Dacia Duster poate fi comandat începând din 30 ianuarie pe piața din România și împreună cu un nou motor turbo pe benzină TCe cu capacitatea de 1.3 litri.
Disponibil în versiuni de 130 CP și 150 CP, noua unitate de propulsie poate fi comandată pentru început doar pentru configurație 4x2 cu cutie de viteze manuală și este disponibil pe nivelurile de echipare Comfort și Prestige.
Prețurile solicitate de Dacia pentru variantele cu noua motorizare încep de la 15.250 de euro pentru echiparea Comfort cu motorul de 130 CP și ajung la 17.500 de euro în cazul echipării Prestige cu unitatea de 150 CP și jante de aluminiu de 17 inch.
● Dacia Duster cu motor TCe de 130 CP, nivel Comfort: 15.250 euro;
● Dacia Duster cu motor TCe de 150 CP, nivel Comfort: 15.750 euro;
● Dacia Duster cu motor TCe de 130 CP, nivel Prestige: 17.000 euro;
● Dacia Duster cu motor TCe de 150 CP, nivel Prestige: 17.500 euro.
Noua unitate de propulsie va fi disponibilă și pentru versiunile Duster cu tracțiune integrală începând din a doua jumătate a anului.
Motorul TCe de 1.3 litri a fost dezvoltat de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi în parteneriat cu Daimler și a fost prezentat în premieră pentru Duster cu ocazia Salonului Auto de la Paris din luna octombrie a anului trecut.
Varianta de baza generează 130 CP la 5.000 rpm și are un cuplu de 240 Nm începând cu 1.500 rpm, în timp ce versiunea de 150 CP are un cuplu maxim de 250 Nm începând cu 1.600 rpm. Indiferent de versiunea de putere aleasă, motoarele sunt echipate cu un filtru de particule.
Potrivit unor date dezvăluite de compania de analiză Jato, Dacia Duster a ocupat locul 17 în clasamentul celor mai vândute modele în Europa în anul 2018, cu peste 182.000 de unități, în creștere cu 22% comparativ cu 2017. În plus, SUV-ul de la Mioveni a fost al doilea cel mai vândut SUV subcompact de pe piața europeană, fiind surclasat doar de Renault Captur.
Via Dacia
Şi nu numai japonezii şi koreeni sunt... "şovini" dar şi germanii și francezii !!
VW Golf e cea mai vândută maşină în Europa pentru că este cumpărată de germani, austrieci și elveţieni în parte... şi că francezii nu sunt aşa de mulţi ca... germanii din aceste 3 ţări.
Aşa că e bine să fim şi naţionalişti!!!
Dacă nu o fi Duster, măcar un SUV francez Renault sau un Peugeot, dar koreana nu mi-aş cumpăra niciodată!
Mai ales chinezească.
Şi da - un Duster cu mild hibrid de 48V ar fi ceva foarte bun. Sau cu sistem hibrid e-power care idioţii de la Nissan îl fac doar pentru Japonia, ar fi fantastic.
Ce revelație năucitoare, vă dați seama? “Statistic, cam 70 % dintre mașinile care vizitează service-urile aparțin Grupului VAG” (bașca “al dracu’ de scumpe “ astea noi), dar “ai noștri ca brazii” (tot cu asistență/expertiză franceză, ca ȋn WWI, că altfel ne lua mama Gaia) i-au surclasat pe mulți, alergând deciși către “noi culmi de civilizație și progres”…pentru toate buzunarele.
Aștept cu ȋnfrigurare (plouată) Dacia electro-autonomă, că dacă va fi inspirată din cutiile “viitorului” pe care le-a dezvăluit deja Renault, atunci vom rosti din piepturi scoase ȋn față cu mândrie legionară: Adio Bragacia (ȋn sensul că atunci vor fi “moca”, nu că vor costa mult).
Așadar, ce este dispusă să facă Dacia ca să se ralieze “trendului” ? Să jongleze cu tentațiile lui, cu cuvintele lui de ordine? Recte cu turbo, high-tech și “automată” ? Că de! ce-ar fi să ȋncercăm un low-cost “nițel mai premium” ? Iar fiabilitatea va bate tot spre sute și sute de mii de km?
Tu dupa 40 de ani de Dacia in comunism ai mai vrea sa ai o Dacia acum ? Romanul e satul de marca asta pana-n gat ! E normal sa se delecteze si el cu ceva strain. + ca Dacia e la pamant cu caroseriile. Ruginesc dupa 2 ani. De ce ai da banii pe asa ceva ?
Exista Dacia, ma rog cu bagde Renault care are 200km/h din fabrica (202 parca zic unii), se vinde in America latina... Se numeste Sandero RS, face suta in 8.4s, jante pe 17, ESP care se poate dezactiva prin buton, disc de frana pe punte spate, daca alimentezi cu etanol are 150CP... Si costa in jur de 15.000 euroi, la pretul asta nu cred ca gasesti o masina noua cu performate similare...
Norma depoluare ar fi echivalent EU6b dar nu EU6C de astazi (ciclu WLTC), cred ca o poti omologa si inscrie in Romania fara probleme..
Nu am vazut nicaieri anuntat 0-100 pentru noile motoare benzina. Nu e masina de liniute oricum si e foarte posibil sa fie "domolita" pentru a nu sari calul cu consumul.
Datele TCe-ului n-au fost comunicate de Dacia decît pe piața britanică (v. Autocar Magazine), la nemți apărînd aberații de genul Vmax identică pt 130 / 150 CP. Iar la noi - nimic, ca de obcei (stranie politică de comunicare... dar cred că-i doare undeva de români.)
Deci:
Vmax: 191-200 km/h (adică 119-124 mph.)
0-100 km/h: 11,1 s / 10,4 s
(valori valabile pt versiunile 2x4, cu consum mediu WLTP identic, de 6.0 l/100 km.)
...Date conservatoare după mine, mai ales pt sprintul 0-100, mașina fiind destul de ușoară. Oricum, nu asta sau Vmax sînt prioritățile amatorilor de SUV - deși în UK versiunile 2x4 se vând cel mai bine, spre deosebire de Franța sau România.
Și mie de fapt un Duster 2x4 îmi pare un nonsens - normal, doar nu-s britanic. :-)
Si in Franta , tot versiunea 4X2 este cea mai vanduta (nu versiunea cheala), nu prea este interes pt 4x4. Ma rog, iernile nu sunt grele, drumurile sunt bune, nu prea se parcheaza pe trotuare... O fi si asta un aspect.
Ma simt generos: as estima un consum constant de 11l la 160 kmph. :D
Cum spunea cineva mai sus, si in Franta, dar si in Germania, Italia, Spania, Olanda, Belgia, Elvetia, Austria, Dusterul este vandut majoritar in configuratia 4x2.
Romania reprezinta exceptia si nu regula in privinta preferintei pentru versiunea 4x4.
Legat de consum, am vazut ceva legat de 6 litri/100 km in ciclu mixt.
In sfarsit ,revenind la ce am spus mai sus v.a.v. de Sportage , raman la parerea ca Duster e o masina buna si corecta dar atata timp cat ramane la un nivel de pret undeva la 15-17.000 euro. Mai sus intra pe teritorii "periculoase" si de exemplu pana la Sportage s-ar putea sa fie mancat cu fulgi cu tot de Vitara.
@Edikkk/altii : daca nu ma crezi te duci frumusel la un dealer Kia si o sa vezi ca pe la 18.500 (pret de lista 20.900 ) iti iei un Sportage 4x2 , 1,6 turbo (177 cai). Si daca nu e deajuns sa-ti faci o idee din exterior daca e o oferta mai buna decat un Duster, te urci in el si-l iei la "pipait" si cercetat peste tot si daca tot nu esti decis (desi tre sa ai o problema) te duci 'mneata ( de fapt asta ar fi varianta cea mai scurta) si faci rost de un Duster si un Sportage( nu stiu cum) si intr-un service le sui pe un elevator si tragi ...asa...o privire pe subt ele si-ti spun eu ca nu-ti mai trebuie altceva ca sa vezi care e construita mai bine.
Nu ma invatati voi pe mine despre Dacia, stiu bine care sunt avantajele si care sunt dezavantajele in achizitia unui model Dacia, am parcurs mult cu ea (Logan) si am ramas prin toate colturile tarii cu ea in pana si -marele avantaj - am gasit si in miez de noapte pe cineva sa o repare si din cauza asta o sa ramana in continuare masina noastra, a romanilor. Sovinism ....auzi acilea...in 2019 ...cand in 24h dai roata la glob...!!
Cine stie? Probabil ca analiza ta nu a ajuns la cunostinta clientilor...