Grupul Renault a anunțat în această săptămână lansarea unei noi motorizări pentru Dacia Duster, care pentru început va fi disponibilă doar pe piața din Franța.
Astfel, SUV-ul produs la Mioveni va putea fi achiziționat și împreună cu un motor pe benzină TCe cu capacitatea de un litru care generează 100 de cai putere și un cuplu maxim de 160 Nm.
Noua unitate va fi acompaniată de o cutie de viteze manuală cu 5 trepte și va permite SUV-ului să ajungă la 100 km/h în 12.5 secunde. Consumul mediu menționat de constructor este de 5.5 litri pentru 100 de kilmetri.
Noul motor disponibil pe Dacia Duster este produs la uzina de la Mioveni de la sfârșitul anului trecut și este dezvoltat în cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. De altfel, motorul este prezent inclusiv în oferta noii generații Renault Clio, care a fost dezvăluită în primăvara acestui an. Cel mai probabil, unitatea va ajunge în curând și pe celelalte modele Dacia, inclusiv pe Sandero și Logan.
Pentru început, Dacia Duster cu noul motor TCe de 100 CP este disponibil pe piața din Franța și are un preț de pornire de 12.490 de euro, însă pentru moment nu apare și în oferta pentru piața din România.
Noul motor înlocuiește în gama Duster motorul pe benzină SCe de 1.6 litri și 115 cai putere.
Restul gamei de motorizări rămâne însă neschimbată: Duster poate fi achiziționat și cu motorul pe benzină TCe de 1.3 litri disponibil în versiuni de 130 CP și 150 CP, dar și cu unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri în variante de 95 CP și 115 CP.Via Dacia
Oare cand conducea Boc / Ciolos de ce nu i-a pus la punct pe cei din consiliul concurentei?
Si pe deasupra, nu e treaba UE sa controleze preturile la nivel European? Nu e traba lor sa se asigure ca primim aceeasi calitate a produselor (alimetare si de orice fel) daca tot suntem (chipurile) egali in Uniune? Aiurea! Toate jegurile dati-le la romani, dar vrajiti-i pe prosti sa urle precum curcile lozinci pro-UE.
Vai, vine Rusia peste noi, ne omoaraaaa !
Pe net gasesc inforMAtii confuze, cum ca ar fi aceleasi ca la 130cp.
E un motor foarte interesant pe aceasta masina relativ usoara.
Multumesc!
Off Topic @Adrian M: Am avut aceeași dilema când i-am luat Megan Sedan băiatului meu, era o varianta de 116CP si alta de 140CP. M-am uitat cu atenție si am testat ambele variante. Cred ca înafara de preț +500€, câștigul de putere este realizat de calibrările motorului (am cumpărat 116 ca sa dorm o idee mai liniștit) Din Militari pana la Ciorogârla nu am putut sa-mi fac o idee, pana la 120km/h motoarele se comporta absolut identic (din punctul meu de vedere) Consumul mediu 80% București + 20% autostrăzi este de 7,4 l/100km îl găsesc absolut rezonabil.
Au ambele acelasi cuplu, 250 nm.
Acceleratia 0-100 se face in 11.1 la cel de 130 iar la cel de 150 in 10.4 sec.
Pentru 500 de euro diferenta de pret merita cel de 150.
E incredibil ce se intampla... Sper doar sa nu bage tara in default, nebunii dreq.
Stai linistit cu defaultul Romaniei.
Franta, Germania, Spania si Italia au toate datorie publica in jur de 100% din PIB. Romania are 35% din PIB datorie publica. E cu 10% sub limita asa-zis sustenabila a datoriei.
Cine vede ca o victorie disparitia 1.6 sce-ului si introducerea tce-urilor, se bucura degeaba.
Aștept înlocuitorul lui Sandero Stepway mi-as dori un motor pe benzina si CVT, cred ca vor avea motorul asta.
- în Croația Dusterul de bază e versiune Acces 1.0 TCe, la noi 1.0 TCe nu e încă disponibil pe Duster iar versiunea de bază e Comfort 1.5 Blue dCi 115 CP, deci ce prețuri comparați dacă diferă echiparea și motorul?
- ”frații” 0.9 TCe și 1.2 TCe (despărțiți de un cilindru) au fost scoși pe piață la fel: 0.9 cu injecție indirectă (merge foarte bine pe gaz cu instalații secvențiale uzuale) și 1.2 cu injecție directă; în același fel 1.33 are injecție directă iar frățiorul de 1l va avea indirectă pentru a funcționa cu GPL cu instalații secvențiale uzuale
- chiar și pentru motoarele cu injecție directă sunt dezvoltate 2 tipuri de instalații GPL:
1. cu injecție clasică, ajutând motorul să funcționeze cu o mixtură de gaz și benzină variabilă, în funcție de parametri - costă de la 4000 de lei în sus;
2. noile instalații LDI (injecție directă lichidă de gaz), care folosesc injectoarele de benzină și permit funcționarea 100% pe gaz, inclusiv la pornirea la rece, deocamdată acestea costând de pe la 1700 de euro în sus, cel puțin în România.
- motorul de 1l este până în 5000 de rotații peste 1.6 16v la toate capitolele: 160 Nm la 2750 RPM față de 148 Nm la 3750 RPM și 100 de cai la 5000 de ture (1.6 16v atingea 105 cai la 5750 de rotații)....așa că de ce ne cramponăm doar de cilindree?
Clar, la noi nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită (și nici incompetența nerecompensată... :-( )
Ceva mai serios acu, trebuie adăugat doar că versiunea de 117 CP H5Dt a tricilindrului HR10 100 CP (care-i un 1.33 TCe H5Ht amputat d-un cilindru și e mai ușor cu 19 kile ca fostul 0,9 TCe) e disponibilă deocamdată doar pe o Micra pseudo-sportivă, dar vine și pe Clio-5.
Pe Dacii se crede că nu, taman fiindcă are injecție directă de benzină, e cam scump de produs și mai greu de *gazeificat*.
Mai sensibilă pt franco-japi e însă tema fiabilității problematice a fostului 1.2 TCe (cu excepția celui de 100 CP, sînt probleme majore cu presiunea/consumul de ulei, până la gripare / distrugere motor -- 115, 120, 125, 130 CP).