Dacia în Franţa: creştere de 45.6% a înmatriculărilor în aprilie

de Sebastian Toma
Luni, 05.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările Dacia pe piaţa din Franţa au realizat o creştere remarcabilă în luna aprilie, de 45.6%, depăşind de opt ori ritmul mediu de creştere al pieţei din Hexagon.

Dacia s-a bucurat de succes în Franţa şi în luna aprilie, înmatriculările modelelor care poartă sigla constructorului argeşean crescând cu 45.6%. În raport cu ritmul de creştere al pieţei, înmatriculările Dacia au crescut de opt ori pe atât şi au totalizat 11.287 unităţi doar în luna aprilie, în timp ce pe piaţa franceză au fost înmatriculate 166.968 autoturisme în aceeaşi lună. După cum arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din Franţa, cota de piaţă a Dacia a crescut la 6.76% în aprilie 2014 de la 4.91% în aprilie 2013, ceea ce reprezintă un rezultat remarcabil. Dacia a avut rezultate bune şi pe segmentul autovehiculelor utilitare, înmatriculările modelelor Dacia crescând cu 6.6% în aprilie 2014 şi totalizând 339 unităţi.

Martie 2014: Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere a vânzărilor în Europa

Înmatriculările Dacia în aprilie 2014 în Franţa au fost depăşite doar de Renault, Peugeot, Citroen şi Volkswagen. Cele patru mărci care au depăşit Dacia în Franţa au cote de piaţă semnificativ mai mari, de la 8.18% (Volkswagen) la 18.91% (Renault).

Împreună, concernele PSA Peugeot-Citroen şi Renault controlează 55.73% din piaţa din Franţa, întărind importanţa celor două grupuri în Hexagon, după ce au avut un rezultat de 53.2% în aprilie 2013. Rezultatele Dacia în Franţa nu ar trebui să mire pe nimeni, deoarece piaţa din Hexagon reprezintă cea mai mare piaţă pentru marca din Mioveni, constructorul având peste 93.000 de maşini vândute în 2013 în această ţară.

Dacia va produce motoare Euro 6 la uzina din Mioveni

Dacia Sandero se află în clasamentul primelor zece modele vândute în Franţa în aprilie şi pe locul şase în primele patru luni ale anului, cu 17.516 unităţi înmatriculate în perioada respectivă.

Urmareste Automarket
La nivel procentual, mai multe mărci au depăşit Dacia la creşterea înmatriculărilor în aprilie 2014 în Franţa, cu toate că acestea au vânzări semnificativ mai reduse decât cele ale mărcii din Mioveni. Aşadar, mărcile Lancia, Lexus, Jeep şi Infiniti au avut creşteri semnificative, de la două până la cinci ori rezultatul din aprilie 2013, cu toate că înmatriculările realizate de aceste mărci nu au depăşit, în cel mai bun caz, pragul de 1.000 de unităţi, Lancia având cel mai bun rezultat în acest sens, cu 789 înmatriculări.

TOP 5 CREŞTERI ÎNMATRICULĂRI ÎN FRANŢA APRILIE 2014 (PROCENTUAL)

Marcă Înmatriculări Cotă piaţă Variaţie faţă de aprilie 2013
Lexus 297 0.18 +51.5
Dacia 11.287 6.76 +45.6
Nissan 6.430 3.85 +29.5
Skoda 1.794 1.07 +12.6
Opel 6.026 3.61 +11.9

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (22)

  • un oarecare
    Un lucru bun pentru tara noastra
    24 6
  • Dacia Plant
    De ce sa fie bun cand tot profitu merge pe ,,Champ Elysees" ?
    Oricum pana in acest moment, de la Dacia singura masina care as cumpara-o in acest moment ar fi acest Sandero.
    10 29
  • antonny
    Dacia Plant vorbesti numai prosti
    11 4
  • nici cu fara e rau nici cu este nu e bine

    ...esenta romanului....
    23 4
  • Astia n-or fi auzit inca de SH-urile "nemtesti" care-s "mai bune clar" decat Dacia... :))
    22 15
  • saab88
    eu astept duster-ul pick-up
    7 2
  • Gigi de la scularie
    "Francezii e prosti. Ei nu stie ce e aia o masina adevarata.
    Am un preten care face Germania des si am sa vorbesc cu el sa se duca in Franta sa faca un studiu de fezabilitate (adica sa incerce sa-i prosteasca si pe aia ca pe romani), daca se pot aduce si acolo sehasuri germane."
    14 3
  • Dacia Plant
    @Andi: Gura ta ,,ADEVAR GRAIESTE". De ce sa dai peste 13.000 pe un Logan MCV Laureate cand de banii aia iti poti lua:
    -Passat CC din 2010/2011 TDI si traiesti ca boierii.
    -Passat B7 din 2012.
    -A4 dupa 2011
    -Seria 3 dupa 2011.
    -C class 2011.

    Glumeam. Cui ii place un sh de clasa superioara vechi de 2-4 ani in locul unei masini low-cost, go for it !
    18 6
  • francezii
    milioane de francezi ie prosti..nu stie ca masina germana e masina germana, mai ales haudi, beemveu si mertzan, minim 150 000 de km, sa se aseze mai bine pe drum. Si nu are nici cultura automobilistica, nu ie pasionati, nu se pricepe. Fabrica masini de ieri dimineata, de aia.
    23 11
  • Dacia Plant
    Am pus exemple de masini mai de fite. Daca ziceam un Megane de 1 an, parca nu are acelasi farmec ca si un C-class :))
    14 5
  • Este cat se poate de normal ca acolo Dacia sa se vanda bine. Pe de o parte este un lucru bun si asa trebuie sa fie ca un produs frantuzesc, sa se vanda bine in primul rand in Franta. Si in al doilea rand, datorita unui adevar general valabil pentru pietele din vest: putere de cumparare mai mare a unei masini noi pentru clasa de mijloc (care da pe o Dacie pana vreo 7-8 salarii, pentru ca atat costa pentru ei o Dacia echipata bine) sau cu venituri mari, care au deja o masina gen A6, Clasa E si vor o masina de dimensiunile exterioare de clasa mica si interioare de clasa compacta pe care sa o foloseasca pentru mersul in oras, naveta si drumuri medii, pe care sa dea 3-4 salarii. Si evident, ca sa nu ai batai de cap alegi un Sandero nou.
    Pe alte piete precum in Romania unde un Sandero 0.9 Laureate inseamna peste 20 de salarii medii, evident ca nu prea iti vine in aceste conditii sa dai atatia bani pe un low cost. Ca sa nu mai spunem ca faci credit pe cel putin 3 ani.
    Un francez in cazul de fata da 20 de salarii medii... pe un Range Rover? Sau poate pe un Seria 5? Deci sa-i reprosezi unui simplu roman ca nu isi ia Dacie noua e ca si cum i-ai reprosa unui fancez care nu castiga extraodinar, ca nu isi cumpara Range Rover...
    Oricum Renault nu a venit in Romania sa fabrice Dacia pentru romani. Cine crede asta e foarte optimist.
    15 6
  • Dacia Plant
    @Pana: 20 salarii medii pe un Sandero 0.9 Laureate da un roman ?

    Salariul mediu in Ro din cate stiu e in jurul a 1.500-1.700lei.
    1.500x 20 = 30.000 lei, care nu e nici pe departe = 11.000euro (50.000lei)
    Si pune ca din aia 1.500lei, 300 ii dai pe combustibil, 200 intretinerea locuintei minim pe vara, mancare, copii, femeie, si ajung in final cu maxim 500lei la un salar de 2.000-2.500 lei pe luna. Apoi spune-mi cand ajungi la 11.000euroi ?
    Un neamt scoate 3-5000euro pe luna. Traiul este la fel ca si cel din Romania si tot ramane cu 2000-4000euro pe luna. Deci din 3-6 salarii isi cumpara o masina noua. La care romanul strange peste 10 ani. Si apoi mai vezi ca iti da rugina in ea noua in garantie, ca incepe sa scartaie in prima mie de km, ca mai face figuri la pornire si ca ai interetinut-o ca pe ochii din cap stiind cat ai strans ca sa ti-o poti cumpara, nu cred ca iti mai convine sa zici ca ,,francejii e destepti" iar noi suntem prosti ca ne dorim o masina care a fost de calitate si nu are aceste probleme chiar daca costa numai 5000euro si are sute de mii de km. Cu scartaieli, rugina, si alte probleme le-am avut eu la masina si altii nu le-am inventat.
    Macar la un 2.0TDI de iti cade injectoru sti ca astepti trailerul in stil mare in scaune de piele in Alcantara, le dai cu bixenoanele la ,,desteptii" care circula din sens opus, bagi o manea in sistemul Dynaudio de cateva mii de euroi, urmaresti prin RNS 510 de 2000euro masina care vine sa te tracteze, se deschid cele 6-10 airbaguri in caz ca vine unu si da in tine in caz ca esti in pana si multe altele. Macar ai o satisfactie ca ti-ai luat Passat din 2.0tdi full la 7000 si nu Logan cu 11.000. Asta e toata filozofia.
    13 11
  • Este foarte adevarat ce spui. Am incercat totusi sa fiu mai optimist. Nu prea mi-a iesit. :))
    Parerea mea este ca in Romania se merita sa cumperi Dacie noua daca printr-o minune te-ai pricopsit cu vreo 3000-4000 de euro in mana si vrei masina care sa mearga. In cazul asta un Logan la 10000 pe care il scoti la 6000 NOU... eu zic ca suna bine. Pentru ca la 4000 de euro, ceva de genul lui Focus sau Golf care au sigur peste 150000 de km... nu prea iti vine sa dai si banii la banca pentru rate si sa-ti pice ambreiajul, volanta sau injectoarele. Adica visul tau de a face din afacerea vietii tale cu un super VW o investitie inteligenta, poate duce la un mare maro.
    Si lasa totusi slabiciunile Daciei de-o parte... pe langa acea caroserie negalvarizata mai avem deja probleme specifice tehnice. Ca la orice masina pana la urma.
    Oricum ideea este ca unui roman nu-i vine sa dea atatia bani pe un low cost care in continuare la situatia Romaniei este o masina prea scumpa.
    12 4
  • S-a ajuns la aceleasi discutii eterne:
    1. Logan nou versus Sh full, fiecare are dreptate in felul lui, si in Franta, Germania,........ Loganul se bate cu Sh-urile
    2. Neamtului si francezului ii raman min 2000€/luna, fals daca ar fi asa toti ar avea de la Lexus in sus, exista si acolo multi saraci
    9 4
  • un roman din franta
    Faptul ca Dacia se vinde bine in Franta este din cateva motive, printre care:
    - criza asta e pe bune si oamenii (masele vorbind) nu mai au bani - in niciun caz in Franta (cel putin, ca aici cunosc un pic situatia) salariile nu sunt cele vehiculate prin Romanica unde se incurca (voit sau mai putin voit) inclusiv brutul cu netul (salariul mediu aici e de 1600€/luna net, 80% castigand un pic mai mult decat minimul de 1100€ net). In al doilea rand, cheltuielile or fi aceleashi in Romania comparativ cu Franta pentru romanul mancator de shaorma - pentru cel care vrea sa traiasca aici preturile sunt un pic altele... daca pui o chirie pentru un doua camere de 50mp de minimim 500€/luna, impozitul (da, pentru acelashi doua camere de 50mp ca locatar dai 1200€/an, impozitul cumulat proprietar/locatar fiind de peste 2300€/an), cat si celelalte cheltuieli, altfel e tabloul;
    - Dacia este prezentata si asimilata ca o marca franceza, nimic mai mult - de altfel in prostia lor sunt si indignati ca nu e fabricata in Franta (pentru a mentine locurile de munca aici);
    - este ieftina in comparatie cu restul masinilor de pe piata care la dotari (evident, acolo unde este posibil) echivalente sunt mult mai scumpe (e suficient a consulta, acolo unde este posibil, site-ul marcilor pentru a vedea pretul masinilor noi "afara").

    Cat despre firme, care e mai grozava, care nu, trebuie sa citesti ce scriu fiecare (nemtii, englezii, francezii, italienii, romanii, etc.), sa fi incercat/avut pe bune diferite modele, pentru ca deasemenea presa auto e "dirijata". De exemplu in Franta toate topurile sunt castigate de masinie frantuzesti, in Germania, evident, de cele nemtesti - aici pot sa fiu si de acord in relativ multe cazuri, dar cat, pentru ca totul e simpla manipulare.

    O masina SH aici, odata ajuns in service cu probleme mai serioase (injectoare, ambreiaj, cutie de viteze, motor, distributie, filtru de particule, ...), factura depaseste lejer 1000€ - aici nu se repara, se inlocuieste - si in afara de preturile pieselor, daca adaugi o manopera ce sare bine de 60-70€/ora, incepi sa intelegi de ce prefera masini noi cu garantie.

    Apoi cat priveste pretul masinilor SH, nici aici nu are nicio legatura cu ce se vehiculeaza in Romanica unde aproape tot ce mishca e manarit si deci artificial...

    Din pacate, profilul romanului post-decembrist e relativ simplu: deschide televizorul, "mananca seminte" si comenteaza - in "evidenta" cunostinta de cauza...
    15 1
  • @Dacia Plant

    Tu vrei sa ne convingi pe zi ce trece fie de cat de rau intentionat esti legat de tot ce e romanesc, fie ca efectiv nu ai habar de nimic si dai din gura (a se citi din taste) ca sa te afli in treaba.

    Cum sa nu fie bine pentru statul roman? In primul rand, statul roman mai este in actionar, minoritar ce-i drept, la Dacia ceea ce inseamna ca o parte din profitul companiei i se cuvine. In al doilea rand francezii platesc impozit pe profit statului roman. Fabrica are angajati romani care la randul lor contribuie la bugetul de stat cu impozit pe venit, contributii la casele de pensii, somaj, asigurari de sanatate etc. Daca numarul acestora s-ar dubla, s-ar dubla si sumele pe care acestia le platesc. Inainte sa te vaiti ca Dacia e prea scumpa si ca multi romani nu si-o permit ar trebui sa te intrebi de ce? Iti spun eu de ce, pentru ca nu exista foarte multe companii ca Dacia in Romania? Tot dai ca exemplu Germania! Pai cum o sa ajunga vreodata Romania la nivelul Germaniei cand noi le cumparam sh-urile iar ei isi cumpara masini noi aducand bani reali, fiscalizati si impozabil in propria lor economie.

    N-ai decat sa-ti doresti ce masina vrei tu sa-ti doresti si mai ales sa ti-o si poti permite! Insa de la a te zbate permanent intre frustrarile legate de fa ca n-ai reusit sa emigrezi si de faptul ca nu-ti permiti nici un sh cumsecade, nici un Logan nou si a nu recunoaste meritele unei intreprinderi care de bine de rau nu doar ca aduce profit acestei tari, dar o mai si reprezinta cu cinste intr-o perioada si mai ales intr-o tara in care multi altii o fac de ras, e o cale care se pare ca pentru tine nu este prea lunga.
    12 3
  • pentru cine vrea un mijloc de transport, dacia e masina corecta, daca vrei confort, performanta si sa nu te faci de kko in mall atunci sh premium.
    vestul probabil a ajuns la saturatie si prefera sa-si cheltuie banii si pe altceva in afara de masini, cred ca au depasit faza de a mea e mai tare, iar masinile noi sunt preferabile pentru confortul mintal dat de garantie, asa ca go dacia, un lucru bun de altfel pentru ca nu mai grevam bugetul cu cateva mii de someri, iar de profit n-are rost sa discutam.
    6 2
  • cineva
    @plantutza dacia

    In 2013, 3% din PIB-ul Romaniei a fost produs de Dacia.
    Poate ar trebui sa te informezi inainte sa iti dai cu parerea...

    Nu stiu sigur, ca nu-s din zona. Parerea mea! :-)
    5 2
  • @cineva
    in Francia, si vanzatoarea de la Auchan are MCV, si dupa 3 ani in arunca inspre romani/bulgari; ia talica la un salariu de francez/neamt un Sandero si compara-l cu un Peugeot/Passat, sa te vad asa de aprins cu low-cost-urile....numa gura e de oameni;
    situatia e simpla: masina ieftina raportat la salarii, se schimba rapid dupa 2-3 ani si gata, alta masina ieftina in loc; plus, service-ul deloc ieftin in tarisoarele lor;
    ia da talica rata 10 ani pe o Dacie sa vezi cum rugineste inainte sa termini ratele!

    Numa bine!
    3 6
  • cineva
    @dodo
    Ce legatura are asta cu post-ul meu? Era o referire la comentariul "De ce sa fie bun cand tot profitu merge pe ,,Champ Elysees" ?"
    pff...
    Si daca vanzatoarea de care vorbesti isi schimba masina dupa 3 ani, care e problema?
    Iar daca tu esti dispus sa dai rate timp de 10 ani pt o Dacie (sau orice alta masina), imi pare sincer rau pt tine. Totusi, trebuie sa fii foarte apreciat la banca care se ocupa de creditele tale...
    1 0
  • Numai prosti si bagatori de seama pe aici. Eu am un Logan luat de nou acum 7 ani si sunt foarte multumit. E spatioasa, robusta, fiabila si cu intretinere f mica. Fara fite !
    3 1
  • un roman din franta
    @vs
    Bine ai venit printre noi, deci...:) In ceea ce ma priveste a fost primul meu comentariu postat pe site pentru ca vad multa lume care isi da cu parerea total aiurea sau in necunostinta de cauza.
    Cat priveste calitatea masinilor nu am mai pomenit pentru ca deja scrisesem relativ suficient. Fiecare dintre masini sunt bune pentru nevoile si confortul fiecaruia. Problema e ca in Romanica "carcasa" conteaza in principal. Incet incet insa se vor schimba si lucrurile astea - cu noile norme care vor face ca masinile sa nu mai fie atat de fiabile in timp (deja este cazul) cat si cu dorinta constructorilor de a raspunde clientilor actuali (masini personalizabile si cu o durata de viata adaptabila profilului cumparatorului principal...).
    Cat despre fiabilitatea unora sau altora, depinde - cum spueam, trebuie sa incerci din pacate (sau sa te bazezi pe pareri pertinente si serioase), pentru ca din pacate piata, prin informatiile care le furnizeaza, reflecta interesele unora sau altora si foarte rar realitatea.
    Am avut de-a lungul celor 16ani de cand conduc regulat (25-30mii km/an) cateva masini - suficiente cumparate inclusiv noi. Nimic pana acum nu ma face sa spun ca masinile germane, in special VW (ca deh, am ascultat si eu de gura lumii) sunt mai grozave decat altele - sunt finisate, ansamblate, calitativ poate mai bune, imbatranesc mai bine, insa nu sunt neaparat mai fiabile... In privinta fiabilitatii, in ceea ce ma priveste voi realege japoneze dupa cateva experiente concrete avute si nu in ultimul rand dupa ultima experienta - Golf nou cumparat in Franta cu ambreiaj schimbat dupa un an si jumatate la 40mii km (evident in garantie, pentru ca e o problema recurenta, printre altele de altfel, la VW) cat si alte mici figuri.... In schimb cand am cumparat-o era cea mai confortabila din clasa din care facea parte, acest lucru contand foarte mult in decizia de achizitie... dar cred ca m-am "vindecat" de VW acum :)
    In privinta Loganului tau nu ma surprinde nimic dupa cum spuneam - iti urez multi km in continuare !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru