Dacia Duster primește noul motor turbo pe benzină TCe de 1.3 litri: prețurile încep de la 15.250 de euro

de Daniel Popescu
Miercuri, 30.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster poate fi achiziționat pe piața din România și cu noul motor turbo pe benzină TCe de 1.3 litri, disponibil în versiuni de 130 CP și 150 CP. Pentru început, motorul este disponibil doar pe versiunea 4x2, iar prețurile variază între 15.250 și 17.500 de euro.

Dacia Duster poate fi comandat începând din 30 ianuarie pe piața din România și împreună cu un nou motor turbo pe benzină TCe cu capacitatea de 1.3 litri.

Disponibil în versiuni de 130 CP și 150 CP, noua unitate de propulsie poate fi comandată pentru început doar pentru configurație 4x2 cu cutie de viteze manuală și este disponibil pe nivelurile de echipare Comfort și Prestige.

Prețurile solicitate de Dacia pentru variantele cu noua motorizare încep de la 15.250 de euro pentru echiparea Comfort cu motorul de 130 CP și ajung la 17.500 de euro în cazul echipării Prestige cu unitatea de 150 CP și jante de aluminiu de 17 inch.

Dacia Duster cu motor TCe de 130 CP, nivel Comfort: 15.250 euro;
Dacia Duster cu motor TCe de 150 CP, nivel Comfort: 15.750 euro;
Dacia Duster cu motor TCe de 130 CP, nivel Prestige: 17.000 euro; 
Dacia Duster cu motor TCe de 150 CP, nivel Prestige: 17.500 euro.

Noua unitate de propulsie va fi disponibilă și pentru versiunile Duster cu tracțiune integrală începând din a doua jumătate a anului.

Motorul TCe de 1.3 litri a fost dezvoltat de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi în parteneriat cu Daimler și a fost prezentat în premieră pentru Duster cu ocazia Salonului Auto de la Paris din luna octombrie a anului trecut.

Varianta de baza generează 130 CP la 5.000 rpm și are un cuplu de 240 Nm începând cu 1.500 rpm, în timp ce versiunea de 150 CP are un cuplu maxim de 250 Nm începând cu 1.600 rpm. Indiferent de versiunea de putere aleasă, motoarele sunt echipate cu un filtru de particule.

Potrivit unor date dezvăluite de compania de analiză Jato, Dacia Duster a ocupat locul 17 în clasamentul celor mai vândute modele în Europa în anul 2018, cu peste 182.000 de unități, în creștere cu 22% comparativ cu 2017. În plus, SUV-ul de la Mioveni a fost al doilea cel mai vândut SUV subcompact de pe piața europeană, fiind surclasat doar de Renault Captur.

Via Dacia

Comentarii (26)

  • Tot mai aștept un tce cu micro hibrid, măcar. Punte spate electrică, deci pseudo 4x4!
    9 11
  • @Automarket
    Ar fi interesant de stiut ce viteza maxima atinge Duster cu motorul de 150 CP. Am vazut ca in Germania, cu versiunea de 130 CP, e anuntat la 191 km/h. Ar fi frumos sa avem, in premiera, 200 km/h pe un model Dacia de serie...
    17 6
  • 500 euro pt. un plus de putere de 15% !! Cine ar fi nebun sa NU-i dea !? Ma rog , pt. cine vrea neaparat Duster fiindca deja intra in competitie directa in preturi cu Sportage si daca intrebati pe unul ca mine- nu vad termeni de comparatie ( in favoarea lui Sportage, evident ) .Le-am condus ocazional pe amandoua.
    9 11
  • Coreenii si japonezii nu cumpara nici o masina de import, si nu pentru ca ale lor ar fi cele mai bune ci pentru ca sunt sovini. Sportage de acum il percep ca fiind superior in finisaje si optiuni Dusterului dar modelele mai vechi nu erau cu nimic mai bune decat Dusterul de acum. Daca vreti ca si Dacia sa creasca si sa propuna masini mai bune, ceea ce face de ceva timp, atentie pe ce dati banii, snobismul face mult rau in economia romaneasca, obsesia nationala de a NU avea Dacia este o mare prostie.
    28 2
  • Edikkk
    Kia sportage mai bună ca Duster... mda... dar ce preţuri are Kia sportage ??? Aaaaa.... păi.

    Şi nu numai japonezii şi koreeni sunt... "şovini" dar şi germanii și francezii !!

    VW Golf e cea mai vândută maşină în Europa pentru că este cumpărată de germani, austrieci și elveţieni în parte... şi că francezii nu sunt aşa de mulţi ca... germanii din aceste 3 ţări.

    Aşa că e bine să fim şi naţionalişti!!!

    Dacă nu o fi Duster, măcar un SUV francez Renault sau un Peugeot, dar koreana nu mi-aş cumpăra niciodată!
    Mai ales chinezească.

    Şi da - un Duster cu mild hibrid de 48V ar fi ceva foarte bun. Sau cu sistem hibrid e-power care idioţii de la Nissan îl fac doar pentru Japonia, ar fi fantastic.
    13 8
  • hazard
    Da' frane, frane are?
    7 6
  • inexorabil
    Ce vremuri mirabile…Dacă ȋnșiși “mecanicii” recomandă cu “ȋncredere” Dacia, că cică poposești pe la ei “doar pentru schimb de consumabile”, ȋn rest “ȋmbătrânești” cu motoarele “simple, deci fiabile” din Mioveni, mai zi ceva!

    Ce revelație năucitoare, vă dați seama? “Statistic, cam 70 % dintre mașinile care vizitează service-urile aparțin Grupului VAG” (bașca “al dracu’ de scumpe “ astea noi), dar “ai noștri ca brazii” (tot cu asistență/expertiză franceză, ca ȋn WWI, că altfel ne lua mama Gaia) i-au surclasat pe mulți, alergând deciși către “noi culmi de civilizație și progres”…pentru toate buzunarele.

    Aștept cu ȋnfrigurare (plouată) Dacia electro-autonomă, că dacă va fi inspirată din cutiile “viitorului” pe care le-a dezvăluit deja Renault, atunci vom rosti din piepturi scoase ȋn față cu mândrie legionară: Adio Bragacia (ȋn sensul că atunci vor fi “moca”, nu că vor costa mult).

    Așadar, ce este dispusă să facă Dacia ca să se ralieze “trendului” ? Să jongleze cu tentațiile lui, cu cuvintele lui de ordine? Recte cu turbo, high-tech și “automată” ? Că de! ce-ar fi să ȋncercăm un low-cost “nițel mai premium” ? Iar fiabilitatea va bate tot spre sute și sute de mii de km?
    9 17
  • @@Automarket
    Duster cu 1.3 TCe 150 are aceeasi viteza max limitata la 191 km/h ca si varianta de 130 cp, si asta fiindca aerodinamica e de toata jena . Iar acceleratia este de 10,4 sec 0-100 .....din nou JALNIC pt 150 cp TURBO. Reamintesc o "vechitura" - Daewoo Nubira 1 cu 2.0 133 ( motorul de baza de pe Leganza ) cp accelera 0-100 in 9 sec si o viteza maxima de 206 km/h , si asta in 1997. Iar viteza maxima pe cruise control era de 155 km/h , adica cat viteza maxima a unui Logan de baza. Dar nu asta era ideea.
    9 23
  • @@Automarket
    PS: Asta fiindca tot se vorbea de coreene mai sus ;-) .
    4 15
  • Corocsenie Adrian
    @assur
    Tu dupa 40 de ani de Dacia in comunism ai mai vrea sa ai o Dacia acum ? Romanul e satul de marca asta pana-n gat ! E normal sa se delecteze si el cu ceva strain. + ca Dacia e la pamant cu caroseriile. Ruginesc dupa 2 ani. De ce ai da banii pe asa ceva ?
    10 30
  • pai da
    @@Automarket:
    Exista Dacia, ma rog cu bagde Renault care are 200km/h din fabrica (202 parca zic unii), se vinde in America latina... Se numeste Sandero RS, face suta in 8.4s, jante pe 17, ESP care se poate dezactiva prin buton, disc de frana pe punte spate, daca alimentezi cu etanol are 150CP... Si costa in jur de 15.000 euroi, la pretul asta nu cred ca gasesti o masina noua cu performate similare...
    Norma depoluare ar fi echivalent EU6b dar nu EU6C de astazi (ciclu WLTC), cred ca o poti omologa si inscrie in Romania fara probleme..
    5 1
  • Nu se compara Dacia din comunism incremenita in timp cu ceea ce produce acum. Rugineste in doi ani ? Cred ca are cel putin 6 ani garantie la rugina totusi. Ce refuza romanii sa priceapa este cum functioneaza economia si mai ales circuitul banilor. Delectati-va cu masini straine si pe urma plecati la munca tot in tari straine ca acolo o sa fie si de munca la uzine si banii pe care i-ati dat pe masinile lor. Francezii cumpara pe rupte Dacia pe care o vad ca o marca a lor dar in Romania inca nu se vinde suficient, oare care or fi mai saraci si de ce ?

    Nu am vazut nicaieri anuntat 0-100 pentru noile motoare benzina. Nu e masina de liniute oricum si e foarte posibil sa fie "domolita" pentru a nu sari calul cu consumul.
    16 2
  • @assur: Corect. Aș mai plusa doar cu remarca ușoarei sărăciri mediu-statistice din ograda UE, reflectată și de boom-ul Dacia (asta nu înseamnă că Dacia - mai ales Duster - nu-i luată și de unii bogați realiști ca a doua- a șaptea mașină. :-))

    Datele TCe-ului n-au fost comunicate de Dacia decît pe piața britanică (v. Autocar Magazine), la nemți apărînd aberații de genul Vmax identică pt 130 / 150 CP. Iar la noi - nimic, ca de obcei (stranie politică de comunicare... dar cred că-i doare undeva de români.)
    Deci:
    Vmax: 191-200 km/h (adică 119-124 mph.)
    0-100 km/h: 11,1 s / 10,4 s
    (valori valabile pt versiunile 2x4, cu consum mediu WLTP identic, de 6.0 l/100 km.)
    ...Date conservatoare după mine, mai ales pt sprintul 0-100, mașina fiind destul de ușoară. Oricum, nu asta sau Vmax sînt prioritățile amatorilor de SUV - deși în UK versiunile 2x4 se vând cel mai bine, spre deosebire de Franța sau România.
    Și mie de fapt un Duster 2x4 îmi pare un nonsens - normal, doar nu-s britanic. :-)
    18 3
  • Catalin
    Cand apare Duster Oroch ?????????
    0 0
  • pai da
    @Kirotractor
    Si in Franta , tot versiunea 4X2 este cea mai vanduta (nu versiunea cheala), nu prea este interes pt 4x4. Ma rog, iernile nu sunt grele, drumurile sunt bune, nu prea se parcheaza pe trotuare... O fi si asta un aspect.
    10 0
  • Nu stiu daca sunt bune valorile date de englezi. Dieselul de 115 e anuntat la 10,5 secunde. CAPTUR la 1300 kg cu acelasi motor de 150 de cai are 0,100 in 8,2 secunde, nu cred ca o sa fie foarte departe Dusterul.
    1 1
  • Sunt curios ce consumuri o sa scoata. :)

    Ma simt generos: as estima un consum constant de 11l la 160 kmph. :D
    3 0
  • Clique
    Dar automata pe când ?
    0 1
  • @Kirotractor
    Viteza maxima a Dusterului cu motor 1.3 de 150 CP este omologata la 200 km/h.
    Cum spunea cineva mai sus, si in Franta, dar si in Germania, Italia, Spania, Olanda, Belgia, Elvetia, Austria, Dusterul este vandut majoritar in configuratia 4x2.
    Romania reprezinta exceptia si nu regula in privinta preferintei pentru versiunea 4x4.
    Legat de consum, am vazut ceva legat de 6 litri/100 km in ciclu mixt.
    0 0
  • Ia uite domne' ce discutii nationalist-soviniste trezi/ p-acilea doar fiindca mentionai pe Sportage . Domnilor PATRIOTI assur/edikkk , as avea curajul sa pun pariu cu voi ca nu a-ti condus impreuna km ( o Dacia) atatia cat am condus eu marca ...(daca credeati ca o sa scriu "noastra" sunteti intr-o mare confuzie) ...de suflet a romanului. Numai ca va reamintesc (sau informez daca nu stiati ) ca Renault detine 99,5% din actiuni iar restul ..nu stiu..probabil tot ceva francezi. Dar ma rog, sa trecem peste asta , vin eu si va-ntreb (mai ales pe edikkk) - sa nu-mi spuneti ca folositi Allview sau te pomenesti vreun Alcatel si nicicum nu ati pus mana pe vreun (Doamne fereste ) Samsung ? Sau ca n-ati avut nici-odata prin casa vreun TV LG/Samsung ? Ma/ne lasati cu prostia asta ANTIglobalizare ? Sovinism auzi la ei , ne comparam acuma cu coreenii sau francezii la productie de auto sau tehnologie ca sa ne dam nationalisti ? Vrei sa fii sovin/patriot - du-te bea o bere locala, un vin romanesc, manca un mar romanesc, o rosie,o salata romaneasca, etc- ca acolo poti intr-adevar sa ajuti pe un alt roman .Credeti voi ca ajungea Dacia unde a ajuns daca toata lumea ar gandi ca voi ? Credeti voi ca pe vanzarile din Romania s-or fi bazat francezii cand au decis sa faca Dusterul ?
    In sfarsit ,revenind la ce am spus mai sus v.a.v. de Sportage , raman la parerea ca Duster e o masina buna si corecta dar atata timp cat ramane la un nivel de pret undeva la 15-17.000 euro. Mai sus intra pe teritorii "periculoase" si de exemplu pana la Sportage s-ar putea sa fie mancat cu fulgi cu tot de Vitara.
    @Edikkk/altii : daca nu ma crezi te duci frumusel la un dealer Kia si o sa vezi ca pe la 18.500 (pret de lista 20.900 ) iti iei un Sportage 4x2 , 1,6 turbo (177 cai). Si daca nu e deajuns sa-ti faci o idee din exterior daca e o oferta mai buna decat un Duster, te urci in el si-l iei la "pipait" si cercetat peste tot si daca tot nu esti decis (desi tre sa ai o problema) te duci 'mneata ( de fapt asta ar fi varianta cea mai scurta) si faci rost de un Duster si un Sportage( nu stiu cum) si intr-un service le sui pe un elevator si tragi ...asa...o privire pe subt ele si-ti spun eu ca nu-ti mai trebuie altceva ca sa vezi care e construita mai bine.
    Nu ma invatati voi pe mine despre Dacia, stiu bine care sunt avantajele si care sunt dezavantajele in achizitia unui model Dacia, am parcurs mult cu ea (Logan) si am ramas prin toate colturile tarii cu ea in pana si -marele avantaj - am gasit si in miez de noapte pe cineva sa o repare si din cauza asta o sa ramana in continuare masina noastra, a romanilor. Sovinism ....auzi acilea...in 2019 ...cand in 24h dai roata la glob...!!
    7 2
  • Mda, d-aia e mereu coada la shaorma cu de toate...
    3 1
  • Si cum se face atunci ca mixul de versiuni la care se vinde Duster nu doar in Romania, ci si in Occidentul ala fitos (Elvetia, Germania, Austria, Suedia...) e mai curand in zona de peste 17.000 de Euro, aia la care Dacia e mancata cu fulgi cu tot de Suzuki?
    Cine stie? Probabil ca analiza ta nu a ajuns la cunostinta clientilor...
    3 0
  • Pai nu, tocmai asta e, ca nu mai e coada de mult la alea gen "cu de toate" . Alea au ramas neste gherete prapadite care nici cu 10 lei nu mai vand si majoritatea au capotat . Este coada la "shaorma" dar la alea unde e calitate si poti "personaliza" , daca vrei numa' carne iti pune carne, vrei numa' legume iti pune legume , vrei numa' cartofi iti pune cartofi ,unii vor si patrunjel pe langa , s.a.m.d. E coada acolo unde calitatea/cantitatea/pretul au cel mai bun raport. Asa e si la masini. Ma rog, nu stiu de ce vorbim de shaorma dar...
    2 1
  • @@pipo : sunt mai multe motive , dar in primul rand as vrea sa vad exact o statistica corecta unde si cate bucati se vand. Eu zic sa nu bagam tari de genul Suedia in discutie fiindca nu cred in asta . Ultima data cand am fost acolo anul trecut am vazut intr-adevar o reclama agresiva din partea Renault la Duster , dar timp de o saptamana ( si credema ca am facut mii de km p-acolo ) nu am vazut nici macar una pe vreun drum/autostrada. Doar 2 Sandero. Primul motiv este ca beneficiaza de o retea de dealeri Renault bine pusa la punct mult mai prezenta decat a celor de la Suzuki. Acolo unde este Renault bine infipt , acolo vei vedea si Duster , recte probabil Franta este "marele" cumparator de Duster . Normal ca acolo se vand versiunile cele mai scumpe fiindca asa sunt aia obisnuiti , sa ai un AC automat si jenti de exemplu e ceva "must have' acolo de multi zeci de ani , deci nu au ce sa ia decat versiunea "full" a Dusterului care cred ca este intre17 si 19 mii de euro si nu prea ai multe variante la banii astia si 4x4. Suzuki de exemplu mai este si un model deja vechi , ca sa nu mai spun ca nu-l ajuta prea mult design-ul in fata lui Duster , iar Sportage/Kia este mai scump acolo decat aici. In Suedia (ca tot aminteai de ei) - Kia este peste tot si sunt cu 1500-2000 euro mai scumpe decat la noi fiindca ei nu au discounturile noastre la dealer. O sa fii uimit ce diferente de politica de preturi au producatorii de masini in tari/zone diferite. Acolo Duster mai este si cumparat de cei care au nevoie intr-adevar de un 4x4 la nevoie , sunt multe fabrici mici in zone rurale care apeleaza la ele pt. flota sau fermieri ( asta o stiu de la un furnozor de-al meu francez) .Eu nu am nimic cu Duster ( daca am fost inteles gresit) , din contra imi place foarte mult cel putin vizual modelul nou , dar sunt ingrijorat de politica Renault de a "oscila" intre dorinta de a ramane cu un model "cel mai ieftin" din clasa si cea de a evolua spre un produs mai dinamic si mai de calitate. Acum ei se indreapta spre un mix si e un pariu riscant. Daca ma-ntrebi pe mine , cred ca se impune deja un nou/ALT model mai ales avand in vedere situatia actuala cu cererea uriasa ( inexplicabila pt. mine) de auto gen SUV. Ceva care sa-i ia locul actual lui Duster si sa lase Dusterul sa evolueze in drumul lui ( chair si in dimensiuni).
    4 1
  • 1.3-ul vine in continuarea succesului urias la pompa al 1.2-ului? Are de gand sa-i calce pe urme? Daca da, nu-i a bine.
    5 2
  • Oamenii au luat-o pe campii rau de tot. Bai 'baeti, Duster il compari cu Vitara poate, si pierzi si acolo, si cam atat, acolo se termina tot. In Anul Domnului 2019, Sportage/Tucson le compari cu Qashqai, CX-5, Tiguan sau 3008 si descoperi ca sunt peste la unele capitole si, evident, inferioare la altele. Daca vrei mai mult le compari cu 'varul mai bogat' al Dusterului, Kadjar si descoperi ca sunt peste la cam toate capitolele. Pe cale de consecinta, daca Sportage/Tucson > Kadjar, fie am innebunit cu totii daca am ajuns sa comparam cu Duster (si culmea, sa ne para ca e peste) sau nu am mai iesit de vreo 10 ani din casa. Cum zicea cineva mai sus, pune-le una langa alta, deschide o usa, bate in bord, stai pe scaun, pipaie usile, deschide/inchide haionul, si dupa mergi pe autostrada cu ele, cu 140-150, si vezi cum stau lucrurile. Partea cu elevatorul nu o mai repet si eu. Ce dracu, e de apreciat Dusterul, e o evolutie normala, dar e de apreciat la 15.000 de euro, mai mult nu face, si e de apreciat pana descoperi Vitara si iti trece si de Duster, desi nici Vitara nu e chiar mai buna la toate capitolele si poate dragostea de plaiurile mioritice te face sa alegi Dusterul dintre cele doua. Hai sa nu fim nebuni si sa comparam Dacia cu KIA/Hyundai la vreun capitol. Coreeni vand in toata lumea modelele alea, pe unele piete chiar cu succes notabil.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru