Dacia a anunțat la începutul lunii ianuarie că introduce pe Duster o versiune cu motor pe benzină de 100 de cai putere alimentată și cu GPL (gaz petrol lichefiat). Inițial, noul Duster cu GPL a fost disponibil doar pe piața din Franța, însă acum a apărut și în oferta constructorului pentru piața din România.
Astfel, clienții din țara noastră pot comanda acum și Dacia Duster cu GPL cu nivelul de echipare Comfort, iar prețul de pornire este de 14.900 de euro. Prețul solicitat de Dacia este cu 300 de euro mai mare comparativ cu versiunea Duster cu același motor fără GPL și același nivel de echipare Comfort, care costă 14.600 de euro.
Update: Între timp, în configuratorul Dacia a apărut și versiunea cu GPL pentru Dacia Logan. În acest caz, motorul pe benzină de 100 de cai putere este oferit împreună cu nivelul de echipare Ambiance, iar prețul de pornire este de 9.850 de euro.
Caracteristicile versiunii cu GPL
Rezervorul pentru GPL este montat în spațiul ocupat în mod obișnuit de roata de rezervă și include o serie de sisteme de siguranță pentru ca SUV-ul să respecte standardele de securitate și să poată accesa inclusiv parcările subterane.
Versiunea poate rula fie pe benzină, fie pe GPL, iar cu ambele rezervoare pline ajunge la o autonomie de peste 1.000 de kilometri.Trecerea de la benzină la GPL și invers se face manual prin apăsarea unui buton sau automat în cazul în care rezervorul de GPL este gol.
Dacia menționează o valoare maximă a cuplului de 170 Nm de la 2.000 de rotații pe minut, iar motorul emite cu circa 10% mai puțin dioxid de carbon comparativ cu motorul echivalent pe benzină.
De asemenea, constructorul afirmă că versiunea cu GPL are costuri cu carburanții cu până la 30% mai mici decât în cazul versiunii pe benzină și cu până la 8% mai mici decât în cazul variantei diesel.
Context pe piață și rivali
Duster cu GPL a apărut în configuratorul oficial Dacia la numai o zi după ce Ministerul Mediului a anunțat că în cadrul programului Rabla 2020 va fi acordat un eco-bonus de 1.000 de lei la achiziționarea unei mașini echipate din uzină cu sistem GPL, pe lângă prima de casare de 6.500 de lei.
Dacia a menționat anterior că sistemul GPL va fi introdus treptat în gamă și pe Sandero.
Pe piața din România, noua generație Renault Captur este de asemenea disponibilă într-o versiune cu GPL tot cu motor 100 de cai putere.
SUV-ul francez poate fi comandat cu GPL în variantele de echipare Life și Zen, iar prețurile sunt de 16.400 și, respectiv, 17.200 de euro.Via Dacia
Haideti sa o punem de un sondaj! Ati cumpara, nu ati cumpara.....Alternative la acest pret.....
PS. Am Dacia 2018, sustin Dacia, sunt constient de plusuri si minusuri, DAR 13 000 nu as da .......
Daca ar fi 11 000 prin Rabla probabil ar fi un hit!
In vest nu va fi un hit pentru ca cei din vest stiu ce cumpara si atunci nu vor cumpara acest low-cost cu garda la sol mai mare dar care la un off road mai extrem se rup suspensiile. Si este si foarte scumpa pentru ce materiale proaste are.
M-am uitat la videoclipuri si se descurca binisor Duster dar in 10.000 de kilometri deja s-au stricat foarte multe la el si este foarte putin spatiu si portbagajul este minuscul. Si are materiale low-cost.
Mai bine s-ar interesa de ce n-aduce Skoda și-n România vreunul din fabuloasele și mirobolantele sale modele care se vând cu GPL în alte state din Europa.
Nu e nimic mai frumos/bun/calitativ pe lumea asta decat o cutie Skoda.
Iar ideea asta de a pune direct GPL din fabrică mi se pare foarte bună. Dacă era așa ceva acum 2 ani când îmi căutam eu mașină, chiar aș fi luat în considerare.
Care o fi misterul?
Cumva motorul mic pe benzina turbo, nu e mic si la consum?
Cumva se refugiaza lumea de pe diesel pe ceva cu costuri cat de cat echivalente?
Cumva hibridele sunt scumpute cu rezultate bune doar in oras?
Cumva electricele sunt extrem de scumpe, deocamdata nerentabile si deloc un inlocuitor absolut 1 la 1 al masinilor cu motor termic?
Cumva GPL-ul este o solutie de compromis pentru unele dintre neajunsurile celorlalte tipuri de propulsie (e curat, e ieftin, motorul poate fi foarte simplu deci fiabil si durabil, e disponibil imediat printr-o retea deja existenta de alimentare).
Eu cred ca e un pic din toate.
Vitara se mai vinde doar in versiune 1.4 turbo la noi si varianta 4x4 costa 19000 euro. Varianta entry 4x2 costa 16700euro. Din experienta interiorul nu impresioneaza. Bordul scartaie la orice apasare mai ferma pe navigatie. Motorul de 1.6 nu suporta GPL pe el. chiar daca era aspirat. Caroseria e din otel subtire si scartaie toate chederele la o urcare de bordura mai inalta. Garda la sol si unghiurile de atac fac din Vitara mai degraba un crossover decat un SUV. Si AllGrip-ul e doar marketing.
Vechiul Vitara a murit cu tot cu capabilitatile lui. Actualul Vitara s-a nascut si traieste la oras.
Cat priveste Dusterul, la 16700 iei varianta 1.0 GPL 4x2 cu tot ce se poate pune pe ea inafara de vopsea metalizata: tapiserie piele, keyless entry/go, camera parcare spate, medianav, aer conditionat automat, scaune incalzite fata
Ce incearca ei sa va demonstreze este eficienta crearii unui cont pentru a putea sa va turnati in continuare pe aici admiratia nestavilita pentru skoda in mod unic. Functia de comentator anonim asa cum o folositi acum, este disponibila oricui, si fiecare are libertatea de a alege pseudonimul dorit indiferent ca este folosit si de altii.
Pe de alta parte,ignorand parerile pe care le exprimati ar fi de dorit sa incercati sa nu folosisti injurii. Stiu ca la o anumita varsta mai frageda par interesante, dar hai totusi sa incercam sa fim civilizati.
Asta e motivul pentru care de exemplu varianta Logan Plus Tce100 GPL costa 9800 euro iar Logan Plus Tce90 fara GPL costa 9500. Deci o diferenta de doar 400 euro pentru un motor mai nou, mai puternic si cu instalatie de GPL din fabrica. Si emisiile pentru Tce100 GPL sunt de 98g/km in timp ce pentru Tce90 sunt de 115g/km iar pentru Sce73 112g/km. Deci un castig bunicel la nivel de emisii.
In acelasi timp DCi-ul de 75 costa 10700 adica cu 900 euro in plus fata de Tce100 GPL si cu 94g/km emisii Co2 adica cu doar 4 grame mai putin decat varianta GPL.
Aceleasi patern-uri se regasesc si la Duster Tce100 GPL cu doar 300 euro mai scump decat varianta fara gaz.
Cred ca asta e noua politica Dacia: reducerea emisiilor la nivel de flota prin stimularea vanzarilor de GPL in detrimentul celor doar pe benzina care dauneaza emisiilor medii la nivel de flota.
Hibridizarea la nivelul de pret al Daciei, nu stiu cat sens are si in rice caz nu se va intampla pe actuala generatie.
Mild hibridul ca tehnologie are rezultate cel putin indoielnice in viata reala.
Această motorizare folosește atât benzină cât și gaz petrolier lichefiat, modelele GPL dispunând de două rezervoare. Trecerea de la GPL la benzină (și invers) se poate face manual, prin apăsarea unui buton; când rezervorul de GPL se golește, mașina va trece automat la alimentarea pe benzină. Cu un singur plin (al ambelor rezervoare), modelele Dacia GPL se laudă cu o autonomie de circa 1.000 de kilometri.
https://www.auto-bild.ro/headline/dacia-gpl-modele-duster-sandero-logan-preturi-178306.html