Esential
13 | este locul detinut de Dacia in topul JD Power Germania. |
Surpriza de proportii in studiul anual JD Power care masoara gradul de satisfactie a posesorilor de masini din Germania. Marca Daihatsu a reusit sa depaseasca toate celelalte branduri prezente pe piata germana, pe locul al doilea venind o alta surpriza enorma: marca italiana Alfa Romeo. Pe ultima pozitie a podiumului s-a clasat Mercedes, care a depasit la mustata BMW si Audi. Toyota si Honda, premiantele din anii trecuti, au reusit sa se claseze de abia pe locurile 6, respectiv 10.
Dacia a facut din nou o figura excelenta in topul satisfactiei clientilor germani. Daca in topul JD Power din Franta a reusit sa se claseze in fata unor marci de renume, brandul romanesc reediteaza performanta din Hexagon si reuseste un onorabil loc 13. Dacia a reusit sa adune acelasi numar de puncte ca Volkswagen, insa a depasit fara drept de apel marci de renume mondial ca Nissan, Seat, Citroen, Hyundai, Ford, Kia, Peugeot, Fiat sau Chevrolet. Mai mult, compania-mama Renault a adunat cu 9 puncte mai putin decat "copilul" Dacia.
La topul pe segmente s-au evidentiat Mercedes si Toyota, fiecare cu cate doua premii obtinute.
Daca Mercedes a dominat segmentele Executive/Luxury (prin E-Klasse) si Masini Sport (prin CLK), Toyota a reusit sa isi adjudece victoria de categorie la segmentele Masini de oras (Aygo) si Corolla (Segmentul Compact). Ceilalti castigatori de categorie se numesc Daihatsu Sirion (Segment mic), Renault Laguna (Segment mediu), Skoda Roomster (Monovolume) si Nissan Qashqai (SUV).Studiul german s-a bazat pe opiniile colectate de la mai mult de 16.200 de utilizatori de masini se afla in posesia unui model propriu de cel putin doi ani. In cercetare au intrat 27 de marci auto si 113 modele. Fiecare participant la studiu a completat un chestionar detaliat in care a raspuns la intrebari legate de 67 de atribute ale masinii si la gradul in care masina l-a satisfacut la fiecare dintre acestea. La final, punctajul a fost obtinut prin ponderi inegale ale atractiei pe care masina inca o exercita - incluzand aici caracteristici precum performanta, design, confort si dotari (32%), calitatea si fiabilitatea masinii (26%), costurile de detinere si intretinere (22%) si gradul de multumire referitor la reteaua de service (20%).
Indicele global de satisfactie este notat cu maximum 1000 de puncte. Castigatorul Daihatsu a primit 843 de puncte, in timp ce Dacia a reusit sa adune 810 puncte.via | JD Power
Si da e foarte bine .....bravo Dacia........ chiar daca Volkswagenul ii da clasa Daciei (sunt constient de lucrul asta) totusi trebuie sa fim cu picioarele pe pamant si sa lasam flatulatiile la cap ....cu masini straine............ideea e ca suntem saraci (eadevarat sunt altii care sunt mult mai saraci ca noi) dar ma refeream ca si parte din familia europeana....suntem saraci....si atuncea ar fi cazul sa investim in altceva poate in copii, in cercetare, in mediu, in resurse regenerabile, etc. etc..se pricep mai bine cititorii Automarket..............
Trebuie sa ne intre bine in cap BANII SUNT DIN CE IN CE MAI SCUMPI........asa ca fiecare euro conteaza.........
Astept injuraturile si caracterizari de genul frustrat, idiot, troglodit etc......hai raul astept....:-))))
Cand vreodata o marca precum e Dacia sa fie la egalitate cu VW, masina poporului ?
Stati putin sa inceapa sa rugineasca sau sa cada ceva pe la motor!
Ma bucur ca a fost apreciat si in alte tari. Consider Loganul ca o masina corecta pt. piata din Romania, dar ma bucur ca este apreciata si in alte tari mai bine dezvoltate decat tara noastra.
Inca odata felicitari!
Iar un studiu facut pe 16.000 de subiecti inseamna cu vreo 10.000 mai mult decat numarul necesar pt. a face un astfel de studiu, asta daca sti ceva statistica.
restul e invidie sau sunt bulgarii care isi cumpara opel sh si spun ca au masini bune
Dar desigur, in aceste vremuri grele, hai sa facem putina reclama si Loganelului nostru ca sa nu mai dea angajatii afara ( nu ca nu s-ar lu-a niste bani frumusei pe reclamele de 2 bani.
Ce ma deranjeaza cel mai mult este reclamele facute de Logan prin deaprecierea altor marci..oricum singurul capitol la care se lauda sunt banii. Normal ca o masina asa slaba sa coste atat ( trebuia sa coste chiar si mai putin) ganditi-va si cat s-a investit in ea, tehnologia, calitatea lucrarii. Mai am de asteptat pana cand o sa vad pe Logan mai mult de 2 air-bag-uri fara sa mi se para un lux, EPC, pilot automat, senzori..de lumina de ploaie..etc poate peste 50 de ani :) O alta reclama tipic logan si aici..tot de 2 lei desigur http://www.220.ro/SAxa1D1xou/Reclama-Logan-In-Germania
Ps: majoritatea nu mentioneaza ce masini conduc de aceea Logan`ul poate parea un lux pentru ei..detin Logan 1.4 Mpi ca masina de serviciu si Seat Ibiza 1.9 Tdi ca masina personala...nu ai cum sa nu observi diferenta.
Ti-e ciuda?
legat de top ar trebui sa explicati pentru toti ca sa inteleaga cum se face: si anume se iau 3 persoane(germani in cazul de fata). unu are dacia, unu vw, unu mercedes. printr-un set de intrebari rezulta(in cazul nostru ca persoana cu dacia) care e cel mai multumit de maisina lui. nu rezulta ca dacia e mai bune decat celelate doua doar ca posesorul dacia primeste de la ea mai mult decat se astepta posesorul mercedesul sa primeasca de la mercedes
numa bine
Pot face ei sondajul si pe 6 miliarde de subiecti, tot prost o sa iasa daca il structureaza aiurea.
@ Andrei.P
Eu cred ca JD Power nu face reclama in mod deliberat prin rezultatele studiului. Eu zic doar ca sunt foarte prosti. Mult prea prosti pentru o ciorba atat de complexa. Ar fi trebuit sa se opreasca la producatorii de covrigei si cei de fursecuri...
Nu iau partea nimănui, încerc să găsesc o logică pentru statisticile celor de la JDPower.
presupun ca Logan-ul de servici 1.4 nu prea vede gropile, ii place sa se tranteasca usile, etc. ai inteles ideea..........ia poarta-te cu seat-ul tau asa sa vezi ce se mai dezbina..........revenind la subiect Dacia are locul ei in randul producatorilor auto si e foarte important sa nu dezminta asteptarile, asta si spune studiul, nu ca ar fi o masina luxoasa sau performanta........
Pentru mine e egal cu 0 studiul respectiv, n-o sa ma ghidez niciodata dupa el.
In primul rand, cea mai mare prostie pe care o faceti este ca voi in loc sa comparati mere cu mere, comparati mere cu pere ceea ce nu se face. Comparati Passatul cu Dacia Logan, cand nu au nimic in comun, nici macar nu fac parte din acelasi segment.
Dacia a evoluat foarte mult in ultimii 5 ani, si asta nu se vede din statisticile de vanzari ci din reactia clientilor si a oamenilor, si va mai spun ca o persoana obisnuita la un anumit nivel de calitate nu va da inapoi doar pentru ca este criza. Astea demonstreaza ca si Dacia noastra , care hraneste cel putin un sfert din populatia Romaniei, a ajuns la acel nivel de calitete mult asteptat.In concluzie pentru multi carcotasi, fiecare avem nevoi si gusturi si fiecare avem dreptul sa alegem ce credem ca este mai bine pentru noi.
De aceea multi isi cumpara masini s.h. din Germania, pentru ca sunt intretinute corect si cu caietul de service la zi. Nu mai spun ca nemtii au si sosele pe care se circule...
Normal ca in Romania posesorii de dacia sa fie nemultumiti, nu tu revizii la timp...nu tu intretinere si expoatare corecta...nu tu sosele...
le tin pumnii imbecililor care nu inteleg nimic din articolul publicat mai sus, poate le lumineaza si lor Dumnezeu macar un pic neuronul ala bolnav...
Felicitari Renault !
Din...hmmm...studiul notelor pe care le-am primit, rezulta ca sunt multi cretini pe lumea asta. Ceea ce intareste cele spuse de mine pana acum...
Si daca esti in stare sa numeri pana la 3 fara sa faci o pauza de respiratie de juma` de ora, uita-te pe alt studiu genial al saormarilor de la JD Power:
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-bmw-este-cel-mai-inovator-producator-auto-din-america-21976.html
Articolul se refera la faptul ca cei care au cumparat dacie sunt la fel de multumiti de masina lor ca si cei care si-au luat VW, si NU ca loganu' egal passat. Dar voi nu aveti rabdare sa cititi si sa intelegeti si va aruncati ca gaina la muci...