Dacia a prezentat astăzi, la Paris, noul model cu care va concura în ediţia 2011/2012 a trofeului Andros. Premieră: maşina nu mai are faţa lui Duster, ci pe cea a viitorului monovolum. Numele său: Lodgy.
Obişnuiţi-vă cu numele Dacia Lodgy. După Logan, Sandero şi Duster, Lodgy intră în gama Dacia începând cu primăvara anului viitor. Este numele viitorului monovolum al mărcii. Acesta va fi lansat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2012 şi are un design care se încadrează în liniile constructorului de la Mioveni, dar care are o personalitate distinctă.
DACIA LODGY, PREZENTAT LA FEL CA DUSTER
Numele monovolumului a fost dezvăluit astăzi, la Paris, în cadru restrâns la un eveniment la care a participat şi Automarket.ro. De altfel, modalitatea de prezentare a noului model este aceeaşi pe care Dacia a abordat-o şi acum doi ani, când a lansat Duster. Astfel, prima întâlnire "faţă în faţă" cu noul Dacia Lodgy nu a fost cu monovolumul în "carne şi oase", ci cu versiunea sa de competiţie, care va participa în acest an în Trofeul Andros. Dacia Lodgy îl va înlocui astfel pe Dacia Duster Ice, care a reuşit două clasări pe locul secund în 2010 şi 2011 în cea mai cunoscută competiţie din lume ale cărei circuite sunt construite exclusiv pe gheaţă.
PREMIERA MONDIALĂ - LA GENEVA
Dacă va urma acelaşi tipar, la câteva zile după prezentarea lui Dacia Lodgy de competiţie vom putea vedea primele fotografii oficiale ale monovolumului care va fi lansat în premieră mondială la Geneva, în martie 2012. Modelul va fi destinat cu precădere pieţelor vest-europene, România fiind o zonă în care monovolumele nu şi-au găsit încă un segment. De altfel, Dacia Lodgy va fi primul model din istoria Dacia care nu va fi produs la Mioveni, monovolumul Dacia urmând să iasă de pe liniile de asamblare ale fabricii marocane din Tanger. Cauzele principale: în primul rând, posibilităţile tehnice ale uzinei de la Mioveni nu permit producţia simultană a mai mult de şase modele diferite (Logan, MCV, Pick-up, Van, Sander şi Duster). În al doilea rând, un model de familie destinat pieţelor vest-europene produs la doar câteva zeci de kilometri de Spania (Tanger se află la gura strâmtorii Gibraltar) face ca totalul costurilor de transport să fie mult micşorate.
DACIA LODGY GLACE
Versiunea de competiţie a lui Dacia Lodgy, prezentată astăzi în Franţa, va fi primul monovolum din istoria Trofeului Andros. Modelul (denumit oficial Dacia Lodgy Glace) va prelua şasiul şi elementele tehnice ale lui Duster ICE, urmând să dispună de acelaşi motor V6 de 355 de cai putere şi 360 Nm. Masa proprie a lui Dacia Lodgy Glace este de 950 de kilograme.
Premiera absolută va fi reprezentată de faptul că modelul sport (dezvoltat de Renault Sport Technologies) va fi prezent în trofeul Andros în două exemplare.
Astfel, dacă Alain prost era până acum singurul pilot Dacia din competiţia franceză supranumită "Formula 1 pe gheaţă", echipa îşi va dubla componenţa prin cooptarea unui echipaj format din Nicolas Prost, fiul fostului pilot de Formula 1, şi Evens Stievenart, cel care anul trecut a câştigat etapa finală a Trofeului Andros concurând pe aceeaşi maşină cu Alain Prost. Automarket v-a prezentat în acel moment toate detaliile legate de victoria lui Duster ICE pe un circuit artificial de gheaţă construit pe unul dintre cele mai mari stadioane ale Europei.
DACIA LODGY - un "familist" cu 5 sau 7 locuri
Prezent astăzi la Paris în inima atelierelor Renault din Boulogne-Billancourt, Automarket a reuşit să smulgă oficialilor Dacia o serie de declaraţii privind viitorul monovolumului românesc.
Gerard Detourbet, directorul programului Entry, a declarat că un nou sezon în Trophee Andros, la volanul unei maşini noi, "are rolul de a introduce numele Lodgy pe piaţă şi de a creşte popularitatea brandului Dacia în rândul iubitorilor de motorsport". Întrebat în câte variante va fi oferit viitorul monovolum Dacia, aşteptat La Geneva, Detourbet a dezvăluit faptul că vom face cunoştinţă cu un Lodgy în două versiuni: una cu 5 şi una cu 7 locuri.
LODGY: evoluţia designului Dacia
Numele noului monovolum românesc este unul atipic şi englezesc. Automarket a stat de vorbă şi cu Eric Pasquier, director de gamă Entry, care a simplificat explicaţia. Lodgy vine de la cuvântul englezesc "lodge", sinonim cu casă, intuind practic potenţialul său ca MPV.
Oficialul francez a ţinut să facă lumină şi în privinţa designului pe care îl va adopta modelul de serie. "Aveţi în faţă o imagine globală a viitorului Lodgy. Trebuie să ţineţi însă cont de faptul că exemplarul pe care îl vedeţi astăzi a fost intens modificat pentru a putea concura. ADN-ul mărcii este însă aici.
Vedem practic evoluţia designului Dacia, evoluţie similară celor de pe Sandero şi Duster." Pasquier a sugerat că unele gene pe care Lodgy de serie le va prelua de la modelul de competiţie prezentat astăzi vor fi blocurile optice şi grila frontală.
Referitor la fundamentul tehnologic pe care va fi dezvoltat noul Lodgy, Pasquier a declarat că va fi o arhitectură comună cu cea a lui Duster, modificată şi îmbunătăţită.
PREŢUL LUI LODGY - "floare la ureche"
Am atins şi un subiect sensibil alături de Eric Pasquier. L-am întrebat pe oficialul francez dacă Lodgy va avea acelaşi impact puternic la capitolul preţ de achiziţie. "Asemeni fraţilor Duster şi Logan va fi o surpriză plăcută. Aşteptaţi până în martie şi veţi fi plăcut surprinşi. Stabilirea preţului e floare la ureche. Nu va fi un MPV convenţional. Va fi ceva un model deştept, care va sparge tiparele". Gerard Detourbet a ţinut însă să completeze şi a declarat că Dacia va păstra diferenţa de preţ de aproximativ 3000 de euro faţă de rivalii săi.
Video | automobile-magazine.fr
Numele e cam prost ales, in special pentru piata britanica (Lodgy almost Dodgy... gluma pe care sigur o sa o auzim la Top Gear).
MPV, nu din cauza ca aia inteleg si isi doresc o Dacia Doggy se apuca renault sa o produca acolo - in articol spune destul de clar : Fabrica din romania este la maxim, piata fiind "acolo" costurile de transport sunt mai mici pentru fabricarea in maroc.
In vest oamenii care isi cumpara masini le cumpara ori pentru folosire zilnica - si vor maximul de la o masina .. pe criza asta mareata ce om sanatos la cap ar lua un "sedan" cand poate lua o masina ieftina si versatila, un monovolum "mare". Mai exista si clientii care au in garaj un audi si care nu vor sa care sacul de cartofi in el ... isi cumpara un monovolum mare pentru a putea cara si sacul de cartofi si cei 2-3copii si catelul..etc.
@unckle
Costurile sunt mai mici in maroc, tocmai pentru ca pietele principale sunt Europa de Vest si Maghreb. Daca am fi avut o cultura a monovolumelor in Romania, cu siguranta s-ar fi gasit o cale sa se fabrice aici. Dacia realizeaza insa ca monovolumul nu se va vinde exceptional si nu renteaza sa-l fabrice aici. In prezent, Romania e doar o piata secundara pentru producator.
In cazul Dacia,indiferent de designul abordat,e clar o evolutie in bine,dar poti ramane la vechea 1310:)
Doar noi,romanii,vedem produsele Dacia ca fiind sinonime cu "rahat" insa "prostii" de straini,care sunt cu 100 de ani inaintea noastra (mai ales in gandire) stiu sa aprecieze un produs Dacia si ii inteleg rolul pentru care a fost facut.
Insa,cocalarii si fanii SH,inca viseaza la o Dacia egala calitativ si tehnologic cu un Mercedes:) si la 10% din pretul unui Mercedes!!!!
Probabil o sa inteleaga si romanu ca Dacia nu va face produse comparative cu marcile nemtesti,ci doar produse pentru cei cu un buget mai mic,care au nevoie de o masina pentru a se deplasa de la A la B,o masina fiabila,spatioasa,versatila si cu costuri mici de intretinere.
@AndreiRN chiar cum zic aia doi de mai jos. scrie caligrafic, cine stie ce intelege unu'
@aia doi de mai jos. Suntem pe un "Forum" public, nu la piata sau acasa.
Sub AndreiRN erau doi "nemernici" care scoteau prostii pe gura.
Acum cand m-am uitat din nou pe articol am vazut ca au fost sterse comentariile alora doi, dar in schimb a aparut comentariul tau.
SORRY!!!