procente) |
1 |
TOYOTA PRIUS |
39 |
1.9 |
2 |
TOYOTA AURIS |
38 |
2.6 |
3 |
MAZDA2 |
34 |
2.6 |
4 |
PORSCHE BOXSTER/CAYMAN |
31 |
2.8 |
4 |
VOLKSWAGEN GOLF PLUS |
40 |
2.8 |
6 |
FORD FUSION |
34 |
3.0 |
7 |
TOYOTA COROLLA VERSO |
47 |
3.1 |
8 |
MAZDA3 |
39 |
3.2 |
9 |
OPEL AGILA |
25 |
3.3 |
10 |
SUZUKI SX4 |
38 |
3.3 |
... |
118 |
KIA SORENTO |
56 |
9.2 |
119 |
PEUGEOT 407 |
62 |
9.4 |
119 |
ALFA ROMEO 159 |
56 |
9.4 |
121 |
CITROEN C4 |
46 |
9.5 |
122 |
HYUNDAI ATOS |
30 |
10.0 |
123 |
HYUNDAI SANTA FE |
54 |
10.1 |
124 |
CITROEN C5 |
59 |
11.5 |
156 |
FIAT PANDA |
34 |
11.6 |
126 |
RENAULT ESPACE |
66 |
12.2 |
127 |
DACIA LOGAN |
52 |
12.5 |
MAŞINI VECHI DE 4-5 ANI |
Poziţie |
Model |
Rulaj mediu (mii de km) |
Rată de defect (în procente) |
1 |
VOLKSWAGEN PHAETON |
76 |
2.4 |
2 |
TOYOTA PRIUS |
62 |
3.3 |
3 |
PORSCHE BOXSTER/CAYMAN |
45 |
4.5 |
4 |
VOLKSWAGEN EOS |
51 |
4.9 |
4 |
TOYOTA RAV4 |
62 |
4.9 |
6 |
TOYOTA COROLLA VERSO |
68 |
5.2 |
7 |
MAZDA2 |
49 |
5.2 |
8 |
AUDI A8 |
112 |
5.3 |
9 |
VOLKSWAGEN GOLF PLUS |
59 |
5.4 |
10 |
TOYOTA AVENSIS |
75 |
5.8 |
10 |
MAZDA3 |
63 |
5.8 |
... |
111 |
PEUGEOT 407 |
84 |
16.8 |
112 |
BMW X5 |
95 |
16.9 |
113 |
RENAULT KANGOO |
68 |
17.3 |
114 |
PEUGEOT 206 |
57 |
17.4 |
115 |
PEUGEOT 307 |
69 |
18.0 |
116 |
FIAT STILO |
75 |
19.1 |
117 |
RENAULT LAGUNA |
81 |
19.6 |
118 |
NISSAN PRIMERA |
78 |
20.6 |
119 |
DACIA LOGAN |
69 |
21.1 |
120 |
RENAULT ESPACE |
85 |
22.9 |
MAŞINI VECHI DE 6-7 ANI |
Poziţie |
Model |
Rulaj mediu (mii de km) |
Rată de defect (în procente) |
1 |
PORSCHE 911 (996) |
64 |
5.5 |
2 |
TOYOTA COROLLA VERSO |
85 |
7.1 |
3 |
TOYOTA RAV4 |
81 |
8.0 |
3 |
HONDA JAZZ |
75 |
8.0 |
5 |
TOYOTA AVENSIS |
91 |
8.1 |
6 |
MAZDA3 |
76 |
8.4 |
7 |
VOLKSWAGEN GOLF PLUS |
70 |
9.3 |
7 |
MAZDA2 |
69 |
9.3 |
9 |
FORD FOCUS C-MAX |
76 |
9.4 |
10 |
TOYOTA COROLLA |
81 |
9.5 |
10 |
FORD FUSION |
70 |
9.5 |
... |
95 |
RENAULT CLIO |
76 |
25.3 |
95 |
ALFA ROMEO 156 |
101 |
25.3 |
97 |
MERCEDES M-KLASSE |
114 |
26.2 |
98 |
RENAULT KANGOO |
93 |
26.6 |
99 |
FORD GALAXY |
118 |
26.9 |
100 |
VOLKSWAGEN SHARAN |
119 |
28.0 |
100 |
SEAT ALHAMBRA |
115 |
28.0 |
102 |
RENAULT LAGUNA |
105 |
30.3 |
103 |
RENAULT ESPACE |
108 |
31.2 |
104 |
FIAT STILO |
94 |
31.8 |
MAŞINI DE 8-9 ANI VECHIME |
Poziţie |
Model |
Rulaj mediu (mii de km) |
Rată de defect (în procente) |
1 |
PORSCHE 911 |
77 |
6.9 |
2 |
TOYOTA RAV4 |
100 |
10.0 |
3 |
HONDA JAZZ |
93 |
10.7 |
4 |
TOYOTA COROLLA |
101 |
12.5 |
5 |
TOYOTA YARIS |
93 |
13.0 |
6 |
MAZDA MX-5 |
78 |
13.1 |
7 |
FORD FUSION |
89 |
13.7 |
8 |
VOLKSWAGEN GOLF IV |
115 |
15.4 |
9 |
HONDA CR-V |
104 |
15.5 |
9 |
TOYOTA AVENSIS |
125 |
15.5 |
... |
76 |
RENAULT KANGOO |
118 |
29.6 |
77 |
RENAULT SCENIC |
106 |
30.2 |
78 |
MINI |
90 |
30.7 |
78 |
ALFA ROMEO 147 |
110 |
30.7 |
78 |
FORD KA |
59 |
30.7 |
81 |
FORD GALAXY |
139 |
32.7 |
82 |
VOLKSWAGEN SHARAN |
140 |
32.9 |
83 |
RENAULT LAGUNA |
115 |
33.1 |
84 |
FIAT STILO |
103 |
33.7 |
85 |
SEAT ALHAMBRA |
148 |
34.1 |
MAŞINI DE 10-11 ANI VECHIME |
Poziţie |
Model |
Rulaj mediu (mii de km) |
Rată de defect (în procente) |
1 |
PORSCHE 911 |
90 |
9.5 |
2 |
TOYOTA RAV4 |
108 |
10.0 |
3 |
TOYOTA YARIS |
110 |
16.8 |
4 |
TOYOTA AVENSIS |
137 |
17.6 |
5 |
MAZDA MX-5 |
97 |
17.9 |
6 |
MERCEDES SLK |
92 |
18.1 |
6 |
TOYOTA COROLLA |
112 |
18.1 |
8 |
SUZUKI VITARA |
107 |
18.4 |
9 |
MERCEDES S-KLASSE |
149 |
20.7 |
10 |
HONDA ACCORD |
124 |
21.0 |
... |
63 |
OPEL ZAFIRA |
140 |
31.6 |
64 |
MERCEDES E-KLASSE |
171 |
31.6 |
65 |
VOLKSWAGEN PASSAT |
175 |
32.2 |
66 |
FIAT PUNTO |
105 |
32.3 |
67 |
CITROEN BERLINGO |
133 |
32.4 |
68 |
ALFA ROMEO 156 |
137 |
34.4 |
69 |
FIAT BRAVO/BRAVA |
120 |
36.0 |
70 |
VOLKSWAGEN SHARAN |
168 |
36.5 |
71 |
SEAT ALHAMBRA |
172 |
36.7 |
72 |
FORD GALAXY |
161 |
37.9 |
73 |
FORD KA |
57 |
38.9 |
Via | VDTUEV
Studiu de 2 bani.
Cum sa compari VOLKSWAGEN PHAETON si 911 de peste 100.000euro, cu un Logan de 5000euro ? =))
Fac pariu, ca un Logan este mult mai fiabil PHAETON.
Pai loganul e atat de simplu, ca practic n-are ce sa se strice!
http://www.automarket.ro/stiri/germania-dacia-sandero-locul-al-7-lea-in-topul-fiabilitatii-adac-in-clasa-37781.html
Se pare ca acum 6 luni era in top 10 si acum e printre ultimele.Deci nu e vrajeala, nu?
Si mai ganditi-va la un aspect: daca in Germania ar avea atatea probleme, oare pe drumurile noastre ar mai rezista?
In plus mai sunt si alte asociatii independende si clasamentele lor arata destul de mult alftel. Ceva nu se pupa.
Pe de alta parte am remarcat ceva si o sa ma injure multi: daca BMW si restul nu apar in primii 20 inseamna ca rata de defecte este si mai mare. Nu ar fi trist? :))
(prefer insa sa cred ca nu pt ca de aici lipseste si Lexus si sa fim seriosi...)
E normal ca o masina ieftina sa aiba piese ieftine, prin urmare sa aiba si rezultate slabe. Iarna nu-i ca vara, cum zicea Basescu.
Pe de alta parte, eu am un Sandero cumparat de nou, iar dupa 3 ani im pare o troaca. Si am menajat-o cat am putut de mult. Mi-am dat seama ca, masinile astea sunt o gluma. Iar francezii cer pe masinilea astea mult prea mult. Mai mult de 5000 eur cu tva inclus n-ar trebui sa coste. Smecheria este ca ele sunt fiabile 3-4 ani. Asa sunt gandite. Dar dupa aceea devin troace, din simplul motiv ca nu au calitate la piese. Mai concret, e de ajuns sa-ti pice cateva chestii, ca sa te determine s-o vinzi, sa-ti bagi ceva in ea, sau sa lasi gainile sa oua in ea. Vorba unui inginer electronist: "asta e...lucru romanesc".
Daca eu iti zic ca la Corolla am schimbat o bucata din coloana de directie pe la 20.000km imi spui ca mint sau ca e prima masina? Nu sunt multi care au grija de masini ca mine. Pur si simplu piesa aia a fost de foarte proasta calitate. Imi venea sa vand masina.
Pe de alta parte am trecut prin multe altele cu masina si mi-a demonstrat ca cel putin exemplarul meu este cu mult peste Renaulturile din parcarea blocului. Si asta o spuneau proprietarii.
seara buna
Ca Logan e masina ieftina si calitate medie? Stiam.
Ca daca te gandesti la cat costa e foarte fiabila? Stiam.
Ca daca o raportezi la o masina japoneza, gen Toyota Auris, adica la masini care se pare ca inca mai domina statisticile de fiabilitate (asta desi unii sustin sus si tare altceva - prefer sa ii las in pace sa "e" multi priceputi in ale masinilor) nu mai e fiabila? Stiam.
Si eu am mers cu Logan cu 400 000 de km. Si mergea. Si nici nu avea greieri. Si atat.
Am insa o nelamurire: unde sunt domn'ne Renault-urile Megane si Laguna, alea de care tot zic unii de pe-aici ca au o fiabilitate foarte buna, indiscutabil peste concurenta , ca au iesit ca fiind cele mai fiabile din clasa lor la categoria 2-3 ani...
Nu mai vreau sa ma contrazic cu nimeni. Doar ca atunci cand am incercat sa spun lucrurile astea am cam fost luat la misto. Sunt prea multi intelectuali care folosesc in vocabular cuvinte de intelectuali, gen mars, prost, idiot etc. Nu ma pot ridica" la nivelul lor. Nu are rost.
...
Pana la urma loganul nu cred ca e mai fiabil decat un reno, nu stiu de ce sunt unii asa mirati can vad topul asta, loganul a fost mai degraba conceput sa fie ieftin de reparat
hahaha
daca te ghidezi doar dupa ce scriu ei, atunci stai acasa...
http://www.adevarul.es/stiri/actualitate/dacia-locul-3-topul-celor-mai-fiabile-masini-spania
http://www.evz.ro/detalii/stiri/dacia-pe-locul-trei-in-topul-celor-mai-fiabile-masini-881303.html
http://www.remembertoday.ro/articole-stiri/sursa/auto-moto/Topul-fiabilitii-ADAC-pe-2009---Logan-mai-fiabil-ca-Fiesta-Corsa-sau-Fabia-spune-ADAC-stire305855.html
si astea sunt numai cateva...
C spune tuv despre logan acum? probleme la direcţie, pierderi de ulei etc.?Ma lasi !! Daca era asa in 4 ani la cate loganuri sunt in Romanioa trebuia sa vedem o dara de ulei pe toate soselelele. Motoare zgomotoase mai spune TUV. Comparativ cu ce?!!! Cu TDI-urile si MPI-urile lor de pe VW care se stie ca intotdeauna au fost mai zgomotoase decat renault? Pe cine pacalesc ei?
"Inginerii germani au penalizat în special variantele de bază, cele care nu au servodirecţie, airbag-uri laterale sau ESP. De altfel, lipsa ESP-ului e considerată cea mai mare problemă a Loganului."
Ei na! Acum s-au trezit??
Sigur ai ajuns accidental pe automarket.ro!
@ PENTRU TOTI CEI CARE AU POSTAT
Consider ca nu exista masina perfecta. Toate au si plusuri si miusuri.
Cat priveste fiabilitatea unui model, eu as avea in vedere fiabilitatea la 3-4 ani, respectiv la 5-10 ani. Si explic de ce. O masina se cumpara de noua, apoi se vinde second (1-2-3 propietari). Dupa care ajunge la dezmembrari pt ca nu se mai pastreaza o viata intreaga.
Prin urmare, daca eu cumpar o masina noua, m-ar interesa fiabilitatea in primii 3-4 ani. Daca voi cumpara ceva second, ma intereseaza fiabilitatea ei intre 5-10 ani. Dar nimeni nu poate sa stie. Doar timpul va spune totul despre o masina.
Consider ca nu germanii ar trebui sa testeze fiabilitatea masinilor, ci romanii. :))) In Romania tata se vede calitatea unei masini. Infrastructura e un veritabil poligon de incercare si teste auto. Carburantii sunt aditivati cu apa. Piesele sunt de origine si "de ocazie". Iar mecanicii au trecut de la vechile ciocane brute la testere si flexuri de taiat.
In plus ar trebui sa citesti mai bine: desi am fost multumit de masina si per ansamblu nu am avut probleme cate au avut mai multi vecini de exemplu tot am recunoscut ca au dat-o in bara cu un defect rusinos la 20k.
Cu alte cuvinte respectivul il balacarea pe Marius care a nimerit un Logan prost absolut degeaba. Se intampla.
Daca intri pe forum la VW ai sa vezi ca se plang unii de niste probleme la masini noi noute de te ingrozesti. Pur si simplu unii au si ghinion sau nu au grija de masina.
http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuv-report-2011-die-zukunft-gewinnt/dok_view?oid=230509
BRAVO! in sfarsit un om care gandeste! BRAVO!
Nu vad de ce se agita loganistii cu atatea spume, rata de defect de 12.5% nici nu-i asa mare tinand cont de pret.
acolo, unde clientul este respectat, acesta chiar are pretentii.
e si normal ca logan s-a vandut ca painea calda la pretul promovat acolo (vorbim de programul lor "rabla" unde se vorbea de mii de euro din start) si de faptul ca are garantie 2 ani.
dupa garantie incepe distractia, si de aici avum 2-3 ani, etc...
un greier in romania e ignorat ca s-a invatat lumea. deh "e drumuri" proaste. ca miroase neplacut, ca scartie, ca se exfoliaza, ca nu merge, ca s-a ars. etc...noi ne resemnam si gasim solutii la indemana.
neamtul se duce la garantie sa ii fie reparata masina, si apoi dupa garantie o vinde. viitorul cumparator, cand face tuv-ul constata cu stupoare ca masina are problemele x,y,z. in rrroania dai x lei si se rezolva, cu orice taraba. acolo te cam paste un viitor sumbru daca faci asa ceva. si nu se risca pt niste tarabe de masini. a picat, pa.
si de aceea se vad diverse branduri, chiar si din grupul VAG la final de clasament
Dacia a intrat pentru prima dată în studiul JD Power în anul 2009, când s-a clasat pe poziţia 13 din 27. În raport cu ceilalţi constructori, Dacia a înregistrat cel mai rapid ritm de creştere în cadrul acestui clasament, reuşind să crească cu 11 poziţii în doar un an. Potrivit celor de la Dacia, această performanţă a fost rezultatul Planului de Excelenţă Renault în domeniul calităţii, ale cărui măsuri au fost aplicate şi pe platforma industrială de la Mioveni.Cei de la Dacia au vândut 150.000 de unităţi în Germania până la sfârşitul lunii mai 2010 de la debutul lansării pe piaţa germană.
Compania de cercetare a pieţei JD Power a măsurat nivelul de satisfacţie a clienţilor în funcţie de patru criterii-cheie: atractivitatea vehiculului (performanţă, design, confort); calitate şi fiabilitate; costuri de întreţinere (consum, poliţe de asigurare, costuri de reparaţii) şi calitatea serviciilor reparatorilor agreaţi. Studiul a fost realizat în perioada ianuarie-martie 2010, pe baza a 16.330 de interviuri online cu clienţii care au deţinut un vehicul timp de aproximativ doi ani. Au fost evaluate modelele a 25 de mărci, acoperind toate segmentele auto.
Nu ar lauda taximetristii loganul degeaba. Aici taximetristii nu iarta nicio groapa, iar motorina filtrata/strecurata din "surse proprii" e la moda. Totusi sunt multumiti.
@cei care aveti o obiectie la adresa subiectului articolului :
Ar trebui să vă dați seama că în momentul în care o mașină prezintă un defect la inspecție acesta este inregistrat intr-o bază de date. Această bază de date este sursa de informații pe care TUV o foloseste la alcătuirea statisticilor. O mașină care prezinta un mic defect, cum ar fi un cap de bara mai slab (asa cum spunea un nene mai sus ca a schimbat in cei 3 ani de posesie de logan), mașina este notata in baza de date iar posesorul trimis in service - mașina apare "cu defect" in statistica ... astă este.
Pentru a mai calma persoanele care se agita si arunca injurii in stanga si in dreapta :
Rata defectelor este o treaba diferita de costul reparatiei - la logan un cap de bara este 15Euro ... la un S este 300E + manopera de service. Loganul inca este o "alegere" buna daca privesti doar sumele pe care le platesti in service, chiar daca, procentual, se strica mai des ca alte masini. ... daca mai vrei si altceva decat sa mergi din A in B ... te mai gandesti :)
@toti cei "multumiti" de dacia lor - este posibil ca altii sa nu fie multumiti cu atat. Ce-ar fi sa respectam si dorintele altora, chiar daca nu coincid cu ale noastre ;)
poti fi multumit de dacia personala si daca din cand in cand mai schimbi cate ceva la ea ... nu-i bai si nu-i nici o ionie ascunsa, dar in momentul in care schimbi ceva la ea, chiar daca tu esti multumit, intri in statisticile TUV ca fiind unul dintre cei care au avut nevoie de service.
Sa stii ca si TUV spune ca majoritatea posesorilor de Logan sunt multumiti ( respectiv 87,5% dintr posesori nu au avut probleme la inspectii ) ... dar nu acesta era subiectul discutiei si nu prea inteleg de ce consideri ca trebuie sa-mi spui ca oamenii sunt multumiti de Loganul personal .. asta stiu si eu, nu cred ca am spus vreo data ca oamenii nu sunt multumiti de masinile lor.
Imi place cand vad pe cate unii care, ascunzandu-se in spatele multimii, striga diferite treburi catre cei care nu impartasesc opiniile grupului ... dragul meu, daca sunteti multi nu inseamna ca si stiti mai multe ;)
ps. hoitul meu sehaș mai ingroapa o generatie de Loganuri ;) asa ca, domnu' specialist, cand o sa conduci o MASINA, nu o DACIE, sa mai vii sa ne povestesti ce si cum... specialistu' lu peste, dat jos din caruta si urcat in logan chel de 6000E ... marsh ma ... (ia uite ca pot si io sa cobor la nivelul asta.. nu imi place.. dar pot)
Dar cum dom'ne de nu le masluieste nimeni pe cele ae japonezilor? Ca de vreo 10 ani sunt tot pe primele locuri in statisticile de fiabilitate si satisfactie a clientilor fata de masini. :))
Desi nu am facut o afirmatie directa despre cum faptul ca satisfactia clientului nu este acelasi lucru cu rata de probleme la reviziile tehnice .. cred ca este de inteles asta. Mi se pare normal sa fiu multumit de masina mea Dacia cand, la 2-3 ani, trebuie sa schimb un cap de bara sau o bucsa si ma costa 100E cu tot cu manopera de service si mi se pare la fel de normal sa fiu plin de spume daca trebuie sa schimb aceleasi lucruri pe noul meu 550i care a costat 120000E ... de unde vine si indicele de satisfactie a clientului mai mare pentru Dacia decat pentru BMW.
Ceea ce articolul spune este cu totul altceva - articolul prezinta o statistica asupra ratei de defecte constatate la inspectiile tehnice periodice, nu este o chestie subiectiva obtinuta dintr-un "esantion reprezentativ" de posesori de masini. TUV nu face decat sa puna in fata lumii datele pe care le are relativ la TOATE masinile din germania care au facut inspectia tehnica periodica in anul respectiv. Ei nu fac statistici si alte belele - EI SPUN ca dintre toate daciile Logan prezentate la inspectie avem o rate de defecte constatate in valoare de .. X ... Nu este nevoie sa ne suparam, nu este nevoie sa aruncam cu injurii si alte remarci (de genul "aveam o parere despre tine dar se pare ca nu prea stii multe). Asta este realitatea - DACIA LOGAN a avut o rata de defecte de 12,5% la masinile de 2-3ani .. este o cifra obtinuta direct din baza lor de date despre TOATE masinile din germania ... ce vreti mai mult de atat ?
Daca RARul nostru ar face publice datele cu privire la masinile oprite pe rampa la inspectie cred ca ar "arde" forumurile tuturor publicatiilor online din cauza posesorilor de [orice marca] din cauza faptului ca "preferata" ar aparea in top 3 la capitolul "noxe" ... ca asa-i pe la noi .. daca io am masina d'asta CLAR este cea mai cea marca si cea mai cea masina ...tipic pentru minti inguste ... care, din pacate, alcatuiesc cam 80% din populatia planetei (stiti voi cum este cu IQ si clopotul lui Gauss)
revenind la Moshu - sper ca nu ai facut afirmatia din cauza ca ti s-a parut ca am zis io ceva "de rau" despre Dăciuța noastra mult iubita ... nu as vrea sa te icadrez in cei 80%...
aia cu "sehașul" era asa "de gluma", nu trebuie sa iei literal toate afirmatiile de pe aici, lumea mai baga glume, ironii si mișoturi ;). Chiar si gluma fiind ... un logan din 2004 are deja bonus de fidelitate la atelierul de tinichigerie ... bine, nu toate, dar incidenta este probabil mai mare decat la unele cu tabla mai "sanatoasa"
@Unckle si @LauCalin: Da, aveti dreptate, masinile frantuzesti sunt mai putin fiabile. Trebuie insa precizat si faptul ca lipsa de fiabilitate se regaseste uneori, cazul Loganului, in costul redus al pieselor de schimb si al pretului de achizitie. Dar...in cazul Renault e altceva.Acele masini sunt prea scumpe pentru ce ofera. Era un banc mai vechi, de pe vremea lui Ceausescu:"De cate ori poti sa iei curba cu o Volga la 60 de km/h! Raspuns: Doar o data!". Toate bune tuturor si, evident, mult bun simt si mult calm. Ne streseaza prea mult viata ca sa ne certam pe hobby-ul comun: masinile.
Noroc ca nu s-a lansat inca Logan pe piata japoneza. Parca aud stirea.
Japonezii se inscriu pe listele de asteptare la Logan si cu 5 ani inainte. Pietele auto din Romania sunt invadate de japonezi care cauta Logan SH. Honda si Toyota isi vor inchide portile din cauza scaderii vanzarilor. Din disperare Honda incearca sa-si inlocuiasca furnizorii de piese cu Topoloveni si ASAM Iasi calitatrea acestora fiind binecunoscute in intreaga lume.Logan declarata cea mai fiabila masina din lume. Garantia la Logan se extinde la 1.000.000 km.
Multa stima baieti !