Dacia Lodgy începe să fie pusă faţă în faţă cu principalii rivali de pe piaţă. Jurnaliştii din ţările vest-europene, cele vizate de modelul românesc, încearcă să aşeze modelul produs de Dacia în Tanger în comparative interesante, alături de modele care până acum nu aveau rivali în gama constructorului de la Mioveni. Un astfel de comparativ stă la baza unui articol interesant publicat astăzi de germanii de la AutoZeitung, care l-au pus pe Lodgy lângă trei dintre monovolumele compacte de pe piaţă: Ford C-Max, Opel Zafira Tourer şi VW Touran.
În comparaţie au intrat Dacia Lodgy 1.5 dCi de 110 CP, Ford C-Max 1.6 TDCi de 115 CP, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI de 110 CP şi VW Touran 1.6 TDI de 105 CP. Mioveni versus Koln, Russelsheim şi Wolfsburg. Cine câştigă?
Testul comparativ al germanilor a vizat toate aspectele importante ale construcţiei, interiorului, dinamicii, esteticii şi costurilor de întreţinere, finalul regăsindu-l pe Lodgy pe ultima poziţie în clasamentul general. Cu toate acestea, Lodgy a reuşit să se apropie foarte mult de mult mai bine cotaţii săi rivali, punctând în special la capitolele spaţiu pentru bagaje, acceleraţie, preţ de bază, dotări standard, rată de depreciere şi garanţie. În schimb, capitolele la care Lodgy nu a strălucit şi a fost bătut net de cele trei monovolume compacte sunt modularitatea interiorului, siguranţă, calitate, confort, autonomie, distanţă de frânare şi slalom. Mai multe despre punctajele totale primite la fiecare capitol de cele patru modele incluse în comparaţie puteţi găsi aici (în limba germană).ATUURI CLARE: PREŢ ŞI PORTBAGAJ
Cele mai lăudate elemente de către jurnaliştii germani rămân preţul de bază şi portbagajul, aceştia acordându-i lui Lodgy punctajul maxim la acest ultim capitol: 100 de puncte din 100. În tot acest timp, cel mai apropiat rival ajunge abia la 79 de puncte, iar C-Max a reuşit să strângă abia jumătate din punctele lui Lodgy. Mai mult, modelul românesc este comparat chiar cu Nadia Comăneci şi cu primul 10 din istoria gimnasticii la acest capitol.Testul comparativ al germanilor a fost câştigat în final de Opel Zafira Tourer, care a strâns 3231 de puncte din 5000 posibile. Pe locul al doilea a venit VW Touran (3192), în timp ce pe trei s-a clasat Ford C-Max (3057). Lodgy a terminat cu peste 3000 de puncte şi foarte aproape de modelul Ford (3036), dar a reuşit abia un loc 4 la final. Concluzia germanilor: "Dacă Dacia ar mai fi lucrat la capitolele confort şi dinamică, rezultatul ar fi putut fi unul absolut surprinzător".
via AutoZeitung
Apropo de masini scumpe vs masini ieftine...era un proverb indian tare de tot: "Daca e scump vei plange o singura data; daca e ieftin vei plange mereu" :P
Avand in vedere ca Dacia e 15000 si celelalte sunt in jur de 24000 (adica cu minim 60% mai scumpe !!!), ma intreb pe ce loc ar fi fost Lodgy in acest clasament, care e mult mai relevant pentru decizia de cumparare.
Cum deja comenzile sunt ceva mai multe decat s-au asteptat cei de la Dacia (habar n-am de ce, dar de fiecare data cand lanseaza un model nou se confrunta cu problema asta), deja Dacia isi cam indeplineste pe departe tinta de piata. Din pacate, acest producator nu poate sustine o investitie necesara pentru o extindere a productiei si desfacerea produselor Dacia pe pietele emergente din estul Asiei. Deocamdata, acolo se afla cascavalul....
Un asemenea gen de masina nu se poate compara cu Opel "Zafira" pentru simplu motiv ca au tinte diferite.
Oricum credibilitatea ziaristilor germani poate fi pusa la indoiala si, oricum, Dacia ramane o marca franceza, nu romaneasca.
1. Dacia Lodgy 5,04 EUR/Punct
2. VW Touran 7,80 EUR/Punct
3. Ford Grand C-MAX 7,87 EUR/Punct
4. Opel Zafira Tourer 7,88 EUR/Punct
numai asocierea cu numele mari ma fac sa spun ca Lodgy a trecut pragul. Asezarea langa ceilalti dovedeste pozitia lui Lodgy de concurent demn de luat in seama.
Tipic, romanul se vede si cu slănina în pod, şi cu varza unsă. Cand platesti cu 10.000Eu mai putin decat cel mai ieftin echivalent din vest nu iti pui neaparat problema calitatii, sigurantei (sa dam apa la moara romanilor carcotasi) sau al confortului. Economia ENORMA are un...pret. Cine nu este dispus sa plateasca in minus merge mai sus.
Multi uita ca Renault avea un scop. Modelele sale au ca tinta, in primul rand, influentarea potentialilor clienti de a renunta la achizitia unui SH in favoarea unui model Dacia.
in rest baba cloanta e buna de maritis.
cu ce model s-ar putea compara Lodgy?
http://www.automarket.ro/masini-noi/compare.php?compare=100707%2C104415%2C100763%2C103285&reset=1
Roomster a fost asociat cu Soul, Juke si Urban Cruise
fiat doblo Panorama e mai mult concurentul lui Doker
Ideea este ca Dacia este o marca gandita sa fie in primul rand accesibila. Iar ca sa fie accesibila, inseamna compromisuri. Zafira, C-Max sau Tiguan sunt niste masini care au fost proiectate din start sa fie un exemplu in acest segment. Este ca si cum ai compara... nu stiu, Peugeot 508 cu Mercedes Clasa C sa zicem. Sunt in aceiasi clasa, insa au target de piata foarte diferit.
In acest test trebuia sa fie prezent Reault Scenic.
Bine zis!
Dacia actioneaza foarte bine pe linia a doua a frontului si prin asta ii este mai usor sa erodeze pozitia concurentilor mai scumpi dar mai calitativi. Sa nu uitam ca pe-afara dealerii castiga mai mult din revanzarea de SH-uri via buy-back (gen, vrea clientul urmatoarea generatie a modelului X, vine cu masina la buy back iar dealer-ul i-o evalueaza destul de mizerabil) iar o scadere a vz acestora inseamna si o diferenta mai mare intre pretul uneia noi vs pretul SH, deci si o depreciere mai mare, nevazuta prea bine de clienti de auto noi.
Se intampla si la noi asta, pt exemplificare va rog sa urmariti ce pret au Passat-urile de 3-4 ani comparativ cu cele noi si ce pret au Logan-urile aflate in aceeasi ipostaza, ambele motorizate diesel.
Sunt sigur ca toti taticii vor sa-si care copii intr-un mod "dinamic" in duba lor de familie...plus ca e foarte ieftina in standard, nu poate avea suspensia si scaunele de pe Rolls-Royce.
Suntem obisnuiti, 90% din jurnalisti sunt niste tampiti.