Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Dacia introduce o transmisie automată pentru Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway

Publicat Vineri, 28.08.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 27
Dacia introduce o transmisie automată pentru Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway - Poza 1
Dacia introduce o transmisie automată pentru Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway - Poza 2
Dacia introduce o transmisie automată pentru Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway - Poza 3
Dacia a anunțat oficial introducerea unei transmisii automate în oferta sa. Aceasta este o cutie manuală automatizată, se numește Easy-R și debutează luna viitoare.

Dacia va introduce opțiunea unei transmisii automate în gama sa. Primele modele Dacia vândute în Europa care vor fi oferite cu transmisia manuală robotizată Easy-R sunt Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway. Noua transmisie automatizată de la Dacia este prima soluție de acest tip oferită de marcă pe piața din Europa și va fi prezentată în cadrul standului Dacia de la Salonul Auto de la Frankfurt, programat în luna septembrie a acestui an. Ca de obicei, oficialii Dacia au fost zgârciți în detalii privind noua transmisie din ofertă, nespecificând câte trepte va avea unitatea Easy-R din gamele Logan și Sandero, dar ne așteptăm la o unitate cu cinci trepte, având în vedere faptul că gamele Logan și Sandero nu sunt oferite cu manuale cu șase trepte și că unitatea robotizată este bazată pe o manuală deja existentă în ofertă. Anunțul oficial lasă de înțeles că transmisia robotizată Easy-R nu va fi oferită și pe celelalte modele din gamă.

Tot la Salonul Auto de la Frankfurt, Dacia va lansa noi echipamente în gama Duster, alături de câteva modificări estetice.

Introducerea unei transmisii automate în gama Dacia este așteptată de ceva vreme, marca din Mioveni fiind printre puținii constructori europeni de volum care nu ofereau o asemenea opțiune în oferta lor.

Anumite modele fabricate de Uzina de Vehiule Dacia, printre care și Duster, au fost vândute pe alte piețe cu opțiunea unei transmisii automate. Acele modele au fost vândute sub sigla Renault, de unde și premiera unei transmisii automate în gama Dacia prin lansarea transmisiei robotizate Easy-R.

Așa arată selectorul de viteze al unității Easy-R vândută alături de variantele Renault ale modelelor Dacia comercializate în Brazilia.

Urmareste Automarket
Pe piața din India, varianta Renault a lui Duster este oferită cu o transmisie automată EDC cu două ambreiaje. Modelul Duster beneficiază de o cutie automată clasică în oferta Renault de pe pieţele din Rusia şi Ucraina, acolo unde transmisia automată este cuplată cu motoare alimentate cu benzină, în timp ce pe piața din India, noua variantă a automată a lui Duster este oferită alături de un motor diesel de 1.5 litri.

Via Dacia


Comentarii (27)

  • e prima cutie automata din industria auto romaneasca...
    24 5
  • Grigore
    "Aceasta este o cutie manuală automatizată" - cum functioneaza cutia manuala automatizata?
    19 10
  • Crystyann
    Cutie automata robotizata inseamna ca ai de fapt niste motorase care schimba vitezele in locul tau in functie de mai multi parametri ( viteza de deplasare, presiunea exercitata pe pedala de acceleratie, turatie etc ). E ca si cum ai avea in dreapta pe cineva care schimba in locul tau.
    Va fi o cutie ok pentru cei nepretentiosi...pentru cei obisnuiti cu automatele cu dublu ambreiaj va fi o dezamagire datorita intarzierii la schimbarea treptelor.
    Dar eu ma bucur pentru Dacia...spor la treaba si vanzari multe. Trebuie sa le multumim ca datorita lor ajung multi bani in economia romaneasca.
    63 4
  • Cutie robotizata (automata) se găsește de ceva vreme pe Peugeot și Citroen. Este de fapt o cutie manuala, iar schimbătorul este înlocuit cu un sistem automat. Utilizatorul de rand nu o sa facă diferența dintre o cutie automată și una robotizata
    17 6
  • Se afla si pe Toyota, si pe VW ( Up )...se vede diferenta intre una cu dublu ambreiaj si una robotizata...Se vede claaar!
    16 4
  • Robotizata nu e gen hidramata clasica? Si hidramata e/era fara dublu ambreiaj, de aia intreb. Poate sunt pasionati de mecanica pe aici care ne pot lamuri :-)
    8 7
  • Claudiu
    Din ce cunosc, vorbim de 3 tipuri de cutii automate:
    1. manuala robotizata este in esenta o cutie manuala, care are niste motorase ce simuleaza actionarea pedalei de ambreaj si manerul schimbatorului.
    2. automata clasica, cel mai comun concept, este o cutie de dimensiuni mai mari decat una manuala si are incorporat tot mecanismul de schimbarea vitezelor in interiorul ei. Acest model este cel numit hidramat pe alocuri.
    3. automata cu 2 ambreaje, este conceputa sa aiba 2 ambreaje incorporate, pe primul fiind legate treptele impare, si pe celalat trepetele pare, de asta mereu cand se schimba treapta, sa zicem ca suntem in a 3-a acum, pe celalalt ambreaj vor fi pregatite in asteptare treptele 2 si 4, iar schimbul de pe un ambreaj pe celalalt se face foarte repede.
    Mai sunt si altfel de cutii robotizate, un fel de hibrid intre primele 2 modele, care tin turatia motorului intr-o plaja constanta si fac schimbul treptelor foarte des fara sa simti asta, ceva asemanator cu cutiile variabile de la scutere. De regula japonezii au astfel de cutii automate robotizate. Poate cunoaste cineva mai in detaliu si ne explica cum functioneaza :)
    35 2
  • multumim Claudiu, chiar aveam nevoie de o explicatie.
    10 5
  • Claudiu
    Cea mai des întâlnită cutie de viteze automată este cea cu convertizor de cuplu. Aceasta este regăsită la aproape toţi constructorii de automobile, cea mai aprecită fiind în acest moment cea produsă de ZF şi utilizată de BMW, Audi, Jaguar sau Mercedes . Cea mai nouă versiune a acestei cutii oferă 9 trepte, iar generaţia anterioară 8 trepte. Cutia automată cu convertizor de cuplu are un sistem de funcţionare extrem de complex, cu un sistem de angrenaje planetare şi convertizor de cuplu. Eficienţa acesteia a crescut enorm în ultimii ani, în special datorită faptului că noile cutii merg mai mult în priză directă, fără patinare, precum o fac şi cutiile manuale. De aceea valorile de consum date de producători nu mai diferă prea mult între o cutie manuală şi una automată. Avanatajele unei astfel de cutii sunt confortul foarte bun pe care îl oferă, treptele fiind schimbate foarte fluent, fără şocuri. Cele mai noi versiuni ale cutiilor automate au timpi de schimbare a treptelor foarte buni, în timp ce modelele mai vechi au o pauză sensibilă la trecerea de la o treaptă la alta.

    Cutia cu dublu ambreiaj are la bază două ambreiaje, fiecare responsabile pentru anumite trepte de viteze. De exemplu, la o cutie cu dublu ambreiaj şi 7 trepte, un ambreiaj va fi responsabil de cuplarea treptelor 1, 3, 5 şi 7, iar celălalt de treptele R, 2, 4 şi 6. În momentul în care maşina înaintează un ambreiaj este cuplat, iar celălalt este deja pregătit pentru a cupla treapta următoare. De accea, acest tip de cutii de viteze reuşeşte cei mai mici timpi de schimbare a treptelor când se trece într-o treaptă superioară. În momentul retrogradării timpul necesar este mai mare, situaţia fiind similară şi la schimbarea mai multor trepte în acelaşi timp, de exemplu din treapta a cincea în treapta a doua. Cele două ambreiaje pot fi uscate sau în baie de ulei. Cutiile cu dublu ambreiaj sunt întâlnite la foarte mulţi constructori: VW (DSG), Audi (S-Tronic), Porsche (PDK), BMW (DKG), Mercedes (DCT), Renault (EDC) sau Ford (PowerShift). Ele sunt rapide, însă pot avea un comportament care poate fi deranjant în traficul aglomerat, când bruschează uşor la viteze mici. În materie de impact asupra consumului de combustibil sunt foarte eficiente, la nivel cu cele manuală.

    Un alt tip de cutie de viteze automată este cea robotizată. Aceasta are la bază exact sistemul de funcţionare a unei cutii manuale, cu ambreiaj uscat, doar că trepte sunt schimbate cu ajutorul unui sistem electro-hidraulic. Aceste cutii sunt din ce în ce mai rar utilizate, cele mai cunoscute exemple fiind cutia EasyTronic de la Opel, cea Efficient Tronic Gearbox de la Citroen sau cea utilizată la toate modele Smart care au cutie automată. Din punct de vedere al consumului aceste cutii sunt eficiente, dar cea mai mare problemă a lor este faptul că există o întârziere foarte mare la trecerea de la o treaptă la alta, ce poate afecta confortul pasagerilor, şocul fiind destul de evident mai ales la acceleraţii în sarcină ridicată.

    O altă catogrie destul de puţin utilizată de constructori este cea a cutiilor cu variaţie continuă, prescurtat CVT, întâlnite la constructori precum Toyota, Subaru, Nissan, Honda sau Renault. Aceste cutii oferă un raport infinit pentru demultiplicarea treptelor de viteză între două valori predefinite. Practic, motorul poate fi menţinut la o turaţie fixă (în funcţie de cerinţele de moment: eficienţă sau sportivitate), cutia modificând continuu demultiplicarea transmisiei. Sistemul de funcţionare are la bază două conuri cu diametru variabil, poziţionate opus şi conectate printr-o curea metalică sau un lanţ. Un con este conectat la motor şi celălălt la puntea motoare. Avantajele acestui concept sunt reprezentate de faptul că motorul poate fi menţionut la o turaţie constantă, ideală pentru situaţia cerută în acel moment. Pentru sportivitate, turaţia este urcată spre cea unde se află puterea maximă, iar pentru economie, menţinută aproape de cea de ralanti. Dezavantajele constau într-un consum de carburant semnificativ mai mare decât la o cutie manuală sau una automată modernă, dar şi în zgomotul provenit de la motor, care este menţinut în general la turaţii ridicate. Aceste cutii au predefinite şi un număr de trepte cu raport fix, care simulează funcţionare unei cutii de viteze automate clasice.

    Foarte rar întâlnite, în general prezente la maşini sport din vechiile generaţii (cu mici excepţii), sunt cutiile automate secvenţiale. Acestea au ca particularitate faptul că nu se poate sări o treaptă, trebuind parcursă mereu ordinea firească. Funcţionarea lor era foarte brutală, rapidă, cu beneficii pentru sportivitate, dar cu minusuri la capitolul confort.
    63 3
  • Foarte frumoasa explicatie, merci Claudiu !
    15 1
  • Multumim de explicatii :-)

    Automata e viitorul, asta e clar. In oras diferentele de confort sunt enorme fata de "mestecatul" in 5 sau mai nou in 6 trepte. Un mare plus pentru automatele care au si mod manual pentru cei care vor sa aiba control si cauta eventual niste sportivitate.

    Personal, sper sa scada pe viitor preturile de achizitie si costurile de intretinere ale automatelor performante, gen cele cu dublu-ambreiaj (am inteles de la prieteni ca o revizie la un DSG costa 1500-2000 de euro - e adevarat ca la 10 ani sau nu stiu cate sute de mii de km), astfel incat sa poata fi folosite din ce in ce mai mult de catre majoritatea producatorilor de volum. Un plus de fiabilitate e si el bun. Am vazut ca si Renault a trecut la dublu ambreiaj si Chevrolet in SUA (pe noul Cruze de exemplu) deci probabil ca si la Opel va deveni comuna pe viitor. Hyundai-Kia fac si ei trecerea.
    9 7
  • e tot ce lipsea unei rable ... bine ca nu s-au decis sa introduca VSC, TRC, BA sau clima automata .... tot ce au francezii pe stoc si nu se vinde , ne baga noua pe gat ! E ca si cum lui Basescu i-am pune busuioc in par ....
    20 24
  • Tipic reducerii de costuri . O robotizata costa in practica foarte putin si are o fiabilitate (mecanismul in sine limitata cam la 5-7 ani utilizare de oras si 200000 km) . Ar trebui sa coste foarte putin in raport cu una clasica . Daca optiunea va fi mai mult de 1000Eur nu merita , mai ales ca de exemplu atat Opel cat si PSA aduc cutii robotizate pentru intre 300 - 800Eur pe masinile lor . Eu le numesc pseudo ambreiaj , iar in oras sunt foarte ok . Pierzi la demaraje , insa este decenta pentru oricine . Sa nu va aud cu comentariile de genul - automatele sunt pentru femei sau ca altfel mesteci tu in cutie ca inseamna ca nu ati evoluat de la cataratul in pom . Bravo Dacia - sa vedem cu ce pret .
    27 3
  • Multumim Claudiu,

    Bravo Dacia. Sper sa trecem si mai repede la motoare electrice. Ne tot chinuie mai marii petrolului cu motoarele astea termice complicate altfel eram departe acum in ce priveste automobilele.
    12 4
  • In masina asta incepe sa intre rugina dupa cativa ani si nu are nici aibaguri cortina, dar are navigatie si cutie automana. Nu conteaza, ca e noua si nu miroase a "aere" nemtesti. Si tu oricum nu esti om de mana a doua.
    19 12
  • Gigi zis transmisie
    Daca pana acuma am inceput sa fug de Dacia datorita tablei proaste, o sa mai am un motiv de care sa fug. Mai mult ca sigur nu o sa fie reusita. Au probleme gigantii auto care produc automate de la inceputuri si sunt costisitor de reparat, ma astept ca reparatia unei cutii dupa ce iese masina din garantie sa fie echivalentul a 30% din cat valoreaza ea dupa al 3-lea an de garantie.
    Multi aici pe forum se lauda ca vor cumpara si tot felicita Dacia, insa eu cunosc posesorii romani autentici si nu vor automata, nu cred ca vor avea vanzari in tara la automate. Poate vor gasi scapare in Germania, Franta, Italia, etc.
    Daca vor mai afla ca va fi si mai puturoasa si va consuma si mai mult per total nu merita, ca nu-i DSG, e o cutie rudimentara.
    6 6
  • Degeaba ! Tot a Dacie pute !
    4 8
  • Cipris
    iti zic eu cum functioneaza, e o cutie semiautomata si care nu tine mai mult de 40-60.000 km
    3 8
  • am si eu o nelamurire....oare cutie asta are si functia de P(parking) ?....nu se vede pe schimbator...in rest o sa vedem cum functioneaza la test drive...
    2 2
  • hazard
    cutie manuală automatizată...o mare porcarie. Nici macar aia manuala nu o fa c cum trebuie. Intrebati-i pe posesorii de Duster diesel din prima generatie.
    8 13
  • A spus cineva aici ca cvtul consuma cel mai mult....transmisia automata cvt cu 6 trepte consuma cel mai putin carburant in comparatie cu toate automatele si toate manualele , asta e un fapt dovedit.
    3 1
  • Si de aa 2 a generatie ce se aude? Ca si eu vreau un duster... pe benzina
    1 1
  • Crystyann
    @Andy : ce revizie costa 1.500 - 2.000 EUR la DSG ? Singura roperatiune care se face este schimbatul uleiului in cutie ( la cele cu ulei ) la 60.000 km :). In fine, basmele si folclorul sunt in Romania la ele acasa.
    Tu poate te referi la anumite defecte ce pot aparea ( Mecatronic, discuri ) si care costa destul de mult. Dar asta nu inseamna revizie ci inlouire piesa stricata.
    4 0
  • gigi_valoare
    Imi cer scuze de offtopic, dar pe articolul cu ANAF nu mai intra nimeni... Reiau aici intrebarea plasata acolo:
    O chestie, daca poate cineva sa mi-o elucideze: eu am cumparat o masina veche, cu taxa platita si nerecuperata. Teoretic si practic, am platit un pret mai mare din cauza asta. Pot sa recuperez taxa platita de posesorul anterior? Sau, in mod absurd, o recupereaza tot el, si eu, daca vreau sa vand vreodata vechitura, o vand cu tot cu obligativitatea platirii din nou a timbrului de pros... mediu, scuze. Multumesc anticipat.
    1 1
  • In mod normal o recuperezi tu, daca masina e pe numele tau. Iar masina, o data ce este inmatriculata in tara si ARE deja taxa platita, nimeni nu mai trebuie sa platesca nimic. Nici urmatorul cumparator. In aceiasi situatie am fost si eu anul trecut. Iar daca cei de la ANAF m-au mintit, te mint si eu pe tine pentru ca fix la fel i-am intrebat si eu si asa mi-au spus.
    1 0
  • @Claudiu: multumim pentru detaliile furnizate. Chiar interesant.
    Totuși, cred ca CVT-ul e mai eficient decat celelalte, deoarece poate păstra turația dorită și variind continuu raportul, variază viteza.
    Pe de altă parte, nu cred ca ar folosi Toyota CVT la hibride, dacă nu ar fi eficient.

    On-topic: e de apreciat că Dacia oferă clienților mai multe variante de alegere. Cui nu-i place robotizat, cumpără manual.
    4 1
  • iulian
    Cutiile robotizate sunt cea mai buna solutie de compromis in materie de costuri si fiabilitate. Ai fiabilitate comparabila cu manualele si costuri putin mai mari comparate cu acestea dar muult mai mici decat automatele propriu zise (fie ele cu dublu ambreiaj, cu convertizor de cuplu sau CVT).
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru