Dacia este cel mai profitabil brand pe care îl are Renault în grădină, marca românească fiind "vaca de muls" a constructorului francez. Aceasta este concluzia interesantă a unui articol de fond publicat de reputata publicație Automotive News la începutul acestui an și care face istoria Dacia de la preluarea sa de către Renault și oferă o imagine de ansamblu asupra poziției excelente în care se află constructorul de la Mioveni în industria auto în general și în cadrul Grupului Renault în particular.
MARJĂ DE PROFIT DEMNĂ DE UN CONSTRUCTOR PREMIUM
Una dintre curiozitățile subliniate de articolul semnat de jurnalistul italian Luca Ciferri este faptul că, deși impresia generală este că Dacia vinde mașini foarte ieftine cu o marjă de profit foarte mică datorată prețului scăzut, modelele care sunt produse și vândute la nivel mondial pe platforma M0 (cea care stă la baza întregii game Dacia) aduc o marjă excepțională, de circa 9% (cifră neoficială oferită de analiștii de la Morgan Stanley), egală cu cea al mărcilor premium de pe piață. Explicația nu vine însă din Europa, acolo unde prețurile sunt într-adevăr unele mici în raport cu costurile de producție și dezvoltare, ci din restul lumii, acolo unde modelele low-cost Dacia sunt vândute sub sigla Renault.
"Pe piață pare să existe o concepție greșită deoarece prețul de vânzare al modelelor Dacia este unul foarte scăzut, undeva la 8000 de euro. Dar nu este cazul, pentru că aceleași modele sunt vândute pe piețe internaționale sub sigla Renault cu cel puțin 20% mai mult decât prețul lor cu sigla Dacia", susține Laura Lembke, analist Morgan Stanley. Un exemplu interesant este cel al lui Duster, care se vinde cu 12.000-19.000 de euro în Europa, dar cu echivalentul al 21.000-27.000 de euro în Brazilia.Cifrele sunt cu atât mai interesante cu cât începem să le comparăm cu cele ale mărcii-mamă Renault. Dacă Dacia vine cu o marjă de profit de 8% în medie la nivel mondial, Renault are o marjă de doar 0.4% în aceleași condiții de piață. "La relansarea mărcii, în 2004, Dacia era o marcă necunoscută în afara României, țara sa de origine. Acum, marca vinde 250.000 de unități la nivelul Uniunii Europene", notează jurnaliștii Automotive News.
PROFIT ADUS DE IDEI INTELIGENTE
Printre elementele notabile subliniate în articolul Automotive News se numără câteva detalii "de culise", cum ar fi cel legat de faptul că, în ciuda poziționării sale low-cost, platforma M0 permite o mulțime de declinări specifice fiecărei piețe în parte. Un exemplu ar fi India. Aici, Duster vine cu climatizare și pe locurile din spate, acolo unde sunt montate și lumini de veghe adiționale.Un alt detaliu "picant" este legat de marja de profit a fiecărui dealer european Dacia: 5%.
Acesta este unul dintre lucrurile care scad prețul modelelor Dacia în Europa și vine pe fondul unei investiții minore a respectivului dealership: Dacia nu are nevoie de construcții proprii, simpla adaptare parțială a unui showroom Renault fiind excelentă. O altă explicație pentru costurile de achiziție foarte mici ale modelelor Dacia în Europa, dar și pentru marja de profit excelentă pe care Renault o are în restul lumii, în special în America de Sud, vine din partea acelorași analiști Morgan Stanley, care subliniază poziția rivalilor Dacia: modelele sunt atât de ieftine pentru că strategia Dacia este de a profita de mâna de lucru ieftină din țările în curs de dezvoltare. "În timp ce un muncitor primește în medie pe oră 34 de euro în Franța, 30 de euro în Germania și 20 de euro în Spania, în Europa de Est vorbim de o treime din aceste sume. Mai mult, uzina marocană din Tanger - deschisă de Renault anul trecut la malul Mării Mediterane și în care este produs monovolumul Lodgy și utilitarele Dokker ș Dokker Van - vine cu niște costuri minime la nivel de personal: 4 euro pe oră", declară Laura Lembke.via Automotive News
Ceilalti sunt in urma cu marcile low cost pentru ca au pierdut startul de la care Renault a plecat singur (marci ca Tata, GWM, Geely nu se pun pentru ca nu prea au o reprezentare grozava in Europa).
Brazilia e o exceptie oricum; la ei masinile sunt f scumpe in general. De exemplu un Chevrolet Cruze incepe de la 23400 de euro spre deosebire de 14400 la noi. Brazilieni au taxe imense iar automobilul e considerat un bun de lux
@un oarecare ........nu te obliga nimeni sa cumperi 3 stele poti cumpara 5 stele .....orice masina de la .Logan PH 2 poate avea 4 sau 5 stele dar nu vor ......mai bine 3 stele solide/garantate decat 4sau 5 stele care nu duce decat la un pret mare ,electronica sofisticata si sisteme de ultima ora ....
""Rivalii Dacia sunt întârziați cu cel puțin 10 ani"! ......da numai dreptate .....as vrea sa imi aratati si mie care sunt rivalii ????
@pentru o persoana care la sfarsitul anului spunea ce atata scandal pentru 2 zile de neplata 3-4 ian 2013 sa ii dea afara ....... un muncitor primește în medie pe oră 34 de euro în Franța, 30 de euro în Germania și 20 de euro în Spania......
Nota 10 la marketing, dar degeaba.
NU e tot una sa ai 9% din 7000 euro, fata de 9% din 40.000 Euro.
Nu mai ziceti tampenii,
E clar reclama tot articolul,,,uai ce buna e Dacia ce vai ce ioi...
Din ce vad Dacia isi ia peste picior clientii pt faptul ca ar vrea sa evite negociera. Pentru o negociere trebuie sa existe 2 parti, in cazul nostru cea a vanzatorului lipseste cu desavarsiere.
Oricum au inceput si romanii sa fie mai atenti pe ce dau banii, dovada stau vanzarile in mare scadere ale Daciei. Sincer nu stiu pe nimeni care sa fi avut 8-10.000euro banu jos si sa-i dea pe un Logan. Pe care-i stiu au avut 3-4000 si au facut credit de restu. Si bine au facut.
Am avut si Logan si stiu cu ce se mananca. Comentarii despre masina nu fac ca nu are rost
sa nu uitam in Europa trasversam o perioada destul de grea cand o masina mica si ieftina este exact ce ne trebe.......
si sa nu uitam ca peste 3-5-7 ani piata europeana se ve redresa si atunci Dacia o sa cada la fel de usor pe cum sa ridicat in ultimi 3-5-7 ani
Dar totusi nu pot sa raman indiferent la afirmatia cum ca :"Rivalii Dacia sunt întârziați cu cel puțin 10 ani".
Pai stai putin, ca rivalii Daciei s-au lasat pagubasi unei asemenea provocari. S-au lasat si Toyota si PSA si VAG. Oare chiar asa de fraieri sa fie? Nu zic, evident ca Dacia are clar avantajele ei, in primul rand e o masina ieftina, noua, cu garantie, foarte spatioasa si... cam atat. Daca ne referim la tinuta de drum, finisaje, confort, siguranta, ergonomie, pozitie la volan, insonorizare, caroseriea care nici acum nu este galvarizata, Dacia e una dintre cele mai slabe masini din Europa. Poate ca acesti "rivali" ai Daciei nu au vrut sa mearga atat de departe, sa faca asemenea compromisuri pentru a avea niste venituri mai mari.
Deci faptul ca Dacia se vinde bine nu inseamna neaparat ca este mai buna decat rivalii care nici nu prea exista defapt. Practic Dacia se cam bate singura, mai ales in Europa. Este vorba de o masina ieftina si fiabila. Restul... e low cost. Oricum apreciez faptul ca exista aceasta marca, faptul ca s-a dezvoltat atat de mult, ca se vinde foarte bine, dar zic sa ne vedem totusi de lungul nasului.
Nu zic ca Dacia poate fi o alegere gresita daca iti doresti o masina noua, din contra. Dar cum pentru orice masina pot exista alternative (mai mult sau mai putin pertinente), poate fi sau nu ori o afacere buna, ori mai putin buna. In principiu depinde ce iti doresti de la o masina.
1.acu vreo 2 ani firma bmw este data in judecata de o firma din sua ca nu a mai cumparat citeva mii de cutii de viteza comandate(nu mai retin numele firmei din sua) la un pret de 1500 sau 1900$(nici aici nu mai retin exact)....deci 1900$cutia care este o componenta scumpa a masinii...cit costa in medie un bmw? 50000euro?...atunci motoru cit sa fie?4-5000$?....pai pina la 50k de euroi nu dolarei mai e multttt
2.se mai spune cA pt a scoate un motor nou de la plansa pina la omologari etc etc iti trebuiesc 500000000(eda ati citit bine 500 milioane) de euro....cu ce frate ?cu 9% cistig pe masina?(si cica asta-i un procent bun)...poate oi fi eu toma necredinciosu da nu cred in ruptul capului asa ceva...si mai cred ca articolul e pura manipulare sau minciuna(aici acuz pe cei de la(automotive news)
In curtea PSA care dupa pret ei par cei mai aproape cu noua serie cred ca ar trebui o comparatie noul logan vs noile serii PSA.
Alta comparatie nu imi vine in minte la ora asta
9% eu cred ca este marja operationala si nu profit, ceea ce avantajaza Renault in caz ca concurenta va aparea maine, pot sa reduca pretul foarte usor
Problema RENAULT este sa ofere un echilibru intre dotarile/pret Dacia/Renault pentru ca exista presiunea pietei care cere mai multe prestatii la un pret mic
@@all Intre 6700 cat e un Logan de ultima generatie cu strictul necesar (4 airbag-uri, esp si servo) FARA TICHETE si 12.500 euro cat era peugeot-ul ala CU tichete, e o diferenta de 5.800 EURO !!! Ai bani? Foarte bine, dar nu incerca sa ne vrajesti pe noi cu nu-stiu-ce "super-oferta" , ca o dai in penibil...
PS;
"numai ca in timp ce concurenta vinde o masina de 40.000 dacia vine 10 masini de 8.000. deci, cine castiga mai mult?"
Te inseli. Per total, Dacia nu vinde mai mult decat majoritatea marcilor de volum europene consacrate (Renault, Vw, Ford, Opel, Peugeot, Citroen etc) sau chiar premium (Mercedes, BMW etc) Toate vand mai mult. Posibil Dacia sa vanda mai bine decat Chevrolet, Seat, Kia, sau Honda de ex. Oricum Skoda, la fiecare masina vanduta, castiga dublu fata de Dacia. Prin comparatie, Vw castiga dublu fata de Skoda.
cred ca sistemul este stupid sau este cenzurat in functie de interese.
La revedere!
@Articol - 9% este doar un procent, mai conteaza si cifra asupra careia aplicam procentele
Pai tocmai asta e, iar aici revin eu cu o intrebare: oare chiar atat de idioata, batuta in cap, cretina sa fie concurenta lui Renault ca sa nu ofere o masina care sa se bata de la egal la egal cu Dacia?
Ce nu vor unii sa intelegeaga este faptul ca multi isi cumpara o masina noua, Dacia, ca sa scape de (")pericolele(") pe care i le poate aduce o masina sh. Atat. Nu cumpara Dacia pentru ca e cea mai buna la ceva anume. Dacia este o marca ai carei clienti nu prea ii raman si la urmatorul model, exceptie facand evident companiile. Sunt putini cei care si-au cumparat un Logan 1, si apoi au ales Logan 2. Cei mai multi se uita sa isi vanda Loganul dupa 4-5 ani la jumatate de pret, sa mai puna inca vreo 3-4000 de euro si sa-si cumpere un sh. NU pentru ca Logan 1 nu ar fi fost o masina fiabila, ci pentru celelalte lucruri in afara de fiabilitate.
Ideea este ca in multe sh-uri de ultima sau penultima generatie te simti mai bine, adica acea calitate perceptibila se simte mai mult.
Iti scapa cateva aspecte. Numeste-mi un alt loc de productie in Europa unde mana de lucru sa fie cel putin la fel de ieftina si experimentata. Pentru ca orice ai spune, cand a venit Renault in 1999, inginerii Dacia nu erau chiar zero barat, aveau ceva know-how.
Sunt unii care apreciaza cateva plastice moi la interior, dar la fel de bine sunt unii care apreciaza mai mult costurile de intretinere reduse si fiabilitatea. Pana la urma clientii au ultimul cuvant, iar asta se va vedea in cifrele de vanzari.
Pe de alta parte, am mai spus-o, e absurd sa-i reprosezi unei masini low cost ca nu e ca una sh care noua a costat dublu. Insa asta nu inseamna ca un sh in comparatie cu Dacia poate fi o alegere gresita, trebuie doar atentie mai mare cand o alegi.
Ceva asemanator cu Renault a facut cu VW cand a cumparat Skoda in 1991.
In rest sunt de acord cu tine.
Mai iesi din pestera si urca-te si in altceva in afara de Toyota, ca deja incepem sa-ti evitam comentariile... in fiecare zi acelasi lucru.
Asa ca prietene, o fi Toyota guru fiabilitatii in lume, dar cand vine vorba de toate celelalte lucruri care conteaza la o masina, nu mai este guru, este...
Cam multi astia care imi seamana, asa-i? Hai, invata-ne tu pe noi ce e aia o masina, ca noi tocmai am coborat din copaci, am terminat de mancat dude.
Amice, in acest moment o Toyota nu ma impresioneaza cu nimic in comparatie cu Ford sau VW. Tehnica din Golf si Focus este una de care Auris nici nu a auzit, gen cutii de viteze cu dublu ambreiaj, exemplu de precizie si confort (gen DSG), Ecoboost de 1000 cmc si 125 CP care sa vezi, e si Engine of the Yeart, TSI, TFSI (sa mai spunem de cand are Auris navigatie cu touch screen, sau daca are?), sa vorbim de motorizari, puteri, cutii de viteze, dotari gen scaune electrice sau faruri directionale? Ca sa nu mai spune ca cel mai puternic Focus sau GTI matura pe jos cu cel mai potent Auris. Si ar mai fi de spus.
E drept ca dpdv al fiabilitatii Toyota sta mai bine, dar deja exagerezi cand spui ca nimic nu se compara cu Toyota.
Mai departe, acel Avensis de care spui tu, ca sa vezi, am condus cam 400 de km si am coborat din ea fara sa imi pese. Adica este o masina si atat. Ori un Mondeo sau un Passat iti transmit ceva, te simti mai bine in ele, le simti mai bine, trenul de rulare este reglat sa iti creeze un sentiment de siguranta si incredere in masina. La fel pot spune si despre Mondeo, care sincer imi place foarte mult. Iar chestiile astea cand vrei sa-ti cumperi o masina si faci un drive test, conteaza mult mai mult decat fiabilitatea de care iti dai seama peste cel putin 5-6 ani (ca pana acolo merg toate), asa cum este cazul masinilor japoneze in general. Ai prins ideea?
Deci daca stai bine cu banii si vrei o masina noua pe care posibil sa o schimbi peste 5-6 ani, eu nu recomand neaparat o masina japoneza (exceptie poate Honda). Daca esti cam strans la buzunar si vrei o masina in care sa nu bagi bani prea multi si prea curand, eu iti recomand un Auris sau Corolla. Dar nu te astepta sa te simti in ele ca in echivalentul lor de la Ford sau VW si probabil nici Opel.
Este frumos sa ai o marca preferata, insa hai sa nu aruncam cu noroi in restul, pentru ca inginerii Toyota care proiecteaza masinile nu sunt mai cu mot.
Aberatii logice, injurii, bataie de joc in cel mai crud sens al cuvantului, sunt singurele raspunsuri pe care le puteti scoate din "creerul" lor. Nu ai cum, pur si simplu nu ai cum sa-i demonstrezi unuia ca bemveu' din 2007 nu se strica atat de grav si ca, pana la urma, si dacia lui va avea nevoie de amortizoare si bucse ... el va spune ca ale lui sunt mai ieftine, ca la el intretinerea este mai ieftina.. etc. va avea argumente indubitabile, in mintea lui, si nu ai cum sa-i demnonstrezi ca o pompa de apa pentru 0.9TCe costa cat una de 320d. NU AI CUM !!
@Automarket - sectiunea de comentarii a acestui "sait" s-a transformat in maidan ... din pacate.
Restul e cancan!
Cam mult prosti in lume care cumpara masini nemtesti, nu crezi? Tepari rau aia de la VW, vor ajunge in iad ca ii fraieresc pe cei slabi de minte si cumpara presa ca sa fie ei primii in testele comparative. :))
"Auris nici nu a auzit, gen cutii de viteze cu dublu ambreiaj, exemplu de precizie si confort (gen DSG), Ecoboost de 1000 cmc si 125 CP care sa vezi, e si Engine of the Yeart, TSI, TFSI (sa mai spunem de cand are Auris navigatie cu touch screen, sau daca are?), sa vorbim de motorizari, puteri, cutii de viteze, dotari gen scaune electrice sau faruri directionale?"
Auris a auzit de airbag de genunchi (cei drept pe ultima varianta de dotare) cand la VW si Focus nu era nici in lista de optionale. Apoi motorul ala VVTi si apoi valvematic scoteau 124 si mai tarziu 132 de cai cand VW si Focus scoteau din aspiratele lor maxim 106 si respectiv 115 CP. VVTi a fost si este cel mai bun motor aspirat 1.6 pe benzina de pe piata. Distributie pe lant, cea mai mare putere si cel mai mare cuplu pentru un aspirat de aceasta cilindree la un consum mai mult decat decent. Apoi pe AURIS ai si varianta hybrida, unde producatorii mentionati de tine nici nu conteaza, care are cutie CVT ce este peste DSG la precizie si confort. Auris dadea si scaune incalzite pe versiunea ZENITH care insa venea doar pe motorul DIESEL de 2.2 D-CAT 177cp iar Navi iti poti comanda ca accesoriu (nu optional) din fabrica pentru orice model si motorizare. A da ca era sa uit prin 2008 - 2011 Toyota era singura care oferea sistemul Smart Key cu buton de pornire care iti asigura accesul in masina si pornirea din buton fara sa fie nevoie sa scoti cheia din buzurar sau geanta, sistem oferit si pe Lexus... concurenta mentionata de tine nu oferea nimic similar, doar Renault avea acel card pe care trebuia sa il introduci insa intr-un slot pentru pornire. Prin 2010 au introdus camera de mars-arriere care reda imaginile fie pe navi fie in oglida retrovizoare. In 2010 nici pe Golf nici pe Focus nu existau aceste dotari.
Concluzia este sa nu vorbesti aiurea daca nu stii si nu te-ai documentat bine... Comparatia cu generatia actuala a lui Auris nu se justifica pentru ca intre timp Golf a intinerit cu 2 generatii iar Focusul cu 1. La Toyota de abia anul asta vom vedea generatia noua si vom vedea ce tehnologii scot ... dar fii sigur ca nu va fi in urma Glofului sau a Focusului.
Drive safe!
CVT peste DSG? Ori nu ai condus asa ceva, ori o spui cu rea intentie.
In timp ce restul sunt tehnologii care nici macar in Europa nu se ofera, mai are vreun rost sa amintesc de dotarile unui Auris pentru Romania?
Camera pentru mars-arriere? Standard la Nissan Primera in urma cu vreo 10 ani. Ca sa nu mai spunem ca totusi VW a fost constructorul care la un moment dat avea cel mai puternic diesel din lume: V10 TDI, 313 CP, 700 Nm, undeva prin 2002, performanta la care grupul Toyota in general nu a ajuns nici pana acum. Sa mai amintesc de motoarele in configuratie W8 sau W12, de VW Nardo care a stat la baza lui Bugatti Veyron?
Si oricum o dai, referintele segmentului de masa in ceea ce priveste motoarele supraalimentate pe benzina si al cutiilor de viteze automate este VW (TSI, TFSI, respectiv DSG). Iar mult injuratul Golf mereu a fost o masina care, daca nu se descurca foarte bine la un capitol, se descurca bine, fie ca era vorba de tehnica, siguranta, confort etc. Aici e cheia succesului lui Golf, plus un design conservator, care inspira seriozitate, senzatie de calitate si omagiu adus generatiilor precedente. Dar trebuie sa gandesti putin sa-ti dai seama de chestiile astea.
Apropo, eu nu am auzit de Corolla sau Avensis cu tractiune integrala. De 4motion la Golf si Passat am auzit de mai bine de 20 de ani.