Dacia în 2012: un monovolum, o utilitară şi un model de oraş

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 08.12.2010
Un articol publicat astăzi de jurnaliştii francezi de la Le Figaro ne dezvăluie planurile de viitor ale celor de la Dacia. Acestea vizează mai ales pieţele vest-europene.

Următoarele modele de serie pe care Dacia le va scoate pe piaţă în Europa vor fi un monovolum, o utilitară şi un model de dimensiuni mici destinat oraşului. Informaţia a fost publicată astăzi de jurnaliştii cotidianului francez Le Figaro, care au analizat creşterea şi originile Dacia într-un articol intitulat "Dacia, lingoul de aur al Renault".

"Aceste noi modele vor inaugura o nouă etapă în termeni de design, iar preţurile lor vor fi mai coborâte ca niciodată", spune Alain Launay, directorul centrului de design pe care Renault l-a deschis acum doi ani în Bucureşti. Cele trei modele vor fi lansate începând cu anul 2012 pe pieţele europene.

În ceea ce priveşte situaţia imaginii Dacia în raport cu cea a mărcii-mamă Renault, oficialii centrului tehnic Renault din România ne dau din nou detalii interesante despre evoluţia brandului în perioada următoare. Astfel, conform declaraţiilor lui Gerard Detourbet, Dacia va rămâne un constructor care va oferi modele de bază, în timp ce modelele create de Renault vor fi din ce în ce mai sofisticate. 

Un alt element atins de materialul publicat de jurnaliştii francezi este fiabilitatea modelelor Dacia, care reuşesc să se situeze constant în fruntea topurilor europene de acest tip.

"Cele mai multe defecte ale maşinilor de astăzi au la origine complexitatea sistemelor electronice. Modelele Dacia utilizează sisteme electronice de bază care au fost dezvoltate acum cinci-zece ani, deci sunt evident mult mai fiabile decât cele ale maşinilor de ultimă generaţie", spune Benoit Abadie, directorul adjunct al Centrului Tehnologic pe care Renault l-a inaugurat în acest an în România.

    "Costurile de producţie pentru un model Dacia asamblat la Mioveni sunt inferioare cu 2000 de euro aceluiaşi model fabricat în Franţa" - Le Figaro.

via | Le Figaro

Comentarii (24)

  • 2011 ?
    Si 2011 nu aduce nimic nou de la Dacia ?
    13 3
  • Daniel
    Mai intai Maroc
    Ca sa aduci ceva nou trebuie sa ai unde sa produci acel ceva. In 2011 intra in productie noua uzina din Maroc, care va ridica oarecum presiunea de pe Mioveni. Asa ca, da, 2012 este anul pe care trebuie sa il astepti.
    15 1
  • parca era vorba si de o berlina peste logan. oricum nu inteleg dece nu scot duster pick-up mai repde
    13 0
  • *****2011
    in 2011 vor scoate o masinutza micutza in 2 usi .....
    9 1
  • BaditzaEx
    dk am avea infrastuctura, ar putea nu numai Dacia dar si Ford Romania sa-si mareasca capacitatea si de asemenea sa-si modernizeze / implemeteze tehnologii noi, sa investeasca ...
    Vrei bani, performanta Investeste frate !, noroc cu Dacia , ce a mai ramas, ca ROCAR, ARO,IAR....:(
    Tara cea mai bogata, frumoasa din Eu, pacat ca este locuita de un guvern ...
    27 2
  • Marius
    Un delir tarziu
    Cand era perioada de creditare in gloria ei, Dacia o luase peste bot. Aproape toti doreau masini second, de 2-3-4 ani.
    Acum, sa acea perioada de glorie a scapatat, cei de la Dacia au nceput sa faca cucu mare pe scena europeana. Nu-i condamn, e de apreciat tupeul acestor baieti. Dar, orice nas isi are nasul lui. E doar o chestiune de timp pana ce aceasta marca va fi pasat coreenilor de la Hyundai sai chinezilor de la Geely.
    2 27
  • vb prostii
    vb prostii nu au vanzari sunt vandute numai cu buletinu, de aia se intampla si aceste restrictii pt mainile din alta parte, sa fii fortat sa cumperi taraboanta de dacie, sper ca cu aceste planuri sa dea faliment in 2 3 ani
    1 16
  • Reader
    @Marius
    Volvo a fost cumparata de chinezi, ti se pare ca a suedezii nu mai cumpara volvo din cauza asta? De unde stii ca n-o sa vina mercedes sau vw sa cumpere dacia?
    Dar, pana atunci, dacia plateste salariile catorva mii de romani, multe alte firme din industria pe orizontala platesc salarii tot din "cauza" daciei, asa ca .... ar trebui sa fim mandrii ca avem si noi un produs care, chiar pe timp de criza, se vinde bine.
    Personal, nu-mi place designul modelelor de la dacia, dar tinand cont ca nu toti sunt/em baroni locali sa ne permitem S, 7 sau A8, sau nu toti sunt atat de destepti sa-si cumpere sh-uri (mai bine zis nh-uri) din germanica, consider ca dacia are locul ei bine definit in piata.
    17 0
  • Taraboantele astea ieftine, fruntase in testele de fiabilitate sunt masini noi, cu garantie si in care se pare ca te poti increde pentru ca nu ramai cu elle in drum.
    Oamenii care sunt multumiti de sine folosesc asemea masini bune la costuri de achizitie, intretinere si asigurari foarte convenabile.
    Cei pentru care doar un passat second hand le poate remedia respectul de sine pot in continuare sa isi cumpere masini uzate sau oricat de scumpe le permite portmoneul ca sa aiba masini jmekere care sa le remedieze imaginea.
    Oricum e loc pentru toata lumea si pentrru mai multi producatori/importatori si pentru masini la mana a doua.
    Ar trebui sa ne bucuram ca fiecare din noi poate opta pentru mai multe alternative.
    Pana una alta: bravo Dacia!
    17 0
  • Buna idee cu utilitara si masina de oras. Pentru ca la o firma conteaza sa ai investitie mica si sa te folosesti de masini pana crapa, normal ca nu vrei sa fie scumpe acele masini, iar daca iei masina de oras, inseamna ca ai si alta de drumuri lungi, asa ca nu vrei sa faci o investitie enorma. Ar putea lovi din nou piata cu ideile acestea, mai ales ca Dacia este o masina ieftina din start.
    9 0
  • BaditzaEx
    alte natii / popoare mai sus pe scara ierarhica, ca romanii...
    si-ar dori sa aibe un brand national care are succes, cum este Dacia ( si ar mai putea fi / au fost Aro, IAR ... ) ,
    Dar tipic romanesc < Capra moare de raie dar tine coada sus >, o gramada de nefericiti mai aici comenteaza : < pai domne , mie nu-mi place aia, eu as fi pus alt motor... >
    La lectii toti sunt lectori ce mai..., dar cand vine vb sa Faca, Produca, Construiasca, observam alta zicala tipica romanashului nostru < Meserie te halesc dar n-am scule sa muncesc >
    orice ce i-ai face / da el este tot timpul mai istetz , el nu este niciodata vinovat, altii sunt prostii, el ar face mai bine dar ori nu este lasat ori n-are cu ce sau cu cine si tot asa...
    Bai, asta romanule simplu / Latrator, mai Desteapta-te odata !!!
    10 0
  • gianny1000
    noul model
    cred ca am un model CAROSERIE utilitara Dacia si e dragut facut!
    2 0
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Daca "Costurile de producţie pentru un model Dacia asamblat la Mioveni sunt inferioare cu 2000 de euro aceluiaşi model fabricat în Franţa", de ce ......la ei varianta full option e mai ieftina decat la noi?Adica pentru noi produc mai ieftin si vand mai scump, iar pentru ei produc mai scump si vand mai ieftin? Si bineinteles ca masinile care le fabrica pentru ei, sunt si mai bune calitativ..fata de ciurucurile facute pentru noi.
    2 9
  • nea cutare
    Nu mai credeti ca alte natii sunt mai sus ca Romanii. Despre ce scara ierarhica vorbiti ? Nu trebuie sa avem atitudinea asta de inferioritate. Si altii au uscaturi. Noi trebuie doar sa ne mai scuturam de leprele care ies ca paduchii in frunte ....
    6 1
  • Cristi
    Bun! Si apoi sper la un model de berlina
    Economic se orienteaza foarte bine spre utilitare si masini mici de oras...poate si ceva electric pe viitor. Dar pacat ca nu scot macar un model de berlina imbunatatita. Poate ca momentul e mai potrivit incercarii de noi segmente decat imbunatatirii celor vechi. Oricum m-am saturat de gheboasele Sandero si Duster, asa "pratiques" pentru francezi. Separarea habitaclului de portbagaj este un confort de bun simt (in ceea ce ma priveste). Vor breakuri? Fabricati-le si in varianta break ca francezu sa-si poata cara carutul pentru copil cu masina. Prea se axeaza pe designul de tip renault care e unul din cele mai urate de pe piata (din punctul meu subiectiv de vedere). Nu pretind o masina de lux, ci doar sa indoaie tabla in celalalt sens...
    6 1
  • nimeni
    @danut
    Cum sa speri sa dea faliment? De ce te deranjeaza prezenta ei pe piata? Nu are loc tancul tau de "taraboante"? Ai grija ce spui, invata valoarea banilor si respectul pentru altii!
    7 0
  • BaditzaEx
    @nea cutare
    n-ai inteles ce vroiam sa spun NEAM !!!, iar pana sa ma contrazici aiurea-n tramvai pune mana pe o carte de economie, cu toate ca si pe un discavary poti vedea un PIB pe cap de locuitor, asa ca demo ;-)

    p.s. citeste bine data viatoare, incearca sa intelegi mesajul si dupa aceea comenteaza, dk nu poti macar numara pana la 10 si vezi poate iti vine un comentariu mai inteligent ;-)
    all the best !
    2 2
  • BaditzaEx
    @nea cutare si altii
    aici nu e vb de inferioritate sau superioritate , dar dk esti o mika tuta si nu citesti tot comentariul ...normal, Latri in necunostina...
    Aici este de vb de : < ce-i mana nu-i minciuna > , iar noi la ora actuala, macar brandul asta il mai avem ( ca puteam avea IAR avioane / elicoptere, ROCAR autobuze/camioane si alte branduri mai grele ca ramura industriala este parte a-2-a, poate o sa le renastem si pe acelea ... cum era ARO in '72 cand a fost nominalizat cel mai bun offroader dupa Land Rover ) si ne putem mandri cu el, pt ca are succes si pe bune acuma, este mai buna zic eu decat un Gelly sau alta chinezarie....
    4 0
  • Scufita rosie
    Astept cu nerabdare momentul...
    Bun, acum Dacia a scos - o limuzina-Logan, una de oras(sa zicem)-Sandero, un SUV - Duster, un "cross-over" sau habar n-am ce categorie - Stepmay, o duba, un papuc - deviate din Logan, etc - buun....

    Urmeaza un singur lucru : Un cabriolet! - abia astept clipa aceea ;)

    P.S. - Va exista, nu ziceti ca o sa astept mult si bine ;)
    3 0
  • Dacia
    Un simplu Bravo Dacia.La mai mare!
    4 1
  • Drumuri proaste
    Pt drumurile noastre dacia e o super masina ,e mare pacat sa-ti cumperi o limuzina si s-o scoti pe drumurile noastre pline de gropi. Bravo DACIA mult succes.
    5 0
  • nu inteleg ceva
    eu stiu ca Logan Pick-Up e utilitara si Sandero poate fi numit "un model de dimensiuni mici destinat oraşului" . rog pe cine nu este de acord sa-mi explice si mie
    1 0
  • dacia
    ar trebui o utilitara dacia ceva mai spatioasa
    2 0
  • Robert
    Dacia preistorica
    Domnilor soferi cine a condus si alta masin fabricata dupa 2000 de la orice marca si apoi a revenit la volanul DACIEI LOGAN sau orcare alt model cu orice echipare sunt convins ca a avut o usoara senzatie de voma,de lehamite.
    Dacia este un cazan de borhot pe 4roti si nu recomand nimanui acest excrement auto depasit tehnologic si f.scump p.ce ofera.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru