Dacia Logan, primul model al mărcii româneşti creat de la zero după preluarea companiei de Grupul Renault, aniversează zece ani de la lansare. Proiectat în patru ani şi având numele de cod "X90", Logan a fost anunţat de cei de la Renault încă din 1999, berlina fiind proiectul low-cost al concernului francez pentru relansarea mărcii proaspăt-achiziţionate la vremea respectivă, Automobile Dacia. În primă fază, modelul nu era vândut şi în Europa de Vest, dar la un an de la lansarea din România, Dacia Logan a început să fie comercialziat oficial şi pe alte pieţe, ajungând să fie vândut şi în India (2007). Debutul comercial a avut loc în septembrie 2004, iar Dacia a reuşit să vândă 22.833 unităţi Logan până la sfârşitul anului. Anul 2005 a adus o creştere fulminantă a vânzărilor, aducând 135.184 de unităţi Logan comercializate. În 2007, cu un an înainte de restilizare (numită faza II la Dacia), Logan a fost vândută în 230.294 de unităţi.
TEST DRIVE DACIA LOGAN II 0.9 TCe LAUREATE
TEST DRIVE DACIA LOGAN II 1.5 dCi LAUREATE
Dacia va produce motoare Euro 6 la uzina din Mioveni
Prima generaţie Logan a fost construite pe platforma B0, dezvoltată specială pentru gama Dacia, care este comună cu cea a lui Sandero şi Duster.
Aceeaşi platformă este folosită şi de partenerul de alianţă AvtoVAZ pentru construcţia lui Lada Largus, o versiune cu alte sigle, dotări şi motorizări a lui Logan MCV. Succesul primului Logan şi exigenţele clienţilor au dus la dezvoltarea unei noi platforme, derivate din B0, numită M0, care a fost folosită pentru a construi modelele Lodgy, Dokker, Sandero II, Logan II şi Renault Symbol III. Încă de la început, avantajul comercial şi tehnologic al gamei Dacia era reprezentat de folosirea componentelor şi know-how-ului deja existent în Grupul Renault, ceea ce a permis folosirea unor soluţii impresionante de reducere a costurilor. Printre acestea se numără oglinzile laterale simetrice, care pot fi folosite pe oricare parte a vehiculului, planşa de bord construită dintr-o singură bucată prin injecţia de mase plastice şi altele.Uzina Dacia din Mioveni a produs cinci milioane de automobile
Via Dacia
Probleme aparute:
-un bec ars
-2 puncte de rugina dupa ce a sarit vopseaua la praguri in partea din spate dar le-am remediat la timp si deocamdata nu mai apare.
Cred ca puteti spune si voi astfel de experiente. Deduceti voi daca este o masina rea sau nu.
Deci la multi ani Dacia sub "umbrela" Renault, ca altfel s-ar fi ales preful cum s-a ales de Aro, camioanele Roman sau uzina de tractoare UTB... care doar respira si atat! Si haideti mai repede cu autostrazile alea, ca daca nu peste 10 ii vom ura La multi ani Daciei care va fi in Maroc. Ma rog, nu in totalitate. Dar productia se va muta destul de mult acolo.
Deci domnu' Ponta, desi ne rupi la pretul benzinei, lasa-ne Dacia in tara! Tariceanu a adus-o, Base si Boc au crescut-o, tu ti-ai cam bagat picioarele in munca lor.
Si nu, Dacia nu este o mandrie nationala pentru ca este un produs frantuzesc coordonat in totalitate de francezi. Este o mandrie in primul rand pentru Renault. Daca Dacia era un produs 100% romanesc, proiectat in Romania cu capital romanesc, atunci eram mandri ca suntem romani si avem industrie auto sanatoasa. Pana acum ne-au facut altii industria auto. Asa cum au facut-o de vreo 50 de ani pana azi.
Dintre Roman, ARO si UTB, mai respira doar prima ....
la Dacia, romanesc e doar numele si pamantul pe care-i construita fabrica. In rest nu ne apartine nimic.
Know how-ul (cel mai important lucru in ORICE AFACERE) este al francezilor.
Deci inca odata La multi ani Renault!
P.S. Respect, Dacia!!! Cea mai corecta masina ,raportata la pret si ceea ce ofera(se putea si mai ieftin dar, ma rog...)C arcotasii , sa-si aduca aminte de Dacia 1300 cand reparau all life si degeaba; era invechita moral, nu baga caldura, la 50000 faceai motorul.Acum strugurii sunt acrii....bine, la 7-9000 de euro, dar asta e capitalismul.Bine ati venit in el!
Si cand te gandesti ca de 11 500 cat este un Logan Laureate 0.9 TCe dotat... serios (fara lumina in torpedou si fara caroserie galvarizata, dar cu navigatie si pilot automat), iti cumperi o Mazda 3 sau Mazda 6 de 2-3 ani si cu mai putin de 60000 de km... deci nu o Skoda Rapid, da?
Prietenii stiu de ce spun asta. Chelner, inca o bere!
Cu alte cuvinte o masina pentru romani si pt Romania.
LA MULTI ANI inca o data si fabricati tot in Romania