Dacia implineste 10 ani de la intrarea in Grupul Renault

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 02.07.2009
Dacia aniverseaza zece ani de cand a intrat in Grupul Renault. De atunci, producatorul roman a triplat productia la fabrica din Mioveni si a lansat opt modele.

Dacia si Renault sarbatoresc astazi 10 ani de la intrarea producatorului autohton de automobile in Grupul Renault. La 2 iulie 1999, Renault a preluat controlul a 51% din capitalul Dacia, iar in anul urmator a lansat deja primul model Dacia cu motor Renault. In cei zece ani de colaborare cu Renault, Dacia a produs peste 1.320.000 de automobile si peste 1.400.000 de motoare. Produsele producatorului indigen au devenit atat de apreciate in cele 60 de tari si teritorii din intreaga lume, incat 80% din productia actuala a uzinei Dacia din Mioveni este destinata exportului.

Pentru a ajunge la nivelul actual la care este situata uzina Dacia, Renault a investit peste 1.5 miliarde de euro, atat in fabrica din Mioveni, cat si in Renault Mecanique Roumanie, Renault Technologie Roumanie, dar si in Centrul de testare de la Titu si Centrul de Design din Bucuresti. Initial, grupul Renault se angajase sa investeasca de 10 ori mai putin fata de cat a investit pana acum, dar banii nu au fost cheltuiti in zadar, deoarece uzina Dacia de la Mioveni a fost complet restructurata si modernizata. Grupul Renault a investit aproape 50 de milioane de euro la Dacia pentru ameliorarea conditiilor de munca, si a derulat nu mai putin de 5 milioane de ore de formare pentru pregatirea angajatilor sai din Romania. Angajatii Dacia au participat la patru milioane de ore de formare, care au reusit sa obtina pentru fabrica din Mioveni certificarile ISO 9001 in domeniul managementului calitatii si ISO 14001 in domeniul managementului calitatii mediului. Bineinteles, aceste certificari au fost obtinute si cu ajutorul investitiilor serioase facute de-a lungul timpului in platforma industriala Mioveni.

Renault este singurul constructor de automobile care are un centru de design in Europa Centrala si de Est. Centrul de design Renault din Romania a fost inaugurat in iunie 2007 si primul model creat la acest centru, Dacia Duster, a fost prezentat in martie 2009, la Salonul Auto de la Geneva.

Gratie increderii Renault in potentialul Dacia, Platforma Industriala de la Mioveni a devenit cel mai mare centru de productie din grupul Renault, iar Dacia s-a transformat dintr-o marca nationala intr-o marca internationala. Cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei se afla in Romania, si a fost inaugurat in anul 2006. Un an mai tarziu, Renault i-a asociat lui "Renault Technologie Roumanie" si un centru de design, iar constructorul francez construieste si un centru de testare in orasul Titu. In anul 2010, Renault va inaugura centrul sau de testare din Romania, construit in orasul Titu.

Modelul care a facut marca Dacia celebra in lume a fost Logan, al carui proiect a demarat in 2004 sub numele "X90". In doar cinci ani, gama Logan are deja cinci modele diferite, care sunt disponibile in 30 de variante si sunt vandute pe 70 de piete ale lumii. In 60 din aceste piete, modelul Logan este vandut sub marca Dacia. Ceea ce este cu adevarat important la modelul Logan este ca Centrul Logistic Renault din Romania alimenteaza toate uzinele care produc modelele Logan si Sandero din lume. In ultimii ani, centrul logistic ILN de la Mioveni a expediat peste 2.610.000 metri cubi de colectii de piese si componente, ceea ce inseamna echivalentul al 760.000 vehicule.

In tabelul de mai jos puteti observa evolutia Dacia din momentul semnarii contractului cu Renault.

1999 2 iulie: Renault preia controlul a 51% din capitalul Dacia
2000 Dacia lanseaza modelul SuperNova, echipat cu un motor Renault
2001 Renault isi majoreaza participarea la capitalul Dacia pana la 92.72%
2002

 Inaugurarea centrului de piese de schimb Dacia

Lansarea gamei Pick Up Diesel cu motor Renault

2003

 13 martie: Lansarea modelului Solenza

Participarea Renault la capitalul Dacia ajunge la 99.4%

2004

 2 iunie: Dacia prezinta modelul Logan

9 septembrie: Lansarea comerciala a lui Dacia Logan in Romania

2005

29 martie: inaugurarea centrului logistic ILN(International Logistics Network) Mioveni

iunie: Lansarea lui Dacia Logan in Europa Occidentala

8 septembrie: Lansarea versiunii 1.5 dCi a lui Logan

13 septembrie: Obtinerea certificarii ISO 14001 a fabricii Dacia din Mioveni

2006

 martie: Dacia prezinta Logan Steppe la Salonul Auto de la Geneva, primul show-car din istoria Dacia

iunie: Crearea centrului Renault Technologie Roumanie

14 septembrie: Lansarea lui Dacia Logan Prestige 1.6 16V

octombrie: Lansarea lui Dacia Logan MCV

2007

 ianuarie: Lansarea lui Logan MCV pe piata din Europa Occidentala

februarie: Lansarea lui Logan VAN

mai: Lansarea lui Logan GPL in Romania

iunie: Inaugurarea centrului de design Renault din Romania, singurul de acest gen din intreaga Europa Centrala si de Est


2008

 februarie: Lansarea lui Dacia Logan Pick-up

martie: Prezentarea la Salonul Auto de la Geneva a modelului Sandero si a noii indentitati de marca Dacia

aprilie: Inaugurarea noii uzine de cutii de viteza Renault Mecanique Roumanie

iunie: Lansarea comerciala a Sandero

iulie: Lansarea modelului Logan Berlina Faza II (facelift)

octombrie: Lansarea modelului Logan MCV Faza II (facelift)

2009

 martie: Dacia prezinta Duster, primul sau concept car, la Salonul Auto de la Geneva

mai: Prezentarea de la Salonul auto de la Barcelona a modelului Dacia Sandero Stepway

17 iunie: Lansarea in Romania a modelului Dacia Sandero Stepway

Evolutia capacitatii de productie a fabricii Dacia din Mioveni: 

An Productie Vanzari (total) Exporturi
2000 55.817  52.403  2.270
2001 52.169  54.368  2.355
2002 57.387  57.681  4.939
2003 72.670  69.166  11.292
2004 94.719  98.908  18.595
2005 172.021  163.899  50.623
2006 188.461  187.215  79.438
2007 222.914  230.473  128.411
2008 242.385  257.854  172.886

 

Via | Dacia

 

Comentarii (20)

  • La multi ani DACIA !
    .
    10 2
  • Adrian
    Dacia
    septembrie 2009 : este lansat suv-ul Dacia.
    8 0
  • Toata stima!
    Iata o istorioara frumoasa, pe care am citit-o cu o deosebita placere. Sunt foarte fericit ca Dacia nu a avut parte de soarta lui ARO si ma bucur ca Renault a adus-o acolo unde este acum. Sper ca si de acum inainte sa auzim numai lucruri bune.

    Cum spunea si DST mai devreme, "La Multi Ani!" Dacia! :)
    6 1
  • Claudiu
    Dacia
    sa speram ca vom continua cu Ranault si de acum incolo.....ne-a mer bn impreuna
    5 0
  • Florin
    Dacia
    LA MULTI ANI! DACIA!
    3 0
  • URAGANU
    asa si...
    Asa si noi ce primim cadou ? :))))))))))))))
    2 6
  • salariu, cit e salariu?
    salarii mici
    La multi ani!
    dar ce salariu au cei ce lucreaza acolo?
    atit ne bucuram de mult ca neglijam aspectul ca fericita colaborare a fost mai fericita pt ei decit pt noi.
    Reno a cistigat enorm in timp ce marea majoritate a angajatilor are salariu sub 1500.
    mai sint si altele, dar nu va plictisesc.
    La multi ani, Reno!
    Curaj, Dacia! poate vin vremuri mai de bun simt
    3 4
  • Vasile
    inventii !
    de unde stii tu ce salarii au angajatii? pentru ca sigur nu lucrezi la Dacia... salariatii sunt platiti bine in functie de munca pe care o presteaza
    4 3
  • Brava lor
    Foarte bine ca au reusit sa scoata produse de calitate pe care Dacia de capul ei nu facea nici intr-un milion de ani.
    Bravo lor si sa o tina tot asa.
    P.S. Ia uitati-va voi cum producea Dacia inainte de Renault, si dupa :D

    Salutari.
    2 0
  • Don San
    Pt.Dacia
    Iata frati romani ca acea vorba care spune ca: incetul cu incetul se fabrica otetul;astazi se arata a fi asa,personal am tacut si nu am scris nimic de rau urmarind in acelasi timp evolutia de la intrarea in posesie a fabricii Dacia a grupului Renault,si vreau sa va marturisesc ca...chiar daca era loc de mult mai bine,pasii facuti de Dacia nu au fost chiar neimportanti.Astept sa vad motoare de capacitati mai mari,astept sa vad suv-ul cu 4x4 si cu mai mult design pe ele.Oricum eu le spun: SUCCES! si la mai multe oferte...La Multi Ani! Dacia+Renault
    1 0
  • DACIA
    LA MULTI ANI !!!

    Cu o singura remarca, din cei 10 ani, primii 5 au cam fost irositi, cel putin asa se vede din exteriorul firmei.

    Salutari!!!
    1 0
  • READCTIA!!!!
    Pentru redactor:

    Hotaraste-te care a fost primul show-car sau concept car ? Se poate detalia diferenta? pentru ca eu nu stiu care ar putea sa fie.


    "Logan Steppe la Salonul Auto de la Geneva, primul show-car din istoria Dacia"

    ori:

    "Dacia prezinta Duster, primul sau concept car, la Salonul Auto de la Geneva"

    Multumesc.
    1 0
  • mircea
    pit75
    Show car nu e acelasi lucru cu concept car. Din show-car-ul Steppe a fost dezvoltat Logan MCV. Din conceptul Duster nu e obligatoriu sa iasa ceva. Si foarte probabil, nici nu va iesi. Eventual cateva linii preluate and that's it.
    1 0
  • FELICITARI ! ALLEZ RENAULT !
    2 3
  • Dacia SUV necamuflata
    La multi ani, Dacia! Nu mi-o luati in nume de rau; nu e reclama, e doar o informatie utila. :) http://sp2.ro/daciasuv (scuze de "spam", dar e prea buna informatia sa nu profit de ea)
    0 0
  • LauCalin
    LA MULTI ANI!
    Felicitari celor de la Renault pentru ce au realizat in Romania si "creierului" din spatele aceste tranzactii care a reusit sa faca din Dacia o marca cunoscuta in lume, si nume Constantin Stroe.
    Sa vinzi in 5 ani 1 450 000 de exemplare din Logan si Sandero, in conditiile in care Dacia a devenit o marca serioasa din 2004, e ceva.
    0 0
  • mihai2001
    CIFRE 2009
    Is curios sa vad cifrele de anul acesta. Au avut mare succes si sper sa nu fie apogeul inca.

    Felicitari Renaul pt o strategie extraordinara. Nu fac ei masini bune dar vand ce trebui unde trebuie !

    la multi ani pt romanii de la Dacia.

    P.S. Se castiga f bine la dacia + training de specialiate si experienta.
    0 0
  • Suv
    au aparut poze cu suv-ul
    0 0
  • Dacia SUV necamuflata
    @yok: Pe bune? :)
    0 0
  • catalos
    replica
    @URAGANU: Mai tu esti handicapat? Ca doar astia stau la pomana si la cersit. Ai investit ceva in grupul, productia sau vanzarea acestor masini, astfel incat sa primesti ceva? Urata samanta e asta care vor numai "mocca". La munca, nu la intins mana...........
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru