Dacia Logan este "Maşina Anului 2013 în România"

de Sebastian Toma
Joi, 13.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Logan a fost aleasă Maşina Anului 2013 în România. Zece membri ai juriului au votat Logan pe prima poziţie, iar podiumul este format, în premieră, doar din automobile produse în România.

Esential 190 de puncte a primit Dacia Logan în cadrul ediţiei 2013 a concursului "Maşina Anului în România".
16 membri APAR au constituit juriul care a desemnat "Maşina Anului 2013 în România".
Dacia Logan a câştigat titlul "Maşina Anului 2013 în România". Modelul din Mioveni a fost desemnat câştigător de 10 din cei 16 membri ai juriului APAR (Asociaţia Presei Auto din România). Pe locul doi s-a clasat Ford B-Max, la 35 de puncte distanţă de berlina din Mioveni. Locul trei al podiumului a fost obţinut de Dacia Sandero, care a obţinut 115 puncte, la 45 de punte de modelul clasat pe locul doi. Juriul a acordat punctaje într-un sistem comparabil cu cel folosit la concursul "Car of the Year": 15 puncte pentru primul loc, 11 puncte pentru locul al doilea, 9 puncte pentru locul al treilea, respectiv 7,6,5,4,3,2 și 1 punct pentru următoarele locuri.

"Suntem onoraţi de faptul că Dacia Logan a primit titlul Maşina Anului 2013 în România.

Considerăm că acest trofeu reprezintă o recunoaştere a calităţilor reale ale unui model care marchează un pas major în evoluţia mărcii Dacia. Prima generaţie a modelului Logan a fost un succes comercial atât în România (unde a fost, timp de opt ani, cel mai vândut model de pe piaţă) cât şi la export. Suntem convinşi că noul Logan se va bucura de o primire la fel de entuziastă din partea clienţilor români şi occidentali", a declarat Silviu Sepciu, şef Departament Comunicare Dacia.

Ediţia cu numărul 14 a concursului "Maşina Anului în România" marchează o premieră pentru această competiţie – primul podium format doar din automobile produse în România. Dintre cei şase membri ai juriului care nu au ales Logan pe prima poziţie, trei l-au ales pe B-Max pe primul loc, doi i-au acordat maxim de puncte lui Dacia Sandero, iar unul l-a poziţionat pe Chevrolet Malibu pe prima poziţie.


Clasament general Maşina Anului 2013 în România

Poziţie Marcă şi model Punctaj total
1 Dacia Logan 195
2 Ford B-Max 160
3 Dacia Sandero 115
4 Renault Clio 104
5 Skoda Rapid 96
6 Kia Cee'd 77
7 Opel Mokka 77
8 Peugeot 208 72
9 Chevrolet Malibu 62
10 Volvo V40 50


Via APAR

Comentarii (21)

  • Mirciulica
    Daca nici asta nu este clasament partinitor, nu stiu care mai e!
    15 45
  • antonny
    Logan a mai primit un premiu de la Top Gear .....Masina la un pret bun ....mai bine zis "" Chilipirul anului "'
    39 3
  • BaditzaEx
    @mirciulica, trebuie sa fi prost sa spui ca e un test < partinitor >, avand in vedere ca Dacia este laudata in mai toata Europa de Vest ( unde exista alte salarii/venituri iar preturile / taxele sunt egale sau chiar mai mici decat cele de aici, incepand cu cele de la intretinere pana la carburanti )
    Nu este nimic suprinzator , felicitari Dacia
    ( Partinitor trebuie sa fi sa-i contesti calitatile acestui produs si brand , care in aceasta perioada si-a dovedit succesul, )

    Ma enerveaza prostii care comenteaza pe aici aiurea, lasand impresia ca intr-o tara unde venitul mediu este 400 euro, se asteapta a castiga masini de 20-30k euro
    55 8
  • BaditzaEx
    rectificare, clasament partinitor ( am scris in graba, iritat de abjectiile unora )
    13 4
  • BaditzaEx
    ma asteptam sa castige Lodgy/Dokker sau Sandero Stepway
    8 8
  • antonny
    @baditzaEX .....ai dreptate ziaristi nostri nu au nici o treaba de ce sa spuna cuvinte de lauda .... sa ne uitam ce reclama au facut aceea revista din Marea Britanie cu acoperirea siglei ...apoi ce reclama agresiva la Duster gasim in Elvetia in ziare ,panouri publicitare unde masina are un pret de 16500 de franci
    7 1
  • ChuckNorris
    fugiti mai de aici cu Dacia voastra,nemtii si englezii si toate tarile civilizate au masini adevarate...noi in schimb avem ,,Dacia" o caruta cu caroserie din plastic si motor de drujba...daca o sa mai traiesc mult in romania mai bine ma sinucid.
    8 38
  • Cum de a ajuns Volvo cu cel mai mic punctaj? O fi cel mai scump dar ala e SINGURUL dezavantaj pe langa sutele de subiecte la care este net superior celorlalte. In cazul acesta, cine isi permite un V40 isi va lua un Logan, pentru ca a fost votata masina anului si implicit este considerata mai buna, nu? Aiurea sistem de clasare.
    10 30
  • Dacia nu-i pentru fitosi
    Lasand ipocrizia din Romania, ce a contat - pe langa contextul social si pretul redus ce-l afiseza Logan - a fost robustetea, fiabilitatea si faptul ca la interior e cea mai generoasa sub-compacta din clasa ei. Desemenea a contat tehnologia moderna (injectie directa, turbo, distributie variabila, distributie pe lant etc) , consumul redus, faptul ca e singura cu sistem multimedia in optiune, design-ul modern (da, arata mult mai scumpa decat e in realitate) , costurile de intretinere etc.
    46 5
  • ChuckNorris
    Daca asta e masina anului...eu sunt Neil Armstrong,dupa mine masina anului ar fi Aston Martin Vanquish sau BMW M6.
    1 36
  • ChuckNorris
    PS:A,si daca nu ne place Dacia inseamna ca suntem ,,fitosi"?Vai de capul vostru...
    5 33
  • @ChuckNorris
    Ia bac-ul mai intai si apoi poti sa discuti despre masini ..
    29 3
  • Candva, demuuult, se spunea ca "Romania este granarul europei" in Telejurnal ... iar oamenii au crezut ... daca ii intrebi azi pe cei ce au peste 45 de ani o sa iti raspunda in cor ca asa este, chiar se vor supara daca le arati statistici ce plaseaza romaniaundeva departe in partea a doua a clasamentului.

    .. la fel si cu Deisia ... unde draq aprecieri ma? unde draq vanzari ma? unde draq este un mare brand deisia?
    Ma oameni buni, Deisia Loughen a vandut un milion de masini in 8 ani avand la dispozitie piata cat se poate. Nu cumpara nici draq deisia, nici macar nemtii aia pe care ii citeaza toata lumea ... de aprca 40000 de masini intr-un an sunt cea mai mare afacere a secolului pentru Renault. Deisia nu se poate compara nici S la vanzari in cifre absolute, voi va imaginati ce "succes" international este Deisia in afara reclamei agresive facuta de Reanult?
    @Dacia nu-i pentru fitosi - Dacia are un interior mai generos pentru ca Renault a sarit un pic peste clasa in care ar incadra masina in mod normal. Nota 10 pentru asta :)
    9 32
  • Daca tinem cont de puterea de cumparare din Romania, premiul este intr-un fel meritat. Daca ne raportam la tari precum Germania, Franta sau Anglia ma cam indoiesc ca Dacia ar lua un asemenea premiu pe acele plaiuri. Insa cu siguranta ca ar face o figura frumoasa.

    @Dacia nu-i pentru fitosi: acele tehnologii sunt moderne pentru segmentul low cost, adica intr-o categorie unde Dacia nici macar nu are concurenta. Deci sa spui ca are acele dotari... fata de cine, ca Dacia se cam bate singura pe nivelul ei de pret.
    Si inca ceva, din moment ce tehnologiile alea sunt pe piata de peste 10 ani, nu prea mai sunt moderne. In opinia mea singurele avantaje ale Daciei sunt faptul ca e noua si spatioasa. Pentru ca la banii pe care ii dai pe ea, sorry un sh de 2-3 ani pana in 50000 de km nu prea se compara cu Logan.
    13 26
  • Cineva
    @unckle
    Ai o perspectiva ingusta asupra lucrurilor. Dacia ca marca e focalizata pe Europa si a demarat in 2004 cu un singur produs - Logan - in timp diversificandu-si gama. Bine, nu a ajuns nici in prezent la diversificarea obtinuta de marci de volum consacrate. Cifra aia de peste 1 milion de unitati vandute in ultimii ani (pe care tu o treci in derizoriu) a facut din Dacia, marca cu cea mai mare crestere din Europa. Nu poti avea crestere si diversificare, daca nu ai special de care sa te agati. Ce crezi ca alte marci low-cost nu ar fi vrut sa intre in Europa? Au fost multe incercari, in speta de la chinezi, insa fara succes. Dacia a atras insa atentia consumatorilor si presei occidentale prin calitate. Nu... calitate nu inseamna numai interioare opulente, tehnologii sofisticate si sute de cai sub capota... Dacia ofera un pret imbatabil, dar fara sa sacrifice din calitatile esentiale ale unui automobil: soliditate, fiabilitate, habitabilitate, eficienta / economie etc. Asta au apreciat si inteles vesticii mult mai versati. Esenta unei masini la pret mic lipsea. Dacia a venit si a umplut golul asta. E simplu.
    Dacia a sarit peste clasa in care se incadra Logan in mod normal?! Aici iar aberezi ! Logan e o masina de clasa mica de 4 metri + portbagaj. La 4.34 m lungime, Logan se incadreaza cu Kia Rio (4,36) si Chevrolet Aveo (4.39). Tocmai de aceea afirmatia ca "la interior Logan e cea mai generoasa sub-compacta din clasa ei" e perfect adevarata!

    @LauCalin
    Sigur, Dacia nu are concurenta directa in prezent, insa teoretic exista masini ca Kia Rio (scuzati-mi cacofonia, koreenii sunt de vina!)... Ce ma nedumereste e ca afirmi ca tehnologiile nu prea mai sunt moderne. Iar eu iti spun ca Tehnologiile motoarelor 0.9 tce / 1.2 tce sunt de ultima generatie! A aparut ceva nou intre timp? In niciun caz! Ah ca erau masini premium acum 10 ani care aveau asa ceva si apoi au trecut pe masinile de volum, asta-i altceva! Vorbim in continuare de motoare termice, nu?!!
    30 0
  • Tehnologie de ultima ora, motorul de 0.9. Inclusiv Renault are motoare turbo de prin anii '70. Sa mai amintitm ca prin '82 SAAB scotea dintr-un 1.3 peste 200 CP? Deci aceste tehnologii nu sunt chiar de ultima ora, ci sunt considerate de ultima ora pentru ca acum sunt dezvoltate mai mult, pentru ca sunt cerute tot mai mult. Si toti producatorii incearca sa faca si pe dracu' in patru sa aduca clineti in showroom cu orice pret.
    Tehnologie de ultima ora ar putea fi considerat de exemplu sistemul de airbaguri pentru pietoni a lui Volvo sau sistemul de recunoastere al indicatoarelor rutiere care sunt pe piata de 3-4 ani. Dar cand vorbim de tehnologii cu care constructorii, inclusiv Renault se laudau si in urma cu mai bine de 30 de ani...

    "Vorbim in continuare de motoare termice, nu?!!"
    Pai daca se pune problema asa recomand sa cumparam masini de acum 40-50 de ani ca oricum tehnica de baza este aceiasi si acum (acelasi principiu de functionare pentru motor, cutie de viteze, directie, frane etc.). Vorbim de o evolutie si imbunatatire a unor sisteme care isi au originile in automobilele de la inceputul secolului trecut. Asa cum este si cazul motoarelor supraalimentate, doar ca mometul dezvoltarii lor a fost cu precadere in anii '70-'80.
    Deci intrebarea ta, in opinia mea, nu prea isi are rostul.
    5 13
  • Cineva
    @LauCalin
    Discutam de motoare si tu ne iei cu airbag-urile :)) De ce bati campii? Iti place Volvo si nu stiai cum sa aduci sa-l aduci in discutie? Poate noua nu ne pasa. Subiectul este diferit. Nu ai raspuns la intrebare: a aparut ceva nou intre timp? Da sau Nu.
    Ne iei pe noi cu evolutia automobilului de la inceputuri, de parca ar raspunde la intrebare :)) E ca si cum ai afirma ca un copil de 14 ani e mai evoluat decat unul de 5 ani. Asa si?! Ce vrei sa demonstrezi? De ce te invurti dupa deget? Vrei tu sa ai neaparat ultimul cuvant sau cum gandesti? Daca nu reusesti sa-i convingi, macar ameste-i, nu? :)) Nu merge, prietene.

    PS: sa-ti mai ofer un update: in prezent materialele si sdv-urile au evoluat foarte mult fata de acum 40-50 de ani. Asta-i unul din motivele pentru care se pot obtine puteri atat de mari din cilindree atat de mici, fara sa afecteze fiabilitatea.TCe 90 de exemplu, are bloc motor si chiulasa din aluminiu, arbore cu came si tacheti acoperiti cu strat de carbon (DLC), pistoane pe baza de grafit, pompa de ulei si lant de distributie cu acoperiri pe baza de teflon etc.

    Ca o concluzie: 0.9 TCe are tehnologie de ultima ora.
    15 0
  • Sa stii ca ultimele 2000 de comentarii facute de mine pe acest site dovedesc foarte clar ca am o perspectiva ingusta asupra lucrurilor si ca, in fond, nu am nici o legatura cu lumea auto .. doar aberez si eu pe aici ca sa nu ma plictisesc dupa ce se termina programul de la gradinita.

    loganul are mai mult spatiu interior din cauza ca usile sunt dintr-o foita subtire de tabla - OK asa? sau trebuie sa incepem sa dam dimensiuni sau sa comparam feeling-ul usii de la un logan cu o usa de la concurenta. Poate vrei sa vorbim despre cum Renault foloseste un "truc ieftin", specific masinilor mici, de a ridica plafonul masinii cativa centimetri astfel incat sa ofere o senzatie de spatiu accentuata.

    Motoarele, oh my love! Motoarele TCe de la Renault sunt, adevarat, motoare noi - dar tehnologiile din ele sunt noi doar in zona de 10000E, zona care a fost atinsa ultima de valul downsizing-ului (din motive evidente de costuri de fabricatie). Este un lucru foarte bun ca ele exista si la preturile astea dar nu este ceva asa iesit din comun (sau din comună..).
    In ceea ce priveste fiabilitatea ... timpul le va testa pe toate iar apoi se va putea concluziona asupra faptului.


    Revenind la perspectiva mea ingusta asupra lucrurilor:
    Daca BMW isi creste vanzarile cu 10% si vinde 150000 de masini in plus fata de anul trecut, iar dacia isi creste vanzarile cu 20% si vinde 20000 de masini in plus .... inseamna ca Dacia sta mai bine ca BMW la capitolul crestere ...chiar daca cresterea BMW insumeaza intreaga productie a Dacia ... matematica procentelor arata cel mai bine in Marketing pentru ca acolo nu este insotita si de cifrele absolute .. iar tu faci dovada de unul dintre urmatoarele doua lucruri:
    1. Te-a "prins" marketingul Dacia-Renault si chiar crezi balivernele alea despre cum ca Dacia este "extrem de bine" si "vai ce crestere".
    2. Esti platit sa crezi cele de mai sus.
    1 9
  • Chiar imi place de unii fani Renault care nu inteleg nimic din ce spui si totusi se dau destepti. da prietene, in cazul motorului turbo este vorba de o evolutie (nu o revolutie in domeniu) care isi are inceputul undeva prin anii '70. Exemplul lui Volvo este un exemplu de REVOLUTIE. Ideea nu era de un off topic... ci de un exemplu in sensul unei revolutii in domeniu (daca spuneam "un exemplu in acest sens" iar intelegeai baliverne) Deci nu esti in stare sa intelegi ce spun si mai ai si aere de superioritate (se pare ca sunt unii prea "destepti" pentru site-ul asta).
    Tine-o tot asa! Imi place de cei care spun si ei ceva ca sa nu taca din gura. Invata sa intelegi un mesaj si apoi sa concluzionezi. eventual citeste-l cu voce tare, ca habar nu ai ce am vreut sa spun.

    ps: si daca esti un tip echilibrat asa cum pretinzi (mai Carlos) invata sa respecti si parerile celorlalti. Este un inceput spre un dialog civilizat. ;)
    Eu iti spun frumos parerea mea, tu ma iei cu aere de superioritate, raspund la fel. Stiu si de-astea. :))
    4 4
  • nicu alexandru sorin
    imi doresc sa pot cumpara o dacia logan berlina in italia dar imi dau seama ca e cam dificil deoare ce concesionariile de aici nu trateaza acest model,rog superiori de la mioveni sa ia masuri in acest sens.eu cred ca in primul rind noi ca romani ar trebui sa dam mai multa incredere masinii care este produsa la noi acasa de conationalii nostri,mai ales ca am vazut ca sint mai interesati staini de modelele daciahai sa lasam nasul un pic mai jos si sa dam o mina economiei noastre
    1 1
  • George Eremia
    Trebuia sa castige mult maid etasat la cat de bine arata! Super tari modelele Dacia, iar Loganul este absolut superb, Sper sa fie iar soselele pline de ele, poate chiar mai multe decat cel vechi!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru