Dacia Duster primeste prima distinctie: "Cel mai ieftin SUV din lume"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La numai o saptamana de la lansarea oficiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, modelul romanesc Dacia Duster se bucura deja de prima distinctie internationala. World Records Academy, o organizatie internationala care certifica recordurile mondiale, a desemnat noul Duster drept cel mai accesibil SUV din lume.
Off-road-erul a fost estimat la 16.200 de dolari in varianta 4x2 si la 18.290 de dolari in varianta 4x4, criteriile de evaluare a pretului fiind adaptate la cursul dolarului. Anuntul a fost facut oficial pe site-ul organizatiei, care publica un material amplu despre performantele si trasaturile modelului romanesc.
La noi in tara, primul SUV Dacia pleaca de la 10.500 de euro in versiunea de baza 4x2 si poate ajunge pana la 15.600 de euro.
via | mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Dacia Duster a fost desenată oficial Mașina Anului 2025 în Polonia. Modelul produs la Mioveni a fost preferat de polonezi în fața unor modele noi precum Audi A5 și Renault Rafale. (09.12)
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
Mi se pare incredibil cum puteti sa va dati cu parerea despre "un produs" care s-a lansat acum o saptamana si inca nu a ajuns pe piata.Dar...asa e romanul , e campion la dat cu parerea si la holbatul la strugurii acrii :))
Voi (posesorii de golan cu aripile din spate ruginite) ati recunoscut ca are materiale slab calitative in interior! La banii astia vroiai sa aibe cristale Swarowski pe schimbatorul de viteze?
De ce te agiti cand am dreptate: de ce are pretul asa de mic? pt ca are materiale de proasta calitate! Daca materialele erau de calitate altul era pretul!
Nu-mi interzice nimeni sa-mi exprim punctul de vedere aici!
@vlad - s-ar putea sa ai dreptate, si varianta 4x2 cu 1.6 16v si AC-ul optional sa fie in Top la vanzari ... dar asta inseamna ca toate argumentele aduse de dacia pentru Duster sunt date la o parte .. si in loc de un SuV 4x4, puterrnic, dotat, care merge pe off-road ca nimeni altul ... cumperi un Sandero suprainaltat ..
Tineti-o asa!!! Banuiesc ca aveti facultate de BMW sau AUDI. In domeniul cresterii florilor. Sfatul meu: apucati o carte de descriere auto, cititi-o, cereti sfaturile si cursurile unor specialisti si apoi vorbiti.
Pana atunci nu mai incercati sa jigniti tastele calculatorului cu afirmatii imbecile!!!
Cat despre duster....abia astept sa-l vad la munca prin gropile roamanesti de prin orase sau sate. In afara de SUV-ul asta nu vad cine ne-ar scoate din gaura
Sper ca distinctiile sa atraga atentia investitorior si nu in ultimul rand autoritatilor . Sa porneasca niste programe ample de dezvoltare autostrazi etc .
Respectele mele forumistilor ... Texas
dacia e tot dacie
sa dai 10 mi de euroi fara clima in 1010, cand la altii in '90 era inclus din standard, e bataie de joc, dar nu ala-i prost cine cere ci cine da.
@gospodaru'....bre, texanule tu nu stii ca romanului iubitor de lux si cu nadragii rupti'n spate i se pare ca a-si taia craca de sub picioare reprezinta suprema satisfactie? Nu stiai? Ba stiai, ca de aia ai ajuns in Texas.
Mie nu-mi place cum suna.
Raportul cel mai bun pret/ calitate, mi-ar fi spus mai multe, daca numaratorul este OK !
evident domnule , totul se rezuma la coolness , trebuie sa fi cool nu ? ca altfel nu esti in randul lumii , eh , se pare ca ai lipsit de la orele de istorie , sau daca ai fost n ai inteles nimic , in lumea asta sunt lucruri mai importante decat a fi cool , dar la ce sa te astepti de la cineva care are drept exemplu in viata pe adrian copilu' minune si florin salam , in fine cat despre calitate ar trebui mai intai sa te urci intr o masina si sa o testezi inainte sa vorbesti , nu e vorba de "suport dacia" e vorba de (hai sa folosesc un termen cool:)) ) "common sense" , tu cumperi o masina pe idei preconcepute ? si pe ce auzi de la altii ? in cazul asta cumpara un trabant , in 600 de lei ai piele aer conditionat si motor care merge (cu ceva noroc) aa da si e nemteasca , ce zici? :)) terminati!
sau poate cumperi trabantul daca il costa peste 20.000 de euro , cu optionala de burete deasupra scandurii de pe bancheta din spate
Propozitiile care incep cu " ba " denota o inteligenta ridicata a autorului si ii confera acestuia avantajul de a avea dreptate in orice situatie - keep it up :)
Mare subiect Dusterul asta ... iar fanboyz nu or sa recunoasca eve-ever ca Duster nu-i Duster decat de la 15-16 mii de euro in sus .. si ca pana acolo ii doar un sandero mai inalt :) ... ce-mi place cum apasa ei pe manutza aia rosie :)
deocamdata pretul e sigur si suna bine
bravo dacia :)
Foarte bine ati lucrat, este o masinuta ideala pentru toate buzunarele. BRAVOOOOOOO!!!!
Masina arata bine si in varianta 4x4 o consider chiar atragatoare pentru a escalada bordurile supraetajate si a aborda fara nici o jena gropile din Bucuresti.
@Valentin - greutatea redusa poate sa aiba legatura cu faptul ca la alte masini, pe sub caroserie si plasticele de la bord mai ai si cate un aer conditionat, un casetofon, un filtru de polen ...
Sunt convins ca echiparea 4x4 "full" este mult mai grea ( poate pe la 1300-1400kg ) . . . asta in caz ca nu ma insel si masina defapt tot un Sandel suprainaltat ramane . . .
si acum sa analizam:
Sport NU e in nici un caz, nu intru in detalii spun doar atat: motoarele facute de dacia subcomba foarte repede dupa 3000/3500 rpm motorina/benzina, cine a mers stie despre ce e vb, cine nu doar isi da cu parerea.
Utility NU e intru-cat bancheta din spate nu se rabateaza decat daca iti cumperi tu pachet special pt lucrul asta
E doar Vehicule modo-groso vorbind...ce-i drept cu un sistem 4x4, recunosc, destul de bun!
Ducem insa lipsa de modele,.
Pentru cei slabi de inger cu idolul Adrian Copilu' Minune Salam de Biscuiti de Aur imi este mai mult decat mila - ciuda, ei ne fac de ras in toata Europa.
Dupa parerea mea, astfel de oameni ar trebui exterminati.
Sper ca noua generatia, mai culta, mai scolita, mai elevata sa ne scoata din rahatul in care astfel de oameni ne-au adus si sa ne creeam si noi o identitate pozitiva.Dacia ne ajuta in sensul acesta chiar daca unii vrem sau nu sa recunoastem.
Acest Duster era necesar in gama Dacia , pretul e ok ,la dotari acolo cu AC optional ar fi o problema (suntem totusi in 2010).
In rest imi place.
Designul pare potrivit pentru un SUV , abia astept sa il vad in realitate.
- Bai asta e sigur Dacia?
- Da!
- Dacia aia facuta de romani?
- Da domnule da!
- Si e 4x4 adevarat, de teren?
- Da domnule are un sistem avansat 4x4, capacitate ridicata de trecere peste obstacole, foarte solida!
- Bai ai dracu' romanii astia, ar face orice numai sa nu repare drumurile!
acum serios fiti mai frate mandrii ca dacia a ajuns unde a ajuns.
PS:de ce trebuie sa fim asa mandrii,Dacia nu mai este o marca nationala,acum face parte dintr-o multinationala care se numeste Renault,poate doar sa ne bucuram ca unii mai au unde sa munceasca si atat.Asta cu mandria nationala e doar asa de marketing si ca sa de bine la auzul unora
Eu cred ca faptul ca este cel mai ieftin SUV este un (maaare) avantaj in primul rand pentru marketing. Uitati-va cata valva s-a facut despre Tata Nano, cel mai ieftin automobil din lume si uitati-va cat de bine se vinde. Cine nu a auzit de Tata Nano? Acum este vorba despre un SUV, reteta e aceasi.... acum evident ca nu-l puteau face de 2500 de dolari :))
Imi amintesc cand Renault a anuntat pretul celui mai ieftin Logan si cum ai facut unii "nazuri" ca e foarte scumpa, ca nu are servodirectie, geamuri electrice sau AC. Revenind la Duster, eu pe oamenii astia nu-i inteleg. Daca cer 10500 pe ea, nu o cumpara ca e prea "cheala". Daca cer pe ea 13-14000 de euro si iti dau dotari mai bune, nu o cumpara, ca e prea scumpa. Daca iti dau inclusiv scaune din piele si ESP la 18000 de euro, iti spun ca ei nu dau atat pe o Dacia ("ca Dacia tot Dacie ramane"). Deci pana la urma e vorba de fudulie si despre o idee preconceputa. Unii inca nu au uitat vremurile in care Daciile se stricau dupa nici 5000 de km si le e teama sa nu pateasca la fel cu cele facute de Renault.
2.Globalizarea asta este cam perfida. Au ajuns astia sa risipeasca bani si materii prime. In trecut, cineva dadea bani grei pe un Mercedes si-l folosea ani buni. Apoi il cumpara altul second hand, dar chiar si asa tot masina superbuna ramanea. Deci, castiga si primul proprietar si al doilea sau al treilea.
In ziua de azi, este o iluzie frumoasa cum ca noi "cumparam ceva nou si ieftin". De fapt, cumparam ceva de unica folosinta. Intre un Duster si o punga ecologica de Carrefour nu e nicio diferenta. O cumperi, o pastrezi un timp, dupa care o arunci la tomberon.
3.Obiectiv vorbind, stau si ma intreb.......daca as avea 12000 euro, ar fi mai indicat un Duster nou, sau un BMW seria 3 second? (motorizare benzina, maxim 80 000 km). Asta ca fapt divers. Si, in mod paradoxal, am ajuns la concluzia ca tot Dusterul de unica folosinta merita pt Romania. Pentru ca nu ai drumuri, nu ai benzina buna, nu ai mecanici, nu ai piese originale la preturi rezonabile.
Concluzia: la asa tara de "unica folosinta" - masini de "unica folosinta".
Toate bune.
Si skoda e o multinationala dar se fabrica in cehia, iar cehii o lauda (cel putin pe net), adevarat vw nu e renault si calitatea nu e aceiasi.
dacia la fel
P.S.
Personal am Logan. Singurul lucru care m-a multumit este ca la banii care i-am pe ea mi-am facut treaba mai bine decat ma asteptam. Am in 3 ani 120 000 km (naveta zilnica de 100 km) si singurele piese schimbate sunt un rulment si bieletele de directie. Pe langa asta imi place pescuitul si la cate balti si cate drumuri la Dunare a vazut ... ma mir ca numai atat a cedat la ea.
Nu o laud decat la robustete si capacitate de transport ... in rest mai este mult de munca.
Kuga chiar este un focus inaltat ... la fel cum au luat nastere multe masini " de teren" :))
Deci , ca sa reiterez toate cretinitatile alea pe care le dau din mine de idiot ce sunt io ca posesor de mitsubishi 1.6 care ma aflu :
Comentu Nr1 pe care l-am avut ( dupa ce am facut o configuratie de bun simt la dacia pe site ) este ca Duster, cu 15dci, 4x4, ESP , volan in piele = 16000E ( adaugate prime de casare daca sunt posibilitati ) este un BEST BUY in clasa de SUV-uri " non premium " , pentru ca ofera cam tot ce ofera si altii dar pentru 3-6mii de euro mai putin -- VEDETI , CHIAR AM ZIS CEVA DE "BINE" DE SANTERO :)
TOATE COMENTARIILE ULTERIOARE , absolut toate , au avut ca "scop" trezirea unor idioti din visul creat de marketingul Dacia -- Duster nu este o masina de teren, un SUV " dotat " la 10500E , nu este la 12mii, nu este la 14mii .. este debea la 16000 de euro.
Faptul ca are in "serie" AFU si AFU ... era cazu', suntem in 2010 .. masini de 7-9mii de euro au asta in serie...
Faptul ca nu are aer conditionat in toate versiunile de echipare .... ca nu il are nici macar ca optional in cea mai ieftina - frate... asta este inacceptabil in 2010 --- dar asta nu au cum sa vada niste copii tampiti care comentaza pe net...
Faptul ca Marketingul Dacia supe mare si tare ca ei vand masina 4X4 CU UNGHIURI DE ATAC SI DEGA JARE , CU TREN NISSAN, CU SUPERCARACTERISTICI OFF-ROAD -- LA INCREDIBILUL PRET DE 10500EURO ----- BAAAAAAAAAAA treziti-va la realitate si intelegeti odata ca pe reclama scrie DE LA 10500 EURO - este la fel ca la samponu care incetineste caderea parului cu PANA LA 100% .. dar care poate avea 0% efect la 99% din populatie si argumentul reclamei este inca valabil ... plm ar trebui sa intelegeti cuvintele si substratul lor ...
Dusteru ii CRAP , ii un kkt de masina care nu face alea ce laudati voi acolo decat de la 15000E in sus
deci nu aceti decat sa apasati manutza aia mica si rosie , si sa scrieti de mine ( si de altii ) ca-s idioti --- DAR REALITATE ESTE AIA DE AM SCRIS-O MAI SUS SI ASTA NU AVETI CUM SA O SCHIMBATI ( evident ca-i un idiot/dobitoc/cel mai prost exemplar de pe planeta orice om care nu este de acord cu TURMA .... )
a, sa nu uit - Duster chiar este o corcitura de sandel+golan suprainaltat :)
( imi cer scuze de la cei care au un pic de minte , dar trebuia sa raspund Academicianului )
1. SUV-ul, ca si clasa, nu presupune neaparat prezenta sistemului 4WD. Cred ca asta nu a inteles multa lume, in special la noi. SUV-ul este o masina obisnuita cu caracteristici imprumutate de la masinile de familie si cele offroad, asta insemnand un spatiu interior mai mare decat in mod normal, o garda la sol mai generoasa si existenta optiunii pentru un sistem 4WD. Trebuie sa intelegem, in primul rand, ca un SUV NU INSEAMNA o masina de OFFROAD.
Deci afirmatia ca Dacia ofera SUV la 10500 E e cat se poate de corecta, problema este la perceptia noastra.
2. Dacia este, momentan, un motorist low-cost, adica ofera strictul necesar la banii cei mai putini. Iarasi, existenta unui AC nu este o obligatie pentru producatorii de auotmobile si nici conditia necesara pentru ca un astfel de producator sa se "respecte". De altfel, Dacia nu este singurul care ofera modele "chele", super-entry-level. Poate unii doresc strict un vehicul simplu, robust si capabil, fara nici un fel de briz-briz sau dotare, ce facem cu acest segment, il ignoram? Sau poate ca altii au bani de second, dar nu vor asa ceva, si pot trai si fara AC, ce ar putea sa faca respectivii? Dacia stie sa faca bani si din acest segment, cam ignorat de producatori in general.
3. Faptul ca o mare parte din componentele Duster se intalnesc si la Logan/Sandero, face parte din politica de reducere a costurilor, prezenta nu numai la Dacia, ci chiar si la case mai mari. Stiai, de exemplu, ca A3 nu este decat un Golf cu alte emblema, sau ca Lexus ES este o Toyota Camry usor restilizata? Asta nu inseamna ca modelele respective sunt niste jeguri.
4. Meritul cel mai mare al unui producator e sa faca cat mai multe modele bazate pe o platforma comuna si sa aiba succes. Si, sincer, Dacia se pricepe bine la asta, indiferent ca cei de la Renault au venit cu banii si cu tehnologia. Sa nu uitam ca usor-usor, Daciei ii este lasata mana libera in conceperea viitoarelor vehicule si ca exista acum un centru de design in Romania destul de competent.
@toti certaretii de pe site-ul asta. Relaxati-va si traiti-va viata cat mai linistit posibil, ca altfel imbatraniti prematur.
@ adrian
desi prin comentariile altora io nu apar decat ca un idiot care merge cu tramvaiu' , stiu cate ceva despre masini :) , si stiu ca politica la nivel global de reducere a costurilor de productie ( de fapt politica este de Maximizare a profiturilor .... minimizarea costurilor este doar o parte dintr-un intreg ) duce la aparitia a 10 masini pe aceiasi platforma . . . exemplul tau cu grupul VAG este unul dintre cele mai elocvente ; un alt exemplu ar fi chiar masina mea, care este construita pe o platforma comuna cu Volvo S40 , amble masini fiind fabricate in aceiasi uzina .. si folosesc tehnologie comuna cu renault .. ( aia de zicea XSS ca-i un cacat si ca el are preteni care au cu ce se lauda ).
Eu nu am comentat de Duster ca ii o masina de kko deoarece are piese de sandero/logan -- am zis ca-i de kko deoarece costa cat un logan/sandero FULL ( cat poate fi de full o dacie..) in varianta "cheala" - si am zis ca nu isi justifica pretul de pornire tocmai deoarece foloseste acele componente ... dar omu citeste primele randuri .. baga un post cu " uncle esti idiot " si m-a desfiintat rapid .. plm ...( a se observa ca nici bunul simt de a reproduce corect nik-ul ala ... )
Nici eu nu am zis ca Duster nu ar fi un SUV in toate pachetele de dotari ( bine.. Sport Utility Vehicle .. fii serios ... de la o vreme orice masina mai inalta este SUV :)) ) , am comentat asupra faptului ca "reclama" spune ca este un SUV care face multe chestii la un pret mic... dar pretul nu este chiar mic daca vrei sa faca tot ce zice reclama ....
Meritele Renault si Dacia pentru faptul ca produc masini competitive folosind platforme comune nu poate fi negat - baietii chiar le au cu treburile astea .. .. problema intervine, cum spuneam mai sus, cand fura banu' clientului atragandu-l in showroom cu o reclama " nu tocmai 100% adevarata " ca sa folosesc o exprimare blanda :).
si ca sa ma leg iar de aer ... ma, or fi unii care pot trai fara - daca locuiesc undeva unde clima le permite , si slava domnului sunt o gramada de orase cu clima mai blanda decat in campia romana ( asa as vrea sa ma mut din bucuresti... mai bine zis din campia romana... da mai am de asteptat ) . Dar masina, prin pretul ei , nu se mai adreseaza oamenilor fara pretentii .. de asta se ocupa Loganul ala de 6000E . La peste 10000E oamenii cred ca vor ceva mai mult de la masina .. si cum toate masinile te duc din A in B diferenta este doar de confort .. asa ca inteleg perfect cum Logan poate sa nu aiba aer la 6000E, pentru ca masina se adreseaza unora care progreseaza de la 1310 ... sau de la nimic si nu isi pot permite mai mult . Echiparea DUSTER ( cred ca-i o gluma la adresa clientului ... praf.. ) nu cred .. si parerea me este ce nici macar cei de la dacia nu cred ( sa spera ) sa se vanda -- tocmai asta-i si ideea de baza ... facem o echipare de kko cu un pret mic de reclama si ne bazam pe faptul ca omul va scoate din buzunar 2000E in plus cand va veni la showroom ( asta-i baza industriei constructoare de masini ... asta si Service obligatoriu la reprezentanta in garantie )
destul cu comentatu' ca poluam topicu si lumea vrea sa auda numai lucruri bune despre Duster ... dar vom vedea daca , peste 3-4 ani , o sa vina dacia si o sa spuna ca vanzarile de masini cu eciparea Duster au reprezentat mai mult de 10-15% din total ...
Logan MCV Preference 5 locuri 1.6 MPI - 9.400 €
Duster 1.6 16v __________________ - 10.500 €
MCV-ul are in plus la dotari radio cd (180€) geamuri electrice fata (100€) si inchidere centralizata (100€) , insa Duster compenseaza cu jante de 16'' mai late 215/65 (250€), sistem Isofix pentru locurile laterale spate (100€), iar motorul 1.6 16v (600€) - e mai nou, mai complex.
Rezulta ca Duster e doar cu 530€ mai mult. Pentru alta caroserie, alt design, sasiu ranforsat, garda la sol, se merita 530€.
ceea ce vad ca nu prea intelegeti este ca optionalele iti sunt vandute la un pret ENORM , incredibil de mare , fata de pretul real al respectivei componente -- exemplul este chiar acel radiocidi de 180E .. frateeeee esti nebun , cum sa coste un raidocidii+4boxe 180 de euro ...
Acel logan MCV de 9400E nu costa defapt nici 7000E daca iei loganul de baza si bagi pe el preturile REALE ale componentelor optionale si ale modificarilor de caroserie. Din acest motiv spun ca Duster este mult prea scump pentru ce aduce in versiunea de baza ( este el destul de scump si in versiunile echipate , dar macar acolo concureaza cu alte masini le fel de echipate si cu preturi mai mari .. acolo ai cu ce compara )
daca tot suntem la comparatii de logan vs duster -- loganul ala cel mai jmeker cu 1.6 16v costa cam cat dusterul chel ... ce avantaje are dusterul chel in afara de sasiul "ranforsat" ? ( ce misto suna "ranforsat" :)) .. si defapt nu are decat niste zone mai rigide pentru a putea prelua eforturile de la trenul4x4 )
Eu ma bucur ca se mai poate discuta fara jigniri la persoana si aici, in ciuda faptului ca intreg mediul online forumist la Romaniei e plin de atacuri la persoana gratuite.
Revenind la Duster...
Tu faci din start greseala de a-l compara cu Logan.
Sa luam alte exemple.
Skoda Yeti vs ...D-zeu stie cine de la Skoda, cred ca un mix de Fabia-Octavia, dar hai sa zicem Octavia. Cat costa un Yeti de baza cu motor 1.2 TSI si tractiune fata? 15.300 plus TVA. Dar o Octavia 1.2 TSI, poftim, in dotare Business, adica cea mai buna din cele 3? Vreo 12.300 plus TVA.
Alt exemplu: Focus vs Kuga.
Focus 2.0 diesel Ghia/Titanium (deci top) 17.900.
Kuga 2.0 diesel FWD Trend (deci baza) 20.900.
Si exemplele pot continua.
Toate aceste SUV-uri impart o buna parte din platforma cu modelele din care se trag.
Dar aici se opreste comparatia. La SUV, avem alta versatilitate, alt spatiu, alte setari ale suspensiei, de obicei, mult mai bune, pt a face fata dimensiunilor mai generoase, cu alte cuvinte, un cu totul alt efort, financiar, logistic si ingineresc.
Gandeste-te ca si variantele FWD de baza ale acestor SUV-uri au aceleasi caracteristici constructive ca ale celor AWD, aceleasi ranforsari, aceleasi costuri cu productia. Practic, lipseste doar optiunea sistemului 4WD.
Cat despre optionale, crede-ma, sunt multi alti producatori care ti le vand la un pret mult mai nesimtit. Cum este posibil, spre exemplu, ca la Honda sa am in dotarea standard de top trapa, navigatie, oglinzi rabatabile electric, scaune incalzite, toate la un pret decent, pe cand la un Audi, sa fiu nevoit sa platesc si pentru clima daca vreau sa o am? Iar de optionale gen trapa sau alte gadgeturi electrice, ma usuca de mii de euro.
Ideea e ca fiecare producator stie ce piata doreste sa tinteasca si isi face politicile in consecinta.
Cat despre varianta de baza a lui Duster, crede-ma, se vor gasi destui dispusi sa o cumpere (nu la noi, ca suferim mult de noi in general si trebuie sa avem "full options", indiferent ca ne trebuie cu adevarat sau nu, indiferent ca le folosim sau nu, doar ca sa ne dam rotunzi in fata cunostintelor). Ma gandesc doar, sa am o firma si sa tb sa iau niste masini robuste la agenti de vanzare, sau niste santiere unde tb sa trebuie sa trimit igineri, mai ca mi-ar prinde bine o flota cu dintr-astea.
Iar faptul ca pretul masinii este mult mai mic atunci cand se fabrica, lucrul asta e valabil pentru orice masina, pentru ca peoducatorul lucreaza direct cu furnizorii de echipamente. E mult mai ieftin sa cumperi niste produse gata facute (de un furnizor) decat sa te apuci tu sa le proiectezi de la 0. O singura companie din lume stiu ca isi face TOTUL pentru produsele ei: Apple. De-asta un Iphone sau MacBook sunt extrem de scumpe. Insa si calitatea e cu totul alta, mult mai buna. Dar asta e alta poveste :)
Referitor la comparatia intre modelul de la care se imprumuta sasiul cand se face un SUV -- pai ideea ce am exprimat-o mai sus este valabila si pentru celelalte marci , pentru ca si la ei pretul este semnificativ mai mare , in versiunea de baza, decat este pretul unei versiuni bine echipate ale masinii din care deriva acel SUV .
Cum spuneam intr-un comentariu - nu imi explic cum poate sa justifice un producator pretul prin prisma cheltuielilor suplimentare aduse de un sasiu modificat , de o alta suspensie , etc. Nu are cum sa coste atat de mult o modificare a unui sasiu ... pentru ca procesele tehnologice sunt aceleasi ( poate sa se foloseasca utilaje mai grele.. fiind tabla aia mai groasa..) . Diferenta de pret dintre o suspensie normala de drum si una de "drum cu pretentii de off-road" nu poate sa fie atat de mare ... evident nu am de unde sa stiu pretul cu care skoda cumpara de la furnizori reperele necesare ... dar bunul simt spune ca nu se poate sa coste de 3 ori mai mult. Asta este valabil pentru orice producator de masini, nu doar pentru dacia-renault sau skoda.
Parerea mea , la care tin si la care nu o sa renunt decat in fata unor argumente bazate pe declaratia sub semnatura a aluia de face aprovizionarea la fabrica , este ca producatorii pun un pret mult prea mare pe SUV-uri , mult mai mare decat cel pe care il justifica diferentele intre ele si masinile din care deriva.
Cred ca nu vrei sa intri in discutia aia cu Audi care iti ia si rinichii ca sa iti puna un aer conditionat . . . este valabil pentru tot grupul VAG , si in general , cu cat este mai scumpa si mai "premium" o masina cu atat ami scumpe sunt optionalele .. desi octavia si A4 au acelas aer conditionat .. probabil la A4 costa un pic mai mult cand este optional.
sincer nu sunt de acord cu tine cand spui ca nu se gasesc jante de aliaj de 16" la 300E ... sunt ferm convins ca Dacia, deoarece cumpara 2 tiruri pline pe zi le ia mult mai ieftin . . . . sau sa mergem la jentile de 3000-4000E de la Mercedes, BMW si AUDI din oferta de optionale ... crezi ca alea chiar costa 1000E bucata ?
eh.. discutii la drum de seara :) .. ca oricum nu ai cum sa schimbi o politica de preturi practicata la nivel mondial de toti producatorii :)
Adrian, fa-ti un cont aici si mai arunca cate un comment ... nu strica sa se mai schimbe peisajul de " idioti si prosti " pictat de unii comentatori :)
Sunt posesor de Dacie si sunt teribil de mandru de ea.De ce? pentru k imi fac treaba cu ea si nu imi face nici o problema, exact ce imi trebuie de la o masina, si exact ce o sa le trebuiasca si milioanelor de viitori posesori de Duster ;)
Asa ca....toate cele bune
A, si inca ceva...ciudata mentalitate avem noi romanii sa ne legam de niste detalii pe care inca nu le cunoastem (stabilitate, comfort, feeling)
Este firesc ca orice produs pe care il cumpara un producator de la un furnizor, sa il vanda mai scump. Altfel ar iesi in pierdere si chestia asta e un lucru general valabil, nu numai in industria auto.
Cat despre Iphone nu stiu de ce tipi vorbesti. Totusi, nu uita ca au trecut mai bine de 2 ani si pretul tot ridicat a ramas (chiar si "la negru"). De doua luni lucrez pe IMac care merge non stop de vreo 3 ani si asa cum a mers in prima zi asa merge si acum (adica impecabil). Asta e una din diferentele clare intre Mac OS si orice Windows vrei tu. Mac OS este mult mai stabil. Personal prefer oricand un Mac in schimbul oricarui produs cu Windows.:)
Scuze de off.
On: Mult succes pt Dacia Duster :)
am citeva masini in parcul auto ,marci mai occidentale cumparate de noi(sint prea sarac sa imi cumpar masina veche chiar si cu 6000 km la bord!), care nu sint cu mult mai vinjoase ca o dacia .! dar durerea vine cind te duci cu ea in service ,piese originale import ,scumpe foc!
nici unul nu ati comentat despre siguranta masinii! Doar de clima si piele sinteti interesati ! Partea eco sa nu mai vorbim !
costurile de intretinere sint mai mici la o masina produsa in tara sub un brand national cu un constructor cu experienta totusi!
DA , la 1 mai ies cu dasterul la traditionalii mici (DACIA SI MITITEII !- TRADITIA ROMANEASCA (ma vor aburii cei cu clima din masini si cu pielea crapata de pe scaune cu citeva manele!)
apropo ,are de toate(clima,siguranta,volum ,ecologica si o culoare de coniac batrin ,scotian ,mai putin eticheta snobismului !( pielea din interior!)(oricum nu o folosesc pe post de dormitor!)
pa fratilor si adunati banuti sa va puteti lua macar un DASTER!
Sa ignori tu un sistem 4x4 recunoscut cum e la Nissan pt GWM Hover mi se pare prostie curata... stigmatul masinilor chiezesti nu a aparut din senin... calitatea e de 2 lei... parasolarul, volanul si panourile usilor se topesc de caldura dupa cateva saptamani; navigatia vine cu instructiuni in chineza, iar "pielea" e de toata jena... razi de te strici... asta doar daca nu esti tu proprietarul... atunci iti vine sa-ti smulgi parul din cap... disponibilitatea pieselor? care cum se descurca... sarma s-o aveti in buzunar