Dacia Lodgy a ajuns pe mâinile celor de la EuroNCAP. Lodgy a obţinut doar trei stele de siguranţă, fiind singurul model din această sesiune de teste care nu obţine punctajul maxim. Rezultatul lui Logdy nu are trebui să ne surprindă sau să ne dezamăgească, deoarece reprezentanţii Renault au anunţat de la început că garantează minimum trei stele de siguranţă, neavând aşteptări pentru un punctaj mai bun de atât. Pe lângă comportamentul efectiv în situaţia unui accident, Lodgy a fost penalizat şi pentru lipsa ESP-ului în echiparea standard, problemă "rezolvată" de Dacia odată cu apariţia modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
IMPACT FRONTAL CU LODGY
La testul de impact frontal, montantul A a fost deformat sever la nivelul părţii superioare a parbrizului, iar plafonul a fost îndoit în dreptul montantului B. Podeaua pasagerilor din spate a fost separată complet de tunelul central, iar ruptura s-a extins înspre podeaua din dreptul pasagerilor din faţă. Aceste elemente au dus la penalizarea compartimentului destinat pasagerilor pentru instabilitate în caz de accident. Datele furnizate de manechinele de test au relevat faptul că protecţia cutiei toracice este "marginală", iar bordul prezintă risc de accidentare la nivelul genunchilor şi femurului pentru pasagerii din faţă. Protecţia picioarelor şoferului şi a gleznelor şoferului este marginală, din cauza deformaţiilor care au avut loc în zona podelei în timpul impactului.
În cazul testelor de impact frontal care vizau manechinele care simulează un copil, atât manechinul de trei luni, cât şi manechinul de 18 luni amplasate în scaune de copii corespunzătoare, amplasate cu faţa spre sensul de mers, au prezentat o deplasare uşoară.
Tetierele şi scaunele au prezentat un nivel slab de protecţie în cazul unui impact cu un vehicul care vine din spate, arată datele culese de EuroNCAP.IMPACT LATERAL CU LODGY
În cazul testului de impact lateral cu o barieră, protecţia capului, abdomenului şi a pelvisului a fost bună, în timp ce protecţia cutiei toracice a fost adecvată. Însă, la testul de impact lateral cu un stâlp, mult mai sever, Lodgy a realizat o protecţie slabă a cutiei toracice, după cum relevă senzorii amplasaţi pe "coastele" manechinelor de test. Manechinele care simulau un copil de 3 luni şi un copil de 18 luni au relevat un nivel bun de protecţie pentru această categorie de pasageri.
SAFETY ASSIST, "CĂLCÂIUL LUI AHILE" PENTRU LODGY
Dacia Lodgy nu este echipat cu ESP în standard, ceea ce înseamnă că modelul nu ar fi obţinut oricum mai mult de patru stele de siguranţă. În lipsa acestui sistem, cei de la EuroNCAP nu au putut să acorde puncte la categoria Safety Assist, introdusă în 2009. Dacia a punctat bine la acest capitol doar prin prezenţa martorilor care avertizează privind nepurtarea centurii de siguranţă, oferiţi standard pentru Lodgy. Disponibilitatea unui limitator de viteză a fost remarcată de cei de la EuroNCAP, dar nu poate fi punctată deoarece nu este un echipament standard.
Belgienii de la EuroNCAP nu au fost mulţumiţi de cantitatea de informaţii primită de şofer în privinţa airbag-ului din dreapta şi a stării sale de activare.
În plus, inscripţiile de lângă comanda de dezactivare a acestuia nu au fost suficient de clare, au spus cei de la EuroNCAP. Însă, a fost apreciată etichetarea corectă a pericolelor la care se supun cei care montează un scaun de copil îndreptat în spate pe locul pasagerului fără a dezactiva airbag-ul.Via EuroNCAP
Din punctul asta de vedere dormi mai linistit intr-un cazan nemtesc vechi de 15 ani cu volan pe dreapta si nr de BG
Bine ca avem un presedinte care ne recomanda cu caldura sa cumparam Dacia!cam atat il intereseaza de noi!
Testul Latin NCAP pentru Sandero 1 (denumit renaul sandero). O (1) stea pentru pasageri adulti si 2 stele pentru copii. Ce mai e de zis...
renault prin dacia nu cauta neap siguranta cumparatorilor ci mai degraba volumul vanzarilor - masina pt familie BUY IT /praff
La acest test este interesant cum se onduleaza tabla pana la aripa spate, tabla f subtire, nu asta conteaza la un impact pt ca nu tabla protejeaza efectiv, dar daca te gandesti la caroseria negalvanizata si tabla f subtire in 4-5 ani cam incepe rugina, mai platesti si rate pana la 7 ani...oricum la noi tot Logan-ul va fi la putere pt ca este mai ieftin.
1. Cand ai bani doar de DACIE, nu iti permiti sa faci fite ca atunci cand ai bani de X6 si sa bagi motive... (sa iti para bine ca ai masina cu cel mai mic pret, ca este noua si ca poti sa o intreti).
2. A4 din 2002-2005 tot 3 stele avea, dar la cocalarii din Romania li se par tancuri !
3. Seful edy a murit in S420CDI cu super/ultra/mega 5 stele +++.... si o parte din creier i-a sarit din cap la impact.
Deci nu mai tot comentati aiurea cu siguranta...
Daca aveti bani treceti la VOLVO, sau la astea cu 5 stele. Dar cand ai bani doar de un amarat de golan, nu iti mai arde sa faci figuri.
O seara placuta !
La fel si in cazul unei masini second-hand de 10-15 ani fara nicio stea EuroNcap sau punctaj inferior Dacia: nu poti impune tu proprietarului sa duca secondhand-ul la casat, in loc s-o puna in vanzare. Fiecare e liber sa faca ce doreste.
Mi s-ar fi parut normal sa fie putin mai multa intelegere si cultura auto decat in 2004 cand a fost lansat Logan. Adica nu e ceva la care nu s-a asteptat nimeni ca sa veniti cu exclamatii "vai, dar cum se poate asa ceva!?". Fata de 2004, Dacia a progresat mult la siguranta. Reactiile ar fi fost normale in contextul in care Dacia nu-si tinea promisiunea si nu obtinea minim 3 stele in NOILE CONDITII de testare.
Apoi mai sunt 'afonii' care au vazut pentru prima data in viata lor un test cu un monovolum la EuroNcap. @Eko si cei care l-au votat ar trebui sa afle ca "valurirea" tablei, e un fenomen absolut normal la o masina de asemenea dimensiuni.
Masina a luat 3 stele, deci avem un nivel de siguranta DECENT. Daca era dracu atat de negru, nu lua astea 3 stele.
Oricum,faptul ca n-are 4-5 stele, n-a impiedicat occidentalii sa faca din Dacia marca cu cea mai mare crestere din Europa.
Fiind un model adresat pentru vestici familisti,trebuiau sa o faca mai solida sa obtina un punctaj de 4 stelute.Vesticii or sa spuna ''Chiar daca e ieftina,nu imi permit sa imi expun familia la pericol''
@Scorpyon
Ai dat un f bun exemplu cu S420 cdi, adevarul ca daca ai 140 cu-n S80 si intri intr-un TIR care merge si ala cu 80, scapi cu-o usoara ameteala iar legile fizicii care-ti fac praf organele interne nu se aplica la Volvo. Si rog expertii cu "Volvo nu se rastoarna si nu poti muri" sa se abtina.
daca si aici o mai bagati pe aia ca dacia se vrea e low-cost..sunteti isteti / mai bine inversau prioritatile si era mai sanatos si vindeau si mai mult
La banii astia gasesti destule Sharan, Espace, Allroad, V70/Crosscountry de 5-7 ani, masini care au 5 stele si inca stau destul de bine tehnic, ce sa mai deja la pretul asta sunt destule Mitsubishi Pajero, LandCruiser, X5, Touareg, A8, Seria 7, S-Class, tancuri nene.
In fond ce ofera in plus caruta asta fata de o alternativa sh?
Prea fiabila nu este, dupa 100 mii Km incep sa cada toate, evoluata/confortabila la fel si nici sigura, intr-o zi intra unu in tine si te baga in mormant ca deh nu are decat 3 stele, daca ai fi fost intr-un Espace din 2008 care costa 8-9 k euro si are 5 stele,poate ai mai mari sanse sa scapi.
ca patronul Edy a murit intr-un s class la un impact cu un tir.De ce? Pt ca mercedes nu a stiut sa ofere siguranta deplina in diferite domenii,iar aici nu mai vorbim de protectie pt pieton si rasturnare,fiindca mercedes sta foarte prost la aceste capitole,este varza.Orikum pt ditamai clasa s-ul s-a facut terci cam nasol.Daca era un BMW seria 7,probabil daca mai ramanea portbagajul.
De aceea bagati inca odata la cap si retineti ca Volvo este numarul unu in lume in ceea ce priveste siguranta.Volvo il scuipa pe Mer cedes la siguranta.
!!!Podeaua pasagerilor din spate a fost separată complet de tunelul central, iar ruptura s-a extins înspre podeaua din dreptul pasagerilor din faţă!!! nu spune nimic chestia asta?
La cat costa nu prea iti vine sa faci figuri ca nu e sigura sau ca intra rugina. Vrei un monovolum in care sa nu intre rugina, sa fie mai confortabil,mai sigur si in care sa te simti mai bine? Foarte bine! Targurile sunt pline de Touran, C-MAX,Zafira, Scenic sau Espace. Dar vedeti voi, alea au vreo 6-7 ani cel putin si peste 150 000 de km. Ori nici asa nu e bine.
Dacia a promis 3 stele, a oferit 3 stele.
A promis un pret rezonabil, l-a oferit.
Bag de seama ca tot romanul sta acu sa examineze rezultatele unei masini pe care o cumpara. Inclusiv cand se duce in targ si ia o masina din aia cu 'tractiune spate, frate', care 'fuge de rupe'.
Eu zic sa va concentrati mai mult pe condus si sa va pastrati parerile pentru voi. Eu imi iau o masina cu trei stele si casc ochii sa n-o dau de zid.
La Volvo chiar nu par sa se aplice unele legi ale fizicii. Job-ul meu mi-a dat ocazia sa vad o epava de S60 intrata intr-un cap de pod cu vitezometrul blocat la peste 100 km/h, nu mai stiu cu cat in plus. Motorul era acordeon, cutia de viteze cred ca mai avea un pic si ajungea in portbagaj, insa usa soferului inca se inchidea! Mai mult, soferul a scapat doar cu o entorsa la picior si cu minore leziuni interne cauzate de soc. Nu am mai vazut nici o alta masina de 5 stele sa iasa asa de bine dupa un accident grav. De alte povesti ca asta cu Volvo am auzit, asa ca mi-am propus ca, atunci cand mi-oi putea permite, sa ma reorientez spre marca suedeza. La cum se merge acum pe strazi, pt mine si familie siguranta a trecut pe primul loc.
Dacia ar trebui sa se chinuie sa obtina 4 stele totusi. Poate reuseste sandero 2 sau logan 2. Ar fi un lucru important pentru Dacia.
OK, dati banii pe ESP sau luati Logan/Sandero 2 (care au ESP standard) si o sa aveti Dacie de 4 stele.Nu stiu ce ma face insa sa fiu convins ca nici asta nu o sa multumeasca toti rumanii, ca doar ei "e cunoscatori la masini" si vor 7 stele, dar iau carnetul cu spaga, sint zmei in trafic si nu sint atenti la semne, dar sa le mai si respecte.
N-am vazut si eu un comentariu pertinent, stie vreunul detalii suplimentare despre punctare, sa dea vreun argument sa ne lumineze.Dar nu, astia de mai sus probabil vor sa ne vinda masini vechi.Si d-aia isi screm intelighentzia pentru ironii caznite pe aici.
Mie unul mi se par mai relevante parerile vesticilor care cumpara la greu Dacii si care probabil le si conduc si intretin corect.Voi n-aveti decit sa le culegeti resturile ca sa va impaunati cu ele prin tara inainte sa le dati de pereti sau sa le vindeti fraierilor.Dar nu incercati sa ne dati lectii ca va obositi degeaba neuronu'.
ESPul nestandard si citiva martori enervanti (pentru mine), vreo eticheta pusa aiurea sau capota prea tare de care se loveste pietonul sint lucruri minore care au adus depunctari mari.
Citeste mai atent ca sa nu imi dai dreptate cu ultima parte.
Spunea cineva de un Volvo si un cap de pod. Il cred pe cuvant, dar este vorba de cu totul alta masina. Volvo e cam dependent de siguranta, ori o masina low-cost...
Si apropo, acea deformare a capotei la un impact cu un pieton nu e chiar de neglijat. Si chiar daca ar fi asa cum zici tu, sa cascam ochii in trafic, dar pe sosele se pot intampla multe nu doar din vina soferului, gen iti sare un copil in fata, un animal, e nevoie de o manevra la limita sa eviti un accident... Cu ce ai vrea sa faci o asa manevra, cu o Dacia sau cu un Touran sau Scenic de exemplu?
Ideea este ca Dacia este o marca ieftina si asta se cam vede. Singurele compromisuri care nu se fac sunt spatiul interior si raportul pret-dotari. Cand Dacia va avea 4 si 5 stele pe linie pretul va fi cu cel putino 2000 de euro mai mult. Iar Renault nu vrea asta.
http://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/analiza-dacia-si-siguranta.-dezastru-sau-strategie-10358372
Concluzia e simpla: pt cine o cumpara trebuie mers corespunzator si fara excese. Ar trebui data o lege care sa permita instalarea motoarelor peste 100CP doar pe masini care au 5 stele la euroncap.
Dar bineinteles ca noi, romanii, n-am avea incredere unii in altii, mai ales daca nici nu ne cunoastem, de obicei noi vrand sa obtinem totul usor, repede, pe cont propriu si fara sacrificii, dar oare bardul nostru national, vesnic actualul Eminescu, batea campii cand scria un vers de genul: "De ce uitati ca-n voi e si numar, si putere?"......?