Dacia Logan, modelul cu care Renault a relansat marca românească la nivel internaţional, continuă să facă furori, însă doar pe pieţele din afara Europei.
Potrivit datelor orficiale furnizate de constructorul francez, Dacia Logan a devenit cel mai bine vândut model din cadrul grupului Renault în afara Europei, în primele 6 luni ale acestui an. Astfel, Logan s-a comercializat în 125.900 unităţi în afara Bătrânului Continent în perioada ianuarie - iunie, în creştere cu 4%, în ciuda unei scăderi de cerere din partea Algeriei.
În schimb, la nivel global, Dacia Logan a avut doar 147.000 de clienţi noi în prima jumătate a anului, în creştere cu 2.3%. Cu alte cuvinte, 85% din producţia totală a modelului Logan s-a vândut în afara Europei.
De altfel, popularitatea modelului Logan în Europa a scăzut substanţial în ultimii ani, iar fabrica de la Mioveni a produs doar 20.862 de unităţi în prima parte a anului, mai puţine chiar şi decât numărul de unităţi produse Ford B-Max produse de constructorul american în fabrica de la Craiova.
Cu toate acestea, este de aşteptat ca interesul clienţilor europeni pentru Logan să crească începând din această toamnă, când modelul va primi un facelift cu ocazia Salonului Auto de la Paris.
La acelaşi eveniment, de un tratament similar va beneficia şi Dacia Sandero.Via Economica
Așteptăm impactul noilor modele
Renault are tehnologia din 2004 (Megane 2, Laguna 2, etc.), 12 ani mai tarziu, e chiar asa de scump sa o implementeze si pe Dacia?
Toate plasticele schimbate, boturi si portbagaje redesenate nu au nicio valoare cand se arunca macar 1.1 tone spre tine din sens opus pe vreun drum national.
http://www.euroncap.com/en/results/chevrolet/aveo/10959
http://www.euroncap.com/en/results/kia/rio/10978
http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866
Pe de alta parte, la nivelul lui 2014, Fabia model nou sta la fel ca Sandero in ceea ce priveste protectia pasagerilor:
http://www.euroncap.com/en/results/skoda/fabia/7892
Chiar daca i mai lipseste ceva....materiale mai bune la interior si ceva mai multa siguranta.....in rest le are pe toate....navigatie....piele(ceva ceva) mai nou si cutie automata...deci dotari de doamne ajuta pt. 2016
Renault a ales sa ofere pentru Dacia o siguranta buna, nu excelenta ca in cazul majoritatii competitorilor de volum, competitori care-s sensibil mai scumpi. O alta metoda de a scadea costurile e lipsa galvanizarii caroseriei. Nici aici nu e o problema mare pentru ca un vestic tine o Dacie 3-4 ani maxim. Zic un vestic, pentru ca mai mult de 80% din productie se duce in vest. Nici macar pentru Dacia piata interna nu conteaza prea mult (pentru ceilalti producatori piata autohtona nu conteaza deloc, SH-ul fiind rege).
Interesant rezultatul Fabiei la testul EuroNcap. Interesant, pentru ca e modest pentru cat de bine vad romanii Skoda in general. Slab in comparatie cu Aveo si Rio, modele aparute cu 3 ani inainte. Doar Rio mai e pe piata UE oricum.
Si mai interesant e insa rezultatul dezastruos (pentru 2014, pentru volum) al Corsei...sub Sandero si mult sub varul de concern Aveo/Sonic (e ca si cum VW ar avea rezultate mult mai slabe ca Skoda):
http://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/corsa/7884
- motorul decent, dar se simte nevoia de mai multa putere uneori (regret ca nu am luat varianta de 90 CP care cred ca ar trebui sa fie oferta de baza la greutatea masinii)
- de obicei schimb vitezele la 2700 rpm si nu merg pe distante mari sub 2000 rpm
- consum senzational... am testat de 3 ori consumul prin metoda rezervorului plin si am obtinut asta: 1. in iarna, afara erau uneori si - 15 -20 grade, rulare in majoritate zilnica pe distante de 3 km sau 11 km, cu consum afisat in bord de 4,5 iar real de 5; 2. in iunie, rulare pe distante medii de cca 25 km si distante lungi de 400 km intr-o zi, cu aer conditionat intermitent, consum afista de 3,5 si real de 3,67; 3. iulie, drumuri medii si lungi, pe Transfagarasean, cu aerul conditionat pornit doar putin, consum afisat de 3,5 si real, la pompa, de 3,61! de obicei rulez in localitati cu treapta a 3-a a cutiei de viteze la 60 km/h (2000 rpm) iar in afara cu a 4-a la 80-90 km/h (2000-2100 rpm) sau a 5-a cu 100-110 km/h (1900-2000 rpm)
-cutia de viteze cu treptele demultiplicate lung, favorizeaza consumul redus dar penalizeaza acceleratiile si reprizele... iar ce e esuparator este ca adesea masina lasa senzatia ca nu se potriveste viteza de rotatie a pinioanelor in cutia de viteze, de unde unele mici socuri la schimbarea treptelor (se simte nevoia de o cutie cu 6 trepte etajate mai scurt iar treapta a 6-a demultiplicata ceva in genul treptei a 5-a de acum)
- Cx-ul de 0,36, similar unui Vw Golf din anii 90 face ca masina sa opuna rezistenta la inaintare la viteze de peste 100 km/h iar zgomotul la vant devine sesizabil
- nu discut de directie sau frane... ca sunt tipice Renault, fara feeling deosebit sau despre tendintele de subvirare si stabilitate doar medie (uneori iti lasa impresia ca se comporta ca un SUV inalt si cu centrul de greutate ridicat)
- revistele auto ce au testat masina lauda suspensiile insa eu le vad ca unul din punctele slabe: troncane in orice denivelare, se simt oarecum neelastic, nearmonios ci rudimentar... si foarte zgomotos... se aude in masina suspensia si daca calci peste o pietricica. Cand era in rodaj si treceam peste o denivelare aveam senzatia ca toata puntea fata se deplaseaza si intra sub masina
- am dat-o pe mana unei persoane care facea scoala de soferi, sa faca antrenament de conducere, pe un drum de tara, denivelat si cu ceva pante inclusiv cu aspect de tirbuson unde am constat: caroserie nerigida (incepuse sa se simta si sa scoata zgomote, scartaituri semn ca nu are rezistenta la torsiune prea buna), ambreiajul incepuse sa dea semne de oboseala si sa miroase, franele scartâiau etc.
- portbagajul e o pacaleala de marketing, dar in trend cu orice sedan modern: mare in interior dar poti baga in el doar plase de cumparaturi (din cauza deschiderii aproape minuscule a capacului acestuia)... recomand masinile cu hayon!
- bancheta spate desi e rabatabila, nu se pliaza la orizontala penru a face o suprafata perfect plana impreuna cu portbagajul
stergatoarele de parbriz scot zgomote si aluneca sacadat si suparator pe suprafata de sticla (cu exceptia precipitatiilor abundente)
- scaunele fata sunt destul de inalte creând senzatia de SUV dar al soferului se poate regla pe adancime de unde pozitia la volan mai joasa (eu am aproape 1,90 inaltme) ma face sa controlez mai bine masina... insa din pacate volanul se poate regla doar pe verticala (as simti nevoia sa il apropii usor de mine) etc.
Interesant rezultatul lui Opel Corsa, n-am știut de el. Practic rezultatul este virtual egal cu al lui Sandero, cu un 1-2% în favoarea lui Sandero la protecția pasagerilor.
Unde sunt cei care ziceau că nu vor să moară într-o "coajă" ca Dacia? Posesorii de Opel Corsa ce pot spune?
1.uneori iti lasa impresia ca se comporta ca un SUV inalt si cu centrul de greutate ridicat=> garda la sol este de 180mm, media europeana la SUV este de 185mm, mașina este pe acolo, de aici vine si neajunsul cu Cx. Am condus in Franța Sandero 1,5dci, mașina este mai joasa cu 10mm fata de Romania, îți garantez ca este altceva.
2. revistele auto ce au testat mașina lauda suspensiile însă eu le vad ca unul din punctele slabe:
2.1 verifica-ti presiunea in pneuri când o iei de la dealeri o găsești la 3bari când normal trebuie sa fie la 2bari, nu am înțeles de ce!
2.2 Personal o găsesc OK, stai si in spate vreo 200km si compar-o cu un Ford Focus (personal marele neajuns al acestei mașini este suspensia dpdv al meu) sau un VW Jeta si vorbim
3. Punctul cel mai slab al mașinii este ergonomia scaunelor la un drum de peste 400km sunt obositoare