Dacia Duster de serie debuteaza in raliuri pe dunele din Sahara

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 09.03.2010
Dacia Duster va concura in cea de-a doua competitie inedita de la debutul sau in lumea auto. Dupa prototipul din Trofeul Andros, concurentii vor folosi un Duster 1.5 dCi de serie intr-o proba de ecologie care are loc in desertul din Maroc.

Angajatii grupului Renault vor lua parte in Raliul Aicha Des Gazelles din Maroc la bordul noului Dacia Duster. Spre deosebire de modelul folosit in competitia Trophee Andros, modelele care vor fi utilizate in Raliul din Desertul Sahara si pe terenul din muntii Atlas sunt unitati Duster standard, care au primit modificari minime pentru omologarea in competitie.

Competitia Aicha Des Gazelles este o proba de condus ecologic si echipajele castigatoare sunt cele care vor emite cele mai reduse cantitati de CO2 in timpul probelor. Cele doua exemplare Dacia Duster inscrise in aceasta competitie sunt echipate cu motorul dCi de 1.5 litri in versiuena de 85 CP. Acestea emit doar 140 grame de CO2 per kilometru in configuratia 4x4, ceea ce le califica pentru a face parte din strategia Dacia eco2.

Cele doua angajate ale Grupului Renault-Nissan care vor lua parte in aceasta competitie sunt Isabelle Charles si Nathalie Descout. Isabelle Charles este responsabila pentru culorile si materialele folosite la Duster, dar mai ales de design-ul acestor materiale, in timp ce Nathalie Descout este responsabila de campania globala de publicitate a lui Dacia Duster.

Copilotii sunt Dounia Bennani si Dorothee Topin.

Raliul Aicha Des Gazelles este singurul eveniment din motorsport in care pot concura doar femeile. Spre deosebire de celelalte sporturi cu motor, viteza nu este la fel de importanta in aceasta competitie, in care primeaza parcurgerea unei distante cat mai scurte intre doua puncte. Echipajele pot folosi doar o harta 1:100.000 si 1:250.000 si o busola pentru a crea cel mai bun traseu intre punctele de control obligatorii. Scopul competitiei este de a emite cat mai putine grame de CO2 si de a parcurge o distanta cat mai mica dintre punctele de control.

Via | Renault

Comentarii (36)

  • Semtex
    Duster
    Daca e buna in Sahara e buna si la noi :D
    51 5
  • Semtex
    Interesanta e aceasta Nathalie DESCOUT, care la 22 de ani s-a angajat la Renault si pana la 28 a devenit sefa departamentului de marketing-ul global Dacia / Renault :) Admirabil! Bravo ei !

    Born January 22, 1982, in Versailles (France). Nathalie Descout obtained a degree in marketing and communications at Paris IX Dauphine University. From 2004 to 2007, she worked as customer intelligence manager in Renault Spain's marketing department. In 2007, she moved to Renault's head office in Boulogne-Billancourt, near Paris, where she now works for the worldwide marketing department as worldwide advertising project manager.
    24 9
  • Pentru cei care inca mai cred ca Dacia e marca romaneasca, odata vanduta, vanduta ramane. Nu vad nici o romanca, ca reprezentant in competitie, macar ca si copilot.

    Cat despre Duster, ori sunt fetele astea inalte toate, ori Dusterul e chiar mic.
    24 16
  • Semtex
    Da, stiu ca prostia-i mare, dar eu ma bucur pentru Dacia :) Eu vreau ce-i mai bun pentru Dacia: cea mai buna promovare posibila, cea mai buna lansare, cea mai buna reprezentare in teritoriu, cele mai bune servicii, cei mai buni consilieri ...astea nu se puteau realiza fara implicarea si devotamentul Renault. Ar trebui sa fiti recunoscatori pentru lucrurile bune de la Dacia si sa nu mai jigniti marca. Dacia va fi intotdeauna o marca romaneasca. N-o sa-i auziti niciodata pe cehi spunand ca Skoda e masina germana.
    35 5
  • ...............
    un pas inainte
    17 1
  • Duster
    super tare - Bravo Dacia !

    ma uitam si eu la poze si imi puneam si eu aceasi intrebare ca si Alex: oare fetele sunt cam inalte sau e masina cam micuta ? ;)) Mircea Mester, tu ai fost la salonul auto ? cam ce inaltime are Duster ? Pe www.dacia.ro nu am gasit nimic ..
    10 0
  • :D inaltime duster
    gata, ma scuzati - pana la urma am gasit :D

    Înălţime fără bare de pavilion (mm) 1625
    Înălţime cu bare de pavilion (mm) 1695

    deci e chiar sexy la inaltimea asta
    12 0
  • gigi far
    faruri
    oare ,farurile negre,o sa fie disponibile si la noi? ca n-am auzit nimic de ele pana acum
    10 1
  • in love with DD
    ori incep eu sa ma indragostesc de D. Duster (DD) ori incepe sa-mi placa prea mult :D
    bravo Dacia, bravo pentru efortul depus in ultimii 10 ani! Mergeti mai departe!
    24 1
  • bozzo26
    doamne cata reclama se poate face asta masina.....
    Strategie de marketing pusa bine la punct ...sa ia ochii la fraieri.
    4 33
  • ha ha ha
    Dupa ce Duster isi ia bataie permanent in Trophee Andros de la Skoda Fabia (care este campioana) si in prezent locul 1, vor acum sa ia bataie si de la Renault Kangoo in trofeul asta. Asteptam ziua cand dacia Duster va participa la WTCC acolo unde Seat matura cu Bmw si la Dakar unde Tuareg a invins X5.

    P.S : acum sa vezi cocalarii cu pisici si ursuleti cum se agita.
    3 30
  • 4x4
    da chiar nu remarca nimeni ca versiunea 1.5 dci (85CP) 4x4 nu exista, cel putin in Romania
    10 1
  • @dracu
    La Trophee Andros a fost prima participare pentru Duster bai prostanacule! Orice pilot are nevoie de o perioada de acomodare pe o masina noua ! Fabia e de ani de zile participant la competitie! Loacul 2 cu o masina complet noua emai mult decat onorabil.

    ps: a 2-a cursa la Trophee Andros a fost castigata de Alain Prost
    27 1
  • @cs
    Esti Duster rau !
    Marketingul Dacia a facut atata reclama la Trophee Andros cu Duster fara sa spuna ca Fabia e nr.1. Asa si acum Duster participa la competitie si are rival Renault Kangoo :))))) adica uite cu ce comparam Duster in competitii cu Kangoo si Fabia.
    Jos palaria in fata marketingului Dacia va arunca cate o firmitura si creste inima in voi de Loganisti patrioti incat sa dati 18.000 euro si sa credeti ca ati cumparat un design de Porsche Cayenne pe o platforma 4x4 de DEFENDER.
    3 35
  • Carlos
    @Dracu
    imi pare rau, cred ca tu confunzi Dacia cu politica VAG care trece la dotari "aer climatic semi-automat" cand e aer conditionat manual toata ziua... Automobile Dacia nu induce clientii in eroare.
    La Dacia stii din capul locului ce primesti. Fara ocolisuri, fara umblat cu fofarlica... E o masina fiabila, robusta, cu prestatii offroad excelente in clasa ei. La Dacia se vor afisa intodeauna preturile cu TVA.
    34 3
  • @Carlos
    Ce importanta are ca Vag afiseaza preturile fara Tva esti idiot si nu sti sa calculezi ?
    ,,La Dacia stii din capul locului ce primesti. Fara ocolisuri, fara umblat cu fofarlica...'' cu asta m-ai dat gata. Inseamna ca Vw nu se adreseaza cumparatorilor care nu stiu sa calculeze un Tva si acelor analfabeti care nu stiu sa citeasca.
    Imi este mila de tine cat de bata esti :
    -aer climatic sau semi-automat = are in plus fata de manual 2 senzori senzori de temperatura care "simt" ca tu ai setat pe 18 grade si o sa mentina aceasta temperatura. Cu alte cuvinte nu baga aer rece la nesfarsit ci mentine constanta temperatura dorita!
    Climatronicul = are aceiasi senzori si un display in plus.
    4 33
  • COCALARU SEF
    Pt: Semtex, Vlad, Dracu si altii
    1. Desertul Sahara are nisip. Noi avem gropi in asfalt. Asa ca daca
    un Duster e bun acolo nu inseamna ca e bun si la noi
    2. Dacia e marca franceza. Duster e model francez. Romanii
    sunt tinuti ca tiganii, nu au voie decat sa faca manopera pe bani
    mici ca sa poata sa vanda francezii ieftin. Asa ca orice laude la
    romani nu-si au rostul. Vedeti cum sunt tinuti si tratati inginerii
    romani la Dacia (nu ii intrebati pe romanii din inaltul
    management, caci astia mint sa-si pastreze posturile)
    3.Competitiile WRC sau de anduranta implica alte masini
    decat standard (sasiu, cutie, motor, suspensii, etc.). Nu se
    face competitie intre masini standard, chiar daca le zice Fabia
    sau altfel.
    Deocamdata, la fiabilitate (asta implicand si costuri de
    intretinere) in Romania, Loganu e pe primul loc (asta fara sa
    introducem Slenza, Supernova)
    7 10
  • duster
    Bravo Dacia!
    E cam singurul lucru bun din Romania.
    10 0
  • Semtex
    @COCALARU SEF
    Alo baiatu, tine tu minte: testul suprem e in desert . Tu crezi ca nisipul se aseaza ca-n palma acolo? Muntii Atlas se prezinta de fapt ca un platou cu sfaramaturi de roci foarte greu de strabatut si nisip fin care poate infunda filtre si gripa motoare cat ai zice peste...

    @dracu
    Daaa? de unde stii ca sunt 18 grade? si daca eu vreau 21 de grade? aerul cond. automat iti aduce aerul la temperatura care o doresti tu; "climatic" nu stie sa sa faca acest lucru.
    Si spune-i tu unui client sa-si calculeze singur tva-ul, sa vezi de nu te scuipa in fata! Asta e tupeu marca VAG !
    21 2
  • Standard
    Cica vor fi automobile standard haideti sa fim seriosi care standard frate ca e diferenta ca de la cer la pamant intre un logan facut pt romania si unul pt germania sau franta deci care standard le dam romanilor rebuturi ca asta e standardul pt ei si pt export avem alt standard zice cineva de VAG la ei e invers isi fac masini bune pt ei si la export le fac mai slabute a se vedea un golf sau jetta facute in mexic si cele facute in germania si sa nu imi spui mie ca dusterul din imaginile alea e standar pt romania cu mici modificari pt a fi acceptat in competitie ca nu te crede nici bunica in rest spor la treaba
    2 22
  • Dragi comentatori !
    1. Duster este un pas inainte pentru Dacia.
    2. Putin este mai mult decat nimic.
    3. Criticii sa isi cumpere Q7 alb....daca pot.
    4. Daca au bravo lor...sa se bucure de el.
    5. Fiti voiosi !
    17 0
  • Semtex
    @ Mihai .. raspandacu
    eu pun pariu cu tine ca n-ai curaj sa-ti bagi carbasanu la ghilotina pentru teoria asta comunista preluata de la tac-tu
    20 2
  • Pentru SEMTEX
    Esti cam obraznic ...sub protectia anonimatului multi viteji sunt. pe aici si pe aiurea pe internet in general. Eu mi-am dat numele macar. Of of
    1 1
  • Pentru SEMTEX
    UPS ... Ai si tu numele....
    0 0
  • BRAVO DACIA.
    Romanul tot roman.Toti s-au nascut in bmw, mercedes, audi si alte alea.Toti au optiuni blana pe masini si habar nu au de ele(decat daca e meniul in ro).Hai sa fim destepti in continuare sa luam masini sh din germanica sa ii scapam de ele, si lasa-i pe prostii aia de nemti cu salariile lor ridicole sa cumpere logan si duster.ei e prosti iar noi destepti.....stim sa punem numere de bg pe masini ca doar ne luam mertzan...dar bani de primul nr cu ro cioaca.Prima masina:Seat Toledo 2002(pe aia am invatat sa conduc(nu am mers in viata mea cu dacia)), a doua masina Seat Leon FR 2007, a treia masina DUSTER. Macar sa fiu eu prost si altzii desteptii cu mertzanica.,audica, bmwelica sau alte alea (nu totzii mercenicii, audicii bmwelistii, si altea alea e niste dobitoci notorii)....si mai nou cu ceva house ca asa e cuuul.BRAVO DACIA.
    7 1
  • tare DUSTERU'
    @Carlos: eu nu am apucat sa ajung la VAG la partea cu TVA: mi-a venit sa ii scuip deja cand mi-au cerut 13 euro pe bricheta, nu am apucat sa aud pretul final :D

    @Dracu: tu nu ai de unde sa stii cat costa o bricheta la VAG, n-ai avut masina noua niciodata, nu-i asa?

    @Semtex: tu nu intelegi ca numai 18 grade stie sa faca? de aia e semi-automat: face automat, dar numai 18 grade :))

    @Liviu: pai isi ia ei Q7 alb, ca sunt la mana a 2-a pe mobile la 23 000 cate vrei.
    11 1
  • @swq1

    Asa pentru cultura ta generala conduc Skoda Superb 3.6 FSI luata noua.
    Cine te pune sa iei bricheta de la Porsche romania? poti sa iti iei din Germania sau din Usa prin internet la pret mult mai mic. Crezi ca la toyota, ford, reanualt nu au preturi mari la accesorii ?
    2 10
  • pana la urma merge unu!
    Din studiile facute ajung la concluzia ca merge un Duster cu motorul de 1.6 16valve si 105 ponei somnorosi putere + pachetul ala estetic (600E) in varianta 4x4 am vazut ca ajunge la 14.300 euro, niciodata nu stii cand e bun un 4x4, o spun iar: destul de bazat in piata sistemul 4x4 ca doar pe asta s-a mizat!
    Referitor la TVA (poate unii cumpara in leasing si asta ii intereseaza), brichete care trebuie sa fie default intr-o masina, si AC semi-automat - tot marketing se numeste, fiecare prosteste cum poate.
    @semtex
    Sa inteleg ca la clima nu se poate regla temperatura? Ce tehnologie au inventat si astia...tz tz tz!!!
    4 9
  • Carlos
    @fraierilor anti duster
    i-mi e mila de voi, fraierilor. Eu vam explicat pe intelesul vostru ce e cu Dacia, dar voi sunteti neste cocalari si neste fraieri.
    Adio !
    1 6
  • Carlos (the real one)
    copiii :D
    imi pare rau, dar eu nu sunt chiar atat de analafabet =))
    3 1
  • @Carlos
    Carlos,
    Ne bucuram nespus de prezenta ta pe acest site, ne mai amuzam si noi de gramatica limbii romane. Oricum trebuie sa te felicit pt ca stii sa citesti!
    Intotdeauna trebuie sa invatam din greseli si dintr-o critica constructiva, ceea ce iti doresc si tie.
    i-mi = se va scrie "imi" si se va citi la fel "imi"
    vam = se va scrie "v-am" si se va citi "vam"

    Deci acum ca se stie cui de cine ii este mila, apreciem doar initiativa ta de a posta pe acest site si parerile bune despre Dacia.
    4 0
  • Carlos
    @ ironR
    ironR , se pare ca esti frustrat rau de ideile mele daca ai ajuns sa scrii comentarii cu numele meu ... :))
    0 0
  • Mircea
    dacia si noi
    Mai, eu cred k unii nu inteleg ca Dacia, desi nu mai e marca romaneasca, contribuie cu foarte multe lucruri la bunastarea tarii noastre.
    Si cine v-a mintit k daciile exportate in Germania sunt diferite de ce primim noi. Stati voi linistiti k nu e asa. E aceeasi marie cu aceeasi palarie. Doar pentru k s-au nimerit cateva rebuturi nu inseamna ca gata, noi primim jafurile, si ce e bun merge afara.
    Deci, Duster e un pas inainte pentru industia auto din Romania care fara Dacia-Renault ar fi inexistenta. Cum zicea cineva, putin e mai bine decat deloc.
    In incheiere ma repet cum am facut-o de multe ori: nu pricep cum de noi aruncam cu noroi in singura marca nationala si nemtii isi parcheaza produsele nationale in garaje k sa cumpere Loganele si Sandero de la noi pentru utilizarea de zi cu zi???
    Nu pot ajunge decat la o concluzie: mare parte din romani (cred k cineva mai rautacios i-ar numi cocalari manelisti) isi cumpara masini doar ca sa aiba cu ce se da mari, nu pentru practicabilitate, costuri de intretinere, etc.
    Eu am Dacie. Asta nu ma face mai destept decat ceilalti si nici mai prost. Fiecare e liber sa isi ia ce vrea, cum vrea si de ce vrea. Doar ca...e ciudat. Ar trebui schimbata mentalitatea asta cat mai curand dak vrem sa mai facem pasi si inainte.
    Toate cele bune
    1 2
  • daci duster
    salut stimati pro dacia si contra .se poate comenta si face reprosuri la orice masina de pe fata pamantului,hai sa lasam rautatile si sa recunoastem toti ca la pretul la care se va vinde dusterul 4x4 1,5 dci este bine si in acelasi timp nu trebue sa avem pretentii super mari ,vrei masina cu pretentii si dotari de lux trebue sa scoti din buzunar peste30000 de euro (MASINA NOUA)
    2 0
  • @Mircea
    Dacia este marca romaneasca. Ca doar n-o sa puna roti la fabrica s-o duca in Franta... bine, nu ca i-ar lasa cineva sa faca asta daca ar putea... sistemul tau de gandire defect, in cominatie cu lipsa de informatii, duce la conculuzia asta
    2 0
  • buna DImi.....:D
    no comment....super...NU....??????
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru