Presa internațională a relatat recent că Dacia Duster va primi un facelift în cursul anului 2021, ca parte a unui plan mai amplu al Grupului Renault de a relansa gama de modele.
Informațiile nu au fost confirmate oficial de constructorul român, însă pe forumul internațional Worldscoop, specializat în informații pe surse, a apărut un document intern al Grupului Renault redactat de Direcția Comercială Renault din Franța.
Documentul intern oferă un rezumat al anului 2021 pentru marca Dacia, iar una dintre noutățile menționate este lansarea unui facelift pentru Duster. În plus, în cadrul documentului este menționat faptul că Duster va avea din nou o cutie automată EDC.
"Profităm de facelift-ul pentru Duster pentru a readuce cutia EDC, un argument cheie pentru clienții din segmentul SUV-urilor compacte", se menționează în documentul intern.
Dacia Duster a primit pentru prima oară cutie automată EDC în mai 2017 pe motorul diesel dCi de 1.5 litri, însă a dispărut din ofertă în iulie 2018 după introducerea noului motor Blue dCi de 1.5 litri, ca urmare a noilor regulamente pentru emisii.
La începutul anului trecut, oficialii Dacia au confirmat că transmisia automată EDC va reveni la un moment dat pe Duster, fără să avanseze însă o dată concretă.
Potrivit informațiilor apărute cu numai o săptămână în urmă, Dacia Duster facelift va avea noutăți la nivelul farurilor și a barelor de protecție față și spate, pe lângă introducerea de noi jante.
La interior, Duster facelift ar urma să aibă un ecran mai mare, posibil cu diagonală de 9.3 inch.Noutatea majoră va fi însă reprezentată de introducerea unei versiuni mild-hybrid E-Tech cu motor pe benzină TCe de 1.3 litri și 130 de cai putere.
În rest, documentul intern al Grupului Renault menționează că 2021 va fi un an "inedit" pentru Dacia ca urmare a disponibilității pe piață a noilor generații Sandero și Sandero Stepway, dar și a lansării modelului electric Spring.
Via Worldscoop
Eu am Duster 4x4 de 10 ani. In 99,99% a stat pe modul Auto, știi de cate ori a trecut din 4x2 in 4x4 in 10ani, o sigura data! Cand am dat de un pic de nămol pe un deal mai abrupt
Ști de cate ori am folosit in mod conștient 4x4 in 10 ani, de 6 ori, de 4 ori ca sa vad cum funcționează si o data Tulcea-Chilia Veche (tur/retur) si Toplița-Bilbor-Glodu-Panaci (pe harta este notat drum județean, nu ai ce sa cauți pe acolo) acolo chiar îți trebuie.
Daca nu ai nevoi speciale, 4x4 este un moft!
Îmi cer scuze ai dreptate!
Da, eu am cumpărat ceva care nu-mi trebuie, asta este adevărul! Un moft care m-a costat 2100€. Am făcut 2 drumuri (cele pe care l-am menționat) numai de dragul aventurii si sa încerc sa-mi justific investiția, care a fost inutila!
Ca sa ști, pe o zăpadă apoasa sau nămol moale, pneurile M+S care sunt puse pe Duster(vorbesc de fabricație 2010, nu știu ce au acum, dar cred ca din cauza CO2 nu sunt mai avantajoase) nu te ajuta foarte mult deci mai trebuie sa faci o investiție de 3000lei pneuri (tot ca sa ști, pneurile acestea sunt înfiorătoare pe autostrada atât ca zgomot cat si aderenta mai ales cand este cald) + 1200 lei 4 jante tabla de 16’’
situatiile de iarna descrise de tine, sunt infime % din cazurile in care ai nevoie de 4x4.
am si eu un vecin care gandeste la fel si ravneste la un 4x4, dar el mai degraba vrea sa inlocuiasca lopata+lenea cu 4x4. deci in acest caz, xxx are dreptate, 4x4=moft.
sigur, nu ne cunoastem, poate tu ai anumite deficiente sau probleme fizice care te impiedica sa dai la lopata, atunci da, lopata nu e o optiune si 4x4=nevoie reala.
Daca omul are casa la tara si nu are asfalt, va garantez ca ii e foarte util 4x4.
Daca vre sa scape de lopata, e foarte util. Si de ce i-ar fi rusine ca nu vrea sa isi rupa carca si consume timpul?
Nici altora nu le trebuie 180 de cai dar sunt cei mai mandri de 3-ul lor la a 3-a mana.
Duster are capacitați off bune atunci cand este uscat așa cum este făcută in fabrica, dar nu este un adevărat vehicule off
Moft? Moft mi se pare inchiderea electrica a portbagajului(Ca ex), dar nu 4x4. Ca unii nu au nevoie si-l iau doar ca sa se laude, e problema lor.
Dar daca pot sa urc fara sa mai pun lanturile, mi se pare ca 4x4 merita 100%. Si de 4 ori pe an. Tot merita!
Pentru situatia descrisa mai sus mai rau face decat bine. Cu cutia manuala ai un bun control asupra masinii, mai ales asupra franei de motor, care la Duster functioneaza impecabil.
Si eu mi-am dorit cutie automata avand un Duster 4x4 manual. Mi-am luat una care este extrem de comoda si face exact ceea ce trebuie sa faca. Dar in situatii extreme cum este cea cu drumul inzapezit tot cu Dusterul manual ma simt in mai bine. Automata (orice model ar fi ea) este pentru asfalt curat, nu pentru situatii extreme.
Discutia ar trebui sa fie nu despre utilitatea sistemului 4x4, ci despre utilitatea unui 4x4 EDC care anuleaza toate avantajele unui 4x4 veritabil. Iar daca scopul este recreational si nu necesitate, cu atat mai mult manuala este ceea ce trebuie. Altfel tot factorul "fun" este transferat catre un computer care nu il va aprecia atat de mult ca voi.