Dacia, in topul satisfactiei clientilor din Franta
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Studiul de satisfactie Grand Prix des Marques Automobiles, organizat in Franta de publicatia Journal de l'Automobile si institutul TNS Sofres, a dezvaluit un lucru care parea imposibil acum cativa ani: Audi, Dacia si Toyota se afla in topul satisfactiei clientilor francezi. Analiza realizata pe baza marturiilor a 3500 de posesori de masini din Hexagon s-a bazat pe cercetarea amanuntita a diferitelor elemente care insumeaza "Experienta de client" a celor care au o anumita masina de cel putin patru ani. Printre acestea se numara calitatea produsului, costul de intretinere si utilizare, placerea la condus, designul si serviciile post-vanzare.
La final, studiul realizat de francezi arata ca Audi (cu 97 de puncte TRI'M - indicele care masoara nivelul de atasament al clientului fata de marca) este secondat foarte indeaproape de Dacia, cu 96 de puncte TRI'M. Clasarea constructorului roman pe a doua pozitie a podiumului este o mare surpriza, in conditiile in care studiul din 2008 a aratat ca marcile de care clientii se simt cel mai atasati sunt Toyota si Mercedes.
Exista diferente intre modul in care sunt percepute Audi si Dacia de catre clientii lor, insa reactia post vanzare (performanta globala, intentia de a cumpara un model al aceleiasi marci, deschiderea clientului de a recomanda masina si altora) a fost relativ aceeasi pentru ambele branduri.
Daca Audi a reusit sa treaca de pe locul al treilea in 2008 pe locul intai in 2009 mai ales datorita Calitatii produsului, lucru apreciat de absolut toti clientii sai, Dacia a primit doar laude la capitolul Costuri de intretinere."Dacia nu are decat 4 ani pe piata noastra, insa brandul romanesc a reusit in aceasta perioada sa isi ridice notorietatea la nivelul celei ale unei marci mari deoarece le da clientilor produse corecte in raport cu nevoile acestora", a declarat Vincent Carre, directorul Dacia Franta.
Marca romaneasca a iesit in evidenta si la capitolul Modele de oras, Sandero primind primul loc. Honda a reusit sa casige respectul clientilor prin modelele sale compacte, in timp ce Mercedes este liderul segmentelor superioare.
Cea mai interesanta concluzie este reprezentata de faptul ca studiul nu a scos in fata nicio marca franceza la capitolele care masoara efectiv satisfactia clientilor, premiile acordate impartindu-se intre marcile germane si japoneze, secondate de brandul romanesc Dacia.
via | Journal Auto (inreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Dacia Duster a fost desenată oficial Mașina Anului 2025 în Polonia. Modelul produs la Mioveni a fost preferat de polonezi în fața unor modele noi precum Audi A5 și Renault Rafale. (09.12)
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Am un LOGAN MCV cu motor diesel la firma. Ma gandesc la cei care dau 12400 parca pe acest Logan, ei stiu ca intra curent de aer pe la usi? Pe locul din dreapta tot timpul simti rece la genunchiul si umarul drept. Daca ploua sau e mai rece, se aburesc geamurile si parbrizul e imposibil de dezaburit total. Indiferent de ce setare pui la "clima", colturile de jos raman aburite. Sa nu mai vorbim de finisarile extrem de proaste.
Toti zic ca e low cost, multumeste-te ca nu se poate mai mult.
No sh....
Pai daca tot au facut o matrita pentru plasticul ala de rahat de pe usa, de ce nu au facut-o la niste dimensiuni mai bine calculate si pentru ergonomie mai buna. Plasticul era acelasi, indoiturile veneau mai placute. La fel pentru orice plastic din interior.
Era chiar atat de greu sa calculeze niste matrite mai bine?
Intr-adevar daca schimbi platicul te costa, dar matrita mai bine gandita... costa niste neuroni de bunavointa.
Scaunele..... imi amortesc picioarele la orice drum un pic mai lung.
La 15000 a inceput sa zdrangane bordul. Pai de ce? Care ar fi motivele? Ca e low cost sau ca isi bat joc la modul cum o fac?
Si inainte sa sariti la gatul meu, vreau sa stiti ca am avut un Matiz. Nu faceam apa la genunchi si dupa un drum lung coboram din masina fara sa ma tin de nimic. Oare plasticul din matiz o fi asa scump? Era mai placut la atingere, la textura si culmea... nu zdranganea nici la 30000. Scaunele or fi asa scumpe alea de pe Matiz?
Personal detin o masina mai scumpa, dar nu o sa spun care ca sa nu-mi sariti la gat, pentru ca am vazut ca se obisnuieste aici.
La firma s-a luat LOGAN MCV pentru spatiu, dar un Logan normal nici unul din firma asta nu si-ar cumpara personal.
Eu zic ca cu bunavointa si cu profit o idee mai mic / bucata ar iesi lucrurile mult mai bune.
Franta e o tara nationalista. Nu or sa cumpere o alta masina la aceasi bani pentru ca e facuta de coreeni si alte natii.
M-am cam intins cu comentariul, dar vad multi care abereaza si nu spun concret ceva din experienta lor. Se multumesc sa injure alti cititori.
- NU imi intra curent pe nici unde.
- NU ploua in el
- NU a ruginit pe nicaieri
- NU simte rece nimeni din masina, mai ales cel din drepta.
- Geamurile se aburesc la orice masina. Chiar si in conditii meteo speciale, care favorizeaza aburirea excesiva a geamurilor, acestea se pot dezaburi cu AC-ul.
- Finisarile sunt decente
- Greieri apar datorita drumurilor proaste si a calitatii plasticelor, tipice masinilor sub 12.000E. Loganul nu este deloc un caz singular.
- Pt o pozitie comoda la volan recomand sa-ti schimbi pozitia de condus. Si un Matiz este de un infinit de ori mai incomod ca Loganul.
Nu ai mentionat ce masina aia, dar ai tinut mortis sa ne spui ca ai una STRAINA si mai scumpa. Adaug eu, probabil SH. Sa o conduci sanatos, dar nu vorbi aiurea.
ONTOPIC: Un lucru extraordinar pt DACIA si o reclama foarte buna pt Romania.
P.S.: Logan are si "-", dar nu din astea legendare, spuse la o samanta in fata blocului sau de meltenii cu "piscuta" si Golf 3. Nefiind locul aici mentionez doar lipsa filtrului de polen/praf montat din fabrica (pt ca locasul exista si se poate realiza aftermarket).
Si cu asta s-a spus tot. Restul e numai bla-bla.
Revenind la rromani se pare ca "nevoile" acestora nu sunt similare cu nevoile consumatorilor din vest.
Rromanii nu au nevoie de o masina, au nevoie de ceva sa-i zgandare la bibilica. Acesti rromani cu probleme la bibilica se intind pe un spectru larg.
Stai la bloc, nu ai unde parca masina, esti
restantier la intretinere, nu-i nimic iti iei BMW la mana a doua, cu cat mai mare ca atat mai bine si pe cat posibil sa fie negru.
Ai vila in Pipera nu-i nimic, iti iei Maybach sa dai cu el in santurile de pe drum si in noroaie, cum ai iesit pe poarta. (iar daca nu se deschide usa de la limuzina bagi ranga).
Nu ai bani de nici unele, dar ai acces la internet faci spam pe siteuri si spui ca Dacia e nashpa, ca-i pentru tzarani (etc. = alte aberatii) .
Si mie daca mi se aburesc geamurile inebunesc...ma dau jos si ma sui in autobuz. Toate ca toate dar sa nu vad ca AC nu dezabureste masina ca fac scandal.
In rest toate bune, va saluta un roman de peste hotare care are masina bengoasa si fuge tare.
Va pup pe filtrul de aer.
Si Andy consumul ala de 5.5l/100KM este cu aerul pornit sau ceva de consuma asa putin..da recunosc motorul tau ( 1.5dci) este cel mai fiabil si are consumul cel mai redus de la renault dar nici chiar asa.
Ca sa nu zica lumea ca vorbesc in necunostinta de cauza conduc Logan 1.4 Mpi ca masina de serviciu si Seat Ibiza ca masina personala.
Conduc Logan 1.4 Mpi
Asta e! Exista si ei (posesorii de Golan), trebuia sa cumpere cineva si Logan-urile sa mearga industria romaneasca!
Sincer cred ca majoritatea celor care au facut un comentariu pe aceasta pagina, sunt de acord cu @dan! Golf full din 98 nu se compara cu Golan, la nimic !
NU am spus ca a ruginit.
NU am spus ca ploua in ea.
NU vorbesc aiurea. Vorbesc din experienta proprie si cea a colegilor mei (pe aceasi masina).
Daca vrei sa mentionez si partile bune, o pot face.
1. Ar fi motorul. Este excelent.
2. Spatiul interior si modularitate.
3. Masina inalta nu ai treaba cu borduri la parcare.
4. Suspensii ok,
Si crede-ma ca stateam mai bine pe scaunul din Matiz. L-am avut 3 ani de zile.
Si nu am inteles de ce ma judeci ca am o masina SH?
Eu iti pot argumenta decizia mea, tu poti argumenta de ce ma judeci?
Asa ca sa fie toata lumea impacata , ca doar nu sunt toate lucrurile ROZ.