Dacia Lodgy, comparată în Germania cu principalii concurenţi: "Portbagaj şi preţ excelente, confort şi dinamică slabe"

de Mircea Meșter
Luni, 13.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul monovolum compact al celor de la Dacia a fost supus unui test comparativ în care Lodgy a stat faţă în faţă cu C-Max, Touran şi Zafira Tourer. Avem concluziile jurnaliştilor germani.

Dacia Lodgy începe să fie pusă faţă în faţă cu principalii rivali de pe piaţă. Jurnaliştii din ţările vest-europene, cele vizate de modelul românesc, încearcă să aşeze modelul produs de Dacia în Tanger în comparative interesante, alături de modele care până acum nu aveau rivali în gama constructorului de la Mioveni. Un astfel de comparativ stă la baza unui articol interesant publicat astăzi de germanii de la AutoZeitung, care l-au pus pe Lodgy lângă trei dintre monovolumele compacte de pe piaţă: Ford C-Max, Opel Zafira Tourer şi VW Touran.

În comparaţie au intrat Dacia Lodgy 1.5 dCi de 110 CP, Ford C-Max 1.6 TDCi de 115 CP, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI de 110 CP şi VW Touran 1.6 TDI de 105 CP. Mioveni versus Koln, Russelsheim şi Wolfsburg. Cine câştigă?

Esential 100 de puncte din 100 posibile a primit Dacia Lodgy la capitolul Portbagaj. Este singurul capitol la care un model din comparaţie a primit punctaj maxim.
Testul comparativ al germanilor a vizat toate aspectele importante ale construcţiei, interiorului, dinamicii, esteticii şi costurilor de întreţinere, finalul regăsindu-l pe Lodgy pe ultima poziţie în clasamentul general.
Cu toate acestea, Lodgy a reuşit să se apropie foarte mult de mult mai bine cotaţii săi rivali, punctând în special la capitolele spaţiu pentru bagaje, acceleraţie, preţ de bază, dotări standard, rată de depreciere şi garanţie. În schimb, capitolele la care Lodgy nu a strălucit şi a fost bătut net de cele trei monovolume compacte sunt modularitatea interiorului, siguranţă, calitate, confort, autonomie, distanţă de frânare şi slalom. Mai multe despre punctajele totale primite la fiecare capitol de cele patru modele incluse în comparaţie puteţi găsi aici (în limba germană).

ATUURI CLARE: PREŢ ŞI PORTBAGAJ

Dacia Lodgy a reuşit o performanţă similiară cu cea a Nadiei Comăneci la Montreal: a atins punctajul maxim, cu 100 de puncte din 100 posibile pentru volumul portbagajului.

Auto Zeitung
Comparativ Lodgy - C-Max - Touran - Zafira Tourer
Cele mai lăudate elemente de către jurnaliştii germani rămân preţul de bază şi portbagajul, aceştia acordându-i lui Lodgy punctajul maxim la acest ultim capitol: 100 de puncte din 100. În tot acest timp, cel mai apropiat rival ajunge abia la 79 de puncte, iar C-Max a reuşit să strângă abia jumătate din punctele lui Lodgy.
Mai mult, modelul românesc este comparat chiar cu Nadia Comăneci şi cu primul 10 din istoria gimnasticii la acest capitol.

Testul comparativ al germanilor a fost câştigat în final de Opel Zafira Tourer, care a strâns 3231 de puncte din 5000 posibile. Pe locul al doilea a venit VW Touran (3192), în timp ce pe trei s-a clasat Ford C-Max (3057). Lodgy a terminat cu peste 3000 de puncte şi foarte aproape de modelul Ford (3036), dar a reuşit abia un loc 4 la final. Concluzia germanilor: "Dacă Dacia ar mai fi lucrat la capitolele confort şi dinamică, rezultatul ar fi putut fi unul absolut surprinzător". 

via AutoZeitung

Comentarii (28)

  • Jupiter
    Si cu ceva...in ceva, si cu suflentu-n rai...cam asta vor nemtii. Prin definitie nu se poate.
    Apropo de masini scumpe vs masini ieftine...era un proverb indian tare de tot: "Daca e scump vei plange o singura data; daca e ieftin vei plange mereu" :P
    54 2
  • Ma surprinde ca Opel Zafira a luat primul loc,sincer ma asteptam la Touran sau Ford iar acest lucru chiar ma incanta. Cat despre Dacia noastra pot spune ca lipsa confortului si a dinamicii nu este caracteristica doar monovolumului Lodgy ci si celorlalte modele ale producatorului autohton, chiar ar fi fost o surpriza placuta daca se clasa pe locul 2 sau 3...ne-ar fi facut un pic mai mandrii ca suntem romani.
    27 16
  • In unele teste am vazut ca apare si un clasamentul pret/puncte.

    Avand in vedere ca Dacia e 15000 si celelalte sunt in jur de 24000 (adica cu minim 60% mai scumpe !!!), ma intreb pe ce loc ar fi fost Lodgy in acest clasament, care e mult mai relevant pentru decizia de cumparare.
    37 6
  • ...nu de mult am zis si toti au dat minus...la roman tre sa fie mare ,mare,mare sa poti baga de toate :lemne fan si porci ...dac-i cazul....si...normal,sa fie cat de ieftina.cred ca aceste doua au fost reperele principale in materializarea lui lodgy...cand o sa le vedeti incarcate la maxim plus bagaje deasupra pe ele sa va aduceti aminte de mine...ma rog ...ca-n india...
    11 23
  • Destul de complex testul... Intr-adevar... daca se raportau punctajele la pretul de achizitie, reiesea si elementul surpriza al Daciei. Ca la asta e dacia Maestru... Dar testul, destul de bine inchegat

    Cum deja comenzile sunt ceva mai multe decat s-au asteptat cei de la Dacia (habar n-am de ce, dar de fiecare data cand lanseaza un model nou se confrunta cu problema asta), deja Dacia isi cam indeplineste pe departe tinta de piata. Din pacate, acest producator nu poate sustine o investitie necesara pentru o extindere a productiei si desfacerea produselor Dacia pe pietele emergente din estul Asiei. Deocamdata, acolo se afla cascavalul....
    14 2
  • Om Shankar
    Interesanta comparatie.Dar Citroen C4 Grand Picasso,sau Mazda 5 de ce nu le-au bagat si pe ele in comparatie?
    4 15
  • Sestie ca ziaristii germani precum si registrul german auto au incercat sa traga in piept consumatorii cu facaturi (vezi roti diferite la Logan, ceea ce a determinat rasturnarea masinii in teste fiilmate!) lucru ce a adus Reanult in situatia de a ameninta cu procese, la care ziaristii germani au facut "mea culpa"ca si cand nimic nu se intamplase.
    Un asemenea gen de masina nu se poate compara cu Opel "Zafira" pentru simplu motiv ca au tinte diferite.
    Oricum credibilitatea ziaristilor germani poate fi pusa la indoiala si, oricum, Dacia ramane o marca franceza, nu romaneasca.
    19 12
  • cum naiba sa compari lodgy cu...mazda5?hai sa fim seriosi...
    8 10
  • pret/puncte
    Clasamentul la raportul Pret/Puncte sta cam asa:
    1. Dacia Lodgy 5,04 EUR/Punct
    2. VW Touran 7,80 EUR/Punct
    3. Ford Grand C-MAX 7,87 EUR/Punct
    4. Opel Zafira Tourer 7,88 EUR/Punct
    27 1
  • Marian
    Aici problema se pune in felul urmator: ai nevoie de o masina spatioasa in care sa incapa toata familia + bagaje.Toate 4 sunt bune la asta.Dar acum vine diferenta: ai bani,bineinteles ca cumperi un Zafira,sau un Touran.Nu ai bani,cumperi un Lodgy care isi face treaba,dar doar atat.Daca ai nevoie de o masina care sa te duca din A in B,e bun Lodgy.Daca ai nevoie de o masina care sa te duca din A in B intr-un mod mai deosebit,si mai confortabil,Zafira,Touran alegerea perfecta.Deci depinde de buzunar si de gusturi.
    35 3
  • Om Shankar
    @@om.Iti dau dreptate.Dar eu m-am referit la o comparatie cu toate 4 dar adaugand si ce am spus eu.Stiu ca nu merge sa compari Lodgy si restul cu Mazda,pentru ca vor fi in minus la fiabilitate,dar eu ma refer la volum si capacitati.Dar iti respect parerea.
    7 6
  • Johnny-V
    la exterior Ford-ul arata cel mai bine
    8 6
  • hehe

    numai asocierea cu numele mari ma fac sa spun ca Lodgy a trecut pragul. Asezarea langa ceilalti dovedeste pozitia lui Lodgy de concurent demn de luat in seama.

    Tipic, romanul se vede si cu slănina în pod, şi cu varza unsă. Cand platesti cu 10.000Eu mai putin decat cel mai ieftin echivalent din vest nu iti pui neaparat problema calitatii, sigurantei (sa dam apa la moara romanilor carcotasi) sau al confortului. Economia ENORMA are un...pret. Cine nu este dispus sa plateasca in minus merge mai sus.

    Multi uita ca Renault avea un scop. Modelele sale au ca tinta, in primul rand, influentarea potentialilor clienti de a renunta la achizitia unui SH in favoarea unui model Dacia.

    in rest baba cloanta e buna de maritis.
    29 4
  • Cum naiba sa compari Lodgy cu cele 3 cand sunt mai scumpe cu cel putin jumatate din pretul lodgy .....Cum sa te astepti la confortul unei masini de 27000euro???......nu ai banii de un monovolum care sa iti ofere un confort excelent cumperi Lodgy ,daca vrei confort ,spatiu.......alegi Ford S-max
    20 4
  • @anthony

    cu ce model s-ar putea compara Lodgy?
    2 4
  • @gelu ......cu astea .....
    http://www.automarket.ro/masini-noi/compare.php?compare=100707%2C104415%2C100763%2C103285&reset=1
    4 0
  • singurul, il vad pe Orlando apropiat de caracteristicile ce definesc un monovolum compact.

    Roomster a fost asociat cu Soul, Juke si Urban Cruise

    fiat doblo Panorama e mai mult concurentul lui Doker
    13 1
  • AndreiRN
    Au comparat mere cu portocale dar cam asa e in lumea auto. Daca voiau sa compare ceva trebuia sa fie in aceasi categorie de pret sau +/- 1000 de un pret de baza ca altfel este doar o comparatie de circ.
    5 1
  • Astfel de teste nu prea isi au rostul Principala concurenta pentru Dacia, conform celor de la Renault, este piata sh.
    Ideea este ca Dacia este o marca gandita sa fie in primul rand accesibila. Iar ca sa fie accesibila, inseamna compromisuri. Zafira, C-Max sau Tiguan sunt niste masini care au fost proiectate din start sa fie un exemplu in acest segment. Este ca si cum ai compara... nu stiu, Peugeot 508 cu Mercedes Clasa C sa zicem. Sunt in aceiasi clasa, insa au target de piata foarte diferit.
    In acest test trebuia sa fie prezent Reault Scenic.
    15 1
  • Pai daca 508 este in aceeasi clasa ca si calasa c si altele,si noul Kia K9 se afla in aceeasi clasa cu seria 7 ,A8, S class si LS.
    5 3
  • Dar asta nu inseamna ca au aceiasi clienti. In general clientul unui Kia se gandeste de doua ori cand cumpara o masina, din ratiuni de pret. Nu prea isi pemite sa arunce cu banii in stanga si-n dreapta precum unu' care isi cumpara un Seria 7. Deci si in cazul asta vorbim de aceiasi clasa (acelasi segment) insa target diferit (Kia- marca de volum, BMW, Mercedes, Audi - marci premium). Deci sunt doua lucruri diferite.:)
    10 1
  • Da corect.Normal ar merge foarte bine comparata cu VW Phaeton,ca VW este tot o marca de volum.
    3 6
  • Da. Si am o presimtire cum ca masina asta va fi mult mai ieftina decat Phaeton. Tipic Kia pana la urma.
    5 1
  • "Multi uita ca Renault avea un scop. Modelele sale au ca tinta, in primul rand, influentarea potentialilor clienti de a renunta la achizitia unui SH in favoarea unui model Dacia."
    Bine zis!
    Dacia actioneaza foarte bine pe linia a doua a frontului si prin asta ii este mai usor sa erodeze pozitia concurentilor mai scumpi dar mai calitativi. Sa nu uitam ca pe-afara dealerii castiga mai mult din revanzarea de SH-uri via buy-back (gen, vrea clientul urmatoarea generatie a modelului X, vine cu masina la buy back iar dealer-ul i-o evalueaza destul de mizerabil) iar o scadere a vz acestora inseamna si o diferenta mai mare intre pretul uneia noi vs pretul SH, deci si o depreciere mai mare, nevazuta prea bine de clienti de auto noi.
    Se intampla si la noi asta, pt exemplificare va rog sa urmariti ce pret au Passat-urile de 3-4 ani comparativ cu cele noi si ce pret au Logan-urile aflate in aceeasi ipostaza, ambele motorizate diesel.
    5 0
  • "Dacă Dacia ar mai fi lucrat la capitolele confort şi dinamică..."
    Sunt sigur ca toti taticii vor sa-si care copii intr-un mod "dinamic" in duba lor de familie...plus ca e foarte ieftina in standard, nu poate avea suspensia si scaunele de pe Rolls-Royce.
    Suntem obisnuiti, 90% din jurnalisti sunt niste tampiti.
    6 3
  • Mda, compara motoare de 2000 cmc cu altele de 1500-1600 cmc si considera ca sunt echidistanti. Opel-ul este invins la toate categoriile cu exceptia aspectelor legate de motorizare. GM-ul nu are in anul de gratie 2012 un motor comparabil cu concurenta la aceeasi cilindree?
    1 0
  • Marian
    Ce dragut. Am trait sa o vad si pe asta. Dacia are motorul cel mai mic si ii face pe toti la 0-100 cu cateva secunde, pentru 10 000 euro mai putin :D
    3 0
  • A ajuns Dacia sa aiba o motorizare mai performanta decat Volkswagen...Bravo Volkswagen si bravo fraierilor care dau bani buni pe aceste masini crezand ca sunt vreo minune mecanica cand de fapt nu sunt altceva decat niste mediocritati auto depasite facute doar pentru profit.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru