Piața auto europeană traversează în prezent o perioadă relativ modestă, iar Dacia este unul dintre puținii constructori europeni care înregistrează înmatriculări în creștere.
Constructorul de la Mioveni a raportat anterior aproape 60.000 de unități înmatriculate la nivelul lunii iunie, iar compania de consultanță Jato Dynamics a publicat în această săptămână un raport cu înmatriculările pe modele de pe Bătrânul Continent.
Noile date confirmă evoluția bună a mărcii Dacia, care ocupă două locuri în top 6. Astfel, Dacia Sandero a fost a cincea cea mai înmatriculată mașină a lunii iunie în Europa, cu 23.150 de unități, în creștere cu 4.5%. Între timp, Dacia Duster a ocupat locul 6 în același clasament cu un total de 21.663 unități, în urma unei creșteri de 10.8%.
În acest an, Duster a înregistrat în mod constant creșteri mai mari la înmatriculări comparativ cu Sandero, iar diferența dintre cele două modele a fost de circa 1.500 de unități.
În cazul în care acest ritm va continua, este posibil ca în curând Duster să devină cel mai vândut model al constructorului Dacia.Datele celor de la Jato vin după ce în luna iunie Sandero a fost cea mai vândută mașină în Spania, iar în luna mai a ocupat chiar locul 3 în topul european, fiind surclasată atunci doar de Volkswagen Golf și Renault Clio.
De altfel, Golf a fost și în luna iunie cea mai înmatriculata mașina din Europa, cu peste 37.000 de unități, fiind urmată de Clio și Renault Captur, în timp ce locul 4 i-a revenit lui Volkswagen Polo. Dintre modelele prezente în top 10, Sandero, Duster și Captur sunt singurele care au înregistrat creșteri la nivel european.
Loc | Model |
Înmatriculări iunie 2019 |
1 | Volkswagen Golf | 37.569 |
2 | Renault Clio | 35.972 |
3 | Renault Captur | 28.186 |
4 | Volkswagen Polo | 24.005 |
5 | Dacia Sandero | 23.150 |
6 | Dacia Duster | 21.663 |
7 | Opel Corsa | 20.932 |
8 | Ford Fiesta | 20.922 |
9 | Peugeot 208 | 20.907 |
10 | Volkswagen Tiguan | 20.603 |
11 | Ford Focus | 20.220 |
12 | Skoda Octavia | 20.167 |
13 | Toyota Yaris | 19.720 |
14 | Citroen C3 | 19.089 |
15 | Volkswagen T-Roc | 19.025 |
16 | Nissan Qashqai | 18.877 |
17 | Fiat 500 | 17.108 |
18 | Peugeot 3008 | 16.884 |
19 | Fiat Panda | 16.284 |
20 | Mercedes-Benz Clasa A | 16.050 |
Via Jato
2. O ştire foarte mare este că RENAULT va produce Duster şi Logan în Nigeria !!!!
Este o veste foarte bună şi pentru Renault şi pentru România, care vor produce poate motoare, etc pentru Nigeria
3. Captur a bătut Polo, aşteptăm Clio e-tech care va bate Golful !!
Epoca germană, diesel se încheie.
@Edikk a început criza in Europa, mă bucura reușita Daciei, dar per total va fi complicat si pentru noi. Nu se înghesuie vreun constructor sa vina in Romania, deși succesul Renault ar trebui sa-i stimuleze. Înafara de infrastructura, cea mai mare problema este lipsa forței de munca. Ca sa montezi mașini nu trebuie sa fi Einstein si sa dai 2000€/luna salariu, trebuie sa ai doar o societate bine structurata care sa permită omului sa fie serios. Nu este cazul nostru acum si îmbunătățirea nu poate făcută mâine.
Restul sunt compacte, cross-uri si SUV-uri si se invart intre 15-20k euro.
In continuare unii nu par sa inteleaga nimic din succesul Dacia care inseamna mobilitate la preturi mici. Sigur, e frumos sa ai camere, alerte de coliziune, alerte de unghi mort, CC adaptiv, volan ventilat sau alte brizbrizuri dar nu sunt esentiale si vanzarile Dacia asta arata.
A mai fost o stire acu ceva vreme, cum ca Dacia a fost brandul preferat de clientii persoane fizice in Spania sau Franta. Asta inseamna ca unde nu e vorba de companii si de optimizare fiscala, fiecare cent conteaza si oamenii opteaza pentru masini ieftine sau asa zisele "smart buy".
@ Edikkk
Hibridele sunt cu noi de 20 de ani. Si-au dovedit limitele. Sunt scumpe fara sa fie infinit mai eficiente decat un diesel. Sunt rentabile in tarile cu regimuri eco-fasciste
Poate le explici celor bolnavi de cancer cât de bun este dieselul
plus padurii amazoniene, calotei glaciare, Groenlandei, ursiilor polari, olandezilor scufundati, aurorei boreale, marii bariere de corali, permafrostului, ghetarilor, sahelului, caniculei, dropiei din Baragan, inghetului, tornadelor, vortexului polar, si lista ar mai puta continua cu cei 97% din oamenii de stiinta care bineinteles ii cuprinde si pe cei britanici.