Dacia a confirmat producţia a 500 de unităţi Duster Pick-Up pentru clientul OMV Petrom. Acestea sunt transformate de carosierul Romturingia în colaborare cu inginerii de la Renault Technologie Roumanie. Pentru moment, nu există şi o versiune oferită pentru publicul larg.
Esential
3000
de euro este costul aproximativ al transformării unui Duster standard în Pick-Up.
Dacia Duster Pick-Up, a doua versiune de caroserie a modelului off-road din Mioveni, a fost prezentată oficială de reprezentanţii mărcii româneşti în compania unicului client al acesteia. Cei de la OMV Petrom au semnat un parteneriat cu
Dacia şi cu Romturingia pentru a cumpăra 500 de unităţi Duster
Pick-Up. Toate cele 500 de unităţi sunt derivate din versiunea 4x4 de serie şi sunt echipate cu motorul 1.5 dCi de 110 CP. Ele oferă un interior cu cabină simplă, cu două locuri, lunetă protejată de un grilaj şi o caroserie ranforsată exterior. Bena poate să transporte o încărcătură de până la 450 de kilograme şi are o lungime de 1.7 metri. Cu toate că Duster devine Pick-Up în mâinile celor de la Romturingia, conversia este omologată oficial de RAR cu sprijinul Grupului Renault şi carosierul din Câmpulung Muscel a fost ales special de Dacia datorită colaborării longevive şi a experienţei în domeniu. Cei de la Renault Tehnologie Roumanie s-au ocupat de partea de proiectare a acestui vehicul, pe când execuţia este 100% sarcina Romturingia.
Dacia Dokker Van, transformat în Pick-up şi basculantă de carosierul francez Kollé
Primele prototipuri Duster Pick-Up au fost finalizate la sfârşitul anului 2012 şi au fost omologate pentru drumurile publice încă de atunci.
Cele 500 de exemplare Duster Pick-Up vor fi ale versiunii facelift a lui Duster, deci Petrom ar putea să comande inclusiv sistemul de navigaţie Media Nav pentru urmaşul lui Dacia Papuc 4x4. Între timp, publicul larg nu va putea comanda această versiune a lui Duster de la niciun concesionar Dacia, dar reprezentanţii companiei nu au specificat nicio interdicţie de a personaliza un exemplar existent sau viitor cu ajutorul carosierului specializat, mai ales că există deja o omologare tip la RAR pentru obţinerea dreptului de circulaţie, aceasta din urmă fiind valabilă la nivel european datorită apartenenţei ţării noastre la Uniunea Europeană.
Primele 10 Duster Pick-Up au fost livrate astăzi celor de la Petrom, singurul client al acestui model. Versiunea Pick-Up a lui Duster este, probabil, al doilea cel mai exclusivist Dacia modern după Logan CUP, versiune de competiţie a modelului din Mioveni.
Costul unui Duster Pick-Up nu a fost precizat, dar conversia costă aproximativ 3.000 de euro, potrivit reprezentanţilor Dacia.
Aşadar, chiar dacă ar fi un client dornic de un Dacia Duster Pick-Up, acesta ar trebui să achite aproximativ 3.000 de euro pe lângă Duster-ul său. Singura problemă în obţinerea unui Duster Pick-Up în 2015 de la Romturingia ţine de timpul necesar finalizării celor 500 de unităţi, compania respectivă având puţin peste 100 de angajaţi şi fiind contractată de OMV pentru să livreze restul de 490 maşini până la sfârşitul lui 2015. Pentru câteva mii de euro în plus, companiile specializate din România i-ar putea oferi clientului şi elemente suplimentare pentru off-road, cum ar fi un troliu şi alte accesorii specializate, indiferent că are un Duster standard sau un Duster Pick-Up. Singura soluţie pentru ca o persoană fizică să obţină un Dacia Duster Pick-Up din lotul de 500 este aşteptarea momentului în care OMV Petrom să-şi schimbe flota şi să vândă aceste unităţi unor dealeri specializaţi în revânzarea autovehiculelor folosite de societăţi şi ca persoana fizică să-l cumpere de la aceştia.
Via Dacia
rafinatule, macacias guritza ta ! :DD
Si cred ca are si punte pe spate cu foi de arc, cum au toate pick-up-urile care se respecta + un mic reductor acolo, ca cine stie... si o garda la sol mai buna.
Toyota Hilux ~30.000 EUR
Duster Pick-Up ~ 20.000 EUR
Diferența ~10.000 EUR x 500 = 5.000.000 EUR economie
E grea matematica.
Duster Pick-Up va fi folosit de Petrom pentru acces în zonele mai dificile și nu va căra marfă sau "utilaje", ci este un fel de mașină de intervenție și va căra echipamente pentru mentenanță/reparații urgente/măsurători, scule, piese de schimb etc.
Pentru astea nu au nevoie de Hilux, L200 etc.
In alta ordine de idei, nu este pentru prima data cand Petrom se doteaza cu echipamente romanesti. Pentru cei care nu stiu ca la Brasov inca se mai fabrica camioane, trebuie spus, ca Petrom se numara printre clientii fabricii folosindu-le pe post de platforme pentru utilaj petrolier.
Exemplul pe care il da cea mai mare companie romaneasca este unul cum nu se poate mai laudabil.
Pff...
Mai bine te abtii, desteptule.
CAT DE INESTETIC DAU BARELE ALEA PE PALFON, imi da senzatia aceeasi pe care mi-o da un TAF 690p. Si mai vorbiti aici de diferenta de 10.000euro, care este o diferenta mica pentru a primi o MASINA cu motor si tehnica superioara ?