Dacia Lodgy - toate dotările, opţiunile şi datele tehnice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lodgy se alătură începând cu această primăvară gamei actuale de modele Dacia. Sandero, Logan şi Duster primesc un frăţior mai mare dedicat clienţilor cu familii numeroase.
MOTOR 1.2 TCe DE ULTIMĂ GENERAŢIE
Dacia Lodgy este un monovolum cu cinci sau şapte locuri ce aduce o serie de noutăţi în gama Dacia. Cea mai importantă: pentru prima dată avem un motor pe benzină turbo în oferta de propulsoare disponibile la lansare. Este vorba de un motor nou din banca de organe Renault. Are 1.2 litri şi face parte din familia de motoare TCe care a debutat deja pe Renault Megane. Propulsorul de 1.2 litri turbo are injecţie directă de carburant şi 16 supape, fiind cel mai modern motor pe benzină ce poate fi achiziţionat pentru un model Dacia. Deşi pare mic, propulsorul TCe de 1.2 litri dezvoltă 115 CP şi 190 Nm. Va fi probabil unul din motoarele apreciate pe pieţele occidentale, mai ales pe pieţele unde capacităţile cilindrice mari sunt taxate. Dacia se înscrie astfel în tendinţa generală a constructorilor auto de downsizing. Motoare cu capacităţi cilindrice din ce în ce mai mici, dar ajutate de turbocompresoare pentru a dezvolta puteri competitive. Pentru cei care vor un motor mai simplu, clasicul 1.6 de 80 CP este în ofertă, împreună cu două variante ale deja binecunoscutului motor diesel 1.5 dCi.
Lodgy este primul model Dacia care nu este asamblat la uzina de la Mioveni. Lodgy este fabricat în Maroc, la proaspăt deschisa uzină Renault de la Tanger. Dacia Lodgy este un model destinat în special pieţelor vest europene, unde caroseria de tip monovolum este apreciată de familiile numeroase. În Europa de Est, acest gen de caroserie este mai puţin popular.
Dacia Lodgy poate fi deja comandată la dealerii din toată ţara. Pe lista de dotări găsim pentru prima dată un sistem de navigaţie cu touchscreen, scaune încălzite şi un limitator de viteză.
Motorizare/ Nivel de echipare | Acces | Ambiance | Laureate |
1.6 85 CP (5/7 locuri) | 9.500 euro | 10.500/11.000 euro | 11.500/12.000 euro |
1.2 TCe 115 CP (5/7 locuri) | - | - | 13.100/13.600 euro |
1.5 dCi 90 CP (5/7 locuri) | - | 12.600/13.100 euro | 13.600/14.100 euro |
1.5 dCi 110 CP (5/7 locuri) | - | - | 14.200/14.700 euro |
Prezentare exterioară | |||
Bare de protecţie în culoarea caroserie | • | • | • |
Calandru negru cu bandou superior în culoarea caroseriei | • | • | - |
Calandru negru cu bandou superior cromat | - | - | • |
Baghete laterale de protecţie negre | - | • | • |
Jante de oţel 15" cu capace de roţi Tisa | • | - | - |
Jante de oţel 15" cu capace de roţi Lyric | - | • | - |
Jante de oţel 15" cu capace de roţi Groomy | - | - | • |
Jante de aluminiu 15" Empreinte | - | - | +320 euro |
Mânere deschidere uşi din exterior negre | • | • | - |
Mânere deschidere uşi din exterior în culoarea caroseriei | - | - | • |
Bare de pavilion longitudinale | - | • | • |
Vopsea metalizată | - | +350 euro | +350 euro |
Siguranţă activă şi pasivă | |||
ABS, repartitor electronic de frânare şi AFU | • | • | • |
ASR-ESP | +300 euro | +300 euro | +300 euro |
Airbag frontal şofer şi airbag frontal pasager (cu deconectare manuală) | • | • | • |
Airbaguri laterale faţă | • | • | • |
Centuri de siguranţă faţă fixe | • | • | - |
Centuri de siguranţă spate cu prindere în trei puncte | • | • | • |
Tetiere faţă şi spate pline, reglabile pe înălţime | • | - | - |
Tetiere faţă pline şi spate tip virgulă, reglabile pe înălţime | - | • | - |
Tetiere spate pentru rândul trei tip virgulă, reglabile pe înălţime | - | • | • |
Protecţia vehicului | |||
Antidemaraj electronic | • | • | • |
Conducere | |||
Direcţie asistată hidraulic | • | • | • |
Computer de bord | - | • | • |
Alertă vizuală portiere deschise | - | - | • |
Alertă vizuală şi sonoră prindere centură şofer şi pasager | • | • | • |
Vizibilitate - Iluminare | |||
Proiectoare de ceaţă | - | +100 euro | • |
Faruri de zi | • | • | • |
Retrovizoare exterioare negre cu reglaj manual din interior | • | • | - |
Retrovizoare exterioare în culoarea caroseriei, cu reglaj electric şi degivrante | - | - | • |
Ştergător lunetă | • | • | • |
Încălzire - Ventilare | |||
Încălzire - ventilare cu patru viteze | • | • | • |
Aer condiţionat | - | +780 euro | • |
Comandă reciclare aer | - | • | • |
Confort | |||
Închidere centralizată cu telecomandă pe cheie | - | • | • |
Tabletă portbagaj tip înfăşurător | - | • | • |
Plasă reţinere bagaje | - | - | +100 euro |
Geamuri custode pivotante | - | - | • |
Geamuri electrice faţă | - | • | • |
Geamuri electrice spate | - | - | • |
Scrumieră şi brichetă | • | • | • |
Iluminare portbagaj | - | • | • |
Scaune - Banchete | |||
Scaune faţă cu reglaj longitudinal şi reglaj al spătarului | • | • | • |
Scaune faţă încălzite | - | - | +100 euro |
Banchetă 3 locuri (rândul 2) rabatabilă şi fracţionabilă 1/1 cu posibilitate de pliere în poziţie "portofel" - isofix | • | - | - |
Banchetă 3 locuri (rândul 2) rabatabilă şi fracţionabilă 1/3-2/3 cu posibilitate de pliere în poziţie "portofel" - isofix | - | • | • |
Banchetă 2 locuri (rândul 3) rabatabilă 1/1 cu posibilitate de pliere în poziţie "portofel" şi uşor extractibilă | - | • | • |
Prezentare interioară | |||
Planşă de bord neagră cu inserţie de culoare gri deschis | • | • | • |
Panouri de uşi de culoare neagră | • | - | - |
Panouri de uşi negru-gri deschis | - | • | • |
Tapiţerie textilă "Rollando/Unit noir" | • | - | - |
Tapiţerie textilă "Elfa/Kario noir" | - | • | - |
Tapiţerie textilă "Favley/Kario gris" | - | - | • |
Consolă centrală şi contur aeratoare de culoare neagră | • | - | - |
Consolă centrală şi contur aeratoare "Gris Metal Brilliant" | - | • | - |
Consolă centrală "Noir Brilliant", contur consolă, contur aeratoare şi contur indicatoare crom | - | - | • |
Mânere deschidere uşi din interior negre | • | • | - |
Mânere deschidere uşi din interior crom | - | - | • |
Principalele spaţii de depozitare | |||
Cutie de documente deschisă | • | - | - |
Cutie de documente închisă | - | • | • |
Spaţiu deschis pentru documente pe planşa bord | • | • | - |
Spaţiu închis pentru documente pe planşa bord | - | - | • |
Suport pahare pe consola centrală | • | • | • |
Spaţii de depozitare pe uşi şi la baza consolei | • | • | • |
Audio | |||
Radio CD 2DIN cu satelit de comandă pe volan, priza jack, USB şi Bluetooth | - | • | • |
Media Nav: Sistem de navigaţie şi multimedia touchscreen 7 inch | - | +300 euro | +300 euro |
Pachete | |||
Pack Confort: scaun şofer, volan şi centuri faţă reglabile pe înălţime | - | +150 euro | • |
Pack Securite: limitator de viteză, sistem de asistenţă la parcarea cu spatele şi volan îmbracat în piele | - | - | +350 euro |
Benzina | Benzina | Diesel | Diesel | |
Motorizare | 1.6 85 CP | 1.2 TCe 115 CP | 1.5 dCi 90 CP | 1.5 dCi 110 CP |
Tip cutie de viteze | manuală | manuală | manuală | manuală |
Nivel de poluare | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Număr de locuri | 5/7 | 5/7 | 5/7 | 5/7 |
Caracteristici motor | ||||
Tip motor | K7M 812 | H5Ft 402 | K9K 612 | K9K 846 |
Cilindree (cmc) | 1.596 | 1.198 | 1.461 | 1.461 |
Alezaj x cursă (mm) | 79.5x80.5 | 72.2x73.2 | 76x80.5 | 76x80.5 |
Număr de clindri | 4 | 4 | 4 | |
Raport volumetric | 9.5 | 15.5 | 15.5 | |
Număr total de supape | 8 | 16 | 8 | 8 |
Putere maximă (Kw/CP) | 60.5/82 | 85/115 | 66/90 | 79/107 |
Regim putere maximă (rpm) | 5.000 | 4.500 | 3.750 | 4.000 |
Cuplu maxim (Nm) | 134 | 190 | 200 | 240 |
Regim cuplu maxim (rpm) | 2.800 | 2.000 | 1.750 | 1.750 |
Tip injecţie | electronică multipunct | Injecţie directă cu turbocompresor | directă common rail cu turbocompresor | directă common rail cu turbocompreson cu geometrie variabilă |
Carburant | benzină fără plumb | motorină | ||
Filtru de particule | - | - | serie | serie |
Cutie de viteze | ||||
Tip | JH5 | JR5 | JR5 | TL4 |
Număr de rapoarte | 5+1 | 5+1 | 5+1 | 6+1 |
Direcţie | ||||
Direcţie | cu asistare hidraulică | |||
Diametru de bracaj | 11.1/11.6 | |||
Numărul de rotaţii la volan | 3.3 | |||
Sistem de frânare | ||||
Tip sistem frânare | în X | |||
ABS | serie /standard | |||
Repartitor electronic de frânare (EBV) | serie /standard | |||
Asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU) | serie /standard | |||
ESP | opţional | |||
Faţă: discuri ventilate (DV) diametrul (mm) |
DV 258 / 22 DV 280 / 22 cu ESP |
DV 280 / 24 |
DV 258 / 22 DV 280 / 22 cu ESP |
DV 280 / 24 |
Spate: tamburi (T) diametrul (ţoli) | T - 9" | |||
Punţi | ||||
Puntea faţă | Pseudo McPherson cu braţ inferior triunghiular şi bară stabilizatoare | |||
Puntea spate | Punte în H cu profil deformabil şi epura programată, cu resorturi elicoidale | |||
Roţi şi pneuri | ||||
Jante de referinţă (inch) | 6J15 | |||
Pneuri de referinţă faţă/spate | 185/65R15 88T | |||
Capacităţi (litri) | ||||
Volum portbagaj (în funcţie de configuraţie) | 207/ 827/ 2.617 (7/ 5/ 2 locuri) | |||
Rezervor carburant (l) | 50 | |||
Volum spaţii de depozitare (l) | până la 30 | |||
Performanţe | ||||
Viteza maximă (km/h) | 160 | 179 | 169 | 175 |
0 la 100 km/h (s) | 14.5 | 10.6 | 12.4 | 11.6 |
0-1000 m cu start de pe loc (s) | 36.1 | 31.9 | 34.6 | 33.4 |
Consumuri şi emisii | ||||
Ciclu complet (l/100 km) | 7.1 | 5.8 / 6.0 | 4.2 | 4.4 |
Ciclu urban (l/100 km) | 9.4 | 7.1 / 7.3 | 4.9 | 5.3 |
Ciclu extra-urban (l/100 km) | 5.7 | 5.1 / 5.3 | 3.8 | 4.0 |
Emisii CO2 (g/km) | 165 | 135 / 140 | 109 | 116 |
Mase (kg) | ||||
Gol în ordine de mers (fără opţionale) | 1.165 / 1.266 | 1.267 / 1.280 | 1.280 / 1.313 | 1.280 / 1.337 |
Gol în ordinea de mers pe puntea faţă | 690 / 725 | 746 / 736 | 766 / 766 | 775 / 791 |
Gol în ordinea de mers pe puntea spate | 475 / 541 | 521 / 544 | 514 / 547 | 505 / 546 |
Total maxim autorizat (MMAC) | 1.800 / 1.857 | 1.818 / 1.885 | 1,870 / 1.903 | 1.870 / 1.926 |
Masă totală rulantă (MTR) | 3.000 / 3.057 | 3.018 / 3.085 | 3.070 / 3.103 | 3.070 / 3.126 |
Sarcina utilă omolagată în România | 635 / 591 | 551 / 605 | 590 / 590 | 590 / 589 |
Masa maximă remorcabilă cu frânare | 1.400 / 1.400 | 1.400 / 1.400 | 1.400 / 1.400 | 1.400 / 1.400 |
Masa maximă remorcabilă fără frânare | 580 / 630 | 630 / 640 | 640 / 655 | 640 / 665 |
Dimensiuni (mm) | ||||
Lungime | 4.498 | |||
Lăţime (cu / fără retrovizoare) | 2.004 / 1.751 | |||
Ampatament | 2.810 | |||
Ecartament faţă | 1.492 | |||
Ecartament spate | 1.478 | |||
Înălţime (cu / fără bare de pavilion) | 1.683/1.682 | 1.683/1.682 | 1.683/1.682 | 1.683/1.682 |
Garda la sol | 120 | |||
Înălţime prag de încărcare spate (la gol) | 610/605 | 610/605 | 610/605 | 610/605 |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
ai scris complet nasol...deci esti nasol
e belea motorasul de 1.2 are putere ,consum bun, taxe mici ceea ce defapt se cauta si este nevoie in ziua de azi! fiabilitatea nu cred ca va fi o problema atata timp cat va fi exploatat in mod rational nu de un meltean care crezand ca are 115 cai si face raliuri!! in rest tot respectul pt dacia ca au scos o asemenea masina la un asemenea pret pe un asemenea segment!
Iata ca frantujii au ridicat stacheta, ca sa impace si capra si varza. Merge ca masina de carat marfa, in distributie, in agricultura, familii numeroase, etc.
2. Ironia sortii face ca, la aceasta marca, designul sa fie mereu opus intre interior si exterior. Cand au avut design exterior bun/acceptabil, interiorul era varza. Acum, cand frantujii au plusat tare de tot la interior, au negligat exteriorul care putea fi ceva mai elegant. in fine, sa nu mai fim carcotasi balcanici :P
PS: De data asta masina e fabricata la africani, deci argumentul cu "scoatem si noi romanii ceva bun si criticam imediat" nu mai este valabil. De data asta se va critica in draci acest brand.
http://www.automarket.ro/stiri/nissan-qashqai-a-obtinut-cea-de-a-treia-pozitie-in-topul-fiabilitatii-de-la-35842.html
http://www.reno.ro/Megane-III-pe-locul-2-la-fiabilitate-t233213.html
http://www.loganclub.ro/forum/dacia_locul_1_la_fiabilitate_franta-t2276.html
http://www.automarket.ro/stiri/germania-dacia-sandero-locul-al-7-lea-in-topul-fiabilitatii-adac-in-clasa-37781.html
http://www.a1.ro/men/cars/test-achats-dacia-cea-mai-fiabila-marca-187175.html
Clasament Test-Achats:
1.Toyota hibrid
2.Renault Scenic 1.5d
3. Dacia Sandero 1.5d
1. Un monovolum nu este "masina de carat marfa, in distributie, in agricultura". Pentru asta Dacia are o gama special dedicata si se numeste Logan Pick-up sau Van. Intrebuintarea lor se poate vedea f bine pe strazile din Romania. Nici nu poti fi mai departe de adevar.
2.Design-ul e o chestiune de gust, dar place majoritatii. Masina arata intr-adevar superb!
PS: Si ma rog ce sa critici? O masina in care n-ai urcat niciodata? Clasic
Daca si asta e masina cu design superb... Eu as zice ca e un design in limita impusa de pret, un design destul de placut si cam atat. La un pret atat de mic nu poti sa vii cu un design spectaculos, ca si ala il costa niste bani pe producator.
Ford C-Max de exemplu consider ca arata superb pentru clasa lui. Dar oricum o dai nu se poate compara cam in nicio privinta cu C-Max, Lodgy nu a fost gandit pentru asta.
" Între timp o să vă spun că Dacia Lodgy îmi place de când am văzut-o.(...)
Deşi e o sanie (lodge... lodgy) lungă şi mare, mă connvinge însă cu identitatea vizuală, adică botul arătos în primul rând. Cel mai tare mă atrag farurile şi grila. Dacă mă gândesc bine, pot pune orice siglă pe bot şi Dacia Lodgy va arăta a brand premium. Pe bune. O capotă scurtă, cu linii bine tăiate, apoi pragurile ornamentale şi cele două şine de pe plafon o fac să arate modern, exact ca orice monovolum care se respectă, cel puţin în poze. " -George Buhnici, Promotor
Tu vrei sa spui ca poti pune egal intre designul asta:
http://www.ford.ro/Autoturisme/C-MAX/DesignExterior
si asta:
http://www.automarket.ro/image_zoom.php?id=287586 ?
Daca da, e pacat. Inseamna ca nu intelegi ca inclusiv designul este low cost la Lodgy.
- s-a schimbat pozitia butonului care regleaza oglinzile electrice. Acum este amplasat mult mai practic.
- au aparut butoanele pt deschiderea geamurilor pe manerul usii
- s-a schimbat pozitia butonului de avarie. DIn nou un + la capitolul ergonomie
- s-au mai slefuit unele elemente (vezi panoul care regleaza ventilatia, textura bordului etc)
- a aparut navigatie!!! o treaba a naibii de interesanta pt un low cost. La 300E, display-ul ala din bord e pomana.
- au aparut scaunele incalzite!!! din nou o chestie formidabila pt o masina low cost
- motorizarile sunt mai mult decat decente. 1.2TCE si 1.5dci110cp sunt adevarate bijuterii.
Si poate ca mai sunt si alte plusuri, o sa-mi dau seama la drive test. Din pacate cred ca s-au pastrat si unele minusuri, din ce am remarcat din imagini surubul din interiorul manerului de deschidere a usii este in continuare nemascat, chiar si in variantele superioare de echipare
In ceea ce priveste 'vesnicii frustrati' tin sa le spun ca la nici 15.500E masina are volan imbracat in piele, ESP, scaune incalzite, navigatie etc etc. Si este unu monovolum nu o masina de clasa mica.
1) este urata la exterior (problema de gust)
2) nu este produsa in Romania :)
*Bravo Marius la punctul 2
sper ca nu am sarit peste limite ... dar exemplul este dur si ar trebui avut in vedere cand "discutam" de cat de bine face Renault construind Dacii armonice ...
Iti faci iluzii...
Stii ca Logan si ML sunt clase diferite?
... atunci bine, PA
Ce constatati tu si probabil toti, este ca au pozitionat butoanele intr-un mod cel putin normal, dar mai au de pozitionat claxonul si butonul pt reciclare aer - la prima vedere, motorizarile intr-adevar sunt la limita, dar isi fac treaba bine 1.2 si 1.5, printre aceste lucruri binevenite eu zic ca merita rotile lui duster ceva mai late si niste discuri de frana pe spate, masina e destul de grea la capacitate maxima.
Rotile alea de 185/65/R15 88T nu-mi plac. Si indicele de greutate al anvelopelor e cam la limita, la o frana puternica cu masina plina (1926kg), o buna parte din masa masinii se va distribui pe rotile din fata cu tot cu acel EBV .
Design - din lateral ai impresia ca e un logan modificat in paint, usile trebuiau ceva mai lungi, mai ales cele din spate pt ca cei din randul 3 sa aiba acces mai usor, cel putin din poze asa imi lasa impresia.
Ca fapt divers oamenii au desenat o furgoneta, dar au gresit dimensiunile usilor
@Marius - "Masina arata intr-adevar superb! "
Nu pot spune decat ca este...MARE! alte adjective ca frumoasa, superba, etc nu-si au rostul.
Ar mai fi ceva, nu scrie nimic de suspensia spate, se stie ca fiind masina de familie ar trebui sa puna suspensia independenta pt confortul mai bun.
Nu am inteles aceasta dotare: Faruri de zi - la ce naiba se refera? Adica se poate si fara ea? Directorul gamei entry Renault banuiesc ca ar fi de acord ca se poate si fara ea...
Minunat !
Laureate 7 locuri 14700 cu esp optional,
Masina e Lodgy ca despre ea se vorbeste aici.
Da, asa e. Dar te-ai intrebat de ce altii nu ofera ceva asemanator la un pret apropiat de cel al lui Lodgy?
PS: masina e foarte frumoasa!
Concluzia e cam aceiasi : Urata cu craci !(dracii apar ulterior).
P.S Asta este Romania, o tara plina de ingineri in automobilistica care isi dau cu parerea despre masinile care nici nu au aparut bine la saloanele auto!
In rest ce ofera este mai bine decat ceea ce a oferit Duster in 2010.
Spun cele de mai sus pentru ca accidentului nu ii pasa ce masina ai si ce "clasa" este ... te omoara sau nu te omoara MeLe-u' ... daca Renault spune ca posesorii de Dacia nu au nevoie de siguranta ... ok, nu au nevoie, nu ma apuc acum eu sa contrazic niste specialisti ... ca nu sunt eu inginer auto sau factor de decizie in proiectarea masinilor Dacia .. vorba aia, cine sunt io, un incult in domeniul auto, sa ma bag peste filosifoa Dacia. Zice nenea de la renault ca avem sasiu nu-stiu-de-care cu deformare programata si este suficient .. probabil este suficient pentru clientii de Dacia. Probabil 3 stele sunt suficiente .. io stiu ... in 2012 sunt la fel de bune ca Mitsubishi a mea care are 12 ani (14-15 de la proiectare).
Trăim întro lume nebună ,
la 15000 imi eau un monovolum sh de iîi cade fata si mai rămîn bani di de alimentat
96% - ML
nu zice nimeni sa fie 100% .. dar se poate apropia usor de 90% cu ceva fiare in plus 50 de kile.. probabil ar fi fost suficient... dar ce stiu eu, un amarat de cocalar imbecil fara cultura auto caruia ii face placere sa defaimeze dacia
... sa stii ca pana si eu apreciez ce face Dacia pentru economia locala si pt economia romaniei ... sunt total impotriva dobitocilor de la guvernare care, cand au auzit ca vor aia sa faca dacii in Maroc, nu au sarit cu teren+subventii+scutiri de taxe ca sa ii incurajeze sa mai faca o fabrica in romania. Eu unul nu sunt de acord cu faptul ca Renault a facut din Dacia o marca "de mers din A in B" .. si sunt de parere ca Dacia nu ii merita pe romani si in general pe cei care dau bani pe masinile Dacia.
Sa stii ca un mesaj se poate transmite si fara a folosi elemente "dure" de limbaj. Mesajul se intelege si fara sa ii tratam pe toti ceilalti asa, de sus, cu chestii gen "ce te defechezi pe tine mă că ai audi?"
Renault a facut treaba foarte buna in Romania, daca ne uitam la Daciile de acum 10-12 ani si la Lodgy parca sunt desprinse din doua lumi foarte diferite. Pe de alta parte sa nu uitam ca si statul roman a ajutat foarte mult pe cei de la Renault (sa nu uitam ca cei care s-au opus vehement scoaterii taxei auto au fost cei de la Renault). Mai mult decat atat o mare parte din banii caie ii castiga Renault in Romania nu ajung nici la Dacia, nici la bugetul statului, ci tot la Renault, care investeste destul de putin in Dacia pentru ca oricum e o marca low cost, iar restul ajung la Renault... "mare"). Deci cu ce cotizeaza Renault in Romania este faptul ca ofera locuri de munca sigure. Ca pana la urma pe toate Daciile tot by Renault scrie. Asa ca... degeaba suntem patrioti.
Cu siguranta ca o va duce bine si Ford, insa lucrurile se misca ceva mai greu pentru ca pe ei criza i-a lovit mai mult si uzina din Romania nu prea a avut prioritate in perioada asta. B-Max promite multe, Lodgy la fel. Pana acum Dacia s-a tinut de cuvant (masini, ieftine si fiabile). Sa speram ca si Ford.
ps; parerea mea e ca nu conteaza neaparat de cat timp faci masini, ci cu ce oameni le faci si cum vrei sa le faci (pentru cine).
Esti cumva fiul lui bill gates?! Eu cred ca scrii in necunostinta de cauza... ca multi alti ignoranti...
1000000 de logan vandute de Renault catre dealeri la un pret mediu de 5000Euro .. inseamna 50 de MILIARDE DE EURO ... din banii astia poate avem un 10% profit ar fi vre-o 5miliarde ... as zice ca si-au scos banii investiti iar investitia continua sa produca profit in timp ce se fac si modernizari ale liniei de productie pentru a acomoda noi modele sau subansamble.
Cum se parcheaza aceasta masina in spatiile urbane din ce in ce mai aglomerate ? Ma refer la parcarile de resedinta . Nu neaparat la tehnica manevrei propriuzise. De ce o pereche de faruri de ceata, astazi accesorii obligatorii si de bun simt se platesc separat? La o asemenea marime si greutate nu cred ca se mai punea problema ca in sec 21 esp sa fie optional Astept parerile de bun simt ale cunoscatorilor si specialistilor