Dacia, lider detașat la vânzările de mașini alimentate cu GPL în Europa

de Tiberiu Safta
Marti, 24.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia este lider absolut la vânzările de mașini cu motoare care pot fi alimentate cu GPL în Europa. Marca de la Mioveni deține o cotă de piață de aproape 70%.

Constructorul român este oficial liderul absolut în segmentul mașinilor cu motoare care pot fi alimentate cu GPL, pe piața din Europa. Potrivit unor noi date furnizate de publicația Profit, Dacia deține în prezent o cotă de piață de 67% din totalul vânzărilor de mașini alimentate cu GPL pe Bătrânul Continent. Vânzările de mașini Dacia cu motoare alimentate cu GPL din fabrică au depășit un milion de unități în ultimii 14 ani.

Dacia a lansat în 2010 primul său motor care poate fi alimentat cu GPL din fabrică. Din acel moment și până în zilele noastre, aproximativ 40% din clienții Dacia au ales această opțiune, datorită costurilor mai mici de realimentare, dar și a unei autonomii de peste 1000 de kilometri.

Cel mai popular motor alimentat cu GPL este unitatea ECO-G 100. Acest motor oferă un plus de 10 cai putere și 10 Nm atunci când funcționează în modul GPL și are un consum mai mic cu 10% față de modul de rulare pe benzină. Mai mult, dacă sistemul GPL este în funcțiune, motorul emite cu 10% mai puține emisii de CO2.

Dacia este singura marcă ce oferă motorizări GPL pentru toată gama sa de modele, cu excepția lui Spring.

via Profit

Comentarii (24)

  • Bravo Dacia
    Nu stiu de ce ar lua cineva alta motorizare decat cea cu GPL .. mai ales ca vine deja echipata din fabrica. Acum ca dieselul nu mai este o optiune pe nici un model, GPL-ul e singura varianta cat de cat economica si accesibila.
    Hibridul prezent pe anumite modele e mai mult de fandoseala sau pentru cine vrea neaparat cutie automata.
    8 2
  • @ Tiberiu Safta

    Rectifică, te rog, consumul pe gpl este mai mare cu 10%, nu mai mic.
    10 0
  • pitpalac
    Pai acum cate masini vin cu GPL din fabrica?
    In plus, PRETUL mai mic e motivul vanzarilor Dacia, nu posterele adolesentilor care viseaza la Dacia
    5 0
  • Adi Preda
    De ce aș lua altă mașină decât Dacia cu GPL?
    Pentru cutia automată
    0 0
  • Adi Preda
    @consum redus cu 10%
    Așa scria pe profit.ro
    0 0
  • Măcar Profit.ro este un portal specializat în știri economice, de la Tiberiu Safta am pretenții.
    1 1
  • Doar in unele vise consumul e 10% peste benzina. In viata reala e in jur de 20%.
    La un consum raportat de 7% benzina, ai un 8,5% consum pe gaz.
    1 0
  • Credeam ca doar Dacia mai produce masini pe GPL si ca detine 100% din piata... Nu de alta, dar in Europa de vest gazul e mai scump si mai greu de gasit
    0 0
  • "Nu stiu de ce ar lua cineva alta motorizare decat cea cu GPL"

    Pentru ca nu prea ai unde sa o alimentezi, în vest. Asta ca tot se plâng trompetele anti-EV ca infrastructura nu e suficientă.
    0 4
  • Depinde cum este reglat ECU pentru GPL, dacă acesta e lăsat să emuleze harta pe benzină 1:1 atunci consumul stă și el în jur de 110%. În alte cazuri și în condiții de exploatare particulare.......pot fi diferențe, a propos de eternele mituri legate de GPL care nu degeaba sunt născute aici în patria improvizațiilor.

    Trompeta EV să comenteze mai bine asta:
    ”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”
    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/in-marea-britanie-costul-cu-incarcarea-masinii-electrice-de-la-statiile-publice-e-dublu-fata-de-costul-unei-masini-pe-benzina-sau-motorina-sunt-avantajati-soferii-care-isi-pot-incarca-masinile-acasa-21739545
    2 1
  • Link-ul tău are multe date lipsa. Probabil se refera la stațiile de încărcare rapidă de pe autostrăzi, unde costa cca 70-80p/kWh. Dar uita sa menționeze ca și combustibilul e mai scump la benzinăriile acelea.

    Pot sa îți arăt cat ma costa pe mine:
    https://www.zap-map.com/tools/journey-cost-calculator

    Am selectat pentru comparație BMW iX3 și BMW X3 diesel. Nu am iX3 dar ce am eu nu are echivalent termic. Și e cam pe acolo ca mărime.

    Prețul diesel e preselectat la 148.9p, care e corect pentru benzinăriile normale. Pe autostradă e mai scump, dar lasă așa.

    Tariful la electricitate e preselectat 24.5p ceea ce iar e ok dar pentru stațiile normale, nu cele de pe autostrada.
    Tariful meu de acasă e 7.9p/kWh, valabil intre orele 0:00 și 5:00AM. Dacă vrei sa verifici, tariful e acesta:
    https://www.britishgas.co.uk/energy/gas-and-electricity/ev-tariff.html

    Deci pune 7.9p in calculator.

    O călătorie de 100 de mile ma costă 2.33 lire, față de 16 lire la diesel.

    Dacă parcurg 20.000 mile anual, ma costă 466 lire, față de 3200 cat ar costa la diesel. Probabil mai mult pentru ca diesel-ul consuma mai mult când mergi distante scurte, cu motorul rece, sau când e aglomerație.
    2 1
  • Și dacă ești genul căruia îi plac detaliile, nu ca cititorii profit.ro care nu see obosesc cu chestii precum sursa articolului și niște cifre ca sa vedem cum au ajuns la concluzia aia:

    După 5 ani cu o medie de 20.000 mile pe an, recuperezi 13.500 lire, adică 16.000 euro. Fără sa mai punem la socoteala diferența de taxare.
    2 3
  • Andrei
    Realitatea e că o electrică poate fi mult mai ieftină decât o termică echivalentă, dar și mai scumpă, în funcție de cum o folosești și unde încarci.
    Dacă ești obligat sa încarci mereu la încărcătoare publice rapide, costurile cresc vertiginos.
    Dacă ai încărcare gratuită la birou sau prin parcările publice (cu plata, dar plătești doar parcarea, de exemplu în Geneva) atunci ieși mult mai ieftin.

    Dacă încarci acasă contează și tariful, dacă ai sau nu reducere peste noapte.

    Trebuie sa își calculeze fiecare, nu să creadă site-uri de fake news.
    2 2
  • Cititorii profit găsesc linkul către articolul g4media apoi către sursă: https://www.thetimes.com/uk/transport/article/cost-of-charging-puts-the-brakes-on-britains-electric-car-switch-ts3qclkb2

    Link-urile le găsesc ușor cei alfabetizați, poate nu și cel ce se grăbește să dea 3 răspunsuri la problema ridicată. Totuși, ”The Times” încadrat la fake news? Atunci tot ce turuie electrollii pe aici este direct dezinformare și propagandă.

    Și degeaba spune un comparator ce economii POȚI să faci DACĂ încarci acasă, că nu suntem toți taximetriști sau livratori. La un drum mai lung se mai aplică tariful ăla mic de acasă, valabil cu steluță în contractul furnizorului de curent?

    Dealtfel graba cu care ai sărit în sus maschează dorința de a acoperi fix esența articolului: ”Problema este că aproape jumătate din gospodăriile din Marea Britanie locuiesc în apartamente sau proprietăți terasate, ceea ce înseamnă că majoritatea nu au o alee sau un garaj – necesare pentru a permite încărcarea la domiciliu. În cele mai mari orașe ale Marii Britanii, trei sferturi dintre gospodării locuiesc în apartamente sau case terasate.”

    Deci degeaba se poate (dacă ai casă, încărcător și ai dat minim 30.000 pe o electrocasnică) dacă majoritatea NU poate.

    Să generalizezi că ”atâta costă” cu atâtea condiții specifice, aia e fake news.

    A propos, de ăia 15.000 iei cea mai ieftină soluție de mobilitate: un Logan nou cu GPL, și de diferența până la orice electrică ai gazul subvenționat.
    2 1
  • De doua ori am răspuns, alfabetizatule.

    Dar hai sa răspund și a treia oara:
    Profit.ro e fake news pentru ca au scris "În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice E dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină."

    In timp ce The Times scrie "Cost of driving electric car UP TO twice the price of petrol or diesel".

    "Să generalizezi că ”atâta costă” cu atâtea condiții specifice, aia e fake news."

    Mai ironic de atat nici nu se poate :))

    Întrebarea e: ești atât de prost încât nu vezi ca profit.ro a generalizat, tipic fake news, sau încerci să manipulezi ieftin crezând că restul sunt prea proști să observe?
    1 2
  • "A propos, de ăia 15.000 iei cea mai ieftină soluție de mobilitate: un Logan nou cu GPL, și de diferența până la orice electrică ai gazul subvenționat."

    Să fii sănătos și mult iubit. Eu ma deplasez într-o mașină mult mai dotată decât Loganul GPL, luată tot de nouă, și mă costă mai puțin decât un echivalent termic.
    Și în 5 ani o vând pe echivalentul a UP TO doua Loganuri GPL.
    1 3
  • Proprietățile terasate pot avea și alee și garaj. Eu locuiesc în oraș într-o proprietate terasată (town house) și toate trei locuințele din clădire au garaj și alee în fața garajului. Garajele sunt amplasate separat de clădire, în cazul nostru.
    Alte clădiri în zona au fie alee fie doar garaj, dar în general numai vizitatorii parchează pe stradă, și cei care au mai multe mașini sau folosesc garajul ca depozit.

    https://www.rightmove.co.uk/properties/147205112
    In ultima poza de vede cum clădirea terasată are și alee și garaj. Și asta e o clădire veche, cele noi mai toate au drive (alee) si/sau garaj.

    In orașele aglomerate clădirile relativ noi sunt prevazute cu parcare subterana, cu loc alocat. Nu știu dacă poți pune încărcător peste tot dar electricitate sigur exista în parcare. Cred ca ține mai mult de contorizare, dacă te pot contoriza separat.

    Și asta e valabil și în alte părți, nu doar în Marea Britanie. În Elveția, de exemplu, blocurile au garaje la subsol. Niște prieteni au încărcător Tesla acolo.

    Cum a zis și Matei, e o manipulare articolul ăsta.
    1 2
  • Deci până la urmă au dat sursa și de fapt Times nu minte. Lasă c-o face altcineva.

    Minciună prin X omisiuni, ”mă costă mai puțin decât un echivalent termic”. Greșit, la steluță, cu litere mici, mai scrie: mă costă PE MINE, care stau la CASĂ cu loc de parcare și NU PUN costul mașinii. Așa da, costă mai puțin DOAR combustibilul.
    Aaa, și cu două steluțe: DACĂ nu mă-ntind mai mult decât poate autonomia, că dacă alimentez ORIUNDE alundeva, nu mai costă mai puțin.

    Și iarăși trollul după ce pornește discuția de la costuri, simte nevoia să iasă din colț dându-se superior exemplului meu dat cu Loganul, care la costurile pe km poate fi înlocuit cu multe benzinare cu sistem GPL.
    Era să zic eu cine și la ce preț mai ia o electroacă învechită cu bateria la 70% capacitate. Inclusiv la revânzare procentul Loganului e superior. Sau al oricărei benzinare, să fie clar.
    2 1
  • După ce ai pus botul la un fake news ordinar îți mai dai și ifose de deștept și exagerezi cu 70% poate-poate impresionezi vreun guguștiuc.

    Hai, vezi-ți de GPL-ul tău și lasă electricele pentru oamenii cu mai mult succes în viață.
    1 3
  • Fake news ordinar sunt minciunile și exagerările voastre (presupunând cu extremă indulgență că nu e doar un trist pus să verse exagerări și să spele la Tesla, inclusiv la un articol despre GPL).

    E ironic să facă pe superiorul cineva care probabil în mare cunoștință de cauză face reclamă la mobilitate doar în jurul casei: taximetrie, livrat colete sau pizza. Pentru cei care-și permit să meargă cu mașina și-n vacanță, nu doar la făcut naveta.
    2 1
  • Amărâtule, încercând să insulți pe altul ne spui mai multe despre tine decât intenționezi.
    Ești atât de ancorat în sărăcia ta încât nici nu poți concepe ca alții au Tesla și nu își pun problemele tale.
    Câștigi asa de bine din taximetrie sau curierat încât îți "permiți" și sa mergi cu GPL în vacanță, o tu, realizatule. Suntem mândri de tine :))
    Dacă faci ore suplimentare poate mergi și cu avionul, precum cei care își permit câteva sute de euro ca sa nu piardă multe ore în mașină.

    Auzi, te-ai mutat în chirie sau încă stai la părinți?

    Vezi ca ai uitat sa pui predicatul în frază, ca sa aibă sens cât de cât, așa de excitat erai.
    1 3
  • Deci cine nu înghite propaganda electrocutată ori e ”dizelar sh” ori e ”gepelist sărac”.

    Când se termină clișeele scremute ca pseudo-argumente ultima armă e atacul la persoană?

    Râmâne cum a zis și Times: ”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”.

    Mișto. Și mașina și combustibilul la preț dublu.

    PS: Excitat e colegul de salon înainte să ți-o iei, în română avem cuvântul surescitat americanizatule.
    2 0
  • Kap nu-ti mai bate capul cu strumfita.Ea este trompeta noastra.
    1 0
  • Semidoctule:
    DEX: Surescita - A excita peste măsură; a aduce într-o stare de iritație, de nervozitate extremă.

    The Times a zis "up to double", papagalule care ai înghițit fake news-ul pe nemestecate, precum micii de pe Dealul Negru.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru