Dacia implineste 10 ani de la intrarea in Grupul Renault
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia si Renault sarbatoresc astazi 10 ani de la intrarea producatorului autohton de automobile in Grupul Renault. La 2 iulie 1999, Renault a preluat controlul a 51% din capitalul Dacia, iar in anul urmator a lansat deja primul model Dacia cu motor Renault. In cei zece ani de colaborare cu Renault, Dacia a produs peste 1.320.000 de automobile si peste 1.400.000 de motoare. Produsele producatorului indigen au devenit atat de apreciate in cele 60 de tari si teritorii din intreaga lume, incat 80% din productia actuala a uzinei Dacia din Mioveni este destinata exportului.
Pentru a ajunge la nivelul actual la care este situata uzina Dacia, Renault a investit peste 1.5 miliarde de euro, atat in fabrica din Mioveni, cat si in Renault Mecanique Roumanie, Renault Technologie Roumanie, dar si in Centrul de testare de la Titu si Centrul de Design din Bucuresti. Initial, grupul Renault se angajase sa investeasca de 10 ori mai putin fata de cat a investit pana acum, dar banii nu au fost cheltuiti in zadar, deoarece uzina Dacia de la Mioveni a fost complet restructurata si modernizata. Grupul Renault a investit aproape 50 de milioane de euro la Dacia pentru ameliorarea conditiilor de munca, si a derulat nu mai putin de 5 milioane de ore de formare pentru pregatirea angajatilor sai din Romania. Angajatii Dacia au participat la patru milioane de ore de formare, care au reusit sa obtina pentru fabrica din Mioveni certificarile ISO 9001 in domeniul managementului calitatii si ISO 14001 in domeniul managementului calitatii mediului. Bineinteles, aceste certificari au fost obtinute si cu ajutorul investitiilor serioase facute de-a lungul timpului in platforma industriala Mioveni.
Renault este singurul constructor de automobile care are un centru de design in Europa Centrala si de Est. Centrul de design Renault din Romania a fost inaugurat in iunie 2007 si primul model creat la acest centru, Dacia Duster, a fost prezentat in martie 2009, la Salonul Auto de la Geneva.
Gratie increderii Renault in potentialul Dacia, Platforma Industriala de la Mioveni a devenit cel mai mare centru de productie din grupul Renault, iar Dacia s-a transformat dintr-o marca nationala intr-o marca internationala. Cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei se afla in Romania, si a fost inaugurat in anul 2006. Un an mai tarziu, Renault i-a asociat lui "Renault Technologie Roumanie" si un centru de design, iar constructorul francez construieste si un centru de testare in orasul Titu. In anul 2010, Renault va inaugura centrul sau de testare din Romania, construit in orasul Titu.Modelul care a facut marca Dacia celebra in lume a fost Logan, al carui proiect a demarat in 2004 sub numele "X90". In doar cinci ani, gama Logan are deja cinci modele diferite, care sunt disponibile in 30 de variante si sunt vandute pe 70 de piete ale lumii. In 60 din aceste piete, modelul Logan este vandut sub marca Dacia. Ceea ce este cu adevarat important la modelul Logan este ca Centrul Logistic Renault din Romania alimenteaza toate uzinele care produc modelele Logan si Sandero din lume. In ultimii ani, centrul logistic ILN de la Mioveni a expediat peste 2.610.000 metri cubi de colectii de piese si componente, ceea ce inseamna echivalentul al 760.000 vehicule.
In tabelul de mai jos puteti observa evolutia Dacia din momentul semnarii contractului cu Renault.
1999 | 2 iulie: Renault preia controlul a 51% din capitalul Dacia |
2000 | Dacia lanseaza modelul SuperNova, echipat cu un motor Renault |
2001 | Renault isi majoreaza participarea la capitalul Dacia pana la 92.72% |
2002 |
Inaugurarea centrului de piese de schimb Dacia Lansarea gamei Pick Up Diesel cu motor Renault |
2003 |
13 martie: Lansarea modelului Solenza Participarea Renault la capitalul Dacia ajunge la 99.4% |
2004 |
2 iunie: Dacia prezinta modelul Logan 9 septembrie: Lansarea comerciala a lui Dacia Logan in Romania |
2005 |
29 martie: inaugurarea centrului logistic ILN(International Logistics Network) Mioveni iunie: Lansarea lui Dacia Logan in Europa Occidentala 8 septembrie: Lansarea versiunii 1.5 dCi a lui Logan 13 septembrie: Obtinerea certificarii ISO 14001 a fabricii Dacia din Mioveni |
2006 |
martie: Dacia prezinta Logan Steppe la Salonul Auto de la Geneva, primul show-car din istoria Dacia iunie: Crearea centrului Renault Technologie Roumanie 14 septembrie: Lansarea lui Dacia Logan Prestige 1.6 16V octombrie: Lansarea lui Dacia Logan MCV |
2007 |
ianuarie: Lansarea lui Logan MCV pe piata din Europa Occidentala februarie: Lansarea lui Logan VAN mai: Lansarea lui Logan GPL in Romania iunie: Inaugurarea centrului de design Renault din Romania, singurul de acest gen din intreaga Europa Centrala si de Est |
2008 |
februarie: Lansarea lui Dacia Logan Pick-up martie: Prezentarea la Salonul Auto de la Geneva a modelului Sandero si a noii indentitati de marca Dacia aprilie: Inaugurarea noii uzine de cutii de viteza Renault Mecanique Roumanie iunie: Lansarea comerciala a Sandero iulie: Lansarea modelului Logan Berlina Faza II (facelift) octombrie: Lansarea modelului Logan MCV Faza II (facelift) |
2009 |
martie: Dacia prezinta Duster, primul sau concept car, la Salonul Auto de la Geneva mai: Prezentarea de la Salonul auto de la Barcelona a modelului Dacia Sandero Stepway 17 iunie: Lansarea in Romania a modelului Dacia Sandero Stepway |
Evolutia capacitatii de productie a fabricii Dacia din Mioveni:
An | Productie | Vanzari (total) | Exporturi |
2000 | 55.817 | 52.403 | 2.270 |
2001 | 52.169 | 54.368 | 2.355 |
2002 | 57.387 | 57.681 | 4.939 |
2003 | 72.670 | 69.166 | 11.292 |
2004 | 94.719 | 98.908 | 18.595 |
2005 | 172.021 | 163.899 | 50.623 |
2006 | 188.461 | 187.215 | 79.438 |
2007 | 222.914 | 230.473 | 128.411 |
2008 | 242.385 | 257.854 | 172.886 |
Via | Dacia
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
-
Țara noastră va avea un nou drum expres. Cu o lungime de 51 de kilometri, acesta va conecta două orașe importante din Moldova, adică Bacău și Piatra Neamț. (15.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
Cum spunea si DST mai devreme, "La Multi Ani!" Dacia! :)
dar ce salariu au cei ce lucreaza acolo?
atit ne bucuram de mult ca neglijam aspectul ca fericita colaborare a fost mai fericita pt ei decit pt noi.
Reno a cistigat enorm in timp ce marea majoritate a angajatilor are salariu sub 1500.
mai sint si altele, dar nu va plictisesc.
La multi ani, Reno!
Curaj, Dacia! poate vin vremuri mai de bun simt
Bravo lor si sa o tina tot asa.
P.S. Ia uitati-va voi cum producea Dacia inainte de Renault, si dupa :D
Salutari.
Cu o singura remarca, din cei 10 ani, primii 5 au cam fost irositi, cel putin asa se vede din exteriorul firmei.
Salutari!!!
Hotaraste-te care a fost primul show-car sau concept car ? Se poate detalia diferenta? pentru ca eu nu stiu care ar putea sa fie.
"Logan Steppe la Salonul Auto de la Geneva, primul show-car din istoria Dacia"
ori:
"Dacia prezinta Duster, primul sau concept car, la Salonul Auto de la Geneva"
Multumesc.
Sa vinzi in 5 ani 1 450 000 de exemplare din Logan si Sandero, in conditiile in care Dacia a devenit o marca serioasa din 2004, e ceva.
Felicitari Renaul pt o strategie extraordinara. Nu fac ei masini bune dar vand ce trebui unde trebuie !
la multi ani pt romanii de la Dacia.
P.S. Se castiga f bine la dacia + training de specialiate si experienta.