Esential
19.99 | de kilometri măsoara cursa de la Pikes Peak. |
În weekendul acesta Duster a desfăşurat prima sa probă de forţă pe continentul american. Versiunea de competiţie Dacia Duster No Limit a alergat cu succes în cursa de la Pikes Peak, unde a reuşit să se claseze pe locul al treilea în cadrul categoriei Unlimited, destinată celor mai puternice maşini aliniate la start.
Deşi îşi propusese să obţină un timp mai mic de 10 minute pe cei 19.99 de kilometri, Duster nu a reuşit decât 10 minute şi 17 secunde. Performanţa a clasat modelul românesc în spatele lui Rhys Millen (Hyundai PM580 - 10 minute 09 secunde) şi în faţa câştigătorului Nabuhiro Monster Tajima (Suzuki SX4 Hill Climb Special). Timpul obţinut de japonezul victorios, 9 minute şi 51 de secunde, este un nou record al competiţiei.
La volanul lui Duster No Limit s-a aflat Jean Philipppe Dayraut, cel care a alergat în iarnă împotriva lui Alain Prost în competiţia pe zăpadă Trophee Andros. Francezul a beneficiat de un propulsor V6 de 3.8 litri, preluat de la Nissan GT-R, capabil să livreze 850 de cai putere chiar şi în condiţiile rulării la o altitudine ridicată, unde lipsa de oxigen poate fi o problemă.
Resursele Duster-ului au fost însă mai slabe decât cele ale câştigătorului, Tajima dispunând la volanul SX-ului său de nu mai puţin de 910 cai putere, storşi tot dintr-un V6.
Startul cursei de la Pikes Peak s-a dat la 2860 de metri altitudine, însă linia de sosire a fost la 4300 de metri, ceea ce înseamnă că maşinile concurente, aproape 150 la număr în fiecare an, au avut nevoie de setări speciale pentru a putea rula în condiţiile unor diferenţe considerabile de altitudine.
Poziţia | Pilotul | Maşina de concurs | Timpul obţinut |
1 | Nobuhiro Tajima | Suzuki SX4 Hill Climb Special | 09:51.278 |
2 | Rhys Millen | Hyundai PM580 | 10:09.202 |
3 | Jean-Philippe Dayraut | Dacia Duster No Limit | 10:17.707 |
4 | Dave Carapetyan | Mitsubishi Evolution 959 | - |
5 | Paul Dallenbach | PVA-03 | - |
.
Poate ne dați câteva informații și despre celelalte categorii.
Duster No Limit a fost mai bun decat Mitsubishi Lancer Evolution 959 (Rally Ready) si PVA-03 cu 1307 CP sub capota.
PS binenteles daca cineva vrea sa demonstreze ca avea cutia de viteze de pe 1.9 mcv rominesc e alta problema :)))))))))))
2. Nu incearca nimeni sa demonstreze nimic. E de la sine inteles ca e o clasare BUNA pentru o prima incercare. Dacia Duster isi adauga in cont o medalie pe langa nenumaratele premii si distinctii.
3.Care-i motorul ala de "1.9 mcv rominesc" ??!
Astia care ziceti ca dusterul are motor de nissan, cutie de ozn si roti patrate... Voi aveti habar cate din masinile alea au macar 10% din componentele stoc? La nivelul ala se lucreaza numai cu piese "HIGH PERFORMANCE". Eforturile si resursele implicate sunt uriase, asa ca-i de apreciat ca pana astia de la Dacia au reusit sa faca o platforma care sa fie luata in considerare si pentru astfel de competitii. Daca observati, e singurul suv prezent in competitia aia la cea mai tare grupa si asta spune mult mai multe decat pot unii sa inteleaga.
Abia astept duster-ul si prin alte competitii dedicate... (Am inteles ca se gandesc si la un Paris Dakkar din 2013)