Esential
42 | de metri îi sunt necesari lui duster 4x2 pentru a putea opri de la 100 la 0 km/h. |
75 | de metri îi sunt necesari lui Duster 4x4 pentru a putea opri de la 130 la 0 km/h. |
42 | de metri îi sunt necesari lui duster 4x2 pentru a putea opri de la 100 la 0 km/h. |
75 | de metri îi sunt necesari lui Duster 4x4 pentru a putea opri de la 130 la 0 km/h. |
După ce olandezii de la Autokampioen au raportat probleme de stabilitate în cazul noului Dacia Dusterin versiunea 4x2, şi francezii de la Automobile Magazine anunţă rezultate slabe pentru SUV-ul românesc la nivelul capacităţii de frânare.
Publicaţia franceză a desfăşurat recent un test de frânare cu mai multe modele din segmentul SUV-urilor. Duster se pare că nu a trecut proba gândită de francezi, modelul autohton depăşind media distanţei de frânare a segmentului. Mai mult decât atât, varianta cu tracţiune integrală a raportat un rezultat dezamăgitor.
Testul propus de francezi, omologat ISO 9001, presupune o accelerare până la vitezele de 100 respectiv 130 de km/h, cu frânare până la oprire. Proba măsoara distanţa necesară opririi vehiculului, limitele acceptate de francezi fiind de 40 de metri (100 km/h), respectiv 70 de metri (130 km/h).
Sesiunea de teste propusă de Automobile Magazine a inclus modele ca Volkswagen Tiguan, BMW X1, Skoda Yeti, Honda CR-V, Ford Kuga, Renault Koleos şi Mitsubishi ASX şi Dacia Duster.
Modelul românesc a fost testat în versiunile 4x2 şi 4x4, ambele cu motorul de 1.5 litri dCi.Dusterul 4x2 a reuşit să frâneze în 42 de metri de la 100 la 0 km/h şi în 70 de metri de la 130 la 0 km/h. Rezultatele variantei cu tracţiune integrală au fost însă şi mai slabe: 100-0 km/h în 46 de metri şi 130-0 km/h în 75 de metri. Diferenţa de cinci metri, între distanţele de frânare de la 130 la 0 km/h, ale versiunilor 4x2 şi 4x4, este dată de cele aproape 120 de kilograme în plus ale variantei cu tracţiune integrală.
Cu toate acestea, au existat şi cazuri mai nefericite decât cel al modelului român, mai precis Koleos, fratele de concern având nevoie de 77 de metri pentru a putea opri de la 130 de km/h. Fruntaşii clasamentului au fost însă Volkswagen Tiguan, BMW X1 şi Skoda Yeti, care au avut nevoie de 63, 64 respectiv 65 de metri pentru a opri de la 130 de km/h.
Toate modelele testate au fost echipate cu acelaşi tip de cauciucuri, mai exact Continental CrossContact.
Dacia a primit rezultatele revistei franceze şi a demarat o anchetă internă pentru a stabili dacă există probleme de frânare.Iată tabelul întocmit de publicaţia franceză:
via | Automobile Magazine
Dar Duster-ul are ABS !
Ciudat !
Dar diferenta este foarte mica ca de, e aceeasi Marie dar cu alta palarie.
din cate vad acolo VAG sta bine.. si Renault sta prost ;
despre Mitsubishi s-a mai spus ca nu le are pe frane, nici macar EVO X nu-i stralucit, cu frane Brembo ( in teste este mai slab ca WRX ) ;
BMW ... o pozitie "de asteptat" avand in vedere ca face masini Premium.
- preturi echivalente cu concurenta in toate segmentele.
- engine of the Year la anumite motoare
- masina anului in europa
- la supersport sunt nr.1 ( Bugatti, Lamborghini , Porsche)
- La clasa medie ( Skoda , Seat, Vw ) - vand la greu.
Deja Audi e un concurent puternic pt Bmw urmeaza si Alfa care va fi tot concurent pt BMW mai ales cu noul 159 By Giugiaro.
ha :)
tot dacie ramane orice s-ar intampla, asa-i ca suntem iara-si pe ultima loc. :D
asta suntem o tzara de "gipsy"
Problema cu distanta de franare este mult mai subtila, tine de echilibrul masinii, distributia greutatii intre punti in momentul franarii de urgenta; tine de calitatea sistemului ABS, etc.
evident nu te ajuta cu nimic sa ai tamburi .... la fel cum nu te ajuta sa ai o dacie..dar asta este o alta poveste :)
Lasi distanta mai mare si aia e.
Nu mergi ca disperatu' lipit de bara masinii din fata daca vrei sa il depasesti si tot asa.
E chiar simplu sa supravietuiesti unui sistem de franare mai slab, trebuie doar sa gandesti un pic.
Pe de alta parte, cam orice masina ar trebui sa franeze in acele limite. Spun asta pentru ca acei 1, 2, 3... x metri de franare in plus pot face diferenta intre o dauna totala, ceva saptamani de spitalizare (sofer sau pasagerii ei), sechele.
Este surpinzator ca tocmai francezii au facut testul asta in care Duster nu a iesit bine, e ca si cum isi dau cu tesla in ... anumite parti ale corpului si nu au voie sa se vaiete!
De final: manuta rosie pentru cei ce nu au pus niodata o frana de urgenta si manuta verde pentru cei care au apasat cel putin o data cu disperare frana pentru ca le-a taiat cineva calea sau i-a sicanat cu o frana brusca in fata :)
Tiguan mai bun decat X1, asta spune destul........pentru destui.
Duster-ul se vinde prea bine si se incearca denigrarea lui !!!!
Multe marci au acuzat probleme mari si grave si nimeni nu a sarit asa cum se face in cazul Dacia Duster !
Franele despre care vorbesti tu , acele Brembo care au nenumarate pistoane si asigura forte de franare cat toate zilele se folosesc in primul rand la masini care si au nevoie de asa ceva. Pe strada, unde ne plimbam din semafor in semafor acele frane sunt absolut inutile, nu fac nimic in plus fata de tamburii de pe dacie.
De asemenea, franele alea Brembo, puse pe Duster, cu niste etrieri cat toate zilele si discuri de 16" ar face ca masina sa franeze in FIX aceiasi distanta, pentru ca forta de franare la o franare de urgenta este data de calitatea pneului + distributia greutatii pe punti+ABS .
Nu poti compara o masina echipata cu frane normale dar cu EagleF1 cu o masina echipata cu frane Brembo dar cauciucuri [doua milioane bucata]
Pe langa subiect : Franele alea mari, vopsite in rosu, au ca scop principal disiparea caldurii si a reziduurilor. Cand franezi de la 200 din 10 in 10 secunde discul trebuie sa disipe rapid o cantitate de caldura enorma, pentru a nu incalzi prea tare pistoanele care la randul lor ar aduce spre punctul de fierbere lichidul de frana = 0 presiune in instalatie...
pai unde gasesti la noi asfalt curat, ca in 10K de Km iti sablezi parbrizul pe Bucuresti-Pitesti....
Fiti linistiti ! la noi important este sa dispara pomii de pe strazi si gardurile de pe autostrada. Aici se calculeaza doar coeficientul de ricoseu :))))
PS PE SISTEM TURBO DIZEL
Da, si un ABS bine reglat si gandit ajuta dar nu poti spune ca nu se face diferenta intre frana cu tambur si cea pe disc.
loganul pt mine e o caruta carosata :) pt ca nu are stabilitate
deci cea mai buna masina dintre Hyundai Tucson si Dacia Duster,e Hyundai Tucson
In anul de gratie 2010, majoritatea producatorilor adevarati de truckuri au cam pus discuri. Eu am vazut la Volvo, Iveco si Mercedes discuri si pe spate. Nu pe remorca, ma refer la puntea motoare simpla/dubla.
Si, chiar daca suprafata de franare este mai mare in cazul tamburilor, disiparea caldurii nu se face la fel de bine ca in cazul franelor pe disc.
Eu cred ca tehnologia a evoluat suficient, mai ales la capitolul franare, in asa fel incat tamburii sunt de domeniul trecutui.
Adica, e un SUV. Tu cand mergi sa iti cumperi un SUV te uiti in ce distanta franeaza de la 130(!) pana la 0 sau te uiti la cum se comporta pe teren mai accidentat, daca garda la sol e buna. In primul rand nu prea ai pe unde sa mergi la noi cu 130 cu un SUV, iar daca o faci, pastrezi si tu o distanta mai mare fata de cei din fata ta. Oricum la o franare de urgenta la o viteza mult mai mica, sa zicem 70, diferenta dintr-e duster si celelalte modele scade suficient de mult cat aproape sa nu mai conteze.
Oricum, tot ramane cel mai tare SUV la raportul pret/calitate
Toate cele bune
A compara BMW X1 cu Dacia Duster este oarecum ridicol (oare fac parte din acelasi "segment"?.
Bineinteles ca toate lucrurile care-i dau atuurile lui Duster, contribuie negativ la distanta de franare. Si aici ma refer la pret (sisteme de franare mai simple - vezi tamburi pe spate), la suspensia reglata pentru terenuri dificile, la pneuri etc.
Pe de alta parte, in cazul unei franari de urgenta de la 100 la 0 km/h, cred ca este dificil de spus, in anumite situatii, daca este nevoie de 40 m sau daca 42 m ar insemna un dezastru ... Poate uneori sunt necesari 38 m sau mai putini, depinde de situatie, de cazul respectiv ...
Sunt si alte masini care depasesc la franare limita admisa de 40 m, in functie si de anvelopele cu care sunt dotate, asa cum sunt si masini care opresc bine de la 100 la 0 km/h, de exemplu BMW X5 sau Suzuki SX 4 au nevoie de aproximativ 36 m, deci rezultate foarte bune.
Depinde ce si-a propus fiecare fabricant in caietul de sarcini, atunci cand a realizat un model. In cazul lui Duster, cred ca s-au atins multe din obiectivele propuse, care sa se incadreze intr-un pret competitiv.
Poate modelul 4x4 are nevoie de o redimensionare a sistemului de franare, poate nu, vom vedea. Aceste teste, ca si testul elanului ( in varianta fortata ... ), nu vor schimba progresul pe care acest model il aduce pentru Dacia. Iar cei care prefera o masina care sa ofere destule avantaje din punctul lor de vedere, la un pret care sa le convina, vor continua sa opteze pentru Duster.
Va doresc succes!
Parerea mea despre articol: safety first.
Parerea mea despre masina: buna in off-road,ieftina,fiabila,"rugged and reliable" cum ar zice americanul,singurul lucru care ma deazamageste ca nu au facut si ei un interior nou.. La 18.000 de Euro sa ai interior de Logan de 5.000 de Euro nu prea miroase bine...
Acum:
1.Oamenii care incearca sa te tina pe tine afara din spital fac un studiu.. bun.. rezulta ca Duster iese printre ultimele locuri.. bun.. Ce face romanul? Pune botul ca e "conspiratie" si zice "Lasa bre, ca nu conteaza,ca noi si-asa mergem cu 10 km/ora prin sat,nu ne mai punem si airbag/ESP,de banii aia nu mai bine mai ragaim noi un ciolan?"
2.Cum frate cum sa fii atat de batut in cap si sa zici ca e "anti-reclama"???
Deci daca Dacia si Renault (amandoua franceze) ies pe ultimele locuri la un studiu facut de francezi inseamna ca e anti-reclama?? Impotriva lor??
Dar,se pare ca pentru unii cetateni din Romania,unde totul este posibil,acest lucru face sens.