Dacia, Fiat si Hyundai cresc vanzarile auto din Germania: +40% in mai
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cea mai importanta piata europeana ca volum a crescut in mai cu 40% fata de aceeasi luna a anului trecut, principalul motiv al acestei explozii fiind legat de continuarea programului "Rabla". Desi in prima faza trebuia sa se incheie la sfarsitul lunii aprilie, programul a fost prelungit de guvernul german pana la sfarsitul acestui an. Fiecare german care renunta la masina veche se poate baza pe un bonus de 2500 de euro la cumpararea unui nou autoturism.
Cresterea efectiva fata de anul trecut este de 385.000 de unitati, luna mai fiind a patra consecutiva in care piata germana creste in comparatie cu 2009. Conform oficialilor germani, acest ritm de crestere va duce rezultatele de piata ale acestui an cu mult peste cele ale anului trecut, cand in Germania s-au cumparat circa trei milioane de masini.
Analistii admit faptul ca programul de reinnoire a parcului auto din Germania a avut un efect ridicat, insa sustin ca cifrele din 2010 vor scadea simtitor in lipsa oricarui program de stimulare a vanzarilor.
In plus, chiar daca Germania va continua programul Rabla, faptul ca cererea de pe aceasta piata va fi satisfacuta la inceputului lui 2010 va avea un impact evident asupra vanzarilor.Hyundai este producatorul care a profitat cel mai mult de pe urma cresterii, vanzarile marcii coreene urcand cu 146% fata de luna mai 08. Pe locul al doilea in topul cresterilor din luna mai se afla Renault si Dacia, ale caror vanzari sunt calculate impreuna in Germania: +117%. In clasamentul cresterii vanzarilor urmeaza Fiat, cu +102%.
Foarte interesant este faptul ca brandurile germane premium (Audi, BMW si Mercedes) au raportat scaderi ale vanzarilor in luna mai, clientii germani concentrandu-se in special pe cumpararea modelelor de segmente reduse in aceasta perioada. Clasele mini, mica si compacta au crescut in vanzari, de altfel, cu 93%.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Volvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. (16.11)
-
Audi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. (07.11)
-
Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. (06.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
La noi in loc sa ofere mai putine locuri pentru dosarele de casare a masinilor vechi (chiar cred ei ca or sa fie toate cele 60.000 de locuri validate ?!), dar cu posibilitate de prelungire in cazul in care erau mai multi doritori decat locurile desemnate, ei s-au scremut la 800 de euro de rabla. De unde dracu sa aiba romanu bani, unde e stimulentu cand pana si la un Logan, cand stai si cantaresti problema, 800 de euro pe de-o parte....si restu pana la 7-8000 de euro....cam descurajant !!!
Nu zice nimeni sa dea si la noi 2500 ca la nemti, da macar 1500 ar fi sunat mult mai bine :D
Din pacate roadele investitiei o sa le culeaga putin mai tarziu.
Pentru cei ce nu stiu de ce, nu mai mai are sens sa repet ca oricum o sa fie lipsit de cohones si o sa stearga comentariul.
Ce autoritate sa mai ai si ce respect sa mai astepti de la cei din jur, daca nici macar nu iti accepti o simpla greseala.
Am ajuns insa la comun acord cu utilizatorii nostri ca toate comentariile legate de erori de scriere si typo sa fie sterse, cu multumirile de rigoare. Pentru a lasa pe site doar comentariile legate de subiectul discutiei.
Ai un ton extrem de acid :)
Respect