Constructorul român este oficial liderul absolut în segmentul mașinilor cu motoare care pot fi alimentate cu GPL, pe piața din Europa. Potrivit unor noi date furnizate de publicația Profit, Dacia deține în prezent o cotă de piață de 67% din totalul vânzărilor de mașini alimentate cu GPL pe Bătrânul Continent. Vânzările de mașini Dacia cu motoare alimentate cu GPL din fabrică au depășit un milion de unități în ultimii 14 ani.
Dacia a lansat în 2010 primul său motor care poate fi alimentat cu GPL din fabrică. Din acel moment și până în zilele noastre, aproximativ 40% din clienții Dacia au ales această opțiune, datorită costurilor mai mici de realimentare, dar și a unei autonomii de peste 1000 de kilometri.
Cel mai popular motor alimentat cu GPL este unitatea ECO-G 100. Acest motor oferă un plus de 10 cai putere și 10 Nm atunci când funcționează în modul GPL și are un consum mai mic cu 10% față de modul de rulare pe benzină. Mai mult, dacă sistemul GPL este în funcțiune, motorul emite cu 10% mai puține emisii de CO2.
Dacia este singura marcă ce oferă motorizări GPL pentru toată gama sa de modele, cu excepția lui Spring.
via Profit
Hibridul prezent pe anumite modele e mai mult de fandoseala sau pentru cine vrea neaparat cutie automata.
Rectifică, te rog, consumul pe gpl este mai mare cu 10%, nu mai mic.
In plus, PRETUL mai mic e motivul vanzarilor Dacia, nu posterele adolesentilor care viseaza la Dacia
Pentru cutia automată
Așa scria pe profit.ro
La un consum raportat de 7% benzina, ai un 8,5% consum pe gaz.
Pentru ca nu prea ai unde sa o alimentezi, în vest. Asta ca tot se plâng trompetele anti-EV ca infrastructura nu e suficientă.
Trompeta EV să comenteze mai bine asta:
”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/in-marea-britanie-costul-cu-incarcarea-masinii-electrice-de-la-statiile-publice-e-dublu-fata-de-costul-unei-masini-pe-benzina-sau-motorina-sunt-avantajati-soferii-care-isi-pot-incarca-masinile-acasa-21739545
Pot sa îți arăt cat ma costa pe mine:
https://www.zap-map.com/tools/journey-cost-calculator
Am selectat pentru comparație BMW iX3 și BMW X3 diesel. Nu am iX3 dar ce am eu nu are echivalent termic. Și e cam pe acolo ca mărime.
Prețul diesel e preselectat la 148.9p, care e corect pentru benzinăriile normale. Pe autostradă e mai scump, dar lasă așa.
Tariful la electricitate e preselectat 24.5p ceea ce iar e ok dar pentru stațiile normale, nu cele de pe autostrada.
Tariful meu de acasă e 7.9p/kWh, valabil intre orele 0:00 și 5:00AM. Dacă vrei sa verifici, tariful e acesta:
https://www.britishgas.co.uk/energy/gas-and-electricity/ev-tariff.html
Deci pune 7.9p in calculator.
O călătorie de 100 de mile ma costă 2.33 lire, față de 16 lire la diesel.
Dacă parcurg 20.000 mile anual, ma costă 466 lire, față de 3200 cat ar costa la diesel. Probabil mai mult pentru ca diesel-ul consuma mai mult când mergi distante scurte, cu motorul rece, sau când e aglomerație.
După 5 ani cu o medie de 20.000 mile pe an, recuperezi 13.500 lire, adică 16.000 euro. Fără sa mai punem la socoteala diferența de taxare.
Dacă ești obligat sa încarci mereu la încărcătoare publice rapide, costurile cresc vertiginos.
Dacă ai încărcare gratuită la birou sau prin parcările publice (cu plata, dar plătești doar parcarea, de exemplu în Geneva) atunci ieși mult mai ieftin.
Dacă încarci acasă contează și tariful, dacă ai sau nu reducere peste noapte.
Trebuie sa își calculeze fiecare, nu să creadă site-uri de fake news.
Link-urile le găsesc ușor cei alfabetizați, poate nu și cel ce se grăbește să dea 3 răspunsuri la problema ridicată. Totuși, ”The Times” încadrat la fake news? Atunci tot ce turuie electrollii pe aici este direct dezinformare și propagandă.
Și degeaba spune un comparator ce economii POȚI să faci DACĂ încarci acasă, că nu suntem toți taximetriști sau livratori. La un drum mai lung se mai aplică tariful ăla mic de acasă, valabil cu steluță în contractul furnizorului de curent?
Dealtfel graba cu care ai sărit în sus maschează dorința de a acoperi fix esența articolului: ”Problema este că aproape jumătate din gospodăriile din Marea Britanie locuiesc în apartamente sau proprietăți terasate, ceea ce înseamnă că majoritatea nu au o alee sau un garaj – necesare pentru a permite încărcarea la domiciliu. În cele mai mari orașe ale Marii Britanii, trei sferturi dintre gospodării locuiesc în apartamente sau case terasate.”
Deci degeaba se poate (dacă ai casă, încărcător și ai dat minim 30.000 pe o electrocasnică) dacă majoritatea NU poate.
Să generalizezi că ”atâta costă” cu atâtea condiții specifice, aia e fake news.
A propos, de ăia 15.000 iei cea mai ieftină soluție de mobilitate: un Logan nou cu GPL, și de diferența până la orice electrică ai gazul subvenționat.
Dar hai sa răspund și a treia oara:
Profit.ro e fake news pentru ca au scris "În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice E dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină."
In timp ce The Times scrie "Cost of driving electric car UP TO twice the price of petrol or diesel".
"Să generalizezi că ”atâta costă” cu atâtea condiții specifice, aia e fake news."
Mai ironic de atat nici nu se poate :))
Întrebarea e: ești atât de prost încât nu vezi ca profit.ro a generalizat, tipic fake news, sau încerci să manipulezi ieftin crezând că restul sunt prea proști să observe?
Să fii sănătos și mult iubit. Eu ma deplasez într-o mașină mult mai dotată decât Loganul GPL, luată tot de nouă, și mă costă mai puțin decât un echivalent termic.
Și în 5 ani o vând pe echivalentul a UP TO doua Loganuri GPL.
Alte clădiri în zona au fie alee fie doar garaj, dar în general numai vizitatorii parchează pe stradă, și cei care au mai multe mașini sau folosesc garajul ca depozit.
https://www.rightmove.co.uk/properties/147205112
In ultima poza de vede cum clădirea terasată are și alee și garaj. Și asta e o clădire veche, cele noi mai toate au drive (alee) si/sau garaj.
In orașele aglomerate clădirile relativ noi sunt prevazute cu parcare subterana, cu loc alocat. Nu știu dacă poți pune încărcător peste tot dar electricitate sigur exista în parcare. Cred ca ține mai mult de contorizare, dacă te pot contoriza separat.
Și asta e valabil și în alte părți, nu doar în Marea Britanie. În Elveția, de exemplu, blocurile au garaje la subsol. Niște prieteni au încărcător Tesla acolo.
Cum a zis și Matei, e o manipulare articolul ăsta.
Minciună prin X omisiuni, ”mă costă mai puțin decât un echivalent termic”. Greșit, la steluță, cu litere mici, mai scrie: mă costă PE MINE, care stau la CASĂ cu loc de parcare și NU PUN costul mașinii. Așa da, costă mai puțin DOAR combustibilul.
Aaa, și cu două steluțe: DACĂ nu mă-ntind mai mult decât poate autonomia, că dacă alimentez ORIUNDE alundeva, nu mai costă mai puțin.
Și iarăși trollul după ce pornește discuția de la costuri, simte nevoia să iasă din colț dându-se superior exemplului meu dat cu Loganul, care la costurile pe km poate fi înlocuit cu multe benzinare cu sistem GPL.
Era să zic eu cine și la ce preț mai ia o electroacă învechită cu bateria la 70% capacitate. Inclusiv la revânzare procentul Loganului e superior. Sau al oricărei benzinare, să fie clar.
Hai, vezi-ți de GPL-ul tău și lasă electricele pentru oamenii cu mai mult succes în viață.
E ironic să facă pe superiorul cineva care probabil în mare cunoștință de cauză face reclamă la mobilitate doar în jurul casei: taximetrie, livrat colete sau pizza. Pentru cei care-și permit să meargă cu mașina și-n vacanță, nu doar la făcut naveta.
Ești atât de ancorat în sărăcia ta încât nici nu poți concepe ca alții au Tesla și nu își pun problemele tale.
Câștigi asa de bine din taximetrie sau curierat încât îți "permiți" și sa mergi cu GPL în vacanță, o tu, realizatule. Suntem mândri de tine :))
Dacă faci ore suplimentare poate mergi și cu avionul, precum cei care își permit câteva sute de euro ca sa nu piardă multe ore în mașină.
Auzi, te-ai mutat în chirie sau încă stai la părinți?
Vezi ca ai uitat sa pui predicatul în frază, ca sa aibă sens cât de cât, așa de excitat erai.
Când se termină clișeele scremute ca pseudo-argumente ultima armă e atacul la persoană?
Râmâne cum a zis și Times: ”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”.
Mișto. Și mașina și combustibilul la preț dublu.
PS: Excitat e colegul de salon înainte să ți-o iei, în română avem cuvântul surescitat americanizatule.
DEX: Surescita - A excita peste măsură; a aduce într-o stare de iritație, de nervozitate extremă.
The Times a zis "up to double", papagalule care ai înghițit fake news-ul pe nemestecate, precum micii de pe Dealul Negru.