Dacia Duster, pus la treaba de jurnalistii francezi: "Un SUV reusit!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Din postura lor de "gazde" a tuturor modelelor pe care Renault si Dacia le scot pe piata, jurnalistii francezi au acces de foarte multe ori inaintea celor romani la anumite informatii si la anumite teste oficiale. Acestea sunt conditiile in care jurnalistii portalului francez Caradisiac au avut ocazia de a urmari foarte indeaproape noul Dacia Duster, model pe care constructorul de la Mioveni il va prezenta oficial in fata presei de abia in 2 martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Desi francezii nu au testat masina in adevaratul sens al cuvantului, primele impresii de la bordul lui Duster sunt, spun acestia, foarte pozitive. Prima impresie: Duster arata mai bine in realitate decat in poze. "Chiar daca Duster nu este foarte fotogenic, realitatea este cu totul alta, deoarece modelul este mai degraba reusit. Are un design foarte individualizat care il distinge in fata restului gamei Dacia. Daca maschezi logo-ul Dacia, este aproape imposibil sa il identifici ca pe un model din gama constructorul roman, chiar daca anumite elemente sunt imprumutate de la restul modelelor Dacia", spun francezii, referindu-se mai ales la portierele preluate direct de pe Sandero.
La interior, noul Dacia Duster ramane fidel liniilor din restul gamei, desi unele tuse il idividualizeaza.
Plansa de bord este clasica si acoperita cu plastice dure, dar nu foarte dezagreabile la o prima vedere. Cu toate acestea, subsidiara Renault a inteles ca interioarele reprezinta unul dintre punctele sale slabe si a adus pe Duster cateva tuse interesante, cum ar fi elementele din plastic lucios de pe consola centrala si de pe usi sau comenzile radio pe volan, care apar pe versiunile de top, noteaza francezii, care nu uita insa sa critice amplasarea comenzilor pentru geamurile laterale pe tunelul central.Evident, jurnalistii de la Caradisiac nu au uitat sa sublinieze caracterul practic al modelului romanesc, sustinand ca spatiul pentru pasageri este generos si ca portbagajul vine cu o capacitate care multumeste pe oricine, osciland intre 475 si 1600 de litri. In ceea ce priveste motorizarile lui Duster, francezii spun ca acestea sunt mai mult decat suficiente, in conditiile in care benzina de 1.6 litri si 110 CP sau diesel-urile de 85 sau 110 CP trebuie sa impunga cel mai usor model din segment. "Duster are 1180 de kilograme in versiunea 4x2 si 1280 de kilograme in versiunea 4x4, deci este cel mai usor model din categoria sa. Sistemul 4x4 provine de la Nissan si ii va permite modelului sa iasa din cele mai multe situatii grele, in conditiile in care garda la sol este de 200 mm iar unghil de atac si cel de degajare ajung la 30, respectiv 35 de grade", spun ziaristii din Hexagon.
Desi au reusit sa vada, sa atinga si sa aprecieze indeaproape caracteristicile lui Dacia Duster, jurnalistii francezi nu au reusit inca sa puna mana pe preturile oficiale, care raman principalul semn de intrebare in ceea ce priveste primul SUV creat de Dacia. Conform acestora, Duster va avea in Franta un pret de pornire care se va invarti in jurul sumei de 14.000 de euro, urmand sa intre pe piata in aprilie.
via | Caradisiac
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Kia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. (22.11)
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
-Incredibili romanii astia.....fac orice numai sa nu-si repare drumurile.
Se pare ca motorul diesel mai puternic va fi de 1.5 dci 110 CP (nu 105cp) si va avea HDC si HSA (cine stie,cunoaste).
Eu banuiesc ca daca vine cu motorul asta de 1.5 dci 110 cp va avea si filtru de particule.
Daca nu ma credeti legat de motorul 1.5 dci 110cp urmariti clipul asta. La 0:21 puteti vedea motorul.
http://www.youtube.com/watch?v=FoXH8qztZ9Q
- farurile+masca de radioator arata cam dubios, destul de uratel
- acceasi consola centrala trista cu plastico-lemn pe ea si "casetofonul" pe care iti vine sa-l iei in casa ca nu ti-l fure (imi aduce aminte de Jeep Cheroke din anii 90).
Va sa zica se vrea a se produce masini ieftine si bune, pt muritorii de rand.
Sa inteleg ca nu stiu ce pierd daca in aceasta viata nu-mi cumpar/permit un astfel de SUV? :))) Asta ne trebuie noua sau europenilor? Cat de dement sa fii, ca german de ex, sa dai 17 000 euro pe o astfel de Dacie, si sa nu iei un VW Tiguan de ex la 20 000 eur?
Tot ce am vrut sa spun este ca Dacia trebuia sa proiecteze doar cateva modele, foarte ieftine, simplificate si destul de fiabile......si sa vanda sa rupa piata. Iar daca fermierii doreau ceva cu garda mare la sol pe campuri, puteau lua un MCV usor inaltat.
PS; In 2-3 ani Dacia ajunge si ea pe mainile chinezilor sau indienilor :))) Cel putin aia copiaza la mare meserie un X5 :))))
Chelule Marius, de diversitate ai auzit ??
Chelule Marius, de folosirea aceeasi platforme pt mai multe modele obtinand o rentabilitate a uzinei marita ai auzit??
Chelule Marius, de Logan pt saraci la 6400 coco ai auzit (si e cel mai prost vandut model al Daciei)
P.S. sunt o persoana anti-SUV, in special in folosirea lui urbana. Mi-as cumapara una in schimba ca a 2-a sau a 3 a masina pt vacante si deplasari off-rod.
Pt ca asta fac ei, gandesc inainte. Toate astea adunate oare nu sunt mai bune decat sa iau un Tiguan stoc si sa ma "dau" cu el prin "sat".
Si neamtul prefera o masina practica si fiabila si ieftina din toate punctele de vedere cu care sa isi faca treaba. Nu zic ca nu ar vrea Tiguanul... ooo ba daaa l-ar vrea, dar prefera sa fie pragmatic.
Asa ca poate ar trebui sa te gandesti si tu un pic.....Marius, inainte sa iti potolesti singura ta "pofta" pe care o ai in prrivinta masinilor, adica de a arata vecinului ca ai cu ce.
:)
Arata ca inauntru ca o chinezarie de 2 lei ..
Ca sa-mi dau si eu cu parerea ca tot spunea cineva mai sus de rupt piata in doua: daca oamenii de la Dacia/renault ar pune pe duster un interior de megan (chiar si copie fidela) ar fi nemaipomenit.
Pana acum eu sunt foarte incantat de pozele care au aparut pe automarket cu duster si sincer va zic, cand o sa apara pe piata o sa fiu unul din mandrii posesori ai unui Duster :D
Numai bine,
1.Dacia foloseste o platforma globala, impreuna cu grupul Renault-Nissan, si scoate modele low-cost pe banda rulanta. No problem. Bravo lor. In principiu sunt masini decente, la preturi decente, pt o Romanie reesapata (care se vrea a fi europeana 100%).
2.Ce ma nemultumeste pe mine la brandul Dacia este ca, nu acorda atentie la detaliile care alcatuiesc designul. Uitati-va la nemti, care au un design simplu, curat, clasic. Uitati-va si la Dusterul asta din lateral si din spate. Zici ca e facut pe vapor, pe genunchi, cu toporul. Ori multa lume critica designul asta de 2 lei.
3.Multi tot vorbesc de "mentalitate", de faptul ca nici dupa 20 de ani nu ne-am cizelat in gandire.
Mai panaramelor care sustineti tampenia asta.......la urma urmei fiecare posteaza ce vrea si cumpara ce vrea. Va reamintesc ca in anul de gratie 2008, Dacia era pe butuci cu vanzarile in tara, pt ca mai toti doreau fie o masina mai buna, fie un second de 2-3 ani. I-a salvat criza si cererile masive de pe piata occidentala. Dar odata cu revenirea economiei, nu-i prea mai vad bine. Poate defavorizatii, fermierii si firmele sa mai cumpere Dacia. Pai scuzati-ma, deja se ajunge la o supresaturare......Dacia pana in 1989....Dacia pana in 1999 (cand Renault a cumparat uzina Dacia)........Dacia low-cost pana in 2010.......oare cat o s-o mai tina asa, cu un design bleg si cu piese de schimb superscumpe pt valoarea acestui brand?
Om trai si-om vedea.
Fiecare masina isi are publicul/segmemtul sau de piata(cel putin pe hartie :) )
Personal nu consider ca romanul de rand (care nu este patronul unei firme de salubrizare sau care nu are contracte de milioane de euro cu statul) isi permite sa dea banii pe masini prea scumpe.
Dacia prin definitie este o masina Low-Cost si asa va ramane :)
vom vedea cum se va vinde duster mai ales pe alte piete k painea calda..........
Fanii care sunt posesori de carute ce sa spuna? Le place... e la fel de frumos ca loganul, etc
E urat si asta e imaginea Romaniei!
Poate doar in Romania va avea vanzari f. multe deoarece sunt multi prosti care isi cumpara DACIA doar pentru ca e "de-a lor" din Romanica si nu dau bani pe masini germane, care sunt nave spatiale in comparatie cu daciile, chiar daca sunt mult mai dotate la un pret mult mai mic.
P.S. Cred ca o sa ma injure toti Logan-isti, avand principalul argument ca ei n-au avut nici o problema cu Logan-ul lor
Revenind la Duster, nu mi se pare ca arata senzational... are un design placut. Despre avantaje si faptul ca se merita cumparata nu mai insist ca s-a spus deja si am cam aceasi parere. Dar frate, de ce nu muta comenzile geamurilor de pe bord si cele dintre scaune, pe usi? Este o chestie foarte simpla si muuult mai practica, mai ales pentru pasagerii din spate.
Ah, o chestie care nu prea imi place, dar e o chestiune de gust: nu mi se pare ca plasticul ala maro de pe consola centrala nu arata prea bine daca masina are o culoare deschisa, ar fi mers mai bine imitatia de aluminiu de pe Sandero. Maroul ala se potriveste mai mult daca masina are o culoare inchisa. Parerea mea. :)
Copilu' intai da de carnet, in al doilea rand fa 18 ani,si in al 3-lea rand cand o sa te angajezi si o sa stai pe banii tai o sa iti dai seama de ce unii romani isi cumpara Dacia, nu neaparat pentru ca e "de-a lor".
SI abtine-te sa mai jignesti ca nu ai nici varsta si nici experienta necesara ca sa intelegi anumite lucruri,pana atunci zi mersi ca o parte din fratii tai au locuri de munca pentru ca Dacia (in orice forma) se vinde !
Tu viseaza in continuare la Cs,Nfs si Gta.
@LauCalin: Sa intelegem ca esti posesor de faras? Scuza-ma de Golan?
Nu mai comentati aiurea! NU puteti compara Golanul cu o masina nemteasca ( fie ea VW sau Opel) chiar cu 200000 Km!
Acesti Km sunt facuti pe autostrazi! Logan-ul vostru ca ruginii la aripile din spate pt ca are tabla subtire si peste 50 000 km veti baga la bani in el ...
Stim ca nu aveti incotro si tre sa va sustineti masinile dar mai subtire pt ca Golanul a ajuns acum precum Dacia 1310 : are oricine.
Personal prefer o masina cu 250 000 km dar cu personalitate decat un simplu anonim pe strada!
Astept cu nerabdare voturile negative ale loganistilor!
2) Noi (majoritatea) laudam Dacia si tu vorbesti de masinii straine (?!?!)
3) Ai permis de conducere?. Ai masina ?. Critici o masina pe care nu ai avut-o pe mana si nu ai avut ocazia sa o exploatezi si sa vezi cum se comporta.
4)"pt ca Golanul a ajuns acum precum Dacia 1310 : are oricine" si care e problema daca are oricine ?
5) "Personal prefer o masina cu 250 000 km dar cu personalitate decat un simplu anonim pe strada!" daca tot iti place sa nu fii un anonim fa-ti si tu un cont si inregistreaza-te pe Automarket si nu o sa mai fii un anonim / esti un cocalar veritabil si ca tine mai sunt destui in tara asta (Darwin a avut dreptate, ne tragem din maimute.....).
6) Concluzie....esti un nimeni cu mult tupeu si putina inteligenta.
Dacia (buna sau rea) face vanzare si stimuleaza economia si indirect ne ajuta si pe noi)
Propun Automarket sa lase dreptul de a comment-a ( :D ) doar celor inregistrati ,asa putem evita cazul unora de a commenta sub diferite nume.
Si apropo de masinile nemtesi care sunt "foarte" bune pentru ca au rulat numai pe autostrazile din Germania. Sa sti ca asta nu e un adevar gerenal valabil. O masina rulata mai mult in regim de autostrada, poate fi la fel de problematica precum una rulata mai mult in oras (unde de obicei ambreiajul si cutia se strica cel mai repede). Din postul tau sustin ca nu prea ai experienta in ale masinilor. Cu masinile facute in Germania pentru Germania, in primul rand sunt sanse destul de mari sa ai probleme tocmai la motor si cutie. Ghici de ce? Pentru ca, la ce sosele au aia le forjeaza de numa, in Romania in schimb nu se pune problema asa ca nu ai unde sa mergi 3-4-5 ore in ritmul ala, la noi se duce mai repede directia si suspensia (pentru ca avem drumuri foarte proaste). Asta-i diferenta majora dintre o masina fabricata in Germania si rulata in Germania si o masina fabricata in Germania pentru Romania.
Lucrurile astea le stiu de la niste mecanici care la viata lor au desfacut sute de masini, deci nu spun asta ca asa am visat eu azi-noapte. ;)
Multe din povestie astea sunt fabricate chiar de concurenta plina de invidie. Dar uitati-va in jurul vostru... Logan-uri sunt peste tot. Posesorii acestor masini sunt multumiti. Cu ce drept si ce justificare au non-posesorii Logan sa-i cntrazica ?
pun pariu ca cei care sunt contra dacia nu au permis......dar o sa vedeti kca dupa ce o sa aveti permis iar veniturle voastre sunt medii o sa va multumiti si cu dacia 1300 sau oltcit........referitor la interior plasticele nu mai sunt ca si pe loganul din naintea facelift-ului ci cele regasite pe sandero care sunt mult mai placute la atingere, mai moi...desigur consola ar fi putut sa fie umpic altfel cu butoanele de la geamuri pe usi dar per ansamblunui foarte rau.....referitor la exterior...pentru o dacie eu ii acord nota 9 din 10........dar sa vedem masina pe viu k din poze ii mai greu...........num,a bine
P.S.: Duster se va vinde cu siguranta bine la export, desi la cum se prezinta drumurile patriei acum (ar trebui sa platim rovinieta pt cercetari ufologice) cred ca am avea fiecare nevoie de cate unul.
(Pentru cei care nu s-au prins : a fost o ironie)
Apoi, mi-am dat seama ca un caine nu poate intelege ca nu ai nevoie de un permis ca sa intelegi cum e cu piata auto.
P.S. @Crysty multumesc pt. sustinere.
Aveti grija ca dupa aceasta iarna grea o sa va rugineasca aripile din spate!
In loc sa se culce, fanii Golan stau sa cometeze pe aci!
Daca Ai Cap Iei Altceva = DACIA
Imi aduci aminte de un virgin care povestea cat de marfa si cat de bine este sa faci sex. :)
Pe langa teorie iti trebuie si practica. Dacia Duster este o optiune ieftina !!! si buna pentru segmentul ei. Se descurca si in off-road cu ce sisteme are pe ea si eu sincer daca as putea as da masina personala si mi-as achizitiona un Duster.
Numele tau imi spune multe despre tine, visezi la un BMW si joci un joc care a aparut inainte sa te nasti.
La dat cu presupusul si la aruncat cu noroi toti sunt campioni in ziua de azi,
Deocamdata la varsta ta inca iti parazitezi parintii si vorbeste despre lucruri care pe tine te depasesc din punct de vedere intelectual.
Nu ai nevoie de permis ca sa vezi cum e cu piata auto , la fel cum nu ai nevoie nici de papile gustative sa vezi daca o mancare e buna.
Ideea este urmatoarea - Dacia este un brand romanesc low-cost, este ff ok ca exista, de bine de rau face masini, sustine o intreaga industrie, cui ii place bine, cui nu-i place iar bine. Iar tehnica nu ar fi chiar rea pt banutii platiti.
Totusi, acest asa zis SUV Duster imi aduce aminte de o clona chinezeasca. Adica chinezii cloneaza BMW-ul, iar Dacia preia o tenta de la Nissan. Multi aduc argumentul pretului redus si ca va sparge piata.
La urma urmei, frantuzul va da un Duster si va cere in schimb 14 000 euro (bani grei, bani munciti de voi). Ei bine, sunteti absolut siguri ca merita banii astia si ca va reprezinta aceasta masina?
Ia uitati-va la poza number 7 (vedere din spate). Este de-un penibil ceva de speriat.
PS: Daca as avea banii lui Bill Gates, sa-nnebunesc de nu as fi cumparat un Duster nou nout, si l-as fi lasat in curte numai asa la vrajeala, cu portbagajul deschis, sa stea si sa oua gainile in ea :)))))))))
E bine sa vedem impresii diverse , nu parerea aceluiasi copil frustrat ascuns sub diferite nume...
Sunt inca surprins ca ai reusit sa scrii un mesaj asa de lung. :)))))))))
Sau altcumva : nu o ai niciodata banii lui BIll Gates fiindca nu vei gasi niciodata o minte mai buna de cumparat.Si chiar daca vei gasi nu o vei cumpara fiindca trebuie sa fii un pic destept ca sa iti dai seama ca iq-ul tau e divizibil numai cu 67 si 1.
Afla ca tocmai celor saraci si cu minte putina le este rusine sa fie vazuti intr-o masina banala,ieftina sau cum vrei tu.Daca ai avea nu stiu cati bani si o minte zdravana nu ai avea nimic impotriva nici sa conduci o Volga.Dar cum nu ai,compensezi si tu cum poti.
Daca nu stiati, hyundai-urile 4x4 isi invart rotile in gol sa o mica ploaie. Nu mai o dati la intors cu variantele voaste de 15-20000 de euro, luate la mana a 2-a din Germania, aici vorbim de masini noi, daca vreti masini care sa puta a basini de neamt va urez calatorie sprancenata spre Germania, dar sa vedem cum va descurcati cu pretul reviziilor si asigurarilor, ca sa nu mai zic de probleme care pot aparea la o masina SH.
http://www.conti-online.com/generator/www/ca/en/continental/automobile/themes/lt_suv_tires/allseason_lux_and_com/crosscontact_lx/crosscontact_lx_en,tabNr=3.html
Asa ca, oameni buni, cascati bine ochii in ce lume traiti (daca nu mergeti in Vest si lasati-ne pe noi in "prostia" noastra), lasati fitele pentru cand vi le veti permite si ciocu' mic, daca nu vreti sa va faceti de cacao cu niste comentarii puerile.
Si apropo Cristi (oops, am uitat ca e cu "y" ca e mai smecher asa), nu suntem iritati, iti demonstram doar ca vorbesti tampenii. Eu am incercat sa iti explic omeneste si cu bun simt ca nu ai dreptate, insa tu zici ca suntem iritati. Asa cum am mai zis, la fotbal, politica si masini se pricepe tot poporul. Adevarul e ca nu am intalnit pana acum roman prost, daca ii intrebi toti iti spun ca sunt destepti. Traim intr-o tara de intelectuali.... :))
În al doilea rând, nu ştiu de ce vă legaţi de poza 7. Uitaţi-vă bine la ea! Chiar dacă maşina e destul de înaltă, în poză se vede ecartamentul spate mare. Elementele transmisiei 4x4 fac ca centrul de greutate să fie destul de coborât, adică să aibă o stabilitate foarte bună.
Nu înţeleg ce e penibil acolo (bineînţeles, nu au rost comparaţiile cu chiusapte sau cu icscinci sau discuţii subiective despre design). Mie unul, această poză îmi inspiră stabilitate şi echilibru pe teren accidentat.
Duster are sistemul de tractiune de pe X-Trail, unul foarte performant, garda la sol mare, unghiuri de atac si degajare comparabile cu Pajero, Grand Vitara si Land Cruiser! Este o masina optima pt. tara asta plina de cratere, fitze si impresii care mai de care!
posté par Stephane - 2010-02-16@18:16
Daca Ai Credit Iati AUDI
Cand o sa intelegeti ca romanul de rand nu castiga indeajuns pentru un hAudi??Si creditul NU este o solutie (tot pentru romanul de rand). Incercati sa coborati din copaci/nori si treziti-va la realitate.
Din pacate te faci praf la un accident cu asa ceva.
O sa reuseasca sa obtina mai mult de 3 stele la Euro Ncap ?
ar trebui sa faca si o varianta scurta in doua usi, ceva ce sa se bata cu lada niva sau suzuki jimni
asa un model cred ca ar rupe tot
1. --- Chiar nu se putea aduce schimbari mai mari la acel bord plictisitor deja inca de la Logan ???
2. --- Nu era mai reusit cu o consola centrala care se termina cu o cotiera comoda intre scaune??
3. --- Aceleasi fotolii in fata si aceeasi bancheta incomoda pe spate :-( O forma mai " ondulata " nu se putea?
Parerea mea e ca se puteau face aceste 3 elemente fara niste costuri majore! Pacat! :-(
iar al doilea lucru pozitiv: arata mult mai bine decat YETI.
@florin_ivan: cand am vazut pozele din spate, chiar ma gandeam ca au inaltat-o atat de mult, sa mearga pe SOSELELE romaniei fara probleme, banuiesc ca de acolo a derivat si bancul :)
2. Cotiera centrala va exista ca accesoriu de origine Dacia, la fel cum este si pentru Logan. Daca o doresti asa tare, ti-o monteaza la reprezentanta ca din fabrica.
3. Scaunele si bancheta spate sunt facute pentru confort la drum lung. Sunt profilate la fel ca la majoritatea masinilor de pe segmentul ei. Asta nu e Duster de competitie.
JUR CA NU AM VAZUT NICIODATA MASINA MAI URATA !
1. Logan sau Sandero -- acelasi shit ...asa ca nu ma lua cu diferente de bord! Au rotunjit putin butoanele si gata, nu mai e de Logan? be serious!
2. Nu ti s-ar fi parut normal ca un suv sa aiba cotiera by default sau sa mentina continuitatea consolei centrale?
3. Hai nu zau ...confort la drum lung? Ce inseamna asta in perspectiva ta? - 100km? Mai compara putin aceste detalii si cu alte marci!
Nu ma astept sa dea pe spate un Opel, un VW , dar ma asteptam si la cateva retusuri privind cele mentionate de mine.
Iar majoritatea spun ca Dacia Duster arata bine si e impozanta.
Duster vs.Yeti/Tucson/Sedici/SX4
Dacia ii va face sah mat pe toti cu masina asta.
1. una e calitatea masinilor pe care le exporta si alta e calitatea masinilor facute pentru romanica... la noi raman rebuturile
2.nemtii isi permit sa isi cumpere.. au salarii de salarii plus ca la ei prima de casare e imensa.
asa ca hai sa nu vb despre faptul ca cei din Germania, Franta , etc. cumpara Dacia si noi nu.
A...i
C...ap
I...a
A...lta
Sa nu mai scoti asemenea aberatii ! Automobile Dacia are o singura linie de productie la Mioveni de unde pleaca masini pt. toata lumea. Nu sunt separate, iar calitatea e aceeasi pentru toate. Nimeni nu poate demonstra contrariul.
La suma modica de 8000eur (nu exista masina noua la banii astia) pe langa faptul ca nu s-a stricat nimic si nu a ruginit absoulut nimic pe nicaieri la ea...am avut ocazia (si nu odata) sa trag "smecheri" cu masini de 9-10000 de eur SH din Germania din diverse motive lesne de-nteles.
Tot ce vreau sa spun e ca in general...romanul daca are 10000 de eur in buzunar - nu se duce sa isi ia un logan de 8500 care are printre altele si garantie 4 ani - se duce si se mai imprumuta pe la banci de vreo 4-5000 ca sa poata sa isi cumpere o masina frecata de altii 10-15 ani.
Un singur lucru nu vede nimeni - Dacia face progrese!!!
O fi asa scump sa pui butoanele alea pe usa?
Da, Duster eu un SUV low-cost, care iti ofera dotari destul de bune, tehnica 4x4 destul de buna, care e in stare sa faca de ras in teren accidentat multe SUV-uri cu pretentii (nu dau nume ca se face apoi un mae circ pe-aici... uita-te pe net la dotarile masinilor).
Daca tu compari o marca chinezeasca cu tehnica chinezeasca (nu ma lua cu motorul de Mitsubishi, ca o masina nu e formata numai din motor), care la 14000 de euro are (o asa zisa) piele, 2 airbag-uri si cand intrii cu ea intr-un zid se face cutie de conserve cu o masina facuta de Renault si testata in laboalatoarele lor e siguranta si mai apoi la EuroNCAP si se descurca destul de bine (pentru pretul ei... ma refer la Sandero), traiesti in lumea ta.
Cat despre sfatul sa ne uitam la stirile de la ora 5 nu pot spune decat LOL :))
Am un feeling ca Stroe nu mai doarme noaptea de frica parerii tale despre Dacia Logan/Sandero/Duster =))
Doamneee...mare iti este gradina :))
@importatorii auto din Romania
@toti cititorii
1.Am mai postat mai sus, si am vazut multe voturi impotriva.
Sa clarific situatia, scurt direct si la obiect.
Este ok ca Dacia prodce de bine de rau ceva in tara asta nenorocita, si sa de papica "si pe verticala si pe orizontala" la multa lume. Iar daca acum au lansat si un SUV compact, foarte bine. A fost lansat pe banii frantuzului, deci haideti sa nu-i mai vaitam nou asemenea cainelui care de drum lung moare, iar prostul de grija altuia.
2.Referitor la Dacia asta.....haideti sa ne intelegem odata. Un amator impatimit de tablouri ar da si toata averea lui numai sa aiba o panza "interesanta", iar un necunoscut probabil nu ar remarca nimic si ar trece mai departe.
Stiu un prieten programator care si-a luat dacie. L-am intrebat de ce nu a luat ceva mai bun, second. Ei bine, raspunsul a fost ca "nu-si permite sa piarda timp si bani cu o masina". Si e corect. Totusi, nu numai banul conteaza la urma urmei. Conteaza sa ai o masina care sa te reprezinte, sa fii fff multumit, fie ieftina fie scumpa, fie noua fie second. Ori francezul de la Renault asta nu intelege.
3.Nu-mi voi mai lua cat voi trai eu o Dacie (desi am condus multe), pentru ca:
-imaginea de brand e de cacao (o gaselnita comunista, resuscitata de francezi)
-design varza
-nu sunt robuste si cad repede piesele
-problematice rau la aprindere, parte electrica/electronica
Desi o sa-mi sara in cap multa lume, eu am zis toate astea obiectiv, din experienta. O sa-mi ziceti apoi ca asta e societatea de consum si cam toate masinile sunt problematice. OK, de acord. O s-a inghitim si explicatia asta.
Dar, pana la urma stiti care e problema cu Dacia? (si e boala veche).......problema e ca este ieftina, rezonabila, o cumpar si-mi fac treaba cu ea.........dar ma lasa rece, nu simt nicio pasiune sau admiratie cel putin pt design sau brand. E ca o tarfa, i-o tragi si te cari. ;P
Asadar, masinile hibride sau electrice 100% vor fi cautate.
Si era sa uit....sa dam Cezarului ce e al Cezarului.......toata stima si respectul pt brandul francez Renault, care la inceput de mileniu 3 a scos modele low-cost si a mai determinat taranoii si prostimea sa-si mai schimbe troacele 1310. Pun pariu ca in lipsa acestei alternative, inca 10-20 ani vedeam dacii in fata blocurilor care saptamanal erau in revizie capitala (aprindere, jicloare, carburatoare, etc)
Bogdaproste ca Renault si-a facut pomana cu noi.
Ai dat cu mucii in fasole la faza asta,am rude medici si profesori care au 1310 si mai cunosc destula lume cu studii serioase care au Dacia 1310. Prin commentul tau nu ai dovedit nimic.....eventual ca te consideri superior de faci o asemenea comparatie.
Eu nu am avut si nu am Dacia Logan/Sandeor/MCV ca sa imi permit sa zic ca e proasta sau ca ii cad piesele si voi expertilor ati condus cativa km si deja stiti cat de proasta sunt si cum cad piesele.
1. Nu-i vaitam pe francezi ca nu avem de ce. Stiu sa faca afaceri. Mereu am spus asta, pentru ca, desi nu fac cele mai bune masini, stiu sa le vanda si ofera ce vrea piata (asta e o chestie interesanta;)
2. Hai sa zicem ca de 8000 de euro iti cumperi un Golf de ex. cu aprox. 150 000 de km in stare perfecta. Ok, daca ti-ai cumpara un Logan si ai merge cu el tot 150 000, cu Golful ai fi mers 300000 (!) si se pot intampla sa "pice" foarte multe la o masina care incepe sa-si traiasca a doua tinerele la kilometrii aia. Si asa cum am mai zis, sincer nu-mi mai e asa teama de kilometrajele de peste 100-150000 ale Loganului, pentru ca daca masina a fost ingrijita, nu se simt. La fel ca tine ziceam si eu acum un an, dar cazurile practice m-au facut sa-mi scumb parerea. O masina care sa te reprezinte, de care sa fii fff multumit si sa coste 8000 de euro nu se poate, oricat ai incerca. Si francezii stiu lucrul asta, dar nu s-a urmarit asta cu Loganul, pentru ca din start nu s-a dorit o astfel de masina. Eu cred ca nu ai inteles ce a vrut Renault cu masina asta.
3."imaginea de brand e de cacao (o gaselnita comunista, resuscitata de francezi)": asa cum a fost si Skoda resuscitata de nemti, care se vinde foarte bine si e foarte apreciata? Reteta asta a urmat-o si Renault, insa la preturi ceva mai mici. Si asa cum am mai zis: cand dai 8000 de euro pe un Golf sh care dupa 100000 iti (poate) face figuri, cu imaginea de brand ramai (apropo, la Golf VI deja au inceput sa apara problemele-ia intereseaza-te, si costa dublu cat un Logan)
In rest, eu cred ca ceri prea mult de la o masina low cost si nu prea intelegi care e rostul acestei masini globale.
Dar na, e parerea ta si ti-o respect :)
Tu te uiti ce tot scrii pe aci, ce comparatii cretine faci si cum te contrazici singur de la un mesaj la altu?!?! Iti lipseste continuitatea in mesaje, conasule!!!
Sa nu-mi spui tu mie ca la masinile low-cost este interzis atasarea unei cotiere ca si element default?? Iar referitor la bancheta spate - citez " confort la drum lung" - cred ca tu te-ai nascut in caruta, de ai impresia ca aceasta bancheta iti ofera un astfel de confort !!!
ps. mai verifica - tucsonul are!! - smart as sss!
cum dracu sa vbesti cu atata siguranta de confort la bordul Duster-ului, cand tu nu te-ai apropiat nici la 1 km de el ?! =))
Lucrez in domeniul auto si am condus peste 100 de masini prin natura meseriei mele si dau lectii oricand unor "talentati" ca tine... si da, ca tine am vazut multi... nu esti cu nimic deosebit
ps: Tucson NU ARE cotiera la GL Classic. Are cotiera pe variante mai scumpe. Raportul calitate/pret va fi NET in favoarea Duster-ului. Tucson e depasit tehnic, moral, estetic si nu-l face nici 10.000 de cotiere mai masina decat Duster.
@antonny:
stii de ce sunt mai multe masini de lux la noi?? pentru ca si alea sunt second si luate pe preturi de nimic... si daca unu e prost si nu stie sa se uite la o masina cand o cumpara.. aia nu inseamna ca toti sunt asa... sa nu ii bagam pe toti in aceeasi oala pentru ca nu toti cumpara masini de fitze... ca mai am in oras si eu de-aia care si-au luat masini second " de lux " si dau ture in centrul orasului ca sa vada lumea ce masini au ei ... da ei nu au niciun ban in buzunar.. ma lasi cu de-astia ca mi s-a acrit.
se apuca si da iar cu apa pe ea si iar intra apa in masina.. si domnul respectiv a vazut ca varu avea dreptate si ca masina era facuta prost.
sa iti mai iei dacie?? NU CRED!!!
@beewhore:
detest faptul ca-s romanca... detest tara asta de r***t.
PS: vad destul de multi copii pe site-ul asta carora le-a trecut de mult ora de culcare. "Crysty" , "g3orgy" la nani !
Deci are, da? E drept, pe o versiune mai dichisita, dar are cotiera lu' Peste! Nu sunt fun Tucson, chiar nu-mi place modelul, dar l-ai adus in discutie ca argument si te-ai contrazis singur!!! Felicitari!:-)
Din raspunsurile tale, vad ca mentii deschiderea a diverse tematici prin care daca vom continua, vom intra in polemici. De ce nu esti obiectiv in raspunsuri? Vi cu tot alte argumente nefondate pe dialogu nostru. Am spus eu ca tucsonul e extraordinar? am spus eu ca e de ultima generatie in design, motorizare si interior futurist? Nu ma intereseaza daca duster-ul va fi net superior tucsonului, sau vice-versa! Eu am facut niste observatii fiind o persoana atenta la detalii si in plus sunt convins ca ar fi reusit sa puna accent pe ceea ce am enumerat eu, cu niste costuri minime!! Lucru care ar fi fost clar in favoarea marcii noastre!
Daca citesti cu atentie ce am scris, vei vedea ca nu sunt totalmente impotriva duster-ului, ci a unor elemente de care 'injinerii' de la Mioveni ar fi putut sa tina cont. Insa, cand vin talentati ca tine, cu remarci si paralele demne de un copil de 15 ani, consider ca nu are niciun sens continuarea discutie, prin simplul fapt ca nu se poate purta la acelasi nivel. Vorba'ceea: unde dai si unde crapa? Cam asa sunt raspunsurile tale.
Fiecare cat poate! :-P ...
"No hai sa traiesti ! "
1.daca ati fi citit putin pe forumuri despre hoover va abtineati de la comentarii
2.in 5 ani de cand citesc reviste auto doar la hoover s-a pus problema tangajului extrem de pronuntat(alaturi de ruliul urias si de franele tipice unei biciclete)
3.hai sa comparam si motorizarile:
DUSTER 1.5 dci 110 cp consum 6.1 / 4.5 / 4.9
GWM HOOVER 2.4 126 CP consum 14.6/ 9.1/ 11.1
Ce parere aveti se merita?
Nu mai spun de diferenta de bani data de taxe(rovigneta, asigurare).
Oricum fiecare e liber sa isi ia ce doreste si oferte sunt pt toata lumea, dar stati linistiti ca vor avea grija sa il pozitioneze foarte bine ca raport pret/calitate cat sa rupa iar gura targului(apropo cati credeau ca logan va avea un asa succes acum 5 ani cand si atunci existau suficiente alternative de la fiat, skoda, opel...0
Lasa-i sa cumpere GWM HOOVER. O sa fie mai bine pentru noi . Trafic mai lejer in oras , pentru ca majoritatea o sa fie in service sau fara benzina.
Nu ii mai invata de bine :))
@Mircea Mester : mi se pare mie sau articolul asta se apropie de un record de comment-uri pe automarket.ro ?? Desi comment-uri este un termen foarte generos pentru ce s-a postat aici .
in al doilea rand.. nu vorbesc din auzite.. la faza cu spalatoria am fost de fata. si toti pe care ii stiu si au cumparat logan spun ca le pare rau ca nu au pus un ban in plus sa ia alta marca de masina.
daca va deranjeaza faptul ca va aduc argumente ce fac DACIA de rusine imi pare foarte rau. nu e problema mea.. e problema lor ca nu isi fac treaba cum trebuie si cea mai mare problema stii care e ? ROMANIA.
asa ca nu-i mai ironizati pe altii daca nu va convin parerile lor.
Revenind la poze... imi place ca acum, mai nou, are sigla pe volan :)
M-ai prins, ce-i drept .Am un bemveul din 1710 in care ascult manele cantate de magarul ragusit care tracteaza "bolidul".
Cred ca ti-a trecut termenul de valabilitate si e cazul sa mai scoti capul de unde il tii si sa incepi sa il folosesti. N-ar strica si ti-ai face si un bine :)
Despre siguranta lui Beetle nu stii ce vorbesti. Am avut un accident acum vreo 3 luni (la20km/h) si am lovit un Hyundai Getz pe care l-am miscat o jumatate de metru iar eu nu am simtit nimic. Masina asta, desi e mica, are 1250 kg si nu degeaba (la EuroNCAP a luat 4 stele). Sa iau legatura cu un om ca sa-mi spuna ca Hover e masina e sigura (1!)... prefer mai bine sa iau legatura cu mult mai multi care au masini "de firma" sa-mi confirme acelasi lucru despre masinile lor.
Iar despre fiabilitatea Mercedes, nu mai e ce a fost o data. Daca nu ma crezi intereseaza-te cate rechemari au facut la Clasa E si SL (fostele generatii). Te-ai urcat in GLK sa vezi ce prelucrare are? Nu cred, altfel nu ai mai fi spus asa. Si apopo de apa din portbagaj la Logan, vad ca te crezi destepti, dar stiai ca acum 2 ani Mercedes a facur rechemari in State la Clasa M pentru ca intra apa pe la haion si se ardea sistemul de deschidere al portbagajului? ;)
ca performante cred ca e ok
dar pretul de pornire de 14.000E ma sperie, ca mai trebuie sa pui 3000E sa ai si optiunile
si scuza-ma frate dar la 17000 incepi sa intorci capul si dupa alte masini
sincer nu are deloc chestii in plus fata de restul gamei dacia (in afara de 4x4 optional) asa ca eu consider ca un pret de pornire cinstit ar fi unul putin peste dacia MCV adicaun 10.000E pt varianta "troaca"
ca ideea pt versiunile "ambiance", versiunea de baza:
logan - 5900E
sandero - 6890E
mcv - 8400E
duster - 14.000E
si la banii aia nu vine cu nimic
eu sper ca asta sa fie un zvon si 14.000E sa fie eventual pt versiunea "laureat"
Preturi SPECULATE in Romania sunt intre 12.000-17.000 euro. La 15.500 euro se presupune ca ar fi o varianta 4x4, diesel, echipata decent. Automobile Dacia nu a furnizat nicio informatie de preturi.
"sincer nu are deloc chestii in plus fata de restul gamei dacia" -Florin E.
In afara "All Mode 4x4" , Duster vine cu dotari care NU au mai fost pana acum pe Dacia gen 6 airbag-uri, scaune incalzite, tapiterie piele / textil. Tot nou la Dacia este si ansamblul motor/transmisie - 1.5 dCI 110 CP, cutie manuala in 6 trepte.
Ca sa nu mai vbim saltul calitativ facut la interior. Cum poti sa spui ca nu vine cu nimic nou?!! Doar orb sa fii sa nu vezi asta!
*comenzi audio pe volan - o dotare ce merita mentionata
parerea mea e ca esteprea buna si ca aia ca tot spun ca mai bine nu venea renault ar trebui sa-i pupe si in fund ca daca nu veneau cel mai probabil dacia dadea faliment de mult timp
si asa ca un exemplu ca marea majoritate sun prostii un prieten are o cunostinta care a cumparat un logan pentru parinti si un mercedes c220 (modelul nou) pentru el si au plecat in vacanta , iar mercedesul s-a stricat iar dacia nu avea nici o treaba si mai sunt multe cazuri in care masini scumpe fac probleme lafel de scumpe
dar ganditiva ca masina asta o sa sparga topurile vanzarilor in strainatate, in special germania, franta, etc... ca si pt logan, sandero, sandero step, noul duster "SUV" o sa fie o masinutza ... dragutza ... ce poate inlocui un tiguan ... pt omul mai sarac , din zilele astea .... de ce nemtii cumpara loganuri ? sau sandero ? ca s-au plictisit de turbo-avioanele lor ? Mercedes, BMW, VW ? cu 200 -300 CP ? sau pt ca au inceput sa simta taxele, asigurarile, costurile intretinerii , carburantul,.... etc ?
Prefera sa cumpere o masina acceptabila ca si confort dar ieftina fratilor ... si destul de reusita .. zic eu , desi Dacia tot Dacie ramane ... cai Duster sau 1300 :))
Va zic eu ... ca in criza asta nu multi isi mai permit masini de 30 mii sau 100 mii euro ... , cu atat mai putin SUV-uri, ci isi iau si ei una pe la 14mii ...
Asta o sa ne mai scoata si pe noi din "ca*a" cu criza asta .. prin export in europa.
O sa se vinda dusteru nostru pe programe rabla in toata europa si nu numai :)) ca painea calda.
Asta a fost parerea mea!
Toata stima
-design varza
-nu sunt robuste si cad repede piesele
-problematice rau la aprindere, parte electrica/electronica"
De unde dracu' ai scos aberatiile astea?
Cat de prost sa fi sa contesti fiabilitatea unui model care inca nu se vinde pe piata?
Adevarul este ca puteau sa puna un motor mai puternic pe Duster. E cam mic. Dar ..hai ca merge.
Puteau sa integreze in bord casetofonul auto , ca sa nu mai trebuiasca sa ai grija lui.
Dar...este o masina low-cost. Din proprie experienta spun ca Dacia face masini bune. Cheltuielile de intretinere si problemele tehnice care pot apare depind mult si de noroc. Daca ai noroc sa pui mana pe o masina bine realizata, poti sa nu ai nici o problema cu ea. Dar evident, poti avea si ghinion si iti blestemi zilele cand te-ai gandit la Dacie.
In final, are puncte bune si puncte rele, dar in general este o masina buna, adaptata drumurilor noastre.
De cand au pierdut ei contactul cu Dacia, s-au investit 1.5 miliarde EURO in retehnologizarea proceselor de fabricatie, logistica si formare profesionala...
Da, o fabrica al carui pachet majoritar valora in 1999, 50 mil. dolari, are in prezent investitii de 1.5 miliarde euro !! Asta ca sa intelegeti unde se afla Automobile Dacia acum.
2) Dacia Duster 1.5 dci 110 CP are 1.280 kg in varianta 4x4; Megane Sedan 1.5 dci 105 CP are 1.240 kg. Un Megane Sedan cu motorul asta poate face de ras oricand Octavia 1.9 tdi 105 pe liniute. Cine stie, cunoaste.
* "daca se respecta recomandarile de exploatare venite de la Automobile Dacia" - acel "DACA" trebuie subliniat.
-audi..are un consum de cel putin 14l/100km motorina.....e fff greu....suspensia pneumatica ..am dat bani de pomana....pe ea...am uract la pestera ..la cabana si am ramas suspendat in zapada...abia cu un pajero am reusit sa-l scot dupa ce mi-s-a rupt si stanga si am spart farul respectivului pajero pe care a trebuit sa-l platesc(normal)...pe zapada de 20cm pierd tractiunea..sistemul de control proceseaza fff greu...recunosc "m-au facut un tip cu honda crv si unul cu hyundai tucson ...la ei sistemul lor de tractiune este mai eficient....in teren namolos sau pe zapada...sistemul de comanda mmc.....e o balarie cu atatea comezi si submeniuri.....ca te apuci de cap...pana gasesti ce vrei. probleme pe linia de electronica..inainte de schimbarea softului..dar..de e audi....(parerea mea..nu-si merita bani)..service-ul e fff costisitor..un schimb de ulei la 30000km...m-a costat 39mil lei vechi
-seat 76000km schimbat un rulment la alternator....ca era spart...intrerupator de la pedala de frana....capetele de bara stanga dreapta,bucsile bascula....in rest nimic..consuma 9l benzina in oras..si e cam chel ..are climatronic si geamuri si oglinzi electrice,jenti magneziu..si vopsea metal..pret pornire14000euro..final 20000 euro..si fiabilitate...las la latitudinea voastra...
-skoda fabia 1.2...64cp..consum bun 7l in oras..dar e chiala..doar geamuri fata electrice si aer conditionat..in rest nimic..pret de pornire 11790 euro final 17000(se merita??..eu zic ...nu!)....service-ul cum se stie la skoda..e jale...te furaaaa..engros
-skoda octavia 1.....800000km...mananca ulei..telescoape spate schimbate de 2 ori suspensie spate (arcuri) schimbate,aceleasi probleme ca la cordoba...alternator..schimbat..ca cei de la skoda nu au meseriasi care sa schimbe doar rulmentul(sa te faca la bani),bucsi bascula ..fara numar..cam la fiecare 70000km schimbat capete de bara si bucsi bascula..aceste probleme apar si la masinile din flota fara exceptii..si pretul de pornirea fost 14680euro...la oferta (si au fost cumparate mai multe si a am avut discount)..la final de leasing20600euro..pe 5 ani..rata 250 euro pe luna..si era basic.ca si dotare,consum 7l motorina in oras
-skoda 2.....are deja 130000km si la ce am spus(la octavia1) mai sus adaugati si telescoapele de la hayon care la 2 ani..adio...satateam cu prajina in masina ca sa tin capota deschisa..pretul masini..20000euro initial..si final 35700euro cu rata de 360euro pe luna..asa este ,asta are cutie DSG,climatronic..bord gen pasat..magazie de 6cd,cd recorder,tapiterie crem sahara,pachet de drumuri grele DSC ESC(tot alfabetul) ..full airbag..la vremea aia..adica acum 2 ani..dar isi merita bani?....nu prea..consum de 7l motorina in oras
-dacia logan 1,4/75.....au deja 130000..din 6 bucati..la unul am schimbat discul de ambreiaj la 76000km..in rest nimic..nici o problema .consum 9l benzina in oras..cost 7600euro initial...final 12470 euro rata pe luna undeva la 4,3mil lei vechi
-dacia logan 1,6/90cp...tot 130000..max 160000km...depinde de sofer...consum 10l in oras..avem11 bucati..si pana acum nici o problema pret de pornire 8900 euro....final bate la 15000 euro.rata este de 6 mil/luna
-dacia logan 1,5 dci/68cp...200000km...5 bucati din care 2 full option(aer,conditionat geamuri electrice,oglinzi electrice,proiectoare de ceata,cotiera,cd player)cele doua au plecat ca si pret de la 10500euro restul au fost mai ieftinesub 10000 euro...pana in prezent nu au nici o problema..srvice la zi cu ce se cere..ulei curele..placute frana..lichid si alte filtre...
....si acum..rezultatul...cel mai scump service la dacii(indiferent de motorizare) nu a sarit de 7 mil si asta la diesel ca la benzina nu sar de 4,5 mil pe cand la seat,skodafabia.octavia 1,sau octavia 2.incep de la 7 mil (seat,si fabia) si ajung la 14mil..16 mil la Octavia 1sau2...si unde este avantajul..eu ca sociatate si ca si persoana eu vreau profit..si fiabilitate..nu bani cheltuiti si timp pierdut in service....vreu ieftin si bun..si sincer cred ca astia de la dacia si-au atins scopul....sper ca si acest SUV sa faca o figura frumoasa pe piata..si sa fie la nivelul loganului pe care este bazat...cu toate ca ar trebuii un motor de 136CP diesel....ca aspect este undeva in piata..nici prea nici foarte...
-in al 2-lea rand daca pui preturile ipotetice in ron, nu schimba cu nimic faptul ca este mai ieftin decat concurentii directi: hyundai tucson, skoda yeti, daewoo captiva, ford kuga, vw tiguan, nissan x-trail classic si chiar mai ieftin decat fiat sedici care incepe de la 13.000 euro FARA TVA PANA LA 18.800 euro FARA TVA. Singurul cu un pret de pornire mai mic ar putea fi suzuki sx4, dar nu e decat un hatch suprainaltat si poate sarii lejer la 18 mii cu dotari si motor comparabil ca performante cu al Duster-ului...
http://www.mediafax.ro/english/world-records-academy-designates-romanian-dacia-duster-most-affordable-suv-5715186/
http://www.worldrecordsacademy.org/transport/most_affordable
_SUV_Dacia_Duster_sets_world_record_101584.htm