Dacia, egala cu Volkswagen in topul satisfacerii clientilor din Germania!

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 24.06.2009
Clientii germani au asezat marca Dacia la egalitate cu Volkswagen in topul JD Power, dar in fata Renault, Opel si Ford. Topul a fost castigat, surprinzator, de Daihatsu.

Esential

13 este locul detinut de Dacia in topul JD Power Germania.

Surpriza de proportii in studiul anual JD Power care masoara gradul de satisfactie a posesorilor de masini din Germania. Marca Daihatsu a reusit sa depaseasca toate celelalte branduri prezente pe piata germana, pe locul al doilea venind o alta surpriza enorma: marca italiana Alfa Romeo. Pe ultima pozitie a podiumului s-a clasat Mercedes, care a depasit la mustata BMW si Audi. Toyota si Honda, premiantele din anii trecuti, au reusit sa se claseze de abia pe locurile 6, respectiv 10.

Dacia a facut din nou o figura excelenta in topul satisfactiei clientilor germani. Daca in topul JD Power din Franta a reusit sa se claseze in fata unor marci de renume, brandul romanesc reediteaza performanta din Hexagon si reuseste un onorabil loc 13. Dacia a reusit sa adune acelasi numar de puncte ca Volkswagen, insa a depasit fara drept de apel marci de renume mondial ca Nissan, Seat, Citroen, Hyundai, Ford, Kia, Peugeot, Fiat sau Chevrolet. Mai mult, compania-mama Renault a adunat cu 9 puncte mai putin decat "copilul" Dacia.

La topul pe segmente s-au evidentiat Mercedes si Toyota, fiecare cu cate doua premii obtinute.

Daca Mercedes a dominat segmentele Executive/Luxury (prin E-Klasse) si Masini Sport (prin CLK), Toyota a reusit sa isi adjudece victoria de categorie la segmentele Masini de oras (Aygo) si Corolla (Segmentul Compact). Ceilalti castigatori de categorie se numesc Daihatsu Sirion (Segment mic), Renault Laguna (Segment mediu), Skoda Roomster (Monovolume) si Nissan Qashqai (SUV).

Studiul german s-a bazat pe opiniile colectate de la mai mult de 16.200 de utilizatori de masini se afla in posesia unui model propriu de cel putin doi ani. In cercetare au intrat 27 de marci auto si 113 modele. Fiecare participant la studiu a completat un chestionar detaliat in care a raspuns la intrebari legate de 67 de atribute ale masinii si la gradul in care masina l-a satisfacut la fiecare dintre acestea. La final, punctajul a fost obtinut prin ponderi inegale ale atractiei pe care masina inca o exercita - incluzand aici caracteristici precum performanta, design, confort si dotari (32%), calitatea si fiabilitatea masinii (26%), costurile de detinere si intretinere (22%) si gradul de multumire referitor la reteaua de service (20%).

Indicele global de satisfactie este notat cu maximum 1000 de puncte. Castigatorul Daihatsu a primit 843 de puncte, in timp ce Dacia a reusit sa adune 810 puncte.

via | JD Power

Comentarii (45)

  • Tembelus Rex
    MUhahaha
    "Prietene" de mai sus deja pui problema periculos....nu ca nu mi-ar placea si mie dar na.....in contextul actual socio-politic e complicat sa vorbesti de lucruri din astea ........

    Si da e foarte bine .....bravo Dacia........ chiar daca Volkswagenul ii da clasa Daciei (sunt constient de lucrul asta) totusi trebuie sa fim cu picioarele pe pamant si sa lasam flatulatiile la cap ....cu masini straine............ideea e ca suntem saraci (eadevarat sunt altii care sunt mult mai saraci ca noi) dar ma refeream ca si parte din familia europeana....suntem saraci....si atuncea ar fi cazul sa investim in altceva poate in copii, in cercetare, in mediu, in resurse regenerabile, etc. etc..se pricep mai bine cititorii Automarket..............

    Trebuie sa ne intre bine in cap BANII SUNT DIN CE IN CE MAI SCUMPI........asa ca fiecare euro conteaza.........

    Astept injuraturile si caracterizari de genul frustrat, idiot, troglodit etc......hai raul astept....:-))))
    30 8
  • part marghioala
    topul ...i astia faceau oale pana acum cativa ani si acum fac statistici nu stiu ce e asa relevant dar ma rog si acum intreb si eu cate modele vw si cate modele dacia sunt in germania asa si cu Daihatsu.
    9 13
  • Waffen
    SH
    14/88
    2 4
  • o panarama d masina....a ruginit dupa 1 an jumate
    11 17
  • Crysty
    Dacia
    Minciuni!
    Cand vreodata o marca precum e Dacia sa fie la egalitate cu VW, masina poporului ?
    Stati putin sa inceapa sa rugineasca sau sa cada ceva pe la motor!
    11 18
  • Sieg Heil!
    9 5
  • george
    INCA UN STUDIU DE DOI BANI
    facut de gogoseria JD Power...
    7 15
  • Felicitari Daihatsu & Alfa
    Bravo celor 2. Ma bucur pt cei doi constructori. Nu ma mir legat de performanta Alfa Romeo. Nu au cum sa nu fi multumit cand ai o Alfa. Eventual esti nemultumit ca nu iti permiti un Maseratti, Lambo sau Ferrari:))
    6 7
  • Felicitari Dacia
    Felicitari pt. constructorul roman!
    Ma bucur ca a fost apreciat si in alte tari. Consider Loganul ca o masina corecta pt. piata din Romania, dar ma bucur ca este apreciata si in alte tari mai bine dezvoltate decat tara noastra.
    Inca odata felicitari!
    16 5
  • pt. george
    Dacia a obtinut punctajul si locul respectiv pt. ca e "masina poporului" asa cum a fost in trecut VW, care acum a ajuns prea scumpa pt. a mai putea fi numita masina poporului.
    Iar un studiu facut pe 16.000 de subiecti inseamna cu vreo 10.000 mai mult decat numarul necesar pt. a face un astfel de studiu, asta daca sti ceva statistica.
    13 4
  • romania
    bv dacia
    Este o palma a nemtilor la adresa constructorilor de masini germani care inca mai cred ca fac cele mai bune masini; e de laudat totusi ca dacia a reusit sa fabrice o masina corecta care merge mai rar la service decat un vw.
    restul e invidie sau sunt bulgarii care isi cumpara opel sh si spun ca au masini bune
    12 5
  • schumi
    ...
    Forza Alfa!
    3 11
  • bravo
    Poate la nemti, Dacia este facuta mai la milimerul dar totus sa nu uitam ca nemtii isi schimba masinile la 2-3 ani asa ca lor le convine marca... Esta greu de crezut ca studiu este real dar cine stie....Bravo dacia...
    8 5
  • Dacia VS VW
    Oare la ce a reusit Dacia sa egaleze VW? Sa fie oare vorba de confort, sa fie vorba de performanta masinii, de calitatea lucrarii ( pe Logan nimic nu se imbina cum trebuie parca sunt aruncate) si bine inteles nu are cum sa fie vorba nici de motor..daca am sa vad un motor de Logan sau Sandero cu 500.000 Km care sa fie functional eu ma impusc.
    Dar desigur, in aceste vremuri grele, hai sa facem putina reclama si Loganelului nostru ca sa nu mai dea angajatii afara ( nu ca nu s-ar lu-a niste bani frumusei pe reclamele de 2 bani.
    Ce ma deranjeaza cel mai mult este reclamele facute de Logan prin deaprecierea altor marci..oricum singurul capitol la care se lauda sunt banii. Normal ca o masina asa slaba sa coste atat ( trebuia sa coste chiar si mai putin) ganditi-va si cat s-a investit in ea, tehnologia, calitatea lucrarii. Mai am de asteptat pana cand o sa vad pe Logan mai mult de 2 air-bag-uri fara sa mi se para un lux, EPC, pilot automat, senzori..de lumina de ploaie..etc poate peste 50 de ani :) O alta reclama tipic logan si aici..tot de 2 lei desigur http://www.220.ro/SAxa1D1xou/Reclama-Logan-In-Germania

    Ps: majoritatea nu mentioneaza ce masini conduc de aceea Logan`ul poate parea un lux pentru ei..detin Logan 1.4 Mpi ca masina de serviciu si Seat Ibiza 1.9 Tdi ca masina personala...nu ai cum sa nu observi diferenta.
    11 14
  • schumi
    ....
    In alta ordine de idei, topul mi se pare neechitabil. Trebuie sa ne gandim ce asteptari are unul care-si cumpara Mercedes sau Alfa si ce asteptari are unul care-si cumpara Dacia :D. Ar fi fost mai normal ca brandurile sa fie fie grupate dupa clientii target.
    8 2
  • Andrei.P
    Iar incep toti -paranoicii sa acuze de reclama...PE JD POWER care face statistici in 101010 tari. Aici nu e vorba de fiabilitate doar.. e vorba de satisfactia pe care ti-a adus-o masina pe care ai cumparat-o. Un fel de.. cum e masina pe care deja o ai fata de masina pe care credeai ca o sa o ai inainte de cumparare. II intreaba si de consumul masinii comparat cu consumul declarat de producator, sunt mai multe criterii. JD power fac prin internet statisticile astea, intreaba 500 de owners din fiecare din marcile alea din tabel.
    9 1
  • Catalin
    Pentru Danut
    Fiindca se pare ca nu ai inteles: Dacia egaleaza VW din punct de vedere al satisfactiei clientilor fata de masina pe care au cumparat-o.
    Ti-e ciuda?
    9 1
  • robert
    la nemtzi
    si totusi unde este ideea nemtzilor ofensati, care propuneau conationalilor si cobastinasilor sa-si cumpere SH-uri autohtone, in loc de Logan nou, naspa treaba pt ei, hi hi, un a peste alt a, evolutia buna a Daciei nu poate fi pusa sub semnul intrebarii, si probabil peste 5-6 ani comentarii care incep cu:rugina, cutie, masina proasta, o sa apara tot mai rar ( in special de la stresatii cu beeemveuri SH), vezi evolutia Skoda.
    4 1
  • http://adrian-popa.blogspot.co
    in special pt primii doi care au comentat
    legat de aspectele rasiale primii doi cred ca sunt cu mintea in bananier.
    legat de top ar trebui sa explicati pentru toti ca sa inteleaga cum se face: si anume se iau 3 persoane(germani in cazul de fata). unu are dacia, unu vw, unu mercedes. printr-un set de intrebari rezulta(in cazul nostru ca persoana cu dacia) care e cel mai multumit de maisina lui. nu rezulta ca dacia e mai bune decat celelate doua doar ca posesorul dacia primeste de la ea mai mult decat se astepta posesorul mercedesul sa primeasca de la mercedes
    numa bine
    7 1
  • george
    DACA "STI" ?
    @ taz

    Pot face ei sondajul si pe 6 miliarde de subiecti, tot prost o sa iasa daca il structureaza aiurea.

    @ Andrei.P

    Eu cred ca JD Power nu face reclama in mod deliberat prin rezultatele studiului. Eu zic doar ca sunt foarte prosti. Mult prea prosti pentru o ciorba atat de complexa. Ar fi trebuit sa se opreasca la producatorii de covrigei si cei de fursecuri...
    1 13
  • Clasamente
    @schumi: Ai perfecta dreptate, topul este nedrept dar daca am asteptari foarte putine fata de Logan si descopar ca nu ploua inauntru, nu scartie pe drum drept, etc atunci o sa fiu foarte multumit de ea. In schimb, daca imi iau Ferrari si descopar ca scaunul nu e din piele de struţ ci din piele de struţă, mă supăr şi fac urât, deci satisfacţia faţă de Ferrari e mai scazută decât cea faţă de Logan.
    Nu iau partea nimănui, încerc să găsesc o logică pentru statisticile celor de la JDPower.
    4 2
  • Loganel
    asta e,vremurile se schimba
    Se pare ca unii sunt foarte ofuscati de asa un sondaj ,, cum..? a ajuns nemtoaica mea sa se compare cu Logan-ul sau io stiu ce japoneza,,.Da ,se pare ca si acolo oamenii au ajuns la concluzia ca si o masina low cost i-ti poate satisface cerintele
    4 2
  • bravo Dacia
    @Dan,
    presupun ca Logan-ul de servici 1.4 nu prea vede gropile, ii place sa se tranteasca usile, etc. ai inteles ideea..........ia poarta-te cu seat-ul tau asa sa vezi ce se mai dezbina..........revenind la subiect Dacia are locul ei in randul producatorilor auto si e foarte important sa nu dezminta asteptarile, asta si spune studiul, nu ca ar fi o masina luxoasa sau performanta........
    3 0
  • Ha ha ha
    am trait so vad si p'asta dacia = wv, sa mor de ras nu alta
    2 5
  • Irelevant
    Pai in primul rand studiul masoara gradul de satisfactie si nimic altceva, ca: fiabilitate, performante, raport calitate/pret etc. Si in al doilea rand, reducand studiu la nivel de perceptia a individului, e normal ca omul sa spuna ca e satisfacut de masina lui (Dacia) care a costat un sfert din pretul uneia germane, ca doar Dacia nu pica dupa 1-2 ani (de cand detin germanii Logan), chiar surprins as putea spune. Surprins pentru ca e o masina facuta in Romania (si stim cu totii ce imagine avem in Europa). Si atunci e normal ca in acel formular sa apara un grad de subiectivism si sa dea o pondere poate mai mare Daciei. Dar la o intrebare de genul: "De ce marca sunteti mai multumit VW sau Dacia?" nu cred ca Dacia ar primi vreodata mai multe puncte. Si sa vedem topul satisfactiei dupa inca 5 ani... Desi, cu drumurile lor, e greu sa strici o masina inainte de 150 -200 de mii de km.
    2 1
  • studiile astea nu sunt direct proportionale cu calitatea
    Studiile sunt facute banuiesc in mare proportie pe oameni care stiu doar ca au o masina si cat au dat pe ea. Atat. Cat despre motor, fiabilitate, design, functionalitate, emotie, calitatea materialelor, a constructiei, a categorieie din care face parte masina samd, nici nu poate fi vorba.
    Pentru mine e egal cu 0 studiul respectiv, n-o sa ma ghidez niciodata dupa el.
    1 3
  • dacia
    da, cum zicea cineva mai sus, loganul este o masina corecta pentru piata DIN ROMANIA.. dar nu pentru cea din germania amice. sa fim seriosi, nici cel mai incuiat om... nici patronul dacia nu ar putea pune un logan langa un passat. sondajul se face pe oameni cu masini diferite ? pai atunci este 100% irelevant. normal ca daca omul atat isi permite, i se pare masina suprema.. dar pune'l pe cel cu dacia intr'un mercedes 2 zile, si pe urma intreaba'l iar ce parere are de masina lui. cel care'si cumpara dacie nu are pretentii de dotari, ci strict un mijloc de transport, asadar orice "extraoptiune" ii va depasi asteptarile, insa unul care isi cumpara un S deja asteapta altceva de la masina lui.. sunt 2 categorii de oameni total diferite, care NU pot fi comparate
    2 3
  • fulgerica
    se poate
    Se poate sa fie adevarat...alta civilizacie alta gindire, unde mai pui ca loganurile care se vind in germania nu sint la fel cu cele care se vind in romania( tineti minte dacii 1310 aduse din ungaria, pe vremea "regretatului" :) ) parerea mea. deci sa nu ii blamam inaite de a sti exact.
    1 1
  • Catalin
    pentru Ronin
    Se spune vw, nu wv, nu ca ar conta pentru tine. Si da, nu te impiedica nimeni sa mori de ras.
    4 0
  • daruty
    cum puteti pune ma cheia de bere la W sa va fie rusine si studiul asta al vostru e varza rau vai mama voastra
    0 7
  • Asta e marketing mai exact falsa reclma, nemtii sunt cei mai nationalisti oameni pe care iam intalnit vreodata unii din ei au ajuns pana acolo incat refuza sa vorbeasca limba engleza cu tine daca esti la ei in tara desi majoritatea cunosc engleza aproape la perfectie. Circul prin germania cu treaba aproape saptamanal si in fiecare saptamana vad p autobahn unul maxim 2 loganuri la fel a fost si cu super vanzarile afisate prin ziar ca nemtzii cumpara logan pe rupte sunt minciuni si aceste studii la fel sunt niste minciuni si o reclama mincinoasa daca cumparau nemtzii loganuri asa cum scria in ziarele romanesti trebuia sa nu mai am loc de ele p autobahn dar dupa cum ziceam rar cand vad 2 p saptamana.
    1 2
  • shacalu
    @#$^(
    decat o coptura vestica, mai bine un sandero sau un logan nou (2 ani de zile miroase a nou cand te urci in masina), P.S. masina e ca omu...se imbatraneste, poate neamtu sa o tina tot in garaj. De ce ne cumpara nemtii masinile noastre v-ati intrebat vreodata !? Dar de ce le luam noi gunoaiele lor !?
    4 3
  • imi pare rau
    Imi pare rau ca nu ma pot detasa de comentariile voastre.
    In primul rand, cea mai mare prostie pe care o faceti este ca voi in loc sa comparati mere cu mere, comparati mere cu pere ceea ce nu se face. Comparati Passatul cu Dacia Logan, cand nu au nimic in comun, nici macar nu fac parte din acelasi segment.
    Dacia a evoluat foarte mult in ultimii 5 ani, si asta nu se vede din statisticile de vanzari ci din reactia clientilor si a oamenilor, si va mai spun ca o persoana obisnuita la un anumit nivel de calitate nu va da inapoi doar pentru ca este criza. Astea demonstreaza ca si Dacia noastra , care hraneste cel putin un sfert din populatia Romaniei, a ajuns la acel nivel de calitete mult asteptat.In concluzie pentru multi carcotasi, fiecare avem nevoi si gusturi si fiecare avem dreptul sa alegem ce credem ca este mai bine pentru noi.
    5 1
  • Amiable
    Germanii isi fac reviziile la timp
    Clientii germani sunt constiinciosi,isi fac reviziile la timp si se ocupa constant de intretinerea masinii spre deosebire de alti clienti de ex. din Belgia,Franta,Italia...Romania iese din discutie.
    De aceea multi isi cumpara masini s.h. din Germania, pentru ca sunt intretinute corect si cu caietul de service la zi. Nu mai spun ca nemtii au si sosele pe care se circule...
    Normal ca in Romania posesorii de dacia sa fie nemultumiti, nu tu revizii la timp...nu tu intretinere si expoatare corecta...nu tu sosele...
    2 1
  • doamne, cati prosti!
    e plina romanica de idioti care isi mai dau si cu parerea pe acest site cum ca topurile realizate de JD Power sunt de porc... bai manelistilor, topul asta arata cat de multumiti au fost cei ce si-au cumparat un autoturism NOU al unui anumit producator! si sa fim seriosi... cand cumperi un logan cu 6000 euro esti multumit de masina si esti convins ca ea isi face banii. insa cand dai peste 20.000 euro pe un vw care arata vai de steaua lui si cand se strica te mananca de bani, parca inclini sa nu fii asa multumit de ea si sa sustii ca NU isi merita banii.
    le tin pumnii imbecililor care nu inteleg nimic din articolul publicat mai sus, poate le lumineaza si lor Dumnezeu macar un pic neuronul ala bolnav...
    8 2
  • mda
    Mie me se pare normal. Renault a reusit o masina de mare succes , atat national dar mai ales international. vw este oricum un kk comunist...................
    Felicitari Renault !
    3 4
  • pOWER 2
    pT gEORGE
    Georgica: din studiul notelor pe care le-ai primit, 4 pentru si 15 contra rezulta ca esti prost. Deci comentariile tale nu ne dau satisfactie. Cam asa se fac studiile privind satisfactia. In rest numai bine si ai pup iu.
    0 1
  • foarte verosimil
    Poi e cat se poate de simplu.Clasamentul respectiv poate sa fie foarte real. El se refera la a fi satisfacut de o masina si asta poate fi foarte subiectiv.Sa ne gandim ca in Germania o masina sub 10 000 euro este la indemana chiar si a unui tanar sub 20 de ani. Adica o masina moca si atunci asteptarile sunt pe masura. La banii astia poti sa o arunci in fiecare an si sa iei alta. Vorbim de raportul pret-calitate. Este perfect. la banii astia chiar si in Romania pot sa schimb una pe an sau la cel mult doi. O masina pe care dau putin si trag de ea 1-2 ani fara sa imi pese dupa care mai scot de la un fraer din europa de est 2000-3000 euro ma satisface complect. Mai ales ca are garda mare la sol si o pot freca pe orice drum, pot cara orice cu ea ca e o cutie mare si consuma acceptabil. Nu vorbim de fiabilitate sau caliatte aici. Calitatea la banii astia nu conteaza si nemtii o tin prea putin ca sa ii intereseze fiabilitatea. Tot un lucru romanesc ramane pana la urma.
    2 2
  • george
    ASA STUDIU, ASA CONCLUZII
    @ pOWER 2

    Din...hmmm...studiul notelor pe care le-am primit, rezulta ca sunt multi cretini pe lumea asta. Ceea ce intareste cele spuse de mine pana acum...

    Si daca esti in stare sa numeri pana la 3 fara sa faci o pauza de respiratie de juma` de ora, uita-te pe alt studiu genial al saormarilor de la JD Power:

    http://www.automarket.ro/stiri/studiu-bmw-este-cel-mai-inovator-producator-auto-din-america-21976.html
    1 6
  • Stefan
    calmati-va
    Ce v-ati agitat aici degeaba...
    Articolul se refera la faptul ca cei care au cumparat dacie sunt la fel de multumiti de masina lor ca si cei care si-au luat VW, si NU ca loganu' egal passat. Dar voi nu aveti rabdare sa cititi si sa intelegeti si va aruncati ca gaina la muci...
    5 2
  • Bagati pula in hanicapatul de dacia !
    7 5
  • Hitleristu
    asa ca.......
    Toti tiganii ar trebui sa fie facuti sapun!
    8 0
  • dacia
    Multi dintre voi oameni buni chiar nu intelegeti despre ce e vorba in studiul asta. Este vorba despre satisfactia clientului. Ce inseamna asta. Pai sa va fac o comparatie. Iti iei un Iphone si altul mai ieftin mai ieftin sa zicem Sagem. Plroblema nu se pune ca Iphone este mai tare ca Sagem, chiar daca e. problema se pune simplu. cat de multumit esti de Iphone cat si de celalalt. Ca celalalt telefon este mai ieftin asta nu conteaza conteaza cat de mult iti implineste ala asteptarile si cat de mult Iphone. Asa e si cu Dacia VW. Daca astia au facut un studiu si au intrebat domnule pe o scara de la 1 la 5 cat de multumit esti de dacia si a iesit media 4 si aceiasi medie a iesit si la VW arata nivelul de multumire fata de produs nu ca unul e mai bun ca altul. Si sincer va spun in Germania unde chiar stau Dacia este cea mai ieftina masina din clasa ei cu programul rabla si anume 5 mii de euro. De aceiasi bani iti poti lua renault twingo, fiat panda si altele deci masini mici, Asadar nemtii isi cumpara noua masina a poporului dar fiti siguri ca nu este masina principala a familiei ci a doua masina de dus copii la scoala, masina sotiei, masina copilului care abia si-a luat carnet.
    2 0
  • parerea mea
    SA NU COMPARAM MERE CU PERE ....e vorba de oameni cu psihologii diferite . De multe ori , desigur nu intotdeauna ,cei care isi cumpara mercedes,bmw ,audi isi inchipuie ca o masina de mare lux ,(le va umple ,carpi niste goluri ,le va da sentimentul ca sunt valorosi ,sau le va creste stima de sine ,sau le va aduce aprecierea celorlalti ) dupa ce -si iau masina si constata ca nimic nu s=a schimbat si ca defapt si -au cumparat nici mai mult nici mai putin decat un AUTOMOBIL , sunt dezamagiti . Cei care isi cumpara dacia ,asteapata putin de la un automobil si nu sunt dezamagiti . O cutie pe patru roti care sa te miste dintr-un loc in altul si care sa se strice cat mai rar , nu simbol al averii si mai stiu eu ce ...
    0 0
  • FLORIN
    bravo
    bravo dacia .ati facut inca un handicapat. bun afara ,ca este super ieftin pentru nemti si o avere pentru pensionarul ,studentul ,muncitorul sau taranul roman.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru