"Suntem onoraţi de faptul că Dacia Logan a primit titlul Maşina Anului 2013 în România.
Considerăm că acest trofeu reprezintă o recunoaştere a calităţilor reale ale unui model care marchează un pas major în evoluţia mărcii Dacia. Prima generaţie a modelului Logan a fost un succes comercial atât în România (unde a fost, timp de opt ani, cel mai vândut model de pe piaţă) cât şi la export. Suntem convinşi că noul Logan se va bucura de o primire la fel de entuziastă din partea clienţilor români şi occidentali", a declarat Silviu Sepciu, şef Departament Comunicare Dacia.Ediţia cu numărul 14 a concursului "Maşina Anului în România" marchează o premieră pentru această competiţie – primul podium format doar din automobile produse în România. Dintre cei şase membri ai juriului care nu au ales Logan pe prima poziţie, trei l-au ales pe B-Max pe primul loc, doi i-au acordat maxim de puncte lui Dacia Sandero, iar unul l-a poziţionat pe Chevrolet Malibu pe prima poziţie.
Clasament general Maşina Anului 2013 în România |
||
Poziţie | Marcă şi model | Punctaj total |
1 | Dacia Logan | 195 |
2 | Ford B-Max | 160 |
3 | Dacia Sandero | 115 |
4 | Renault Clio | 104 |
5 | Skoda Rapid | 96 |
6 | Kia Cee'd | 77 |
7 | Opel Mokka | 77 |
8 | Peugeot 208 | 72 |
9 | Chevrolet Malibu | 62 |
10 | Volvo V40 | 50 |
Via APAR
Nu este nimic suprinzator , felicitari Dacia
( Partinitor trebuie sa fi sa-i contesti calitatile acestui produs si brand , care in aceasta perioada si-a dovedit succesul, )
Ma enerveaza prostii care comenteaza pe aici aiurea, lasand impresia ca intr-o tara unde venitul mediu este 400 euro, se asteapta a castiga masini de 20-30k euro
Ia bac-ul mai intai si apoi poti sa discuti despre masini ..
.. la fel si cu Deisia ... unde draq aprecieri ma? unde draq vanzari ma? unde draq este un mare brand deisia?
Ma oameni buni, Deisia Loughen a vandut un milion de masini in 8 ani avand la dispozitie piata cat se poate. Nu cumpara nici draq deisia, nici macar nemtii aia pe care ii citeaza toata lumea ... de aprca 40000 de masini intr-un an sunt cea mai mare afacere a secolului pentru Renault. Deisia nu se poate compara nici S la vanzari in cifre absolute, voi va imaginati ce "succes" international este Deisia in afara reclamei agresive facuta de Reanult?
@Dacia nu-i pentru fitosi - Dacia are un interior mai generos pentru ca Renault a sarit un pic peste clasa in care ar incadra masina in mod normal. Nota 10 pentru asta :)
@Dacia nu-i pentru fitosi: acele tehnologii sunt moderne pentru segmentul low cost, adica intr-o categorie unde Dacia nici macar nu are concurenta. Deci sa spui ca are acele dotari... fata de cine, ca Dacia se cam bate singura pe nivelul ei de pret.
Si inca ceva, din moment ce tehnologiile alea sunt pe piata de peste 10 ani, nu prea mai sunt moderne. In opinia mea singurele avantaje ale Daciei sunt faptul ca e noua si spatioasa. Pentru ca la banii pe care ii dai pe ea, sorry un sh de 2-3 ani pana in 50000 de km nu prea se compara cu Logan.
Ai o perspectiva ingusta asupra lucrurilor. Dacia ca marca e focalizata pe Europa si a demarat in 2004 cu un singur produs - Logan - in timp diversificandu-si gama. Bine, nu a ajuns nici in prezent la diversificarea obtinuta de marci de volum consacrate. Cifra aia de peste 1 milion de unitati vandute in ultimii ani (pe care tu o treci in derizoriu) a facut din Dacia, marca cu cea mai mare crestere din Europa. Nu poti avea crestere si diversificare, daca nu ai special de care sa te agati. Ce crezi ca alte marci low-cost nu ar fi vrut sa intre in Europa? Au fost multe incercari, in speta de la chinezi, insa fara succes. Dacia a atras insa atentia consumatorilor si presei occidentale prin calitate. Nu... calitate nu inseamna numai interioare opulente, tehnologii sofisticate si sute de cai sub capota... Dacia ofera un pret imbatabil, dar fara sa sacrifice din calitatile esentiale ale unui automobil: soliditate, fiabilitate, habitabilitate, eficienta / economie etc. Asta au apreciat si inteles vesticii mult mai versati. Esenta unei masini la pret mic lipsea. Dacia a venit si a umplut golul asta. E simplu.
Dacia a sarit peste clasa in care se incadra Logan in mod normal?! Aici iar aberezi ! Logan e o masina de clasa mica de 4 metri + portbagaj. La 4.34 m lungime, Logan se incadreaza cu Kia Rio (4,36) si Chevrolet Aveo (4.39). Tocmai de aceea afirmatia ca "la interior Logan e cea mai generoasa sub-compacta din clasa ei" e perfect adevarata!
@LauCalin
Sigur, Dacia nu are concurenta directa in prezent, insa teoretic exista masini ca Kia Rio (scuzati-mi cacofonia, koreenii sunt de vina!)... Ce ma nedumereste e ca afirmi ca tehnologiile nu prea mai sunt moderne. Iar eu iti spun ca Tehnologiile motoarelor 0.9 tce / 1.2 tce sunt de ultima generatie! A aparut ceva nou intre timp? In niciun caz! Ah ca erau masini premium acum 10 ani care aveau asa ceva si apoi au trecut pe masinile de volum, asta-i altceva! Vorbim in continuare de motoare termice, nu?!!
Tehnologie de ultima ora ar putea fi considerat de exemplu sistemul de airbaguri pentru pietoni a lui Volvo sau sistemul de recunoastere al indicatoarelor rutiere care sunt pe piata de 3-4 ani. Dar cand vorbim de tehnologii cu care constructorii, inclusiv Renault se laudau si in urma cu mai bine de 30 de ani...
"Vorbim in continuare de motoare termice, nu?!!"
Pai daca se pune problema asa recomand sa cumparam masini de acum 40-50 de ani ca oricum tehnica de baza este aceiasi si acum (acelasi principiu de functionare pentru motor, cutie de viteze, directie, frane etc.). Vorbim de o evolutie si imbunatatire a unor sisteme care isi au originile in automobilele de la inceputul secolului trecut. Asa cum este si cazul motoarelor supraalimentate, doar ca mometul dezvoltarii lor a fost cu precadere in anii '70-'80.
Deci intrebarea ta, in opinia mea, nu prea isi are rostul.
Discutam de motoare si tu ne iei cu airbag-urile :)) De ce bati campii? Iti place Volvo si nu stiai cum sa aduci sa-l aduci in discutie? Poate noua nu ne pasa. Subiectul este diferit. Nu ai raspuns la intrebare: a aparut ceva nou intre timp? Da sau Nu.
Ne iei pe noi cu evolutia automobilului de la inceputuri, de parca ar raspunde la intrebare :)) E ca si cum ai afirma ca un copil de 14 ani e mai evoluat decat unul de 5 ani. Asa si?! Ce vrei sa demonstrezi? De ce te invurti dupa deget? Vrei tu sa ai neaparat ultimul cuvant sau cum gandesti? Daca nu reusesti sa-i convingi, macar ameste-i, nu? :)) Nu merge, prietene.
PS: sa-ti mai ofer un update: in prezent materialele si sdv-urile au evoluat foarte mult fata de acum 40-50 de ani. Asta-i unul din motivele pentru care se pot obtine puteri atat de mari din cilindree atat de mici, fara sa afecteze fiabilitatea.TCe 90 de exemplu, are bloc motor si chiulasa din aluminiu, arbore cu came si tacheti acoperiti cu strat de carbon (DLC), pistoane pe baza de grafit, pompa de ulei si lant de distributie cu acoperiri pe baza de teflon etc.
Ca o concluzie: 0.9 TCe are tehnologie de ultima ora.
loganul are mai mult spatiu interior din cauza ca usile sunt dintr-o foita subtire de tabla - OK asa? sau trebuie sa incepem sa dam dimensiuni sau sa comparam feeling-ul usii de la un logan cu o usa de la concurenta. Poate vrei sa vorbim despre cum Renault foloseste un "truc ieftin", specific masinilor mici, de a ridica plafonul masinii cativa centimetri astfel incat sa ofere o senzatie de spatiu accentuata.
Motoarele, oh my love! Motoarele TCe de la Renault sunt, adevarat, motoare noi - dar tehnologiile din ele sunt noi doar in zona de 10000E, zona care a fost atinsa ultima de valul downsizing-ului (din motive evidente de costuri de fabricatie). Este un lucru foarte bun ca ele exista si la preturile astea dar nu este ceva asa iesit din comun (sau din comună..).
In ceea ce priveste fiabilitatea ... timpul le va testa pe toate iar apoi se va putea concluziona asupra faptului.
Revenind la perspectiva mea ingusta asupra lucrurilor:
Daca BMW isi creste vanzarile cu 10% si vinde 150000 de masini in plus fata de anul trecut, iar dacia isi creste vanzarile cu 20% si vinde 20000 de masini in plus .... inseamna ca Dacia sta mai bine ca BMW la capitolul crestere ...chiar daca cresterea BMW insumeaza intreaga productie a Dacia ... matematica procentelor arata cel mai bine in Marketing pentru ca acolo nu este insotita si de cifrele absolute .. iar tu faci dovada de unul dintre urmatoarele doua lucruri:
1. Te-a "prins" marketingul Dacia-Renault si chiar crezi balivernele alea despre cum ca Dacia este "extrem de bine" si "vai ce crestere".
2. Esti platit sa crezi cele de mai sus.
Tine-o tot asa! Imi place de cei care spun si ei ceva ca sa nu taca din gura. Invata sa intelegi un mesaj si apoi sa concluzionezi. eventual citeste-l cu voce tare, ca habar nu ai ce am vreut sa spun.
ps: si daca esti un tip echilibrat asa cum pretinzi (mai Carlos) invata sa respecti si parerile celorlalti. Este un inceput spre un dialog civilizat. ;)
Eu iti spun frumos parerea mea, tu ma iei cu aere de superioritate, raspund la fel. Stiu si de-astea. :))